Lorado pisze:Witam kolegów.Pozwolę sobie wtrącić trzy grosze co wiem
A woda, żołnierze, wrze w temperaturze 90 stopni... Szeregowy Kowalski, nie wkur.wiajcie mnie, mówię, że woda wrze w temperaturze 100 stopni, a 90 stopni ma kąt prosty!
Innymi słowy - znowu ten sam, niepoprawny, przemądrzały umieszczacz bzdur i sofizmatów... Jakbyś mógł przyoszczędzić tych drobnych i nie wtrącać swoich trzech groszy - pożytek z tego dwojaki, bo i kasę będziesz miał na gumę do żucia, i ludziom na forum nie ożenisz pierdoł.
A teraz do rzeczy:
przyrząd do pomiaru średnicy tulei to średnicówka
Brawo, jestem pod wrażeniem. Nawet się zgadza.
w zasadzie mało przydatna bo mając tłok odpowiedniej średnicy można go skojarzyć z tuleją (nową),natomiast używaną pasuje szlifierz
Biorąc pod uwagę ruską, a co gorsza ukraińską kontrolę jakości - bardzo warto weryfikować wszystkie wymiary nowego kompletu naprawczego. A więc - bzdura.
Jeżeli chodzi o tłoki do UAZ to było ich wiele rodzajów chyba z różnymi wysokościami pierścieni
Prawda tylko po części. Do uaza jest w zasadzie jeden wzór tłoka, jednak wykonywany przez kilka wytwórni, a w związku z tym - różniący się wykończeniem - jako że wytwórnie te z biegiem czasu usamodzielniły się i zaczęły ze sobą konkurować. Stąd można spotkać na przykład tłoki o czarnej barwie, pokrywane molibdenem.
Co do wysokości pierścieni - obowiązuje w tłokach UAZ jeden zestaw: 2.3 ; 2.3 ; 5 mm
Pierścienie kompresyjne o wysokości 2mm pochodzą z tłoków wołgi GAZ 24.
Co do budowy tłoków uaz a wołga - różnica dotyczy wagi - wołgowskie mają o 24 gramy mniejszą, poza tym inny jest kształt płaszcza tłoka - patrząc prostopadle do osi sworznia - wołgowski w rzucie przypomina kształt litery T, uazowski ma na dole nadlewy czyniące sam brzeg płaszcza okrągłym, co daje kształt mniej więcej litery X. Albo raczej - H leżącej na boku.
Poza tym - tłoki uaza mają na piaście nadlany napis z jednej strony - głosi on "PIERIOD" dla wskazania którą stroną tłok powinien być skierowany ku przodowi silnika. Wołgowskie mają napis "NAZAD" - z analogicznym przenaczeniem - ku tyłowi.
Jest jeszcze jeden typ tłoków o takiej samej średnicy - przeznaczony do gaza 66. Przypomina uaza, ale bystry obserwator wykryje inne przecięcie w płaszczu tłoka i krótszy sworzeń tłokowy.
Ważne jest aby pochodziły z tej samej grupy selekcyjnej (waga)
A gucio... bo waga jest wyrównywana do wartości w zakresie tolerancji, niezależnie od grupy selekcyjnej - takiej samej. A grupy selekcyjne tłoków dotyczą pasowania z tuleją - w związku z odchyleniami od obróbki płaszcza tłoka i powierzchni tulei.
chociaż wyważać powinno się je razem z korbowodami
Gówno prawda, bo osobno.
(też posiadają swoją grupę selekcyjną).
Korbowody? owszem. Prawda.
Wyważanie polega na ustaleniu tej samej wagi dla wszystkich czterech
korbowodów.
Częściowa prawda. Cztery grupy selekcyjne to efekt pogrupowania korb ze wzgledu na dwa cieżary łba i dwa - główki korbowodu. Sprawa nie zamyka się więc na jednakowej masie, bo bardzo istotny jest jej rozkład.
Osadzenie tulei jest w sumie proste pod warunkiem że nic nie było kombinowane z płaszczyzną bloku.Szczelność mają zapewnić gumowe uszczelki o przekroju prostokątnym użytek jednorazowy.Docisk tulei przez dokręcenie głowicy odpowiednim momentem (kgm)
To nie wszystko. Trzeba sprawdzić stopień wystawania każdej tulei ponad wzmiankowaną płaszczyznę bloku. NIe tylko bowiem blok może być "kombinowany", ale również tuleja wadliwie wykonana.
Pierścień należy sprawdzić w tulei przed założeniem na tłok,luz na zamku 0,05 mm
Kompletna bzdura. 0,25 jest prawidłowym luzem. Podany przez Pana Najmądrzejszego wygeneruje na 100% pęknięcie pierścienia.
Bardzo ważne aby pierścienie założyć na tłok w odpowiedni sposób.Niektóre miały zaznaczone gzie jest góra.Jeżeli nie ma to należy zwrócić uwagę na przekrój poprzeczny pierścienia
Owszem, to prawda, tyle że żadne ruskie pierścienie nie miały nic na sobie zaznaczane. I co dalej? MOże napiszesz, co z tym przekrojem?
Jeszcze jedno,tłok można zmierzyć zwykła suwmiarką bo wymiary są co 0,25mm,ale należy pamiętać że tłok jest w kształcie owala i posiada trzy wymiary średnicy,najmniejszy tam gdzie są pierścienie bo tam jest największa temperatura
Ba... Tłok ma nieskończenie wiele średnic, bo od najmniejszej do największej przchodzi w sposób płynny...
Do pomiaru interesuje nas jeden wymiar - zdejmowany 5-10 mm nad krawędzią płaszcza, w płaszczyźnie prostopadłej do osi sworznia. Suwmiarką... Jasne, można, tylko po co? Ustalenie nadwymiaru znacznie wygodniej dokonuje się poprzez odczytanie wybitego na denku wymiaru

Weryfikacje pasowania z tuleją z kolei - nalezy dokonywać średnicówką i mikromierzem, jak pisali wczesniej koledzy.
Prawidłowo spasowany tłok powinien na sucho opadać powoli do cylindra
Ot - precyzyjne dane złożeniowe silnika... A zawór od denka tłoka nie powinien być bliżej, niż trzy pry-pry i półtora mra-mra
Kwestia docierania po uruchomieniu,myślę że trzeba na to poświęcić trochę czasu
Dla pewności radziłbym - tak 1,25 trochy. Jedna trocha to trochę za mało
