klepanie resorów
Moderator: Student
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: klepanie resorów
też tak słyszałem ale jak kupiłem nalewki 31x10,5x15 to przy lekkim skręcie i dociążonej osi przedniej np. na zjazdach obciera o nadkole tak samo przy dobijaniu na dziurach i skręcie.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: klepanie resorów
Takayuki pisze:Byłomorte36 pisze:a co myślicie o tym żeby dać dystans między mostem a resorem i ile w taki sposób można podnieść?![]()
Ja mam 2cm pod resorem i 5cm klocek pod wieszakiem czyli w sumie 4cm liftu. Fotki:
http://totoro.mine.nu/uaz/lift/
z czego masz te klocki bo nie wygląda na metal?
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
Re: klepanie resorów
Z metalumorte36 pisze:z czego masz te klocki bo nie wygląda na metal?

Re: klepanie resorów
ale skoro już ktoś pisał, że ruskie "jaki" odpowiadają wymiarowi 31cali, to teoretycznie przy normalnie ukształtowanych resorach nic nie powinno obcierać. Jedynie może przeszkadzać tylko szerokość, gdyż teoretycznie przy podnoszeniu wykrzyżu, koło lekko obraca się w płaszczyźnie pionowej tzn z ustawienia | robi się \ i może dlatego potrzebny jest lift...morte36 pisze:też tak słyszałem ale jak kupiłem nalewki 31x10,5x15 to przy lekkim skręcie i dociążonej osi przedniej np. na zjazdach obciera o nadkole tak samo przy dobijaniu na dziurach i skręcie.
Hmm próbuję zrozumieć po co lift...
więc dalej idąc tym torem jeśli bym kupił 31 cali ale powiedzmy wąskie to lift nie będzie potrzebny. Czy dobrze myślę??
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Re: klepanie resorów
chyba dobrzestef pisze:ale skoro już ktoś pisał, że ruskie "jaki" odpowiadają wymiarowi 31cali, to teoretycznie przy normalnie ukształtowanych resorach nic nie powinno obcierać. Jedynie może przeszkadzać tylko szerokość, gdyż teoretycznie przy podnoszeniu wykrzyżu, koło lekko obraca się w płaszczyźnie pionowej tzn z ustawienia | robi się \ i może dlatego potrzebny jest lift...morte36 pisze:też tak słyszałem ale jak kupiłem nalewki 31x10,5x15 to przy lekkim skręcie i dociążonej osi przedniej np. na zjazdach obciera o nadkole tak samo przy dobijaniu na dziurach i skręcie.
Hmm próbuję zrozumieć po co lift...
więc dalej idąc tym torem jeśli bym kupił 31 cali ale powiedzmy wąskie to lift nie będzie potrzebny. Czy dobrze myślę??
ja mam oponę wysokości o 1 czy 2 cm większą od oryginalnej i na wysokość nie ma problemu ale na szerokość musiałem dystanse wyrabiać
Re: klepanie resorów
31x10,5x15, u mnie uragano wolf mt, bez liftu pasują. Przód obciera minimalnie o amortyzatory przy max skręcie bez liftu - przy lifcie też. Poza tym nic. Tył na styk, jak na fotce pierwszej widać z linku który dałem.
Re: klepanie resorów
To już teraz kompletnie nie rozumiem... po co ten lift !? Po co się męczyć ?Takayuki pisze:31x10,5x15, u mnie uragano wolf mt, bez liftu pasują. Przód obciera minimalnie o amortyzatory przy max skręcie bez liftu - przy lifcie też. Poza tym nic. Tył na styk, jak na fotce pierwszej widać z linku który dałem.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Re: klepanie resorów
Na bulwar?
Zawsze ciut większy prześwit... jak patrzę na te korki spustowe od zbiorników paliwa to strach jeździć po kamieniach
Zakładałem jednocześnie nowe koła, resory i klocki pod resory. Doświadczenia w tej dziedzinie wtedy nie miałem, na forum wiadomo - strach pytać o cokolwiek
Gdybym wiedział, może bym odpuścił, nie wiem. Klocki pod resory nie są specjalnie drogie ani problematyczne w montażu, kto co lubi...

Zawsze ciut większy prześwit... jak patrzę na te korki spustowe od zbiorników paliwa to strach jeździć po kamieniach


Re: klepanie resorów
Zamiast klepania resorów to ja bym raczej szedł w stronę opuszczenia mocowań resora tych przy ramie. A i upewnijcie się czy macie w ogóle odbojniki 

Re: klepanie resorów
Ja ostatnio źle się chyba wyraziłem, moja wina, ale właśnie chodziło mi o podłożenie klocka(około 5cm) pod mocowanie resora z jednej strony tej gdzie nie ma wieszaka tylko czy to da pożądany efekt?N2O pisze:Zamiast klepania resorów to ja bym raczej szedł w stronę opuszczenia mocowań resora tych przy ramie. A i upewnijcie się czy macie w ogóle odbojniki
Może przy jednostronnym podłożeniu za duża siła będzie działała na wieszak?
Toyota 4 Runner 3.0 ben 1990r.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r
Re: klepanie resorów
Podłożenie klocka pod mocowanie wieszaka to chyba najbardziej sensowny sposób; 5cm nie zmieni znacząco geometrii. Wkładanie klocków pod resor to najlepsza metoda żeby resor pogiąć, albo połamać.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: klepanie resorów
Dlaczego? Klocek ma wiekszą powierzchnię niż to coś spawane do mostu, na czym oryginalnie stoi... oczywiście mowa o kilku cm kolcka a nie kilkunastu.Didymos pisze:Podłożenie klocka pod mocowanie wieszaka to chyba najbardziej sensowny sposób; 5cm nie zmieni znacząco geometrii. Wkładanie klocków pod resor to najlepsza metoda żeby resor pogiąć, albo połamać.
Re: klepanie resorów
Oczywista te 2cm nie zrobią jakiejś różnicy. Uaz ma fabryczne spoa
ale wkładając klocek pod resor zwiększasz moment gnący resor, znaczy się robi się większa "dźwignia" i most ma tendencję do esowania resora, szczególnie przy ruszaniu i hamowaniu.

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: klepanie resorów
Przy tych podkładkach jakie amortyzatory masz założone ? Bo oryginał chyba będzie za krótki co ?Takayuki pisze:Byłomorte36 pisze:a co myślicie o tym żeby dać dystans między mostem a resorem i ile w taki sposób można podnieść?![]()
Ja mam 2cm pod resorem i 5cm klocek pod wieszakiem czyli w sumie 4cm liftu. Fotki:
http://totoro.mine.nu/uaz/lift/
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: klepanie resorów
no właśnie z amorami to też się zastanawiam bo chyba trzeba będzie coś znowu kombinować ale jeśli u mnie w uazie nigdy nie miałem wymienianych amorów to w sumie teraz to tak jak by ich nie było 

UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
Re: klepanie resorów
Ja zrobiłem tak z amorkami

i działa.
A całość wygląda tak:

Profil 80 pod wieszak resoru i przedłużone wieszaki resorów.

i działa.

A całość wygląda tak:

Profil 80 pod wieszak resoru i przedłużone wieszaki resorów.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: klepanie resorów
W sumie też sie zastanawiałem nad takim rozwiązaniem, bo amorki uazowe nie są złe i do tego nie drogie, dobrane przez fabrykę czyli teoretycznie najbardziej optymalne.
Tylko obawiam sie jednej rzeczy - wytrzymałości nowego mocowania
jak i z czego to zrobić żeby amorków nie pogubić 
Śruba twardość 8.8 otwór wiercony na wylot, od tyłu włożona śruba z poszerzaną podkładką i wszystko ładnie pospawać ?
Pomysł dobry czy do bani ?
Tylko obawiam sie jednej rzeczy - wytrzymałości nowego mocowania


Śruba twardość 8.8 otwór wiercony na wylot, od tyłu włożona śruba z poszerzaną podkładką i wszystko ładnie pospawać ?
Pomysł dobry czy do bani ?
Re: klepanie resorów
Mam oryginały, i są za krótkie... trzeba innych szukać.tumek pisze:Przy tych podkładkach jakie amortyzatory masz założone ? Bo oryginał chyba będzie za krótki co ?
Re: klepanie resorów
tumek pisze:W sumie też sie zastanawiałem nad takim rozwiązaniem, bo amorki uazowe nie są złe i do tego nie drogie, dobrane przez fabrykę czyli teoretycznie najbardziej optymalne.
Tylko obawiam sie jednej rzeczy - wytrzymałości nowego mocowaniajak i z czego to zrobić żeby amorków nie pogubić
Śruba twardość 8.8 otwór wiercony na wylot, od tyłu włożona śruba z poszerzaną podkładką i wszystko ładnie pospawać ?
Pomysł dobry czy do bani ?
Śruba na to rurka aby dopasować do śr. gumy i to wszystko przyspawać. Zobacz datę foty. Do tej pory nie odpadły. Auto jeździ w terenie i to nie masło. Więcej gwarancji to nawet fabryka nie da


Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: klepanie resorów
tak czytam i sie zastanawiam gdzie jest granica w podnoszeniu auta, przecież krzyzaki na wałach mają jakiś zakres pracy, nie macie z tym problemów? czy jakoś to obchodzicie?
Re: klepanie resorów
Właśnie krzyżak jest tą granicą. Lekko się szlifuje i chodzą. Ja nie klepię resorów bo i tak siadają. Lepiej zmodernizować to czy tamto.



Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: klepanie resorów
Na początek chyba zdecyduje sie na podkładke pod wieszak 5cm i podniesienie budy na mocowaniach, bo mi sie już o ramę opiera
trochę co nieco wygniło
ale tak 2-3 cm prześwitu między ramą a budą, zobaczymy jak wyjdzie.
Patent z amorami zapożyczę od Balu-Balu
, amorki standard uaz.
Myślę że jak to będzie robić, to pokuszę sie o obniżenie stałego mocowania resoru też o 5 cm ( o ile oczywiście sie da ) i wtedy może o ile będzie taka potrzeba przedłużę wieszaki, ale zobaczymy jeszcze, wszystko po kolei i zobaczymy co będzie robić a co będzie pomysłem do du...
Dzięki za rady


Patent z amorami zapożyczę od Balu-Balu

Myślę że jak to będzie robić, to pokuszę sie o obniżenie stałego mocowania resoru też o 5 cm ( o ile oczywiście sie da ) i wtedy może o ile będzie taka potrzeba przedłużę wieszaki, ale zobaczymy jeszcze, wszystko po kolei i zobaczymy co będzie robić a co będzie pomysłem do du...

Dzięki za rady

- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: klepanie resorów
ok a mam pytanie jak uaz stoi na płaskim to jak powinny resory wyglądać bo u mnie resor płaski znaczy się wyprostowany jak strzała i się zastanawiam czy przypadkiem resor nie należy wyklepać musowo.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
Re: klepanie resorów
No to chyba musiał byś go "klepnąć" tak moim zdaniem.
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: klepanie resorów
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości