zakup

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » ndz lut 10, 2008 7:06 pm

a pewnie że można, nawet widziałem że niektórzy tak mają. Przepisujesz text, wstawiasz tabelkę i schematy... no i drukujesz na folii samoprzylepnej. Nie wygląda jak oryginał (no chyba że będziesz się baaardzo starał) ale zawsze jakaś tabliczka jest :)2
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » ndz lut 10, 2008 7:16 pm

a co ze skanem?? ktos udostepnia skan orginalnej tabliczki i wsio, mam niestety po rosyjsku, a chciałbym po polsku
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

misiek-mt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 10:19 am
Lokalizacja: wiocha

Post autor: misiek-mt » ndz lut 10, 2008 7:18 pm

GikroV pisze:Ten z linka to nie Uaz 469B tylko 469.
Ten z linku to własnie 469B. UAZ 469 to wersja wojskowa (zwolnice i opony YA 192 - w Polsce w LWP nie występowała). Później 469 zamienił się w 3151 a 469B w 31512.

http://denisovets.narod.ru/uaz/uazpages/uaz469.html

link na potwierdzenie moich słów

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » ndz lut 10, 2008 7:46 pm

konrad1983nr1 pisze:a co ze skanem?? ktos udostepnia skan orginalnej tabliczki i wsio, mam niestety po rosyjsku, a chciałbym po polsku
Mi nawet cyrylica pasuje. Jak ktoś ma proszę na pw :D
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » ndz lut 10, 2008 7:58 pm

UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » ndz lut 10, 2008 8:18 pm

misiek-mt pisze:
GikroV pisze:Ten z linka to nie Uaz 469B tylko 469.
Ten z linku to własnie 469B. UAZ 469 to wersja wojskowa (zwolnice i opony YA 192 - w Polsce w LWP nie występowała). Później 469 zamienił się w 3151 a 469B w 31512.

http://denisovets.narod.ru/uaz/uazpages/uaz469.html

link na potwierdzenie moich słów
:o coś mi nie gra bo jeśli chodzi o karoserie i wyposażenie to z kilku źródeł wiadomo mi że 469 nie ma z przodu migacza z postojowym w pod jednym kloszem, brak mu bocznych migaczy a tylne lampy ma okrągłe - tzn nie ma przetłoczenia blach na rogach tak jak ten:
Obrazek

A 469B to lepiej wyposażona wersja która ma boczne migacze i tylne lampy prostokątne tak jak karoseria tego:
Obrazek

Wydawało mi się że 469 na zwolnicach to ruskie tylko dla siebie mieli a na eksport 469 szedł z mostami normalnymi a odróżnić te dwa modele można było właśnie po lampach
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » ndz lut 10, 2008 8:24 pm

hehe a ja w dowód mam wpisane 469, a mam lampy podłuzne, kierunkowskazy boczne, przednie zespolone z postojowymi (jak w kamazie), mosty zwykłe, ale zawsze sie zastanawiałem dlaczemu jeden ma okragłe a drugi prostokatne lampy tylnie
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
radecki
Posty: 314
Rejestracja: wt mar 13, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: radecki » ndz lut 10, 2008 9:58 pm

Jo tyż mom w dowodzie 469 a model z roku 94...Poprostu w urzędzie nie mieli tego modelu w bazie i zostałpodany taki a nie inny :D
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...

KMZ K-750- 1964 r

OGAR 250- 1988 r

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pn lut 11, 2008 10:24 am

GikroV pisze:
misiek-mt pisze:
GikroV pisze:Ten z linka to nie Uaz 469B tylko 469.
Ten z linku to własnie 469B. UAZ 469 to wersja wojskowa (zwolnice i opony YA 192 - w Polsce w LWP nie występowała). Później 469 zamienił się w 3151 a 469B w 31512.

http://denisovets.narod.ru/uaz/uazpages/uaz469.html

link na potwierdzenie moich słów
:o coś mi nie gra bo jeśli chodzi o karoserie i wyposażenie to z kilku źródeł wiadomo mi że 469 nie ma z przodu migacza z postojowym w pod jednym kloszem, brak mu bocznych migaczy a tylne lampy ma okrągłe - tzn nie ma przetłoczenia blach na rogach tak jak ten:
Obrazek

A 469B to lepiej wyposażona wersja która ma boczne migacze i tylne lampy prostokątne tak jak karoseria tego:
Obrazek

Wydawało mi się że 469 na zwolnicach to ruskie tylko dla siebie mieli a na eksport 469 szedł z mostami normalnymi a odróżnić te dwa modele można było właśnie po lampach
Jesteś w mylnym błędzie, zewnętrznie 469 i 469b się raczej nie różniły. Okrągłe lampy z tyłu bez przetłoczenia w blasze, brak bocznych kierunków itp. oznaczają tylko tyle, że sprzęt jest leciwy, czyli starszy niż ~ '79 - '80.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn lut 11, 2008 1:21 pm

:roll: nooo to ładnie
nie lubię się mylić :)23
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pn lut 11, 2008 3:52 pm

Didymos pisze: Jesteś w mylnym błędzie....
:o :o :o

a co to jest ten mylny błąd??? :lol:
i czym się różni od błędu?? :)21
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pn lut 11, 2008 4:36 pm

gÓral świętokrzyski pisze:
Didymos pisze: Jesteś w mylnym błędzie....
:o :o :o

a co to jest ten mylny błąd??? :lol:
i czym się różni od błędu?? :)21
Czepiasz się :)23 mylny błąd to chyba wymysł cejota :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pn lut 11, 2008 5:14 pm

acha tamtego kasztana :)21
więc żyłem dotąd w mylnym błędzie nie znając tej nomenklatury :)21
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

misiek-mt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 10:19 am
Lokalizacja: wiocha

Post autor: misiek-mt » pn lut 11, 2008 5:21 pm

Didymos pisze: Jesteś w mylnym błędzie, zewnętrznie 469 i 469b się raczej nie różniły. Okrągłe lampy z tyłu bez przetłoczenia w blasze, brak bocznych kierunków itp. oznaczają tylko tyle, że sprzęt jest leciwy, czyli starszy niż ~ '79 - '80.
dokładnie tak :)2

mój jest z 1987, ma na tabliczce wyrażnie napisane 31512 a w dowodzie 469B :lol:

w Polsce dla każdego urzędu lub instytucji UAZ to zawsze 469 i już :wink:

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn lut 11, 2008 5:55 pm

Tak czy siak jak będe kupował drugiego Uaza to właśnie 469 z okrągłymi tylnymi lampami, na afganach i robie go na wojenny oryginał :wink:

czyli 469 to stary 469B i podrzucone pod niego afgany ?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

misiek-mt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 10:19 am
Lokalizacja: wiocha

Post autor: misiek-mt » pn lut 11, 2008 6:21 pm

GikroV pisze:Tak czy siak jak będe kupował drugiego Uaza to właśnie 469 z okrągłymi tylnymi lampami, na afganach i robie go na wojenny oryginał :wink:
powodzenia :D
GikroV pisze:czyli 469 to stary 469B i podrzucone pod niego afgany ?
469 i 469B były produkowane jednocześnie. Z tego co jest w literaturze i przeglądając internet można wywnioskować że poza mostami na zwolnicach innych różnic między nimi nie ma. Choć oczywiście w wojsku ZSRR były też Uazy na zwykłych mostach :roll:

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pn lut 11, 2008 6:56 pm

GikroV pisze:Tak czy siak jak będe kupował drugiego Uaza to właśnie 469 z okrągłymi tylnymi lampami, na afganach i robie go na wojenny oryginał :wink:
no to do ruskich Cie się wycieczka szykuje :)21
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Post autor: piotr759 » wt lut 12, 2008 2:04 pm

Co do różnicy w oznaczeniach 469 a 469B.
Moim zdaniem Uaz 469 byl produkowany w latach 1973 - 1975, a po pierwszej modernizacji(około roku 1976) zmieniono oznaczenie na 469B.
Uazy 469 miały kilka charakterystycznych, niewystępujących w późniejszych wersjach detali takich jak;
- brak centralnego wiatrołapu do ogrzewania - był tylko mały boczny z prawej strony - centralny duży wiatrołap zaczęto strosować od 1976 roku razem z małym bocznym. Mały boczny wiatrołap zlikwidowano w późniejszych modelach , przykręcając tylko w miejsce przetłoczenia kratkę. (w 1986 rocznikach juz go nie ma)
- niedzielona kolumna kierownicza - tak jak w Gazie 69
- brak "skrzeli" wentylacyjnych na masce
- poziome przetłoczenia na przednim pasie w pobliżu lamp pozycyjnych/postojowych
- tabliczka znamionowa przykręcona do drzwi kierowcy
- inne sprężyny (sposób zamykania) osłon wlewów paliwa
- inne zamki tylnej kanapy przykręcane do nadwozia ustalające je w pozycji podniesionej i z tym związane inne zaczepy w oparciu kanapy
- inna tylna klapa niz w późniejszych wersjach - kierunek otwierania schowka na tawotnicę odwrotny niz w późniejszych egzemplarzach
- dłuższe (prawie na szerokość drzwi) uchwyty do zamykania drzwi od środka
- na lewym tylnym narożu ponizej lampy mocowania do tablicy rejestracyjnej - podobnie jak w Gazie 69
- brak oczywiście kierunkowskazów bocznych
- oświetlenie strarego tzn - tylne lampy identyczne jak w Gazie 69, przednie lampy zespolone (kierunku i pozycyjne) z białym szklanym kloszem.
więcej niestety nie pamiętam
:-?

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » wt lut 12, 2008 2:46 pm

piotr759 pisze:Co do różnicy w oznaczeniach 469 a 469B.
Moim zdaniem Uaz 469 byl produkowany w latach 1973 - 1975, a po pierwszej modernizacji(około roku 1976) zmieniono oznaczenie na 469B.
Uazy 469 miały kilka charakterystycznych, niewystępujących w późniejszych wersjach detali takich jak;
- brak centralnego wiatrołapu do ogrzewania - był tylko mały boczny z prawej strony - centralny duży wiatrołap zaczęto strosować od 1976 roku razem z małym bocznym. Mały boczny wiatrołap zlikwidowano w późniejszych modelach , przykręcając tylko w miejsce przetłoczenia kratkę. (w 1986 rocznikach juz go nie ma)
- niedzielona kolumna kierownicza - tak jak w Gazie 69
- brak "skrzeli" wentylacyjnych na masce
- poziome przetłoczenia na przednim pasie w pobliżu lamp pozycyjnych/postojowych
- tabliczka znamionowa przykręcona do drzwi kierowcy
- inne sprężyny (sposób zamykania) osłon wlewów paliwa
- inne zamki tylnej kanapy przykręcane do nadwozia ustalające je w pozycji podniesionej i z tym związane inne zaczepy w oparciu kanapy
- inna tylna klapa niz w późniejszych wersjach - kierunek otwierania schowka na tawotnicę odwrotny niz w późniejszych egzemplarzach
- dłuższe (prawie na szerokość drzwi) uchwyty do zamykania drzwi od środka
- na lewym tylnym narożu ponizej lampy mocowania do tablicy rejestracyjnej - podobnie jak w Gazie 69
- brak oczywiście kierunkowskazów bocznych
- oświetlenie strarego tzn - tylne lampy identyczne jak w Gazie 69, przednie lampy zespolone (kierunku i pozycyjne) z białym szklanym kloszem.
więcej niestety nie pamiętam
:-?

- stelaż plandeki cieńsze rurki składany nie skręcany
- inna nagrzewnica - silnik dmuchawy pod maską a nie zintegrowany
do tego różnice w silniku:
silnik podobny do Wołgi 21 - kwadratowy kolektor, bagnet wchodzi w miskę olejową, inna odma


pozdrawiam
Paweł
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » wt lut 12, 2008 4:12 pm

romanowicz_z3 car469b pisze:

- stelaż plandeki cieńsze rurki składany nie skręcany
- inna nagrzewnica - silnik dmuchawy pod maską a nie zintegrowany
do tego różnice w silniku:
silnik podobny do Wołgi 21 - kwadratowy kolektor, bagnet wchodzi w miskę olejową, inna odma


pozdrawiam
Paweł
ale to dopiero po 85 roku jak 469B przeistoczył sie w tego 5cio numerowca :)21
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » wt lut 12, 2008 6:54 pm

piotr759 pisze:Co do różnicy w oznaczeniach 469 a 469B.
Moim zdaniem Uaz 469 byl produkowany w latach 1973 - 1975, a po pierwszej modernizacji(około roku 1976) zmieniono oznaczenie na 469B.
Uazy 469 miały kilka charakterystycznych, niewystępujących w późniejszych wersjach detali takich jak;
- brak centralnego wiatrołapu do ogrzewania - był tylko mały boczny z prawej strony - centralny duży wiatrołap zaczęto strosować od 1976 roku razem z małym bocznym. Mały boczny wiatrołap zlikwidowano w późniejszych modelach , przykręcając tylko w miejsce przetłoczenia kratkę. (w 1986 rocznikach juz go nie ma)
- niedzielona kolumna kierownicza - tak jak w Gazie 69
- brak "skrzeli" wentylacyjnych na masce
- poziome przetłoczenia na przednim pasie w pobliżu lamp pozycyjnych/postojowych
- tabliczka znamionowa przykręcona do drzwi kierowcy
- inne sprężyny (sposób zamykania) osłon wlewów paliwa
- inne zamki tylnej kanapy przykręcane do nadwozia ustalające je w pozycji podniesionej i z tym związane inne zaczepy w oparciu kanapy
- inna tylna klapa niz w późniejszych wersjach - kierunek otwierania schowka na tawotnicę odwrotny niz w późniejszych egzemplarzach
- dłuższe (prawie na szerokość drzwi) uchwyty do zamykania drzwi od środka
- na lewym tylnym narożu ponizej lampy mocowania do tablicy rejestracyjnej - podobnie jak w Gazie 69
- brak oczywiście kierunkowskazów bocznych
- oświetlenie strarego tzn - tylne lampy identyczne jak w Gazie 69, przednie lampy zespolone (kierunku i pozycyjne) z białym szklanym kloszem.
więcej niestety nie pamiętam
:-?
To by dowodziło że miałem jednak racje :)23
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » wt lut 12, 2008 7:01 pm

ani Ty GikoV ani piotrek nie macie racji
469- wersja wosjskowa
469b cywilna
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

misiek-mt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 10:19 am
Lokalizacja: wiocha

Post autor: misiek-mt » wt lut 12, 2008 7:11 pm

piotr759 pisze:Co do różnicy w oznaczeniach 469 a 469B.
Moim zdaniem Uaz 469 byl produkowany w latach 1973 - 1975, a po pierwszej modernizacji(około roku 1976) zmieniono oznaczenie na 469B.
:-?
Moim zdaniem jest inaczej. W książkach które posiadam, jest wyrażnie zaznaczone, że 469 i 469B róznią się zasadniczo tylko mostami. W katalogu części z 1995 roku napisane jest, że 469B produkowany był od 1972 do 1984. Od 1985 do 1989 Uaz nazywa się 31512-01 (silnik UMZ-414), a od 1990 jego nazwa to 31512 (silnik UMZ-417). Uaz 469 oraz 3151 były produkowane równolegle z tymi na zwykłych mostach. Jednak co do chronologii produkcji, stosowanych nazw i rozwiązań to u ruskich tak pięknie to tylko w książkach wygląda. :lol: Jak było naprawdę wszyscy wiemy; najpierw w fabryce poskładane z tego co akurat było (a w socjalistycznej rzeczywistości nikomu nie przeszkadzało, że np z jednej strony uchwyty do zamykania drzwi są długie a z drugiej krótkie), następnie w wojsku lub milicji parę remontów i przeróbek a na końcu, w cywilu każdy uzytkownik też lubił dołożyć coś od siebie :lol:
Jednak zmiany konstrukcyjne, które zachodziły na przestrzeni lat bardzo ładnie opisałeś :)2

misiek-mt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 10:19 am
Lokalizacja: wiocha

Post autor: misiek-mt » wt lut 12, 2008 7:13 pm

gÓral świętokrzyski pisze: 469- wersja wosjskowa
469b cywilna
właśnie, właśnie, zanim napisałem mój przydługi wywód, Ty zdążyłeś to dobrze streścić :)2 :lol:

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » wt lut 12, 2008 7:30 pm

gÓral świętokrzyski pisze:469- wersja wosjskowa
469b cywilna
czyli:
469 - na rozjebke przez talibów
469b - na rozjebke przez wojska NATO
:)23
Ciekawe dlaczego LWP nie brało wersji 469
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość