jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
carinus
-

- Posty: 1144
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
- Lokalizacja: lubuskie/Belgia
Post
autor: carinus » pt paź 23, 2009 3:27 pm
radek4x4 pisze:"Świeca bosh, cewka bosh a maszyna nie idziosz" to jest trzeci silnik Uazowy z którym mam do czynienia i jak założyłem np NGK to po jakimś czasie padły świece. Ruski silnik, ruska cewka to ruskie świece.
Trzeba zakładać odpowiedniki oryginalnych ruskich.Bosch przestał byc zakładany nawet do niemieckich VW i gorszych gówien chyba kupic się nie da,nawet ruskie będą lepsze.Mam w UAZ-ie Swiece NGK dobrane w/g ciepłoty silnika i rodzaju instalacji i jakoś to jeździ bezproblemowo.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
-
luk94
-

- Posty: 200
- Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: luk94 » ndz paź 25, 2009 12:21 pm
No teraz nie mogę narzekać iskra daje radę nawet. Auto pali i nie zalewa ich. Jeszcze musze tylko wymyslić sobie jakiś klucz do włączania napędu..Z czego bo to zaadoptować?
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.
-
Didymos

- Posty: 2164
- Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
- Lokalizacja: Węgrów
Post
autor: Didymos » ndz paź 25, 2009 12:56 pm
Kwadrat 10x10mm jeśli mnie pamięć nie myli, albo zainwestuj w tzw. półautomaty.
Jak nie zamierzasz robić długich tras po asfalcie, to możesz nie rozłączać.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
Balu-Balu
-

- Posty: 5312
- Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
- Lokalizacja: GWE
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Balu-Balu » ndz paź 25, 2009 2:04 pm
Kwadrat, od sprzęgiełek, przyda się również do wymianu olei w mostach i skrzyni. Pasuje do korków spustowych i wlewowych

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
-
luk94
-

- Posty: 200
- Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: luk94 » ndz paź 25, 2009 2:16 pm
A to ciekawa informacja Balu:) W takim razie trzeba będzie przeszlifować jakiś kawałek pręta. Ehhh szkoda że nawet przyjemności nie bedzie żeby pogrzebać przy uazie w piątek wyjazd za granicę. I uaz idzie w odstawkę niestety.
Mam jeszcze taki pytanie-jaki fotel dobrze się komponuje w miejsce kierowcy. Mam prawie dwa matery i przydałaby się płynniejsza możliwość regulacji.
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.
-
luk94
-

- Posty: 200
- Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: luk94 » ndz lis 01, 2009 5:31 pm
No i stało się trzeba było uazowi zmotać jakiś garaż-koszt operacji 100zł z czego najdroższa była folia.
Chciałem jeszcze powrócić do tematu czy ktoś słyszał jak się ma do Uaza silnik od citroena xm 2,1TD o mocy 100km?
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.
-
jarekstryszawa
-

- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jarekstryszawa » ndz lis 01, 2009 5:38 pm
Zadaszenie fajne na lato, nie wiem jak zniesie ciężar śniegu zimą. Masz na myśli silnik peugeota 2088 cc 109 PS? Mam go w kombi 406, bardzo fajny motor, diesel starej szkoły z komorą wirową, 12 zaworowy (2 ssące, 1 wydech), rozrząd na pasek, turbo z intercoolerem. Trwały i odporny na kiepskie paliwo, ale ma już elektronicznie sterowaną pompę wtryskową- chyba nie będzie łatwo go zabudować.
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 9:11 am przez
jarekstryszawa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
luk94
-

- Posty: 200
- Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: luk94 » ndz lis 01, 2009 7:14 pm
Właśnie o tym mowa-zadje się ze ta jednostka służyła również w peugotach 605. Myśle, że moc wystarczająca zastanawia mnie zmotanie tego do kupy.
A patent z folią już sprawdzony-zamiast łat poprzecznych użyłem gęsto rozpiętych żyłek budowlanych. Jak do tej pory wytrzymywało to spory napór śniegu.
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.
-
Marcin_75

- Posty: 575
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
- Lokalizacja: Mazury
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin_75 » ndz lis 01, 2009 11:21 pm
Weź zrób najpierw oryginalny silnik, pojeździj tak z pół roku - jeśli nie jest w stanie agonalnym to naprawdę wbrew pozorom całkiem nieźle się sprawdza w tym samochodzie - przy normalnej eksploatacji...
Na zmoty zawsze będziesz miał czas - tylko zastanów się czy tego naprawdę ci trzeba...
Pozdrawiam!
Marcin
-
carinus
-

- Posty: 1144
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
- Lokalizacja: lubuskie/Belgia
Post
autor: carinus » pn lis 02, 2009 3:53 pm
Marcin_75 pisze:Weź zrób najpierw oryginalny silnik, pojeździj tak z pół roku - jeśli nie jest w stanie agonalnym to naprawdę wbrew pozorom całkiem nieźle się sprawdza w tym samochodzie - przy normalnej eksploatacji...
Na zmoty zawsze będziesz miał czas - tylko zastanów się czy tego naprawdę ci trzeba...
Też tak twierdzę.Na początku nie byłem zachwycony osiągami tego silnika,ale jak zrobiłem mały tuning,to raczej innego tak szybko tam nie wsadzę.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
-
luk94
-

- Posty: 200
- Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: luk94 » pn lis 02, 2009 5:59 pm
Osiągi tego silnika powiem tak-są dla mnie wytaczające. Niepokoi mnie kwestia ekonomiczności uaza-paliwożerność niestety. To dla mnie przemawia za nowym silnikiem. A po za tym awaryjność-choć jeszcze nie udało mi się sprawdzić tego do końca. Po zmianie pompy paliwa wszystko działa świetnie. Ale teraz już mogę tylko czytać literaturę i forum bo pracuję za granica-w Norwegii gdzie teraz bardzo chciałbym mieć przy sobie swoją dziewczynę i uaza;P
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.
-
carinus
-

- Posty: 1144
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
- Lokalizacja: lubuskie/Belgia
Post
autor: carinus » śr lis 04, 2009 6:00 pm
luk94 pisze:Osiągi tego silnika powiem tak-są dla mnie wytaczające. Niepokoi mnie kwestia ekonomiczności uaza-paliwożerność niestety. To dla mnie przemawia za nowym silnikiem. A po za tym awaryjność-choć jeszcze nie udało mi się sprawdzić tego do końca. Po zmianie pompy paliwa wszystko działa świetnie. Ale teraz już mogę tylko czytać literaturę i forum bo pracuję za granica-w Norwegii gdzie teraz bardzo chciałbym mieć przy sobie swoją dziewczynę i uaza;P
To odkładaj na diesla z MB.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
-
marekno30
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: pn paź 12, 2009 7:50 pm
- Lokalizacja: czaniec śląskie
Post
autor: marekno30 » śr lis 04, 2009 6:38 pm
Odnośnie silnika 2.1 od żabojada to jak się zdecydujesz to tylko z normalną pompą wtryskowa od boscha bo to wszystko upraszcza i obniża koszty montażu(odpada elektroniczny pedał gazu i cała elektronika ) ale moim zdaniem jeżeli już bardzo zależy ci na dizelku to poszukaj coś od mercedesa
-
luk94
-

- Posty: 200
- Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: luk94 » ndz gru 13, 2009 7:51 pm
No to już mam namiary-jak wrócę z Norwegii będę się musiał uporac z decyzją. Wybór mam taki.
1200zł silnik od Citroena XM 2.1 TD z osprzetem-ale rorząd do wymiany plus koszta transportu
1200 zł andoria z żuka i praktycznie na miejscu.
Sam nie wiem co zrobić- nie ma problemu z motaniem w przypadku andorii ale z cytryna będzie problem jak wiadomo. Nie wiem jak z osiągami andorii, bo wiadomo cytryna mocniejsza.
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.
-
jarekstryszawa
-

- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jarekstryszawa » ndz gru 13, 2009 8:13 pm
Ten 2.1 TD to na 99% procent Peugetowska 12-sto zaworówka, 109 PS. Pompa wtryskowa sterowana elektronicznie, intercooler- nie wiem czy będzie to łatwo zaadaptować do UAZ-a. BTW do plaskatego to fajny i trwały ropniak starej szkoły z komorą wirową, niewrażliwy na jakość paliwa i bez koła dwumasowego.
-
luk94
-

- Posty: 200
- Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: luk94 » ndz gru 13, 2009 8:28 pm
Tak Jarku to silnik-oto tez idzie ze jakoś nie napotkałem w sieci taKiej zmotki. Jedyne co mnie trzyma przy cytrynie to fakt ze jest mocniejsza. A niewiele wyjdzie mi to drożej. Zobaczę jeszcze co doradzi mi znajomy specjalista od uazów w tym temacie.
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości