klepanie resorów

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: morte36 » pn sty 26, 2009 6:48 pm

też tak słyszałem ale jak kupiłem nalewki 31x10,5x15 to przy lekkim skręcie i dociążonej osi przedniej np. na zjazdach obciera o nadkole tak samo przy dobijaniu na dziurach i skręcie.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: morte36 » pn sty 26, 2009 6:49 pm

Takayuki pisze:
morte36 pisze:a co myślicie o tym żeby dać dystans między mostem a resorem i ile w taki sposób można podnieść?
Było :D
Ja mam 2cm pod resorem i 5cm klocek pod wieszakiem czyli w sumie 4cm liftu. Fotki:
http://totoro.mine.nu/uaz/lift/

z czego masz te klocki bo nie wygląda na metal?
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: Takayuki » pn sty 26, 2009 6:52 pm

morte36 pisze:z czego masz te klocki bo nie wygląda na metal?
Z metalu :)

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: stef » pn sty 26, 2009 8:28 pm

morte36 pisze:też tak słyszałem ale jak kupiłem nalewki 31x10,5x15 to przy lekkim skręcie i dociążonej osi przedniej np. na zjazdach obciera o nadkole tak samo przy dobijaniu na dziurach i skręcie.
ale skoro już ktoś pisał, że ruskie "jaki" odpowiadają wymiarowi 31cali, to teoretycznie przy normalnie ukształtowanych resorach nic nie powinno obcierać. Jedynie może przeszkadzać tylko szerokość, gdyż teoretycznie przy podnoszeniu wykrzyżu, koło lekko obraca się w płaszczyźnie pionowej tzn z ustawienia | robi się \ i może dlatego potrzebny jest lift...
Hmm próbuję zrozumieć po co lift...
więc dalej idąc tym torem jeśli bym kupił 31 cali ale powiedzmy wąskie to lift nie będzie potrzebny. Czy dobrze myślę??
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: klepanie resorów

Post autor: chudy1 » pn sty 26, 2009 8:38 pm

stef pisze:
morte36 pisze:też tak słyszałem ale jak kupiłem nalewki 31x10,5x15 to przy lekkim skręcie i dociążonej osi przedniej np. na zjazdach obciera o nadkole tak samo przy dobijaniu na dziurach i skręcie.
ale skoro już ktoś pisał, że ruskie "jaki" odpowiadają wymiarowi 31cali, to teoretycznie przy normalnie ukształtowanych resorach nic nie powinno obcierać. Jedynie może przeszkadzać tylko szerokość, gdyż teoretycznie przy podnoszeniu wykrzyżu, koło lekko obraca się w płaszczyźnie pionowej tzn z ustawienia | robi się \ i może dlatego potrzebny jest lift...
Hmm próbuję zrozumieć po co lift...
więc dalej idąc tym torem jeśli bym kupił 31 cali ale powiedzmy wąskie to lift nie będzie potrzebny. Czy dobrze myślę??
chyba dobrze

ja mam oponę wysokości o 1 czy 2 cm większą od oryginalnej i na wysokość nie ma problemu ale na szerokość musiałem dystanse wyrabiać

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: Takayuki » pn sty 26, 2009 9:26 pm

31x10,5x15, u mnie uragano wolf mt, bez liftu pasują. Przód obciera minimalnie o amortyzatory przy max skręcie bez liftu - przy lifcie też. Poza tym nic. Tył na styk, jak na fotce pierwszej widać z linku który dałem.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: stef » pn sty 26, 2009 9:31 pm

Takayuki pisze:31x10,5x15, u mnie uragano wolf mt, bez liftu pasują. Przód obciera minimalnie o amortyzatory przy max skręcie bez liftu - przy lifcie też. Poza tym nic. Tył na styk, jak na fotce pierwszej widać z linku który dałem.
To już teraz kompletnie nie rozumiem... po co ten lift !? Po co się męczyć ?
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: Takayuki » pn sty 26, 2009 10:08 pm

Na bulwar? :roll:
Zawsze ciut większy prześwit... jak patrzę na te korki spustowe od zbiorników paliwa to strach jeździć po kamieniach :) Zakładałem jednocześnie nowe koła, resory i klocki pod resory. Doświadczenia w tej dziedzinie wtedy nie miałem, na forum wiadomo - strach pytać o cokolwiek ;) Gdybym wiedział, może bym odpuścił, nie wiem. Klocki pod resory nie są specjalnie drogie ani problematyczne w montażu, kto co lubi...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: klepanie resorów

Post autor: N2O » pn sty 26, 2009 11:38 pm

Zamiast klepania resorów to ja bym raczej szedł w stronę opuszczenia mocowań resora tych przy ramie. A i upewnijcie się czy macie w ogóle odbojniki :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

zyjo
 
 
Posty: 132
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: chełmno

Re: klepanie resorów

Post autor: zyjo » wt sty 27, 2009 8:05 am

N2O pisze:Zamiast klepania resorów to ja bym raczej szedł w stronę opuszczenia mocowań resora tych przy ramie. A i upewnijcie się czy macie w ogóle odbojniki :lol:
Ja ostatnio źle się chyba wyraziłem, moja wina, ale właśnie chodziło mi o podłożenie klocka(około 5cm) pod mocowanie resora z jednej strony tej gdzie nie ma wieszaka tylko czy to da pożądany efekt?
Może przy jednostronnym podłożeniu za duża siła będzie działała na wieszak?
Toyota 4 Runner 3.0 ben 1990r.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: klepanie resorów

Post autor: Didymos » wt sty 27, 2009 10:25 am

Podłożenie klocka pod mocowanie wieszaka to chyba najbardziej sensowny sposób; 5cm nie zmieni znacząco geometrii. Wkładanie klocków pod resor to najlepsza metoda żeby resor pogiąć, albo połamać.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: Takayuki » wt sty 27, 2009 10:29 am

Didymos pisze:Podłożenie klocka pod mocowanie wieszaka to chyba najbardziej sensowny sposób; 5cm nie zmieni znacząco geometrii. Wkładanie klocków pod resor to najlepsza metoda żeby resor pogiąć, albo połamać.
Dlaczego? Klocek ma wiekszą powierzchnię niż to coś spawane do mostu, na czym oryginalnie stoi... oczywiście mowa o kilku cm kolcka a nie kilkunastu.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: klepanie resorów

Post autor: Didymos » wt sty 27, 2009 12:06 pm

Oczywista te 2cm nie zrobią jakiejś różnicy. Uaz ma fabryczne spoa :)2 ale wkładając klocek pod resor zwiększasz moment gnący resor, znaczy się robi się większa "dźwignia" i most ma tendencję do esowania resora, szczególnie przy ruszaniu i hamowaniu.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
tumek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 11, 2008 10:52 am
Lokalizacja: Bytom

Re: klepanie resorów

Post autor: tumek » wt sty 27, 2009 2:25 pm

Takayuki pisze:
morte36 pisze:a co myślicie o tym żeby dać dystans między mostem a resorem i ile w taki sposób można podnieść?
Było :D
Ja mam 2cm pod resorem i 5cm klocek pod wieszakiem czyli w sumie 4cm liftu. Fotki:
http://totoro.mine.nu/uaz/lift/
Przy tych podkładkach jakie amortyzatory masz założone ? Bo oryginał chyba będzie za krótki co ?

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: morte36 » wt sty 27, 2009 4:21 pm

no właśnie z amorami to też się zastanawiam bo chyba trzeba będzie coś znowu kombinować ale jeśli u mnie w uazie nigdy nie miałem wymienianych amorów to w sumie teraz to tak jak by ich nie było :D
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: Balu-Balu » wt sty 27, 2009 4:56 pm

Ja zrobiłem tak z amorkami
Obrazek

i działa. :)21

A całość wygląda tak:

Obrazek

Profil 80 pod wieszak resoru i przedłużone wieszaki resorów.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
tumek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 11, 2008 10:52 am
Lokalizacja: Bytom

Re: klepanie resorów

Post autor: tumek » śr sty 28, 2009 9:19 am

W sumie też sie zastanawiałem nad takim rozwiązaniem, bo amorki uazowe nie są złe i do tego nie drogie, dobrane przez fabrykę czyli teoretycznie najbardziej optymalne.
Tylko obawiam sie jednej rzeczy - wytrzymałości nowego mocowania :( jak i z czego to zrobić żeby amorków nie pogubić :)

Śruba twardość 8.8 otwór wiercony na wylot, od tyłu włożona śruba z poszerzaną podkładką i wszystko ładnie pospawać ?
Pomysł dobry czy do bani ?

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: Takayuki » śr sty 28, 2009 9:48 am

tumek pisze:Przy tych podkładkach jakie amortyzatory masz założone ? Bo oryginał chyba będzie za krótki co ?
Mam oryginały, i są za krótkie... trzeba innych szukać.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: Balu-Balu » śr sty 28, 2009 10:23 am

tumek pisze:W sumie też sie zastanawiałem nad takim rozwiązaniem, bo amorki uazowe nie są złe i do tego nie drogie, dobrane przez fabrykę czyli teoretycznie najbardziej optymalne.
Tylko obawiam sie jednej rzeczy - wytrzymałości nowego mocowania :( jak i z czego to zrobić żeby amorków nie pogubić :)

Śruba twardość 8.8 otwór wiercony na wylot, od tyłu włożona śruba z poszerzaną podkładką i wszystko ładnie pospawać ?
Pomysł dobry czy do bani ?

Śruba na to rurka aby dopasować do śr. gumy i to wszystko przyspawać. Zobacz datę foty. Do tej pory nie odpadły. Auto jeździ w terenie i to nie masło. Więcej gwarancji to nawet fabryka nie da :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: klepanie resorów

Post autor: szychu » śr sty 28, 2009 11:40 am

tak czytam i sie zastanawiam gdzie jest granica w podnoszeniu auta, przecież krzyzaki na wałach mają jakiś zakres pracy, nie macie z tym problemów? czy jakoś to obchodzicie?

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: Balu-Balu » śr sty 28, 2009 11:44 am

Właśnie krzyżak jest tą granicą. Lekko się szlifuje i chodzą. Ja nie klepię resorów bo i tak siadają. Lepiej zmodernizować to czy tamto. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
tumek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 11, 2008 10:52 am
Lokalizacja: Bytom

Re: klepanie resorów

Post autor: tumek » czw sty 29, 2009 7:03 pm

Na początek chyba zdecyduje sie na podkładke pod wieszak 5cm i podniesienie budy na mocowaniach, bo mi sie już o ramę opiera :) trochę co nieco wygniło :) ale tak 2-3 cm prześwitu między ramą a budą, zobaczymy jak wyjdzie.
Patent z amorami zapożyczę od Balu-Balu :), amorki standard uaz.
Myślę że jak to będzie robić, to pokuszę sie o obniżenie stałego mocowania resoru też o 5 cm ( o ile oczywiście sie da ) i wtedy może o ile będzie taka potrzeba przedłużę wieszaki, ale zobaczymy jeszcze, wszystko po kolei i zobaczymy co będzie robić a co będzie pomysłem do du... :)
Dzięki za rady :)

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: morte36 » czw sty 29, 2009 9:15 pm

ok a mam pytanie jak uaz stoi na płaskim to jak powinny resory wyglądać bo u mnie resor płaski znaczy się wyprostowany jak strzała i się zastanawiam czy przypadkiem resor nie należy wyklepać musowo.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
tumek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 11, 2008 10:52 am
Lokalizacja: Bytom

Re: klepanie resorów

Post autor: tumek » czw sty 29, 2009 11:18 pm

No to chyba musiał byś go "klepnąć" tak moim zdaniem.

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: klepanie resorów

Post autor: morte36 » pt sty 30, 2009 8:06 am

UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości