Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Moderator: Student
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
ja mam sporą warstwę nagaru na tłokach, właśnie po lotosie i selektolu (szkoda ze nie mogę fotki umieścic). też tego więcej nie wleję i dlatego pytam Kolegów o jakieś dobre zachodnie zamienniki. tak sobie patrzyłem po necie i wydaje mi się, że Shell Helix Super 15W40 lub Mobil Super M 15W40 będzie dobry, bo ma dodatek detergentu, wiec będzie raz na zawsze spokój z tworzeniem się nagarów, szczególnie do silnika po remoncie. Może właśnie to jest przyczyną awaryjności uazów, bo nie dośc ze do dupy materiały to jeszcze oleje najgorsze z najgorszych.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Żeby nie ten nagar to padaka by wogle nie jeździłaskyrafal pisze:ja mam sporą warstwę nagaru na tłokach, właśnie po lotosie i selektolu (szkoda ze nie mogę fotki umieścic). też tego więcej nie wleję i dlatego pytam Kolegów o jakieś dobre zachodnie zamienniki. tak sobie patrzyłem po necie i wydaje mi się, że Shell Helix Super 15W40 lub Mobil Super M 15W40 będzie dobry, bo ma dodatek detergentu, wiec będzie raz na zawsze spokój z tworzeniem się nagarów, szczególnie do silnika po remoncie. Może właśnie to jest przyczyną awaryjności uazów, bo nie dośc ze do dupy materiały to jeszcze oleje najgorsze z najgorszych.


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
ale jak od głównego i solidnego remontu wlejesz dobry olej to nie ma nagaru w ogóle. silnik chodzi i dłużej i lepiej.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
W tym silniku nagar bedzie zawsze tylko mniejskyrafal pisze:ale jak od głównego i solidnego remontu wlejesz dobry olej to nie ma nagaru w ogóle. silnik chodzi i dłużej i lepiej.


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Nie chodzi tutaj o nagar tylko o szlam,laki i osady powstające po uzyciu oleju o kiepskich własciwościach.Ktoś wcześniej wychwalał lotos za super klasyfikacje jakościową tyle że można to sobie w buty włożyć.Kolega pisząc prace magisterską miał temat z hydrauliki i robił pomiary zerwania filmu olejowego na róznych markach oleju.Definitywnie lotos okazał się najgorszym ścierwem niezależnie od jego gatunku.Mechanizmy silnika muszą mieć miedzy elementami warstwę oleju gdyż inaczej wystapi zjawisko nadmiernego zuzycia lub zatarcia.Nikt nie kaze kupować oleju do bolidów ale zakup czegoś trochę nawet lepszego na pewno nie zaszkodzi.klucz13 pisze:W tym silniku nagar bedzie zawsze tylko mniejskyrafal pisze:ale jak od głównego i solidnego remontu wlejesz dobry olej to nie ma nagaru w ogóle. silnik chodzi i dłużej i lepiej.![]()
Jak pojeżdzisz zbyt długo na szambie to zamiast pierścieni uszczelnia nagar bo pierscienie wytarte a to co zostało jest zapieczone.Pierscień musi mieć swobodę ruchu w szczelinie tłoka i możliwość odprowadzenia ciepła inaczej zapieka się na amen.klucz13 pisze: Żeby nie ten nagar to padaka by wogle nie jeździłażeby zmienić olej na superolej super to motorek mus wycackać na maksa szczególnie wszystkie uszczelnienia bo bez tego to strata hajcu i czasu
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Są dosyć dobre oleje w lepszej cenie które nie są tak często reklamowane ale dobre i godne polecenia.Pisałem o nich wcześniej,poszukaj.skyrafal pisze: tak sobie patrzyłem po necie i wydaje mi się, że Shell Helix Super 15W40 lub Mobil Super M 15W40 będzie dobry, bo ma dodatek detergentu, wiec będzie raz na zawsze spokój z tworzeniem się nagarów, szczególnie do silnika po remoncie. Może właśnie to jest przyczyną awaryjności uazów, bo nie dośc ze do dupy materiały to jeszcze oleje najgorsze z najgorszych.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
np MOTUL ? 

były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Dobry przykład.Po wlaniu tego oleju nawet słychać że silnik zaczyna pracować ciszej.Dużej różnicy cenowej miedzy lotosem nie ma ale jakościowa jest znaczna.piotr oskwarek pisze:np MOTUL ?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
już nawet nie chodzi o samą cenę, bo przy zużyciu paliwa przez Uaza, 100zł w tą czy w tą to naprawdę niewiele.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
próbował ktoś shell helix mineralny ?
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
carinus
jak przegrzejesz silnik to praktycznie z kazdego oleju masz nagar, wiec co sie pieklisz, nie umiesz jezdzic i tyle
jak przegrzejesz silnik to praktycznie z kazdego oleju masz nagar, wiec co sie pieklisz, nie umiesz jezdzic i tyle

GazikoLandPatrol z pakietem V8, project 

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
szkoda gadac. 

http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
panowie na studiach mialem przyjemnosc badac oleje na zerwanie filmu olejowego i naprawde lotos bardzo kiepsko wypadl w porownaniu do do np mobila mineralnego
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Doktor200 pisze:carinus
jak przegrzejesz silnik to praktycznie z kazdego oleju masz nagar, wiec co sie pieklisz, nie umiesz jezdzic i tyle
Pierd..lisz jak potłuczony.Co ma wspólnego przegrzany silnik z nagarem pochodzącym od oleju?Nie trzeba przegrzewać silnika żeby mieć zaklejone pierścienie i kanały olejowe od kiepskiego oleju.Nie umiesz czytać ze zrozumieniem i tyle.

UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
0W50 nie zostawia żadnych nagarów



Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Po jakimś czasie nawet śladu swojej bytności nie pozostawi bo zniknie zjedzony i zgubiony.Nie ma co się spierac jaki olej można lać,jeśli jest szansa to lejmy lepszy w granicach zdrowego rozsądku.Chyba zależy nam na bezproblemowej pracy naszego silnika.Jeśli ktoś uparcie twierdzi że lotos jest najlepszy,niech leje lotosa,jego sprawa,jego silnik.klucz13 pisze:0W50 nie zostawia żadnych nagarów![]()
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości