tylni most

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: tylni most

Post autor: Krees » pn lut 16, 2009 11:32 pm

Mag69 pisze:ale tak są podawane wszystkie przełożenia

:)21
Kalkulator ma? To se przeliczy :)21
Spotykam się równie często z obydwoma :wink:
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: tylni most

Post autor: N2O » wt lut 17, 2009 12:31 am

co za problem przekręcić wałem 5 i 1/8 obrotu ? :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
kalwar
 
 
Posty: 178
Rejestracja: wt mar 28, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: Brzeziny

Re: tylni most

Post autor: kalwar » wt lut 17, 2009 12:54 am

chciałbym od razu podziękować kolegom za pomoc bo chyba bardziej tematu się wyczerpać nie da a za błedy w pytaniu z tym tylnim kolegę przepraszam nie kładłem aż takiego nacisku na pisownie co na istote sprawy. jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam
był:
Uaz 469b 1974r.
Uaz 469b 1989r.
Patrol krótki GR Y60 1995r.
jest:
Jeep Cherokee xj 4.0 1995r.

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: tylni most

Post autor: zippo68 » śr lut 18, 2009 10:20 am

No to ja już nie wiem z czego mam most.
Dźwigam prawe tylne koło, robię znaki na oponie i błotniku, następnie na krzyżaku i obudowie mostu. Kręcę kołem 8 razy a kardan robi 20,5 obrotu???
Może źle coś robię?
Proszę mi wytłumaczyć.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: tylni most

Post autor: Mag69 » śr lut 18, 2009 10:29 am

zippo68 pisze:No to ja już nie wiem z czego mam most.
Dźwigam prawe tylne koło, robię znaki na oponie i błotniku, następnie na krzyżaku i obudowie mostu. Kręcę kołem 8 razy a kardan robi 20,5 obrotu???
Może źle coś robię?
Proszę mi wytłumaczyć.
masz przełożenie 5,125 ( 8/41) , a dzieje się tak, bo podnosisz jedno koło
i mechanizm różnicowy dzieli na połowę.
Podnieś oba koła to wyjdzie Ci prawidłowo

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: tylni most

Post autor: zippo68 » śr lut 18, 2009 10:52 am

Mag69 pisze:
zippo68 pisze:No to ja już nie wiem z czego mam most.
Dźwigam prawe tylne koło, robię znaki na oponie i błotniku, następnie na krzyżaku i obudowie mostu. Kręcę kołem 8 razy a kardan robi 20,5 obrotu???
Może źle coś robię?
Proszę mi wytłumaczyć.
masz przełożenie 5,125 ( 8/41) , a dzieje się tak, bo podnosisz jedno koło
i mechanizm różnicowy dzieli na połowę.
Podnieś oba koła to wyjdzie Ci prawidłowo

:)21
No to jestem w domu.
Jedynie to, że dźwignąłem jeszcze raz, ale tym razem cały most i też wyszło to samo :)
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: tylni most

Post autor: Mag69 » śr lut 18, 2009 11:00 am

oba koła muszą się kręcić luźno bez żadnych oporów, wystarczy,że któreś lekko przyhamowuje,lub ma lekki opór i z pomiarów dupa :lol:

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: tylni most

Post autor: zippo68 » śr lut 18, 2009 11:45 am

Mag69 pisze:oba koła muszą się kręcić luźno bez żadnych oporów, wystarczy,że któreś lekko przyhamowuje,lub ma lekki opór i z pomiarów dupa :lol:

:)21
Licząc x2 to wychodzi jak pisałeś 8/41 i już wszystko wiadomo.
Ale znalazłem inną shit niespodziankę, po ostatnich obfitych opadach śniegu zauważyłem, że na śliskiej nawierzchni autko jest niestabilne i mam problemy z wyłączaniem przedniego napędu, no i znalazła się przyczyna po sprawdzeniu przodu, okazało się, że mam 18,5 obrotu wału.
Czyli licząc x2 wychodzi 8/37.
Autko jest z policji, więc prawdopodobnie było wozem pościgowym :D i miało mosty szybkie, a że tył padł to wrzucili co mieli pod ręką i teraz mam problem.
Teraz pozostało mi szukać 8/37 ponieważ w większości poruszam się po twardym i jest to dla mnie wystarczające.
Poza tym z tyłem będzie mniej roboty.
Może ktoś z Was zmieniał na mocne i szybkie mu leżą to chętnie odkupię.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: tylni most

Post autor: Mag69 » śr lut 18, 2009 11:58 am

zadzwoń do tego gościa, wiem,że miał
http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=1&p=1


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: tylni most

Post autor: carinus » pn maja 11, 2009 2:47 pm

Czy ktoś z kolegów przerabiał osobiście wszczepianie do mostu z wolnym przełożeniem innego wałka ataku z tarczą np.od honkera 10/41?Jeżdzę w większosci po czarnym i męczę się razem z silnikiem.Nie chcę osiągać zawrotnych prędkości tylko obnizyć obroty silnika w dodatku mając opony 29" komfort odnośnie hałasu silnika mija przy 60km/h.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: tylni most

Post autor: Krees » pn maja 11, 2009 4:55 pm

carinus pisze:Czy ktoś z kolegów przerabiał osobiście wszczepianie do mostu z wolnym przełożeniem innego wałka ataku z tarczą np.od honkera 10/41?Jeżdzę w większosci po czarnym i męczę się razem z silnikiem.Nie chcę osiągać zawrotnych prędkości tylko obnizyć obroty silnika w dodatku mając opony 29" komfort odnośnie hałasu silnika mija przy 60km/h.
Rozkręcasz most, wyjmujesz bebechy, odkręcasz talerz, zdejmujesz łożyska z wałka, jeśli są w dobrym stanie, zakładasz na nowy, przykręcasz nowy talerz, składasz... I tu jest myk - lepiej, żeby to zrobił ktoś z doświadczeniem, bo dobranie luzów to sporo zabawy. Poza tym, w mechanizmie UAZa są zdaje się otwory fi10, a w talerzach żuka/tarpana/honkera fi8, więc będziesz musiał dorabiać śruby. Ja kupiłem 10.8 fi10 i dałem tokarzowi, tak, że mam w otworach dyfra fi10 a dalej gwint ósemka, sprawdza się dobrze.
Zestawy 10/41 są trudno dostępne, weź to pod uwagę. Nie wiem, jakie tam masz przełożenie, ale na 4,1 mocy ubywa odczuwalnie.

EDIT: no i oczywiście wymieniasz w obu mostach, żeby były takie same przełożenia.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: tylni most

Post autor: carinus » śr maja 13, 2009 9:21 pm

Krees pisze: Zestawy 10/41 są trudno dostępne, weź to pod uwagę. Nie wiem, jakie tam masz przełożenie, ale na 4,1 mocy ubywa odczuwalnie.
Myślałem że rozmiary wałka i talerza wymuszają zmianę odsadzenia samej tarczy względem osi ataku,ale widzę że nie jest źle.Szkoda ze faktycznie trudno dostać taki zestaw.Mam obecnie 8/41 i zmiana na 8/37 będzie chyba nieco symboliczna,jeśli jestem w błędzie to mnie poprawcie.

Kress-da się na takim zestawie jeszcze pojeździć po błocie i piaskach czy reduktor za bardzo nie pomoże?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: tylni most

Post autor: Krees » śr maja 13, 2009 9:31 pm

W moim zestawie - honker z silnikiem wolnossącym 2,4, przy 10:41 jeździło się tak sobie (po płaskim, w terenie wtedy nie próbowałem, miał napęd tylko na tył), mulił strasznie. Po zmianie na 8:41 samochód ma wyraźnie więcej mocy, natomiast prędkość max spadła ze 100km/h do 90. Spalanie na czarnym nie zmieniło się, w terenie ten zestaw sprawdza się zaskakująco dobrze (zważywszy na słaby silnik). Wg mnie przy benzynowym silniku i przełożeniu 10:41 honker by nie wydolił w terenie, chyba, że ciągle 1 bieg i reduktor, przy dieslu myślę, że dałby radę, ale nieszczególnie. 8:37 nie miałem, więc nie wiem.
Talerze UAZ/Honker/Żuk/Tarpan są wymienne poza średnicą otworów śrub, wałki mają tę samą długość i średnicę.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: tylni most

Post autor: Lorado » czw maja 14, 2009 5:47 am

Witam.Okpło 12-13 lat temu montowałem koledze do Uaz-a taki zestaw 10/41.Sprawowało się to dobrze tylko kolega był katem na samochody.Przede wszystkim na szosowych przełożeniach ma bardzo długie biegi.Zestaw chodził z silnikie UAZ-Wołga.W zaleznosci od ilości zębów na ataku koła talerzowe mają różną grubość,a ilość zębów 41.Istnieje jeszcxze zestaw 9/41 o którym nikt nie wspominał a był montowany w Nysie Mikrobus.Zestaw 8/37 chyba jest rzadko spotykany.Patrz na oddam zamienię.. Pozdrawiam
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: tylni most

Post autor: carinus » sob maja 16, 2009 9:11 am

Najszybciej z tego co udało się ustalić dostanę przełożenie 8/37.Jeden komplet 9/41 nie załatwia sprawy,muszę mieć dwa.Innym ratunkiem będzie tylko zmiana skrzyni.Tylko gdzie znajdę lepszę skrzynię niż poczciwa UAZ-owa?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: tylni most

Post autor: Bartmann » sob maja 16, 2009 2:49 pm

carinus pisze:Tylko gdzie znajdę lepszę skrzynię niż poczciwa UAZ-owa?

Prawie wszędzie :wink:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: tylni most

Post autor: zippo68 » wt wrz 22, 2009 9:10 pm

Gdzieś mi się schował koszyczek łożyska na ataku tylnego mostu :roll: :)11

Obrazek

Czy zna ktoś z Was wymiary łożysk w moście i czy są dostępne na polskim rynku nie licząc sklepów - Tarmot, Jarosław, Białystok, Wrocław i paru innych, oraz aledrogo.
U mnie jest potężna hurtownia łożysk, ale chciałbym najpierw mieć wymiary lub polskie numery niż zacznę to rozbierać.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: tylni most

Post autor: Mag69 » wt wrz 22, 2009 9:29 pm

łożyska kosza 50x90x25
atak duże ( dwurzędowe) 35x50x57
ataku małe 18x52x15

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Re: tylni most

Post autor: rudobrody » wt wrz 22, 2009 10:02 pm

Wymieniałem tydzień temu za komplet zapłaciłem 158 zł

duże ataku nr 57707
małe atak nr 102304 bez kosza same wałeczki zabezpieczone dwoma pierścieniami
mech różnicowy 32210A

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: tylni most

Post autor: zippo68 » wt wrz 22, 2009 10:11 pm

rudobrody pisze: małe atak nr 102304 bez kosza same wałeczki zabezpieczone dwoma pierścieniami
Ja tam mam założone kulkowe z koszykiem-przepraszam resztą koszyka :) i widać że ktoś już tam pchał łapy.
To w takim razie oryginały są kulkowe czy walcowe?
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Re: tylni most

Post autor: rudobrody » wt wrz 22, 2009 10:19 pm

Wymieniałem komplet już dwa razy w przeciągu pół roku z powodu zjeb...ej nakrętki na ataku,
za pierwszym razem wydarłem walcowe i z takim pojechałem do sklepu jakie ma być nie wiem bo w moim moście też ktoś już był ma się kręcić :)2

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: tylni most

Post autor: Mag69 » wt wrz 22, 2009 10:22 pm

walcowe

rosyjskie oznaczenie to GPZ 32903

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: tylni most

Post autor: Mag69 » wt wrz 22, 2009 10:51 pm

wykaz łożysk z wymiarami str 304

http://www.uazbuka.ru/lib/cat469/Catalog469B.pdf

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: tylni most

Post autor: zippo68 » śr wrz 23, 2009 5:49 am

Dzięki wielkie za pomoc. Dzisiaj jadę kupić łożyska.
Jeszcze muszę kupić/dorobić przewody hamulcowe, bo jak to bywa w 20-sto letnim autku 3 szt. poszły się pierd..... przy odkręcaniu.
No i czeka mnie kupa zabawy z regulacją luzów.

EDIT: Łożyska już mam. Kpl. brutto 106,-
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: tylni most

Post autor: carinus » śr wrz 23, 2009 2:40 pm

zippo68 pisze: No i czeka mnie kupa zabawy z regulacją luzów.

EDIT: Łożyska już mam. Kpl. brutto 106,-
Napisz jak Ci poszło wybijanie starych bieżni łożysk stozkowych.Jakiej firmy łożyska dostałeś?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość