Zakleszczony 3 bieg

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: jjg-jarek » pn mar 08, 2010 10:54 am

to nie tak...ale...kazdy ma swój sposób. jak masz ja wyjeta zerknij do srodka obejrzyj widełki obejrzyj kule dzwigni itd...

Awatar użytkownika
walthemar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 06, 2010 4:02 pm
Lokalizacja: ŚREM

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: walthemar » pn mar 08, 2010 1:45 pm

wizja lokalna wykazała ze wszystko jest ok

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: jjg-jarek » pn mar 08, 2010 5:32 pm

w takim razie pozostaje ja wrzucić do środka i po problemie...

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: radek4x4 » pn mar 08, 2010 7:47 pm

Przy blokującej się skrzyni mogą siąść także zapadki na wałku z zębatkami 3 i 4 biegu-przy synchronizatorze masz 3 zapadki-kulki-sprężynki i takie grube blaszki z otworem na kulkę-jak się wyrobi otwór wew zapadki to kulka przełazi i blokuje przejście zębatki załączającej biegi-wtedy należy śrubokrętem nacisnąć na zapadkę aby wskoczyła na swoje miejsce i awaryjnie można jechać dalej lecz nie używając blokującego się biegu :)21 . Zapadki pasują też od żuka :wink:
Aro 243 3.2 D

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: jjg-jarek » wt mar 09, 2010 1:11 pm

jak działa?włożona?

Robson2025
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 9:51 am

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: Robson2025 » wt mar 09, 2010 4:56 pm

Witam.
Jestem sprawcą całego zamieszania :( . Skrzynia cały czas leży a po analizie problemu wszystko wskazuje że jedna z kulek zabezpieczających widelec do przesuwania trybów zmieniła sobie miejsce stacjonowania na bardziej dla niej dogodne :)11 . Pytanie brzmi jak ją nakłonić do powrotu na poprzednie właściwe miejsce ??

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: jjg-jarek » pt mar 12, 2010 7:34 am

która ta w deklu czy taka na wałku? to jest ważne jak co wyślij mi jpg może być telefonem zrobione bo takie tam tłumaczenie może nam zając tydzień a sprzęt ma teraz dobre czasy i pogodę do jeżdżenia pozdrawiam jjg

Awatar użytkownika
walthemar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 06, 2010 4:02 pm
Lokalizacja: ŚREM

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: walthemar » pt mar 12, 2010 1:00 pm

ok, skrzynia działa. faktycznie nie trzeba jej było wywalać tym bardziej że brakuje teraz czasu aby ją zamontować :)
myślę że w poniedziałek z kolegą wrzucimy ją z powrotem i będzie git.
przypadkiem jednak okazało się że mam wyciek oleju w prawym tylnym kole tak jakby z półosi.
jakieś propozycje ?? na pewno brakuje tam jednej śruby.
do tematu podejdziemy po zamontowaniu skrzyni.
pozdrawiam waldek

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: jjg-jarek » pt mar 12, 2010 1:40 pm

sam sobie odpowiedziałeś ...brakuje jednej śruby...zobacz tylko czy urwana czy brakuje, jak zerwany gwint to wkladka do środka i jest OK naprawa za 30 zł...

Awatar użytkownika
walthemar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 06, 2010 4:02 pm
Lokalizacja: ŚREM

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: walthemar » czw mar 18, 2010 1:41 pm

radek4x4 pisze:Przy blokującej się skrzyni mogą siąść także zapadki na wałku z zębatkami 3 i 4 biegu-przy synchronizatorze masz 3 zapadki-kulki-sprężynki i takie grube blaszki z otworem na kulkę-jak się wyrobi otwór wew zapadki to kulka przełazi i blokuje przejście zębatki załączającej biegi-wtedy należy śrubokrętem nacisnąć na zapadkę aby wskoczyła na swoje miejsce i awaryjnie można jechać dalej lecz nie używając blokującego się biegu :)21 . Zapadki pasują też od żuka :wink:

skrzynia włożona, z kumplem namęczyliśmy się co nie miara i po czteropaku bronka musiało pęknąć abyśmy dali radę. pierwsza jazda i trójka znów zablokowana. odkręciłem dekiel od wajhy i nie idzie za nic w świecie ustawić na równo zapadek.
radek chyba wina leży w tych kulkach-sprężynkach. i teraz pytanie ?? czy aby to wymienić znów będe musiał demontować skrzynię czy mogę odkręcić ten boczny dekiel i dojdę bez problemu ??

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: jjg-jarek » pt mar 19, 2010 9:34 pm

na pewno...jade sob /nied po ife 4x4 to omeg zerknąć twoja skrzynia ale kup piwo będę sam z kobieta to niewiele 2 3 czerto paki,

Awatar użytkownika
walthemar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 06, 2010 4:02 pm
Lokalizacja: ŚREM

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: walthemar » pn mar 29, 2010 8:05 pm

po wyczerpującej walce okazało się ze 3 bieg nadal się zakleszcza. nie pozostało nic innego jak zakup innej skrzyni. skrzynia znaleziona, zakupiona, zamontowana. na razie jest git oprócz: i tu proszę znów o podpowiedź.
cieknie mi olej tam gdzie podłącza się przedni wał. rozumiem że są tam jakieś uszczelniacze. czy ich wymiana jest skomplikowana ?? a może jest jakiś sposób aby zniwelować wyciek ??
pozdrawiam

Awatar użytkownika
castrol22
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt sie 16, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: castrol22 » pn mar 29, 2010 10:54 pm

jest tam simering ale jak masz luz na lozysku na wyjsciu na wal to wymiana simeringu na wiele sie nie zda a simering jest taki sam ja w zuku na wyjsciu ze skrzyni koszt ok 6zl, co do wymiany to odkrecasz wal odkrecasz nakretke od flanszy klucz 27 zdjmujesz flansze i masz simering robota na 15 min
i w pizd......

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakleszczony 3 bieg

Post autor: jjg-jarek » wt mar 30, 2010 5:09 am

obejrzyj flasze czy nie jest zużyta, wymiana samego zimeringa może nic nie dać a jak ma flasza lub wałek ubytki to na pewno nie da...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości