Nie chce się zagrzać

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: stef » ndz lis 22, 2009 8:36 am

Edgarowski pisze:Czytając te wypowiedzi sprawdziłem dzisiaj temperaturę w swoim trzyma 75-80 bez względu na przymykanie żaluzji dopiero po całkowitym zamknięciu temperatura zaczynała wzrastać powyżej 80 ale nie eksperymentowałem więcej Znaczy trafił sie dobry termostat bo wymieniałem przy okazji wymiany podejrzanych elementów po kupnie i ruskie też czasem działaja prawidłowo.
Dokładnie tak samo było u mnie.
I oryginalny silnik, oryginalne czujniki, termostat i wskaźniki... i jakoś 8 lat jeździł i w terenie i po szosach. Używałem go do normalnej, codziennej jazdy. Ciągałem i drzewo na dom i inne pierdoły i jakoś jeździł i w ciągu 8 lat razy wymieniłem termostat.
W aucie zimą zawsze było cieplutko, oczywiście oryginalną żaluzję zamieniłem na roletę z żuka - polecam, i stosowałem ocieplacz na przednią atrapę. Jesłi temp spadała poniżej -10st C to po prostu stosowałem folię bombelkową, wyścielając ją sufit i luźno zwisała za przednimi siedzeniami - wtedy przy -25st C można było jechać w sweterku (oczywiście jechać, bo jak sie człowiek zatrzymał to przy nagrzewnicy starego typu nawiew działała słabiej niż dziury przy nadstawkach drzwi ).
Może się tak upieram przy oryginalnych zastosowaniach, bo z własnego doświadczenia wiem - że jak się jest daleko od domu i coś klęknie to fajnie wiedzieć od jakiego auta i jakiego modelu jest dana część a nie kombinować o 3nad ranem w trasie od czego to mi dopasowali ten termostat i obudowę, w jakich sklepach go szukać - BMW czy OPEL?? Uważam że właśnie po to jeździ się prymitywnie zrobionym uazem by go można było łatwo naprawić i nie mieć problemów. Z drugiej strony pewne modyfikacje czynią nasze auta lepszymi...
Ale ten co lubię mieć autko w oryginale nigdy nie przekona zwolenników tuningu.
Pozdrawiam i mimo że tu się rozpisałem i tak każdy zrobi po swojemu :)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: skyrafal » ndz lis 22, 2009 9:38 pm

tak, CZASEM działają, ale trudno chodzic do sklepu z grzałką, słoikiem, termometrem i dobierac termostat :)21

znaczy zdarzył się cud u bolszewików - zrobili prawidłowo działający termostat.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: losiek » pt gru 18, 2009 8:03 am

Czy to, że przy takich mrozach, gdzie wg. ruskiego wskaźnika temp. chlodnicy u mnie jest około 60 stopni, moze miec to wplyw na spalanie lpg? Bo mi chyba teraz ze 35 pali(50% trasa/50% ciężki teren, nalewajki simexa 31). Słyszałem, że powinno 40 stopni do reduktora dochodzic, czyli 60 bylo by ok? Poki co zamowilem oryginalny termostat, a nóż widelec może sie trafi ok.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: stef » pt gru 18, 2009 10:40 am

Pewnie że ma znaczenie !!
60 st to trochę za mało jak dla LPG. Jak wynika z moich obserwacji (od zawsze jeżdżę na LPG w różnych autach) to najlepiej LPG pracuje jak temp silnika wynosi około 80st C. Ale wiadomo, że jeszcze zależy od położenia reduktora, długości przewodów itd... wszystko wpływa na to że nie zawsze te 60 które ci pokazuje wskaźnik dociera do reduktora.
Mi uaz kiedyś szarpał i nie chciał na LPG jechać pomimo że na wskaźniku miałem około 70st. C. Wystarczyło lekko zakryć chłodnicę aby temp lekko podskoczyła i autko pięknie jechało.
Dlatego jestem Wielkim zwolennikiem oryginalnych zasłon i ocieplaczy na przednią atrapę i maskę w uazie. To naprawdę czyni cuda i w spalaniu i w komforcie.
Ale też wiadomo że można tak wyregulować reduktor i zapłon w uazie że nawet przy 50st będzie jechał... tylko wtedy to spalanie będzie ciut za duże :) - miałem tak w jeepie :) termostat wywalony przez poprzedniego właściciela, autko ciągle nie dogrzane, ale 'fachowcy' wyregulowali i jest ok... na 50 litrach przejechałem 150km :evil: - no to mam oszczędność w stosunku do beny ... ale wsadziłem termostat, wyregulowałem jeszcze raz reduktor i nagle zaczął mi palić w mieście 21l/100km a w trasie 16.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: losiek » pt gru 18, 2009 4:48 pm

No to oprócz tego termostatu wpierdziele tektury na przód :D żaluzje oryginalne mam zasłoniete ale wiatrak mam od gaza 5cio ramienny i widac za bardzo ciagnie :D dzieki z odp.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: stef » pt gru 18, 2009 11:02 pm

losiek pisze:No to oprócz tego termostatu wpierdziele tektury na przód :D żaluzje oryginalne mam zasłoniete ale wiatrak mam od gaza 5cio ramienny i widac za bardzo ciagnie :D dzieki z odp.
ja tez miałem metalowy 5 ramienny - odwracałem na zimę.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: carinus » ndz gru 20, 2009 2:30 pm

stef pisze:
ja tez miałem metalowy 5 ramienny - odwracałem na zimę.
Lepiej całkiem zdemontować na mroźne dni.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: klucz13 » ndz gru 20, 2009 2:48 pm

A co za cembał jeździ w mrozy z nie zasłoniętą chłodnicą :o
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: GikroV » ndz gru 20, 2009 2:51 pm

carinus pisze:
stef pisze:
ja tez miałem metalowy 5 ramienny - odwracałem na zimę.
Lepiej całkiem zdemontować na mroźne dni.
A mi coś świta że 6-ramienne wiatraki były przy starszych silnikach w Uazach z grubą chłodnicą, bez skrzeli na masce, bez chłodnicy oleju. Nowsze miały 4 łopaty.

Jak z ciekawości wrzuciłem 6cio zamiast mojego 4ro to dawał jak dziki :)21 nie było szans żeby sie zagrzał
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Wałek
 
 
Posty: 857
Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
Lokalizacja: Żyrardów
Kontaktowanie:

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: Wałek » ndz sty 03, 2010 1:52 am

Sprawdziłem swojego dzis temp na zew -5 auto 40-50 stopni i ni uja więcej ale LPG działa dobrze
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: carinus » ndz sty 03, 2010 6:35 pm

Wałek pisze:Sprawdziłem swojego dzis temp na zew -5 auto 40-50 stopni i ni uja więcej ale LPG działa dobrze
Jaki masz termostat?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Wałek
 
 
Posty: 857
Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
Lokalizacja: Żyrardów
Kontaktowanie:

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: Wałek » ndz sty 03, 2010 6:45 pm

Carinus i tu jest pies pogrzebany ja go wczoraj dopiero kupiłem jeszcze nie sprawdziłem czy wogóle jest
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: stef » ndz sty 03, 2010 8:53 pm

1. Termostat
2. Osłona na przednią atrapę (porządny oryginalny ocieplacz)

I po sprawie.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Wałek
 
 
Posty: 857
Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
Lokalizacja: Żyrardów
Kontaktowanie:

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: Wałek » ndz sty 03, 2010 9:01 pm

stef pisze:1. Termostat
2. Osłona na przednią atrapę (porządny oryginalny ocieplacz)

I po sprawie.
ocieplacz juz mam teraz sprawdzę termostat
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: klucz13 » pn sty 04, 2010 2:33 am

W zajebiste mrozy rosjanie kładą kufajkę na silnik znaczy się przykrywają :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: stef » pn sty 04, 2010 8:37 am

klucz13 pisze:W zajebiste mrozy rosjanie kładą kufajkę na silnik znaczy się przykrywają :wink:
:)21
To nie śmiech... są oryginalne ocieplacze silnika nakładane na maskę silnika na zewnątrz. Może śmiesznie to wygląda ale daje zajebiste efekty.
W naszych warunkach lepiej jest okleić od wewnątrz maskę silnika matą szklaną z folią aluminiową - są takie maty stosowane do budowy kominków.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: carinus » pn sty 04, 2010 4:18 pm

Udało mi się w końcu osiągnąc na silniku stałą temp. 80-90* i wszystko o kant dupy roztrzaskac bo nagrzewnica jest chyba przytkana od zewnątrz.Zrobiłem przegląd wentylatora,przesmarowałem,założyłem przekaźniki do sterowania pracą silnika i wentylator kreci jak pojeb..ny a z nawiewu ledwo co dmucha.Nie widzę nigdzie śrub do rozkręcenia obudowy nagrzewnicy starego typu.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: zippo68 » pn sty 04, 2010 4:45 pm

Sprawdź najpierw czy masz drożny zawór na głowicy.
Zawory grzybkowe czasami zjada rdza ich dolna część się urywa i przymyka przelot.
Pokrętło się wykręca co daje złudzenie, że zawór pracuje.
Co do śrub w starym typie to nie pomogę bo mam nowy.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: carinus » pn sty 04, 2010 7:33 pm

zippo68 pisze:Sprawdź najpierw czy masz drożny zawór na głowicy.
Zawory grzybkowe czasami zjada rdza ich dolna część się urywa i przymyka przelot.
Pokrętło się wykręca co daje złudzenie, że zawór pracuje.
Co do śrub w starym typie to nie pomogę bo mam nowy.
Masz jakies fotki tej swojej nagrzewnicy?Muszę Cie zje..ć za to że nie czytasz dokładnie co opisuję.Nie pisałem że leci strumień zimnego powietrza,tylko że nie leci prawie wcale.Nagrzewnica gorąca a nawiew nie może się przebić przez zatkane szczeliny.Ostatnio jeździł nim leśniczy i widziałem że leżały na górze nagrzewnicy jakieś igły sosnowe i liście.Co mogłem ręką sięgnąć to wywaliłem ale sama nagrzewnica musi być jescze zawalona na wskroś jakimś ścierwem.Może ktoś rozbierał to w starej wersji i podpowie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: zippo68 » pn sty 04, 2010 8:13 pm

To pisz, że jest przytkany wlot powietrza, a nie nagrzewnica od zewnątrz bo myślałem, że się jeb...łeś i miało być wewnątrz.
U mnie to wygląda tak.
Obrazek
Też miałem syf na nagrzewnicy odkręciłem wlot na masce i wyssałem zalegające gó..no odkurzaczem.
Ale u mnie nie było tragedii zawiewało do środka, aż miło. Zabieg wykonałem raczej profilaktycznie.
Masz foty mojego ustrojstwa
Obrazek

Obrazek
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: GikroV » pn sty 04, 2010 10:43 pm

zippo68 pisze: Też miałem syf na nagrzewnicy odkręciłem wlot na masce i wyssałem zalegające gó..no odkurzaczem.
Ale u mnie nie było tragedii zawiewało do środka, aż miło. Zabieg wykonałem raczej profilaktycznie.
Dobra ale syf syfowi nierówny zamoczony i zaschnięty między żeberkami nagrzewnicy niebałdzo daje się wyssać odkurzaczem. Kiedyś mi nie grzała to wyjąłem i umyłem po prostu pod lekkim ciśnieniem z detergentami.
Przy okazji wypłukałem wewnątrz i grzeje aż jajca gotuje :)23
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Kserkses
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: czw paź 02, 2008 9:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: Kserkses » wt sty 05, 2010 12:06 am

To jest chyba nowszy typ nagrzewnicy, też taki u siebie mam.
Doradzam po sezonie rozkręcić wlot powietrza i wyciągnąć spomiędzy żeberek różne brudy, bo jak u mnie te wszystkie gnijące liście zaczęły się grzać to zapach nie był za ciekawy. :roll:

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: carinus » wt sty 05, 2010 3:41 pm

Oglądanie schematu nic mi nie dało,teraz jak widzę fotke to wiem wszystko,wielkie dzięki.Przymierzałem nową dmuchawę do starego wlotu powietrza od komory silnika,ale teraz wiem jak to zrobić w/g nowszego pomysłu.Nawiew biorę z cariny razem z regulacją obrotów silnika,powinno hasać aż miło.Dzisiaj pójdzie w ruch przecinarka i wyjmę jakoś tę nagrzewnicę.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: carinus » śr sty 06, 2010 7:03 pm

Nagrzewnica wyjęta,mocowanie na 2 szpilkach podwieszonych na "oczkach" z nakretką.W środku była ściółka z połowy zagajnika i liscie z całego drzewa dębu.Postaram się jednak założyć wentylator w środku kabiny aby zasysał powietrze przez nagrzewnicę.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: Nie chce się zagrzać

Post autor: Bartmann » sob sty 09, 2010 8:55 pm

Marcin_75 pisze:Sprawa wygląda następująco:

Włożyłem do UAZa wyremontowany silnik, było to w sierpniu - i jak wtedy zamknąłem żaluzję na chłodnicy, tak jeżdżę z zamkniętą, a temperatura jeszcze nigdy nie doszła do 80 stopni.
Termostat nowy, ale sprawdziłem dla pewności - zamyka się. Na próbę włożyłem inny - jeszcze gorzej, nawet do 60 stopni nie dochodziło.

Na poprzednim silniku tylko zimą mogłem jeździć z zamkniętą żaluzją - powyżej zera łapał za wysoką temperaturę.
Jedyną zmianą jaka mi przychodzi do głowy jest to, że założyłem sześciołopatkowy wiatrak - czyżby to on tak mocno schładzał? Ale z drugiej strony - przy sprawnym termostacie nie powinno to mieć znaczenia...

Ma ktoś jakiś pomysł?
W Uazie występuje też "takie cuś" jak chłodnica oleju... zdarza się, że niektórzy śmigają z właczoną
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość