Opony do uaza

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: chudy1 » wt lis 25, 2008 4:33 pm

od kilku miesięcy mam inne opony niż te z pierwszego posta ale identyczny bieżnik i też nalewki a rozmiaru nie pamiętam...

w błocie idzie jak szatan ale w piachu strasznie się grzebie, na zupełnie łysych oryginalnych oponach w piachu byłem gotów pokonać największe górki, na tych zagrzebuje się zanim jeszcze dojadę do wzniesienia... wstyd mi na żwirownie jeździć
na śniegu nie mam czasu spróbować
ogólnie jestem bardzo zadowolony z opony ale następna jaką kupię napewno będzie inna :)

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » wt lis 25, 2008 4:34 pm

narazie niech jeździ jak zepsuje niech sie zastanawia :)2 po co chłopaka w koszta pchac ?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 4:36 pm

i tu się zgadzam. Zresztą jeszcze i tak dużo przed nim... kosztów

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: rudobrody » wt lis 25, 2008 6:14 pm

Obrazek

A tak wygląda UAZ na nalewkach Sahara :roll:

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: morte36 » wt lis 25, 2008 6:38 pm

Kurczaki ale mi zagłostke daliście :D już byłem przekonany że dokonam dobrego wyboru a tu zonk mam już mieszane uczucia co do tych opon.
Ogólnie mam dobre opony ale popękane na boku od wewnętrznej strony koła hmmm no i pojechałem sobie pewnego dnia na poligon w Olsztynie i ostre błotko było ledwo wyjechałem wtedy modliłem się żeby zobaczyć po raz kolejny asfalt i stwierdziłem że jak będę kupował opony to typowo terenowe czyli MT no ale teraz to już nie wiem w sumie może te błoto nie było takie straszne jak wyjechałem z niego z zerowym doświadczeniem w jeździe terenowej. I może faktycznie nie potrzebuje takich opon hmmm kurcze myśląc że kupno opon będzie kosztowało około 1500zł to się zastanawiam czy nie lepiej jeździć na tych starych aż się rozpadną do końca.

Ps: to fotki mojego uaza http://picasaweb.google.pl/morte36/Uaz#

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt lis 25, 2008 6:55 pm

maciejmlynarz pisze:Bo miałem się okazję przekonać, ze te honkerowe zrobione są z gównolitu
Bredzisz jak posłanka pisu "bo coś tam,coś tam" mam honkerowskie odwrócone od ładnych kilku lat(więcej jak 5 latek) paru kolegów też na tym śmigało i jakoś nikt nie narzekał.Pisz co wiesz i sprawdziłeś a nie co gadali u cioci na ymeninach :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt lis 25, 2008 7:17 pm

morte36 pisze:Kurczaki ale mi zagłostke daliście :D już byłem przekonany że dokonam dobrego wyboru a tu zonk mam już mieszane uczucia co do tych opon.
Ogólnie mam dobre opony ale popękane na boku od wewnętrznej strony koła hmmm no i pojechałem sobie pewnego dnia na poligon w Olsztynie i ostre błotko było ledwo wyjechałem wtedy modliłem się żeby zobaczyć po raz kolejny asfalt i stwierdziłem że jak będę kupował opony to typowo terenowe czyli MT no ale teraz to już nie wiem w sumie może te błoto nie było takie straszne jak wyjechałem z niego z zerowym doświadczeniem w jeździe terenowej. I może faktycznie nie potrzebuje takich opon hmmm kurcze myśląc że kupno opon będzie kosztowało około 1500zł to się zastanawiam czy nie lepiej jeździć na tych starych aż się rozpadną do końca.

Ps: to fotki mojego uaza http://picasaweb.google.pl/morte36/Uaz#
Fajny jak na Uazika <ok>
Opony raczej i tak najpóźniej ci się sypną :)

pytanie z czystej ciekawości... drzwi z tyłu zaspawałeś czy to wersja z wiertnicy?? Jeżeli wiertnica to możesz mieć cenny reduktor :wink:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: morte36 » wt lis 25, 2008 7:25 pm

pytanie z czystej ciekawości... drzwi z tyłu zaspawałeś czy to wersja z wiertnicy?? Jeżeli wiertnica to możesz mieć cenny reduktor :wink:
Zaspawane

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » wt lis 25, 2008 9:45 pm

klucz13 pisze:
maciejmlynarz pisze:Bo miałem się okazję przekonać, ze te honkerowe zrobione są z gównolitu
Bredzisz jak posłanka pisu "bo coś tam,coś tam" mam honkerowskie odwrócone od ładnych kilku lat(więcej jak 5 latek) paru kolegów też na tym śmigało i jakoś nikt nie narzekał.Pisz co wiesz i sprawdziłeś a nie co gadali u cioci na ymeninach :)21
No wiec będzie krótko i na temat. Pierwsza najnormalniej w świecie zaczęła się wydzierać przy otworach na szpilki (pękła do centralnego otworu) a wszystko przez jazdę trawersami i odcinki szybkościowe na dziurach. Kolejna nie wytrzymała skoku pomijam fakt, że tego samego skoku nie wytrzymał też drążek kierowniczy i jego końcówki. Ale to już inna bajka pod tytułem zwmocnienie drążka kierowniczego. Trzecie (to już nie moja) zaczęła się sypać na ściankach pomiędzy wyciętymi trójkątami. Przyczyny nie znam. Wszystko zależy od eksploatacji. Teraz upalam auto na patroloskich przespawanych felgach i nie wiem, że mogą być z nimi problemy.

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » śr lis 26, 2008 8:59 am

dlatego pytałem o typ felgi - niestety te z foty są do D . Oryginały UAZowe są o niebo lepsze :)2
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » śr lis 26, 2008 10:17 am

A co się stało z Twoimi felgami? Może mamy podobne doświadczenia. I napisz kolegom na co zwrócić uwagęw terenie, żeby koła im nie pouciekały

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » śr lis 26, 2008 11:31 am

poprostu się pogięły :)3
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » śr lis 26, 2008 11:34 am

Ryzykujesz z tą odpowiedzią. Zaraz kolega klucz13 powie Ci że "Bredzisz jak posłanka pisu "bo coś tam,coś tam" mam honkerowskie odwrócone od ładnych kilku lat(więcej jak 5 latek) paru kolegów też na tym śmigało i jakoś nikt nie narzekał.Pisz co wiesz i sprawdziłeś a nie co gadali u cioci na ymeninach"

Ale święta racja. Poprostu się pogięły

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » śr lis 26, 2008 12:55 pm

Spoko – wiem co mówię 8) należy dodać ,że chodzi o ten konkretny model felgi z Uaza @morte . Były też lepsze wydania felg 15 honkerowych , na których sam jeżdżę i złego słowa nie powiem :)2 (te z mojego emblematu)
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr lis 26, 2008 6:32 pm

Te z Twojego emblematu to Suzukowe Dareczku Kropeczku :)
:lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » śr lis 26, 2008 8:11 pm

8) okularki zanabądź :)2
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: morte36 » śr lis 26, 2008 8:15 pm

No dobrze wiedzieć jak będę miał okazje kiedyś tanio wyrwać od uaza to kupie na podmianke.

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: morte36 » śr lis 26, 2008 8:20 pm

A co myślicie o oryginalnych radzieckich oponach Ya 192, 245, 409 itp

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr lis 26, 2008 8:55 pm

morte36 pisze:A co myślicie o oryginalnych radzieckich oponach Ya 192, 245, 409 itp
Staram się o nich nie myśleć :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » śr lis 26, 2008 9:05 pm

morte36 pisze: Ya 192
wersja loł budżet :wink: pod warunkiem że nie wyjeżdżasz na asfalt ;) bo zaparkowanie w czyimś tyle bardzo podwyższa koszty ich eksploatacji :)21 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » czw lis 27, 2008 8:54 am

morte36 pisze:A co myślicie o oryginalnych radzieckich oponach Ya 192,
Mam, jeżdżę, dojeżdżam, wyhamowywuje, chwalę.

Z tymi oponami jak z całym off road, jak się nie nauczysz jeździć to będziesz narzekał. Jest to opona wysoka 31" i wąska. Szybciej dochodzi do dna (jeśli istnieje), łatwo się nią kręci. Wadą jest to, że trzeba po łąkach delikatnie jeździć bo jak zerwie darń to grzęźnie. Zaleta to też cena. :)2 :)2
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw lis 27, 2008 9:10 am

Jeździłem sporo na 192 i 245 i mam wrażenie, że częściej siadałem na tych 192 - o piachu to w ogóle szkoda wspominać. Na 245 to często się jakoś górą przemknąłem 192 jak się zagapisz to od razu na dno idzie. Do tego różnica w spalaniu ze 2 litry i w ogóle ciężko się toczył na nich jakoś. Raczej 245 na 192 nie zmieniaj.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » czw lis 27, 2008 9:39 am

Nalewka Yokohamy 31x10,5-15 na oryginalnej feldze UAZ-owej 6x15 to dbrze sprawdzony :)2 :)2 od wielu lat zestaw do GAZa i UAZa.
Nowa ruska opona kostkowa 8,40-15 YA jest wyższa od nalewek 31x10,5-15.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » czw lis 27, 2008 9:42 am

Grzegorz G. pisze: Do tego różnica w spalaniu ze 2 litry
Przy tej zabawie wyjeżdżanie z ekonomią to nie takt :)21 :)21 :)21

Reszta to technika. W piachu się nie kopią jak simex, w błocie radzi sobie a na podjazdach rewelacja. Trawerzy trochę zdradliwe na nich są ale od tego jest asekuracja.

Tyle ilu jest ludzi tyle będzie opinii.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw lis 27, 2008 10:28 am

Balu-Balu pisze: Reszta to technika.
Jaka technika ?? Z buta się jeździ dzisiaj !! :lol:

A tak poważnie, na tych oponach często to czego nie mogłem przejechać przejeżdżałem w końcu na 3 z reduktorem. Po prostu nie miał już wtedy siły zamielić kołami i na trakcji przechodził (to nie są opony do wysoko obrotówek). Najbardziej to było widać na wyjeździe z przeszkody kiedy prawie zawsze jest pod górkę i wody nachlapane. W ogóle w takich właśnie miejscach z reguły większość polega.

Przyznam też, że potrafiły czasem zaskoczyć i tzw. pazór pokazać.
Ale ciągle uważam, że są bardzo wymagające - wymagają ogromnej uwagi zarówno na twardym jak i w terenie i dzisiaj mam już inne.

A u mnie one robiły dopiero na 0,7-0,9atm. A często jest tak, że jeździ się trochę w terenie trochę po twardym i potem trudno mi było na takim flaku za innymi nadążyć.
Grzechu_z_UAZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość