
zakup
Moderator: Student
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
a pewnie że można, nawet widziałem że niektórzy tak mają. Przepisujesz text, wstawiasz tabelkę i schematy... no i drukujesz na folii samoprzylepnej. Nie wygląda jak oryginał (no chyba że będziesz się baaardzo starał) ale zawsze jakaś tabliczka jest 

UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Ten z linku to własnie 469B. UAZ 469 to wersja wojskowa (zwolnice i opony YA 192 - w Polsce w LWP nie występowała). Później 469 zamienił się w 3151 a 469B w 31512.GikroV pisze:Ten z linka to nie Uaz 469B tylko 469.
http://denisovets.narod.ru/uaz/uazpages/uaz469.html
link na potwierdzenie moich słów
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
misiek-mt pisze:Ten z linku to własnie 469B. UAZ 469 to wersja wojskowa (zwolnice i opony YA 192 - w Polsce w LWP nie występowała). Później 469 zamienił się w 3151 a 469B w 31512.GikroV pisze:Ten z linka to nie Uaz 469B tylko 469.
http://denisovets.narod.ru/uaz/uazpages/uaz469.html
link na potwierdzenie moich słów


A 469B to lepiej wyposażona wersja która ma boczne migacze i tylne lampy prostokątne tak jak karoseria tego:

Wydawało mi się że 469 na zwolnicach to ruskie tylko dla siebie mieli a na eksport 469 szedł z mostami normalnymi a odróżnić te dwa modele można było właśnie po lampach
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
hehe a ja w dowód mam wpisane 469, a mam lampy podłuzne, kierunkowskazy boczne, przednie zespolone z postojowymi (jak w kamazie), mosty zwykłe, ale zawsze sie zastanawiałem dlaczemu jeden ma okragłe a drugi prostokatne lampy tylnie
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Jesteś w mylnym błędzie, zewnętrznie 469 i 469b się raczej nie różniły. Okrągłe lampy z tyłu bez przetłoczenia w blasze, brak bocznych kierunków itp. oznaczają tylko tyle, że sprzęt jest leciwy, czyli starszy niż ~ '79 - '80.GikroV pisze:misiek-mt pisze:Ten z linku to własnie 469B. UAZ 469 to wersja wojskowa (zwolnice i opony YA 192 - w Polsce w LWP nie występowała). Później 469 zamienił się w 3151 a 469B w 31512.GikroV pisze:Ten z linka to nie Uaz 469B tylko 469.
http://denisovets.narod.ru/uaz/uazpages/uaz469.html
link na potwierdzenie moich słówcoś mi nie gra bo jeśli chodzi o karoserie i wyposażenie to z kilku źródeł wiadomo mi że 469 nie ma z przodu migacza z postojowym w pod jednym kloszem, brak mu bocznych migaczy a tylne lampy ma okrągłe - tzn nie ma przetłoczenia blach na rogach tak jak ten:
A 469B to lepiej wyposażona wersja która ma boczne migacze i tylne lampy prostokątne tak jak karoseria tego:
Wydawało mi się że 469 na zwolnicach to ruskie tylko dla siebie mieli a na eksport 469 szedł z mostami normalnymi a odróżnić te dwa modele można było właśnie po lampach
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
dokładnie takDidymos pisze: Jesteś w mylnym błędzie, zewnętrznie 469 i 469b się raczej nie różniły. Okrągłe lampy z tyłu bez przetłoczenia w blasze, brak bocznych kierunków itp. oznaczają tylko tyle, że sprzęt jest leciwy, czyli starszy niż ~ '79 - '80.

mój jest z 1987, ma na tabliczce wyrażnie napisane 31512 a w dowodzie 469B

w Polsce dla każdego urzędu lub instytucji UAZ to zawsze 469 i już

- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Tak czy siak jak będe kupował drugiego Uaza to właśnie 469 z okrągłymi tylnymi lampami, na afganach i robie go na wojenny oryginał
czyli 469 to stary 469B i podrzucone pod niego afgany ?

czyli 469 to stary 469B i podrzucone pod niego afgany ?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
powodzeniaGikroV pisze:Tak czy siak jak będe kupował drugiego Uaza to właśnie 469 z okrągłymi tylnymi lampami, na afganach i robie go na wojenny oryginał![]()

469 i 469B były produkowane jednocześnie. Z tego co jest w literaturze i przeglądając internet można wywnioskować że poza mostami na zwolnicach innych różnic między nimi nie ma. Choć oczywiście w wojsku ZSRR były też Uazy na zwykłych mostachGikroV pisze:czyli 469 to stary 469B i podrzucone pod niego afgany ?

- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Co do różnicy w oznaczeniach 469 a 469B.
Moim zdaniem Uaz 469 byl produkowany w latach 1973 - 1975, a po pierwszej modernizacji(około roku 1976) zmieniono oznaczenie na 469B.
Uazy 469 miały kilka charakterystycznych, niewystępujących w późniejszych wersjach detali takich jak;
- brak centralnego wiatrołapu do ogrzewania - był tylko mały boczny z prawej strony - centralny duży wiatrołap zaczęto strosować od 1976 roku razem z małym bocznym. Mały boczny wiatrołap zlikwidowano w późniejszych modelach , przykręcając tylko w miejsce przetłoczenia kratkę. (w 1986 rocznikach juz go nie ma)
- niedzielona kolumna kierownicza - tak jak w Gazie 69
- brak "skrzeli" wentylacyjnych na masce
- poziome przetłoczenia na przednim pasie w pobliżu lamp pozycyjnych/postojowych
- tabliczka znamionowa przykręcona do drzwi kierowcy
- inne sprężyny (sposób zamykania) osłon wlewów paliwa
- inne zamki tylnej kanapy przykręcane do nadwozia ustalające je w pozycji podniesionej i z tym związane inne zaczepy w oparciu kanapy
- inna tylna klapa niz w późniejszych wersjach - kierunek otwierania schowka na tawotnicę odwrotny niz w późniejszych egzemplarzach
- dłuższe (prawie na szerokość drzwi) uchwyty do zamykania drzwi od środka
- na lewym tylnym narożu ponizej lampy mocowania do tablicy rejestracyjnej - podobnie jak w Gazie 69
- brak oczywiście kierunkowskazów bocznych
- oświetlenie strarego tzn - tylne lampy identyczne jak w Gazie 69, przednie lampy zespolone (kierunku i pozycyjne) z białym szklanym kloszem.
więcej niestety nie pamiętam

Moim zdaniem Uaz 469 byl produkowany w latach 1973 - 1975, a po pierwszej modernizacji(około roku 1976) zmieniono oznaczenie na 469B.
Uazy 469 miały kilka charakterystycznych, niewystępujących w późniejszych wersjach detali takich jak;
- brak centralnego wiatrołapu do ogrzewania - był tylko mały boczny z prawej strony - centralny duży wiatrołap zaczęto strosować od 1976 roku razem z małym bocznym. Mały boczny wiatrołap zlikwidowano w późniejszych modelach , przykręcając tylko w miejsce przetłoczenia kratkę. (w 1986 rocznikach juz go nie ma)
- niedzielona kolumna kierownicza - tak jak w Gazie 69
- brak "skrzeli" wentylacyjnych na masce
- poziome przetłoczenia na przednim pasie w pobliżu lamp pozycyjnych/postojowych
- tabliczka znamionowa przykręcona do drzwi kierowcy
- inne sprężyny (sposób zamykania) osłon wlewów paliwa
- inne zamki tylnej kanapy przykręcane do nadwozia ustalające je w pozycji podniesionej i z tym związane inne zaczepy w oparciu kanapy
- inna tylna klapa niz w późniejszych wersjach - kierunek otwierania schowka na tawotnicę odwrotny niz w późniejszych egzemplarzach
- dłuższe (prawie na szerokość drzwi) uchwyty do zamykania drzwi od środka
- na lewym tylnym narożu ponizej lampy mocowania do tablicy rejestracyjnej - podobnie jak w Gazie 69
- brak oczywiście kierunkowskazów bocznych
- oświetlenie strarego tzn - tylne lampy identyczne jak w Gazie 69, przednie lampy zespolone (kierunku i pozycyjne) z białym szklanym kloszem.
więcej niestety nie pamiętam

- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
piotr759 pisze:Co do różnicy w oznaczeniach 469 a 469B.
Moim zdaniem Uaz 469 byl produkowany w latach 1973 - 1975, a po pierwszej modernizacji(około roku 1976) zmieniono oznaczenie na 469B.
Uazy 469 miały kilka charakterystycznych, niewystępujących w późniejszych wersjach detali takich jak;
- brak centralnego wiatrołapu do ogrzewania - był tylko mały boczny z prawej strony - centralny duży wiatrołap zaczęto strosować od 1976 roku razem z małym bocznym. Mały boczny wiatrołap zlikwidowano w późniejszych modelach , przykręcając tylko w miejsce przetłoczenia kratkę. (w 1986 rocznikach juz go nie ma)
- niedzielona kolumna kierownicza - tak jak w Gazie 69
- brak "skrzeli" wentylacyjnych na masce
- poziome przetłoczenia na przednim pasie w pobliżu lamp pozycyjnych/postojowych
- tabliczka znamionowa przykręcona do drzwi kierowcy
- inne sprężyny (sposób zamykania) osłon wlewów paliwa
- inne zamki tylnej kanapy przykręcane do nadwozia ustalające je w pozycji podniesionej i z tym związane inne zaczepy w oparciu kanapy
- inna tylna klapa niz w późniejszych wersjach - kierunek otwierania schowka na tawotnicę odwrotny niz w późniejszych egzemplarzach
- dłuższe (prawie na szerokość drzwi) uchwyty do zamykania drzwi od środka
- na lewym tylnym narożu ponizej lampy mocowania do tablicy rejestracyjnej - podobnie jak w Gazie 69
- brak oczywiście kierunkowskazów bocznych
- oświetlenie strarego tzn - tylne lampy identyczne jak w Gazie 69, przednie lampy zespolone (kierunku i pozycyjne) z białym szklanym kloszem.
więcej niestety nie pamiętam
- stelaż plandeki cieńsze rurki składany nie skręcany
- inna nagrzewnica - silnik dmuchawy pod maską a nie zintegrowany
do tego różnice w silniku:
silnik podobny do Wołgi 21 - kwadratowy kolektor, bagnet wchodzi w miskę olejową, inna odma
pozdrawiam
Paweł
Tzarrr!!
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
ale to dopiero po 85 roku jak 469B przeistoczył sie w tego 5cio numerowcaromanowicz_z3 car469b pisze:
- stelaż plandeki cieńsze rurki składany nie skręcany
- inna nagrzewnica - silnik dmuchawy pod maską a nie zintegrowany
do tego różnice w silniku:
silnik podobny do Wołgi 21 - kwadratowy kolektor, bagnet wchodzi w miskę olejową, inna odma
pozdrawiam
Paweł

- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
To by dowodziło że miałem jednak racjepiotr759 pisze:Co do różnicy w oznaczeniach 469 a 469B.
Moim zdaniem Uaz 469 byl produkowany w latach 1973 - 1975, a po pierwszej modernizacji(około roku 1976) zmieniono oznaczenie na 469B.
Uazy 469 miały kilka charakterystycznych, niewystępujących w późniejszych wersjach detali takich jak;
- brak centralnego wiatrołapu do ogrzewania - był tylko mały boczny z prawej strony - centralny duży wiatrołap zaczęto strosować od 1976 roku razem z małym bocznym. Mały boczny wiatrołap zlikwidowano w późniejszych modelach , przykręcając tylko w miejsce przetłoczenia kratkę. (w 1986 rocznikach juz go nie ma)
- niedzielona kolumna kierownicza - tak jak w Gazie 69
- brak "skrzeli" wentylacyjnych na masce
- poziome przetłoczenia na przednim pasie w pobliżu lamp pozycyjnych/postojowych
- tabliczka znamionowa przykręcona do drzwi kierowcy
- inne sprężyny (sposób zamykania) osłon wlewów paliwa
- inne zamki tylnej kanapy przykręcane do nadwozia ustalające je w pozycji podniesionej i z tym związane inne zaczepy w oparciu kanapy
- inna tylna klapa niz w późniejszych wersjach - kierunek otwierania schowka na tawotnicę odwrotny niz w późniejszych egzemplarzach
- dłuższe (prawie na szerokość drzwi) uchwyty do zamykania drzwi od środka
- na lewym tylnym narożu ponizej lampy mocowania do tablicy rejestracyjnej - podobnie jak w Gazie 69
- brak oczywiście kierunkowskazów bocznych
- oświetlenie strarego tzn - tylne lampy identyczne jak w Gazie 69, przednie lampy zespolone (kierunku i pozycyjne) z białym szklanym kloszem.
więcej niestety nie pamiętam

UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Moim zdaniem jest inaczej. W książkach które posiadam, jest wyrażnie zaznaczone, że 469 i 469B róznią się zasadniczo tylko mostami. W katalogu części z 1995 roku napisane jest, że 469B produkowany był od 1972 do 1984. Od 1985 do 1989 Uaz nazywa się 31512-01 (silnik UMZ-414), a od 1990 jego nazwa to 31512 (silnik UMZ-417). Uaz 469 oraz 3151 były produkowane równolegle z tymi na zwykłych mostach. Jednak co do chronologii produkcji, stosowanych nazw i rozwiązań to u ruskich tak pięknie to tylko w książkach wygląda.piotr759 pisze:Co do różnicy w oznaczeniach 469 a 469B.
Moim zdaniem Uaz 469 byl produkowany w latach 1973 - 1975, a po pierwszej modernizacji(około roku 1976) zmieniono oznaczenie na 469B.


Jednak zmiany konstrukcyjne, które zachodziły na przestrzeni lat bardzo ładnie opisałeś

- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
czyli:gÓral świętokrzyski pisze:469- wersja wosjskowa
469b cywilna
469 - na rozjebke przez talibów
469b - na rozjebke przez wojska NATO

Ciekawe dlaczego LWP nie brało wersji 469
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość