Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: skyrafal » pt lut 27, 2009 6:18 pm

ja mam sporą warstwę nagaru na tłokach, właśnie po lotosie i selektolu (szkoda ze nie mogę fotki umieścic). też tego więcej nie wleję i dlatego pytam Kolegów o jakieś dobre zachodnie zamienniki. tak sobie patrzyłem po necie i wydaje mi się, że Shell Helix Super 15W40 lub Mobil Super M 15W40 będzie dobry, bo ma dodatek detergentu, wiec będzie raz na zawsze spokój z tworzeniem się nagarów, szczególnie do silnika po remoncie. Może właśnie to jest przyczyną awaryjności uazów, bo nie dośc ze do dupy materiały to jeszcze oleje najgorsze z najgorszych.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: klucz13 » pt lut 27, 2009 7:39 pm

skyrafal pisze:ja mam sporą warstwę nagaru na tłokach, właśnie po lotosie i selektolu (szkoda ze nie mogę fotki umieścic). też tego więcej nie wleję i dlatego pytam Kolegów o jakieś dobre zachodnie zamienniki. tak sobie patrzyłem po necie i wydaje mi się, że Shell Helix Super 15W40 lub Mobil Super M 15W40 będzie dobry, bo ma dodatek detergentu, wiec będzie raz na zawsze spokój z tworzeniem się nagarów, szczególnie do silnika po remoncie. Może właśnie to jest przyczyną awaryjności uazów, bo nie dośc ze do dupy materiały to jeszcze oleje najgorsze z najgorszych.
Żeby nie ten nagar to padaka by wogle nie jeździła :D żeby zmienić olej na superolej super to motorek mus wycackać na maksa szczególnie wszystkie uszczelnienia bo bez tego to strata hajcu i czasu
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: skyrafal » pt lut 27, 2009 8:31 pm

ale jak od głównego i solidnego remontu wlejesz dobry olej to nie ma nagaru w ogóle. silnik chodzi i dłużej i lepiej.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: klucz13 » pt lut 27, 2009 8:54 pm

skyrafal pisze:ale jak od głównego i solidnego remontu wlejesz dobry olej to nie ma nagaru w ogóle. silnik chodzi i dłużej i lepiej.
W tym silniku nagar bedzie zawsze tylko mniej :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: carinus » sob lut 28, 2009 8:38 pm

klucz13 pisze:
skyrafal pisze:ale jak od głównego i solidnego remontu wlejesz dobry olej to nie ma nagaru w ogóle. silnik chodzi i dłużej i lepiej.
W tym silniku nagar bedzie zawsze tylko mniej :wink:
:)21
Nie chodzi tutaj o nagar tylko o szlam,laki i osady powstające po uzyciu oleju o kiepskich własciwościach.Ktoś wcześniej wychwalał lotos za super klasyfikacje jakościową tyle że można to sobie w buty włożyć.Kolega pisząc prace magisterską miał temat z hydrauliki i robił pomiary zerwania filmu olejowego na róznych markach oleju.Definitywnie lotos okazał się najgorszym ścierwem niezależnie od jego gatunku.Mechanizmy silnika muszą mieć miedzy elementami warstwę oleju gdyż inaczej wystapi zjawisko nadmiernego zuzycia lub zatarcia.Nikt nie kaze kupować oleju do bolidów ale zakup czegoś trochę nawet lepszego na pewno nie zaszkodzi.
klucz13 pisze: Żeby nie ten nagar to padaka by wogle nie jeździła :D żeby zmienić olej na superolej super to motorek mus wycackać na maksa szczególnie wszystkie uszczelnienia bo bez tego to strata hajcu i czasu
:)21
Jak pojeżdzisz zbyt długo na szambie to zamiast pierścieni uszczelnia nagar bo pierscienie wytarte a to co zostało jest zapieczone.Pierscień musi mieć swobodę ruchu w szczelinie tłoka i możliwość odprowadzenia ciepła inaczej zapieka się na amen.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: carinus » sob lut 28, 2009 8:41 pm

skyrafal pisze: tak sobie patrzyłem po necie i wydaje mi się, że Shell Helix Super 15W40 lub Mobil Super M 15W40 będzie dobry, bo ma dodatek detergentu, wiec będzie raz na zawsze spokój z tworzeniem się nagarów, szczególnie do silnika po remoncie. Może właśnie to jest przyczyną awaryjności uazów, bo nie dośc ze do dupy materiały to jeszcze oleje najgorsze z najgorszych.
Są dosyć dobre oleje w lepszej cenie które nie są tak często reklamowane ale dobre i godne polecenia.Pisałem o nich wcześniej,poszukaj.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: piotr oskwarek » sob lut 28, 2009 8:49 pm

np MOTUL ? :)21
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: carinus » ndz mar 01, 2009 7:59 am

piotr oskwarek pisze:np MOTUL ? :)21
Dobry przykład.Po wlaniu tego oleju nawet słychać że silnik zaczyna pracować ciszej.Dużej różnicy cenowej miedzy lotosem nie ma ale jakościowa jest znaczna.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: skyrafal » ndz mar 01, 2009 12:07 pm

już nawet nie chodzi o samą cenę, bo przy zużyciu paliwa przez Uaza, 100zł w tą czy w tą to naprawdę niewiele.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: skyrafal » ndz mar 01, 2009 12:32 pm

próbował ktoś shell helix mineralny ?
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: Doktor200 » ndz mar 01, 2009 3:32 pm

carinus

jak przegrzejesz silnik to praktycznie z kazdego oleju masz nagar, wiec co sie pieklisz, nie umiesz jezdzic i tyle :)21
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: skyrafal » ndz mar 01, 2009 3:58 pm

szkoda gadac. :)21
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
tomlew
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr cze 06, 2007 11:28 am

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: tomlew » ndz mar 01, 2009 6:54 pm

panowie na studiach mialem przyjemnosc badac oleje na zerwanie filmu olejowego i naprawde lotos bardzo kiepsko wypadl w porownaniu do do np mobila mineralnego

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: carinus » pn mar 02, 2009 8:52 pm

Doktor200 pisze:carinus

jak przegrzejesz silnik to praktycznie z kazdego oleju masz nagar, wiec co sie pieklisz, nie umiesz jezdzic i tyle :)21

Pierd..lisz jak potłuczony.Co ma wspólnego przegrzany silnik z nagarem pochodzącym od oleju?Nie trzeba przegrzewać silnika żeby mieć zaklejone pierścienie i kanały olejowe od kiepskiego oleju.Nie umiesz czytać ze zrozumieniem i tyle. :lol:
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: carinus » pn mar 02, 2009 8:53 pm

.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: klucz13 » pn mar 02, 2009 9:03 pm

0W50 nie zostawia żadnych nagarów :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: carinus » wt mar 03, 2009 9:06 am

klucz13 pisze:0W50 nie zostawia żadnych nagarów :wink:
:)21
Po jakimś czasie nawet śladu swojej bytności nie pozostawi bo zniknie zjedzony i zgubiony.Nie ma co się spierac jaki olej można lać,jeśli jest szansa to lejmy lepszy w granicach zdrowego rozsądku.Chyba zależy nam na bezproblemowej pracy naszego silnika.Jeśli ktoś uparcie twierdzi że lotos jest najlepszy,niech leje lotosa,jego sprawa,jego silnik.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości