Podtrzymanie turbo
Moderator: Student
szukam wlasnie malego kondensatorka, bo zukowski mi nie wejdzieanatol pisze:te¿ na to stawiam , ale przy okozji wymiêñ kondensator jest niedrogi a jak by³ wadliwy to unikniesz przestawiania zap³onu , uwierz mi mia³em ju¿ takie przej¶cia przez kondensator ¿e od tego bym zacz±³, kosz 3-5 z³.
Gelenda Cabrio 300TD
wolne moge ustawiac jak chce, nawet 500ustawie i chodzi rowniutko,banan pisze:takie strza³y, ¿e a¿ t³umik rozwala to tylko przelanie...wiem bo tak mia³em...sz³a mi zupa i w olej i w wydech...jeszcze jedno pytanie - a wolne obroty ma ok ? bo jak nie to bêdzie wali³ w ss±cy przy takiej d³ugo¶ci...
tu niemam zastrzezen
Gelenda Cabrio 300TD
gazniki sa od auta od mniej wiecej podobnej mocypilmar pisze:a mo¿e te dwa ga¼niki to o jeden za du¿o?
cylindry nie s± w stanie przerobiæ tego co dostan± od dwóch ga¿ników?
czy wydech, np. kolektor wydechowy i dalej, jest proporcjonalny do nowych dolotów?
silnik optymaln± moc bêdzie mia³ przy mieszance paliwowo-powietrznej przy stê¿eniu stiehometrycznym(chyba tak siê pisze) co nie koniecznie idzie z parze z du¿ym zu¿yciem paliwa...
mo¿e to jest trop...
Gelenda Cabrio 300TD
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Bzdura... Cylindry biorą tylko tyle z gaźników, ile zassają... Tylko proporcja paliwa do powietrza musi być w określonym przedziale.pilmar pisze:a może te dwa gaźniki to o jeden za dużo?
cylindry nie są w stanie przerobić tego co dostaną od dwóch gażników?
Wydech w wołgowskim silniku jest aż za dupny... Nie takie ilości przepuści.pilmar pisze:czy wydech, np. kolektor wydechowy i dalej, jest proporcjonalny do nowych dolotów?
Nieprawda... Optymalny skład spalin - owszem. Ale maksymalną moc osiągnie przy wsp. lambda ok. 0,8, oczywiście kosztem niezupełnego spalenia części paliwapilmar pisze: silnik optymalną moc będzie miał przy mieszance paliwowo-powietrznej przy stężeniu stiehometrycznym(chyba tak się pisze) co nie koniecznie idzie z parze z dużym zużyciem paliwa...
może to jest trop...
tu sie nie zgodze, jak mozesz osiagnac wieksza moc ze spalenia czesci paliwa? Spalanie niezupelne lub niecalkowite badz oba te rodzaje spalania daja w rezultacie mniejsza ilosc energii a nizeli calkowita ilosc energii mozliwa do uzyskania ze spalenia wprowadzonej dawki paliwa...SebastianS pisze:Ale maksymalną moc osiągnie przy wsp. lambda ok. 0,8, oczywiście kosztem niezupełnego spalenia części paliwa
Poza tym gdy silnik pracuje przy lambda 0.8 czyli na mieszance bogatej poprostu przepala, czyli bierze wiecej paliwa a nizeli jest w stanie spalic, a to chyba nierozsadne chocby z czystego punktu widzenia ekonomiki

MOC&OFFROAD-GOOD IDEA 
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

MOC pisze:tu sie nie zgodze, jak mozesz osiagnac wieksza moc ze spalenia czesci paliwa? Spalanie niezupelne lub niecalkowite badz oba te rodzaje spalania daja w rezultacie mniejsza ilosc energii a nizeli calkowita ilosc energii mozliwa do uzyskania ze spalenia wprowadzonej dawki paliwa...SebastianS pisze:Ale maksymalną moc osiągnie przy wsp. lambda ok. 0,8, oczywiście kosztem niezupełnego spalenia części paliwa
Poza tym gdy silnik pracuje przy lambda 0.8 czyli na mieszance bogatej poprostu przepala, czyli bierze wiecej paliwa a nizeli jest w stanie spalic, a to chyba nierozsadne chocby z czystego punktu widzenia ekonomiki
MOC czasami ci sie uda ci sie napisac jakiegos sensownego posta w zrozumiały sposób



- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Teoretycznie masz rację. Teoretycznie jest tak, jak wcześniej napisał Pilmar. Ale w praktyce, z uwagi na nieidealne wymieszanie paliwa z powietrzem i pogarszające się w czasie spalania warunki palności dla pozostałej części ładunku w cylindrze, dla osiągnięcia pełnej mocy trzeba pewną ilość paliwa "poświęcić". Dlatego każdy ECU, przy wciśnięciu gazu w podłogę, pomija sygnały z sondy lambda, podając dodatkowe paliwo...MOC pisze:tu sie nie zgodze, jak mozesz osiagnac wieksza moc ze spalenia czesci paliwa? Spalanie niezupelne lub niecalkowite badz oba te rodzaje spalania daja w rezultacie mniejsza ilosc energii a nizeli calkowita ilosc energii mozliwa do uzyskania ze spalenia wprowadzonej dawki paliwa...SebastianS pisze:Ale maksymalną moc osiągnie przy wsp. lambda ok. 0,8, oczywiście kosztem niezupełnego spalenia części paliwa
Poza tym gdy silnik pracuje przy lambda 0.8 czyli na mieszance bogatej poprostu przepala, czyli bierze wiecej paliwa a nizeli jest w stanie spalic, a to chyba nierozsadne chocby z czystego punktu widzenia ekonomiki
Następna część dyskusji z mojej strony dopiero za 10 dni


dobra, trzeci kondensator i wymiana przerywacza chyba pomogly, jet jeszcze jeden bajer ze przy ok 6 tys jakby gubil zaplony, mam podejrzenie o kable, zmierzylem opornosc i wyszko ok 13K, porownalem do kabli od poloneza ktore maja ok 3K, roznica dosc znaczna przy tej samej dlugosci, moze to to jeszcze tlumi iskre
Gelenda Cabrio 300TD
czyli nie do końca bzdura...SebastianS pisze:Bzdura... Cylindry biorą tylko tyle z gaźników, ile zassają... Tylko proporcja paliwa do powietrza musi być w określonym przedziale.pilmar pisze:a może te dwa gaźniki to o jeden za dużo?
cylindry nie są w stanie przerobić tego co dostaną od dwóch gażników?
No i znowu nie moge sie z toba calkowicie zgodzicSebastianS pisze:Teoretycznie masz rację. Teoretycznie jest tak, jak wcześniej napisał Pilmar. Ale w praktyce, z uwagi na nieidealne wymieszanie paliwa z powietrzem i pogarszające się w czasie spalania warunki palności dla pozostałej części ładunku w cylindrze, dla osiągnięcia pełnej mocy trzeba pewną ilość paliwa "poświęcić". Dlatego każdy ECU, przy wciśnięciu gazu w podłogę, pomija sygnały z sondy lambda, podając dodatkowe paliwo...
Następna część dyskusji z mojej strony dopiero za 10 dniJadę chwilę odpocząć - pozdrawiam Was

W silnikach benzynowych komputer sterujacy dobiera dawke paliwa dostarczana do silnika w zaleznosci od masowego przeplywu powietrza podawanego przez przeplywomierz w stosunku stechiometrycznym...
nowa generacja natomiast silnikow np. GDI, tzn silnikow o spalaniu uwarstwionym, posiada lambde juz wyzsza, jej wartosc dochodzi nawet do 2 w pewnych przedzialach komory spalania, a wiadomym jest ze przy lambdzie 1,6 zaplon juz nie zachodzi. Tak wiec ilosc podawanego powietrza w stosunku do paliwa jest duzo wieksza, z tym ze wymaga to specjalnie uksztaltowanej komory spalania, odpowiedniej charakterystyki wtrysku i ukierunkowanego przeplywu powietrza, tak aby w okolicy swiecy zaplonowej nagromadzic mieszanke bogata celem wystapienia zaplonu, ktorego plomien propaguje w rejony mieszanki ubogiej, ktora z kolei nie zapalilaby sie od energii iskry elektrycznej swiecy...
Ogolnie chodzi o to zeby mieszanka paliwowo-powietrzna znajdujaca sie w centrum otoczona byla powietrzem, jako czynnikiem izolujacym ja od elementow komory spalania - co jak powszechnie wiadomo niesie ze soba same korzysci. Kolejna sprawa jest to ze wraz ze zwiekszona iloscia dostarczanego powietrza rosnie nam sprawnosci (to jest praktycznie charakterystyka liniowa), uzyskujemy wieksza moc przy mniejszym jednostkowym zuzyciu paliwa, o skladnikach toskycznych w tym NOx juz nawet nie bede wspominal...
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA 
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
No, jestem z powrotem po urlopiku...
Tak, przepływomierz, jaki by nie był - zapewnia stechiometryczny skład mieszanki w obszarze niemal całego zakresu, a korekty zapewnia pracująca w pętli sprzężenia zwrotnego sonda lambda. No i właśnie przy pełnej klamie owa pętla jest pomijana, dla uzyskania pełnej mocy, oczywiście kosztem toksyczności spalin. Mowa tu oczywiście o konwencjonalnych silnikach, nie z wtryskiem bezpośrednim, gdzie wsp. nadmiaru powietrza faktycznie jest wyraźnie wyższy, ale tylko przy obciążeniach częściowych. Przy maksymalnym wciśnięciu pedału - jak powyżej.
Co do reszty - zgoda...
Tak, przepływomierz, jaki by nie był - zapewnia stechiometryczny skład mieszanki w obszarze niemal całego zakresu, a korekty zapewnia pracująca w pętli sprzężenia zwrotnego sonda lambda. No i właśnie przy pełnej klamie owa pętla jest pomijana, dla uzyskania pełnej mocy, oczywiście kosztem toksyczności spalin. Mowa tu oczywiście o konwencjonalnych silnikach, nie z wtryskiem bezpośrednim, gdzie wsp. nadmiaru powietrza faktycznie jest wyraźnie wyższy, ale tylko przy obciążeniach częściowych. Przy maksymalnym wciśnięciu pedału - jak powyżej.
Co do reszty - zgoda...
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Mogę się mylić, ale kiedyś chyba nawet sam wspominałeś tu na forum, że właśnie problemy z podwyższoną zawartością NOx w silnikach GDI stały się podstawą do przerwania ich produkcji, celem dopracowania konstrukcji, lub układu katalitycznego, dla ich redukcji... Wiem, że Japńcy mieli tam jakieś klocki z tym... ALe widzę, że GDI tu i ówdzie się pokazują, choć zdaje się, niezbyt powszechnie. Za to VW już w golfach V oferuje ponoć wręcz wyłącznie silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny (FSI czy jakoś tak). Czyżby Niemcy wyprzedzili Japońców?MOC pisze: o skladnikach toskycznych w tym NOx juz nawet nie bede wspominal...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości