Wzmacniane mosty w Uazie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: Takayuki » pt gru 23, 2016 11:27 am

Wpływ mostów na skrzynię? Nie wpłynie, niby dlaczego? Tak samo reduktor przełożenie inne kilkanaście procent w te czy wewte nie ma znaczenia, co innego moc silnika albo co, jakby zrobić silnik razy 2 i używać intensywnie to może wtedy...
W reduktorze raz łożyska robiłem, ale to te od strony dodatkowego wałka - raczej padły od wibracji/nie osiowości a nie od obciążenia.
U mnie jest automat z MB126, to tam się nic nie stanie skrzyni :)21
Składanie - wałek atakujący regulujesz jakkolwiek, ja most stawiałem na jednym kole i się bawiłem. Tak samo był do składania dwóch połówek - tylko trzeba drugiego do pomocy albo wyciąg jakiś pod sufitem - żeby to delikatnie zrobić i nie zmasakrować uszczelek przy przymiarkach. A mniej jak 3 przymiarki nigdy się nie trafiło :)

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: c64cIub » pt gru 23, 2016 12:25 pm

Mam cichą nadzieję zamknąć się w 5 próbach na most.

Silnik zostaje koszerny, chyba że wymyślę jak wstawić inny (podobnej mocy) tak żeby się dał z korby palić na parkingu pośród tych cacek, które właściciele tankują w foliowych rękawiczkach. Skrzynia też koszerna, niesynchronizowane biegi to też jedna z rzeczy, które zadecydowały o wyborze UAZa.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: Takayuki » pt gru 23, 2016 9:40 pm

Korbę dla szpanu rozumiem, pedały w podłodze dla wygody też mogę jak jest jakaś kwestia z nogami, ale skrzynia niezsynchronizowana - czysty masochizm :wink:
Od razu jakąś rosyjską ciężarówkę kup, ładne to, niezsynchronizowane i da się palić z korby :wink:


Jakiś transporter wojskowy miał benzynowe V8, takie dwa silniki uaza do kupy, podobno szło to wstawić i pasowało, tylko nie wiem, czy palone z korby było :)

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: c64cIub » pt gru 23, 2016 10:08 pm

GAZem 66, Ziłem 157 czy Uralem 6x6 miałem okazję jechać. Drogie trudno dostępne części i paliwożerność, przy której UAZ jest oszczędnym kompaktem. Zostanę przy Łajzie, ten samochód po prostu mi się podoba. W przeciwieństwie do proponowanej ciężarówki, UAZ to nie zabytek, tylko zwykły, nieco toporny youngtimer. Nie szukam do niego flaków do mostu w znośnym stanie po jakichś oldtimerbazarach, tylko mogę wybrać jeden z dwóch rodzajów dostępnych w handlu. Jest na tyle zabytkowy, żeby cieszył ale nie był uciążliwy w posiadaniu, nikt ci zego słowa nie powie, że trochę go dłubnąłeś.

Z niesynchronizowaną skrzynią nie mam problemu. Cała radość opanować coś takiego. Korba bardziej dla hecy niż dla szpanu. Miny pozostałych kierowców na parkingu - bezcenne.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: Takayuki » sob gru 24, 2016 12:38 am

Ja bym takiego kraza przygarnął... części są bo wojsko to jeszcze ma i wyprzedaje pokątnie.
Niestety kraza nie ma jest tylko instalacja pt. Star 660...

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: Misiek Cypr » sob gru 24, 2016 12:59 am

Ural jest fajny, Kraz to wielki klamot, co boi sie z gorki jechac, choc pod gorke, trudno o lepszy...

Mialem Dacie 1300 73' mozna ja bylo z korby palic, co w ramach happeningu czynilem chyba ze dwa razy. Zukers na korbe tez palil.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: c64cIub » śr gru 28, 2016 5:24 pm

Zna ktoś sklep z częściami do ruskich aut "BLEJK" w Jarosławiu? Mają zestaw talerz+atak za 340 złotych, a Tarmot za 380. Jakość tych części to loteria i nie warto dopłacać tych 4 dych, czy też wiadomo np. że mają dobre rzeczy albo że lepiej kupić w Tarmocie?
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: jarekstryszawa » śr gru 28, 2016 9:11 pm

Kupuj tam gdzie będziesz miał bliżej zwracać w razie "W". Do sowieckich moto współczesny wypust często taki się trafia: https://youtu.be/8isvPIFdis0 :)21
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: Takayuki » śr gru 28, 2016 10:55 pm

Tarmot mi dawno temu wymienił kupowany kpl talerz+atak+ mechanizm różnicowy na nowy. Bez scen. Dorzucając łożyska do tego, w ramach rekompensaty za problem.
Nie wiem jak Jarosław podchodzi do tego, ale o Tarmocie złego słowa nie powiem, a we wszystko się u nich zaopatruję.

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: c64cIub » śr gru 28, 2016 11:40 pm

To wypróbuję Blejka na kilku częściach, których Tarmot nie ma.
jarekstryszawa pisze:Kupuj tam gdzie będziesz miał bliżej zwracać w razie "W". Do sowieckich moto współczesny wypust często taki się trafia: https://youtu.be/8isvPIFdis0 :)21
:o (łojapierkurwadolę) Wygląda jakby dostało młotem. Tego już nawet na tokarce się nie poprawi...
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: Takayuki » czw gru 29, 2016 12:23 am

Z ciekawości - czego do uzaza tarmot nie ma? Jak się łazi po ich magazynie, to zawsze oczy mam takie :o
:)21

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: c64cIub » czw gru 29, 2016 8:42 am

Kosza mostu, silnika wycieraczek, podkładek regulacyjnych, szczęk do przedniego hebla (ale temat nieaktualny, idą cztery tarcze). A ponieważ kupiłem sobie "wóz stałego klienta", to przy ilościach gratów jakie zaraz pewnie będe potrzebować, to pryszcz.

Mają za to wiedzę, czas i cierpliwośc na rozmowy telefoniczne. Takie oczy :o jak do nich dzwoniłem.

O łożyska pytałem, któregoś nie mieli, ale od zaopatrywania w łożyska, podkładki regulacyjne i uszczelniacze, mam Albeco. Polecam firmę, jak przyjdziesz po 18 kulek do główki ramy w Komarku to traktują równie poważnie jakbyś zamawiał partię łożysk do 24 wozów gąsienicowych, a wszystkie łożyska mają na magazynie albo "przepraszamy, że dopiero na pojutrze rano".
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: Takayuki » czw gru 29, 2016 2:50 pm

Wiedzę mają, nie tylko tym dilują ale też uazy składają importują i naprawiają :)2
Albeco - oferta śliczna. Jak faktycznie mają dobre podejście to będę do nich uderzał... bo lokalne firmy ciągle coś, głównie jak coś zamawiają to nie dociera że ma być uszczelniacz najlepszej jakości a nie pierwszy z brzegu... nie przetłumaczysz :)11

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: c64cIub » czw gru 29, 2016 11:04 pm

Jak kupuję w Albeco, to poza przypadkami szczególnie rzadkich łożysk czy uszczelniaczy, zawsze jest kilka do wyboru. Jak zamawiam to tak samo. Chinina albo różnych porządnych firm, w róznym wykonaniu, również na podstawie przyniesionego. Także łożyska do mostów wezmę u nich NTN a nie ruskie zagadki. Czasem zapytają do czego potrzebujesz, żeby np. kółek do menelwózka nie osadzać na szybkoobrotowych łożyskach po 3 dychy/sztuka. Zawsze mają na stanie dwuwargowe simmery INCO zwykłe i silikonowe. Nawet podkładki regulacyjne do mostu mają. Jedynie narzędzi u nich nie kupuję, bo ściągacza do łożysk poniżej tysiaka nie sprowadzą, tu mają tylko z góry stosu na najwyższej półce :) Podejrzewam, że coś ciekawego do uszczelniania piast i silnika też będą mieli.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: c64cIub » pn kwie 24, 2017 8:56 pm

No i wyszło. Tarmot zamawia ruskie łożyska w Albeco :D Akurat do mostu tylnego w "Klepsydrze" wziąłem od nich ZVL razem z koszem. Także nie ma się czego bać, mają dobre i w takiej cenie, że cywil w Albeco takiej nie uzyska.

No i się pojawił problem przy składaniu. Przy pięknym luzie międzyzębnym współpraca zębów wygląda tak (talerz i atak są nowe, ślady odciśnięte w smarze):
Obrazek

Powiedzcie, że tak może być, pliiis. Żart Powiedzcie czy tak może być czy jednak poprawiać. To ma dużo jeździć a nie rozlecieć się po 500 km. Współpraca niby ładna na dużej powierzchni, ale jednak nie na środku zębów. Żeby to zrobić, musiałbym wysunąć wałek ataku z mostu o jakąś dziesiątą milimetra, a mam tylko jeden pierścień dystansujący obudowę łożyska ataku w gnieździe. Teoretycznie załatwiłbym to podkładkami pod pokrywę łożyska ataku, ale wtedy osiowo "wisiałoby" ono w gnieździe na pokrywie, a pierścień dystansowy by latał, chyba kiepski pomysł.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: c64cIub » sob maja 06, 2017 10:50 pm

No, poskładane wszystko do kupy. Pod łożysko stożkowe ataku włożony jedyny pierścień dystansowy jaki istnieje, czyli 1,7mm. Jest w handlu niedostępny, ani w rozmiarze fabrycznym, ani w remontowych. Gorzej niż podkładki pod korony i satelity - te są chociaż dostępne w rozmiarach do skrajnie wyeksploatowanych mostów.
Ale znalazłem sposób na pierścień - na ataku pod łożysko, metodą prób i błędów stos podkładek, w sumie 1,1 mm. Wychodzi tak jakby pierścień miał 0,6mm. Gdyby nawet taki był w handlu, to byłby za niski i łożysko latałoby w moście wzdłuż swojej osi. Utrafiłem idealny ślad współpracy zębów, prawie na całej powierzchni, plus idealny luz międzyzębny dokładnie w środku książkowego zakresu. Ten most rozbierałem ze 20 razy, bo nowy zestaw atak+talerz+kosz "odrobinkę" odbiega wymiarami od starego i trzeba było pokombinować. W dodatku jedna ze śrub do mocujących talerz była za długa i tarła o podporę łożyska ataku, symulując taką blokadę przekładni, jakbym miał krzywy kosz. Na koniec zrobiłem jeszcze magnetyczne korki oleju do mostów i skrzyń, przy okazji do Łajzy też takie wkręcę. Normalne stalowe korki na imbus, ze wspawanymi gniazdami na małe neodymy.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: Misiek Cypr » ndz maja 07, 2017 7:25 pm

Urok Uaza, że orginalne części, prawie pasuja
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Wzmacniane mosty w Uazie

Post autor: c64cIub » pn maja 08, 2017 12:30 pm

Byłem na to mentalnie przygotowany. Dlatego dyfer bez zastanowienia i irytacji, cierpliwie "na dzień dobry" przegwintowałem, usunąłęm grady z koronek i satelitów (po dłutowaniu zostają spore opiłki, które w każdej chwili mogą odpaść!), po czym położyłem całość na pryzmach i za pomocą zegara stwierdziłem, że krzywe. Ok, ruskie części, zwrot. Za trzecim razem udało się trafić na tyle prosty, że mimo iż płaszczyzna mocowania talerza nie jest prostopadła do osi, to luz międzyzębny mieści się w książkowym zakresie - obrót wałka ataku o 0,2-0,6 mm na promieniu 40mm. Pozostaje zalać oliwą z molibdenem i za jakieś 2-3 tysiące km kontrolnie rozebrać most.

Fajnie się grzebie przy UAZach, nie ma nudy :D
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość