maciejmlynarz pisze:A wyobrażasz sobie dwa uazy na światłach??

i po piskach na zielonym.

Koleś kiedyś tak ruszał starym muscelem jak wsadził sobie 1.8 benzyna z merca na wtrysku:) ludzie patrzyli ze zdziwieniem
A co do tego czy uaz da rady wołdze - nie sadzę... uazowy silnik ma dużo cięższe koło zamachowe, wołga lżejsze i wołga zawsze szybciej wkręci się na obroty, ale za to na podjazdach pod górę wołga szybciej stanie, a uaz resztkami sił i dzięki momentowi siły na kole zamachowym potrafi bardzo dużo.
Miałem okazję prowadzić i uaza z silnikiem wołgi zarówno na wolnych jak i szybkich mostach, sam miałem uaza z oryginalnym motorem i wolne mosty i miałem niejedną okazję do porównania. I o ile na drodze uazem z silnikiem wołgi jeździ się o niebo lepiej jak uazem, to w terenie wolałem swojego starego wolnego uaza.
wszystko jes kwestią przeznaczenia.
gdybym miał teraz motać coś z silnikiem w uwaie to bym robił bez zastanowienia uazo-wołgę na porządnym dwu-gardzielowym gaźniku.
a i jeszcze jedno - sprzęgło w wołdze ma mniejszą powierzchnię cierną, cze co się szybciej zużywa w warunkach terenowych.