Uaz + Przyczepa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » pn cze 07, 2004 11:13 am

Wojtek_K pisze:prawko B - przyczepa 750 kg powyżej B+E

NIe mąć w głowach ludziom. Na B można ciągnąć przyczepę powyżej 750kg d.m.c. Wszystko zależy od d.m.c pojazdu ciagnącego i różnicy do 3,5 tony. Co w przypadku uaza daje około 1200 kg d.m.c. przyczepy.
Kategoria B pozwala na kierowanie zespołem pojazdów do d.m.c 3,5 tony i to jest podstawa tego że można na nie ciagnąć przyczepę pow 750 kg.
Oczywiście przyczepa pow 750 kg. musi miec hamulec najazdowy, ale to już inne przepisy.

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » pn cze 07, 2004 11:24 am

wupasek pisze:ale jak jest z oryginalnym zaczepem z tylu w uazie? moga sie paly przypiac do tego czy raczej nie?
a poza obrys samochodu nie wystaje wiec chyba do zabojadow moznaby wjechac bez problemow?
Co do orginalnego haka w uazie to wbijanie go w dowód jest wyciaganiem pieniedzy od nieswiadomych. Według obowiazujacych przepisów jest on traktowany jak hak montowany w samochodach ciężarowych i jest wyposażeniem tego samochodu seryinym nie dodatkowym i tak jak w jelczu czy starze nie podlega zadnemu wbijaniu w dowód.

Co do wypowiedzi na temat zdejmowanych zaczepów kulowych w autach to tez zalezy od autka, w przypadku uaza nie ma konieczności montowania takiego haka, ponieważ nie wystaje on poza obrys samochodu, obojetne czy z zapasem z tyłu czy nie i jak jest on zarejestrowany jeśli jako ciężarowy to tez nie musi mieć demontowanego( co do tej rejestracji to tak napewno było ale po 4 maja mogło się zmienic w każdym razie nie musi dyc demontowany bo nie wystaje.)
Wszelakie inne interpretacjie sa naciaganiem nieświadomych ludzi, ale cóż Jak mawiają ACH ŻYZŃ

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » śr cze 09, 2004 11:27 am

W 100% popieram przedmócę:
- w dowód musi być wbity tylko hak kulowy, gdyż jest on urządzeniem dodatkowym,
- sprzęg artyleryjski (taka jest fahowa nazwa haka szczękowego) nie musi być wbijany w dowód, gdyż jest to wyposażenie fabryczne auta i jest on uwzględniony w homologacji,
- jeżeli kulka nie wystaje poza obrys (a w UAZ-ie to norma), to może być na stałe, ale w terenie lepiej zdjąć tą kotwicę.

Aha i jeszcze jedno uciąg na haku UAZ-a to 850kg, a to nie oznacza, że przyczepa może ważyć max 850kg, bo dla porównania C330 ma uciąg na haku 350kg.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość