silnik

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » ndz mar 14, 2010 2:10 pm

już elegancko zaślepilem czujnikiem oleju hee:) wczoraj wykręciłem gaźnik narazie zostanie na zukowskim musze go przeczyścić... i założyć nowe świece bo ktoś niepojętny wkręcił z dlugim gwintem :-?
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: silnik

Post autor: carinus » ndz mar 14, 2010 2:20 pm

anabol pisze:... i założyć nowe świece bo ktoś niepojętny wkręcił z dlugim gwintem :-?
To chyba lepiej ze trzyma się gwint na dłuższym odcinku i zapala mieszankę w głębi komory spalania.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » ndz mar 14, 2010 8:13 pm

no nie dokonca lepiej ponieważ ma to wpływ na prace silnika ( nie będzie pracował równo) bo na każdym cylindrze będzie wybuchała mieszanka za wcześnie lub za późno a poza tym może sie obijać świeca o zawory lub o tłoki... ale to mnie prawdopodobne i skoro fabryka zastosowała świece z krótkim gwintem to tak widocznie powinno być.
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: silnik

Post autor: carinus » ndz mar 14, 2010 8:24 pm

anabol pisze:no nie dokonca lepiej ponieważ ma to wpływ na prace silnika ( nie będzie pracował równo) bo na każdym cylindrze będzie wybuchała mieszanka za wcześnie lub za późno a poza tym może sie obijać świeca o zawory lub o tłoki... ale to mnie prawdopodobne i skoro fabryka zastosowała świece z krótkim gwintem to tak widocznie powinno być.
Masz kolego spore zaległości z wiedzy o silnikach.Jezeli byłyby za długie to już dawno coś powinno walnąć a jakoś chyba chodzi.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

Re: silnik

Post autor: Edgarowski » ndz mar 14, 2010 8:47 pm

Chłodnicę od oleju włączałem chyba jak było ponad 25 + na wszelki wypadek w terenie .Instrukcja mówi chyba o 28+.
Dokuczliwy jest zaworek do zamykania bo lubi kapać olej ale można go podregulować od dołu dokręcając śrubke chyba 6 i trzyma do czasu bo nie lubi jak sie często kręci.
Wkręć zamiast zaślepki zaworek odcinający olej zakręć i spoko a jest wyjście w razie gdybyś chciał chłodnicę założyć i mieć jak w oryginale.
Zaworek kosztuje parę groszy na Allegro i dobrze kupić dwa.
Przewody gumowe i chłodnica ok 70 -100 zł jak się trafi i chyba nie ma różnicy czy starszy czy nowszy UAZ ale to juz lepsi fachowcy muszą sie wypowiedzieć
Edgar z Gór.

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » ndz mar 14, 2010 9:32 pm

no właśnie nie chodzi tak jak potrzeba... a co do zaworka to gdzie on występuje??? powrót już wiem gdzie jest a w ktorym miejscu jest króciec pompujacy olejowej do chłodnicy????
Po prostu Seba

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: klucz13 » ndz mar 14, 2010 9:35 pm

anabol pisze:no właśnie nie chodzi tak jak potrzeba... a co do zaworka to gdzie on występuje??? powrót już wiem gdzie jest a w ktorym miejscu jest króciec pompujacy olejowej do chłodnicy????
Nie mękol tylko przeglądnij manuale albo kup se instrukcję obsługi
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

zwora
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 10:09 pm
Lokalizacja: Wielkopolska Boguszyn

Re: silnik

Post autor: zwora » ndz mar 14, 2010 9:59 pm

Jeśli chodzi o świece, u mnie poprzedni właściciel po przekręceniu świecy i zniszczeniu gwintu w gnieździe wkręcił świecę z długim gwintem bo tylko taka sie trzymała.

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » pn mar 15, 2010 1:48 pm

jak zrobie go to napisze co było nie tak. a moze ktos mi powiedzieć gdzie jest króciec wylotowy od tej chłodnicy oleju?
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Re: silnik

Post autor: cowboy_3151 » pn mar 15, 2010 3:33 pm

Nie pamiętam dokładnie jak jest w Twoim motorze bo Masz Gaz-24 przynajmniej na zdjęciach tak wygląda :lol: ale w silniku gaz- 21 jest z prawej strony motoru nie daleko kranu spustowego z bloku tuż nad połączeniem bloku z miską olejową króciec wygląda podobnie jak końcówki wkręcane w filtr paliwa ( od przewodów paliwowych ) na silniku.
Najlepiej to jednak zassij i netu jakąś instrukcję odnośnie uaza ( rozjaśni wiele). Co prawda jest tam trochę inny motor opisany ale to już nie powinien być problem.
Oczywiście jak radzisz sobie z rosyjskim to zostaje jeszcze strona www.uazbuka.ru
Покладіть вашу надію на Бога, і не сидіти спиною до дверей
Uaz 469
Disco II TD5

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » pn mar 15, 2010 7:51 pm

No właśnie w tym moim silniku nie mogę zlokalizować tego drugiego króćca przydała by sie jakaś instrukcja tego silnika :-?
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: silnik

Post autor: zippo68 » pn mar 15, 2010 10:46 pm

Tu masz podłączenie chłodnicy oleju Gaz-24
Obrazek
a najlepiej ściągnij sobie katalog części i będziesz miał rozłożony silnik na czynniki pierwsze
http://depositfiles.com/ru/files/o0ifcb27j
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » wt mar 16, 2010 12:43 pm

ooooooo dziękować kolego o to mi chodziło:) miałeś może taki silniczek???? a właśnie który jest lepszy silnik gaz 21 czy gaz 24?
Po prostu Seba

Frolik
Posty: 393
Rejestracja: śr lut 25, 2009 10:52 am

Re: silnik

Post autor: Frolik » wt mar 16, 2010 1:38 pm

lepszy jest ten, ktory jest w lepszym stanie technicznym

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » wt mar 16, 2010 2:03 pm

he no to proste ale chodzi mi fabrycznie... bo wiem że zdania sa podzielone...
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: silnik

Post autor: pilmar » wt mar 16, 2010 3:24 pm

odpalaj ten silnik bez chłodnicy oleju.
Do niczego narazie ci nie będzie potrzebna.
A jak się okaże że silnik nie jest za mocny pod wględem ciśnienia oleju, to po puszczeniu oleju na chłodnicę ciśnienie mocno spadnie.
Zanim zaczniesz potrzebowac te chłodnicę, stwierdzisz że potrzebujesz mocniejszego silnika,
następnie całej reszty :)21

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: silnik

Post autor: zippo68 » wt mar 16, 2010 3:45 pm

anabol pisze: miałeś może taki silniczek????
Nie miałem. W moim siedział oryginał UAZ, wraz chłodnicą oleju. Nigdy nie wypróbowałem nawet jej działania, bo nie było takiej potrzeby.
Zaślepić i śmigać :)
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: silnik

Post autor: piotrek_uaz » śr mar 17, 2010 9:53 am

pilmar pisze: Zanim zaczniesz potrzebowac te chłodnicę, stwierdzisz że potrzebujesz mocniejszego silnika,
następnie całej reszty :)21
Prorok jaki czy co ? :)9
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: silnik

Post autor: carinus » śr mar 17, 2010 3:20 pm

piotrek_uaz pisze:
pilmar pisze: Zanim zaczniesz potrzebowac te chłodnicę, stwierdzisz że potrzebujesz mocniejszego silnika,
następnie całej reszty :)21
Prorok jaki czy co ? :)9
Chyba sam to przechodził więc wie co pisze.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: silnik

Post autor: pilmar » śr mar 17, 2010 4:10 pm

zawsze zaczyna się niewinnie..
ja tylko trochę, delikatnie, oryginałem...

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: klucz13 » śr mar 17, 2010 10:15 pm

pilmar pisze:zawsze zaczyna się niewinnie..
ja tylko trochę, delikatnie, oryginałem...
Oryginalem :)21 jak droga ??
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: silnik

Post autor: pilmar » czw mar 18, 2010 1:43 pm

klucz13 pisze: jak droga ??
:)21
od Oleśnicy jakiś koszmar.
30-40 km/h .
na 300 pare kilometrów, ze 250 zrobione na zapiętym przodzie.

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: Slawquu » pt mar 19, 2010 2:31 pm

Podłącze sie do tematu, bo mam możliwośc kupienia silnika gaz 24 z agregatu prądotwórczego, tzn jest bez obudowy sprzęgła a aktualnie mam w uazie gaz 21 i pojawia sie tu pytanie czy spasuje ona z silnika gaz 21 do gaz 24?? Pozdrawiam
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » ndz mar 21, 2010 11:22 am

Slawquu pisze:Podłącze sie do tematu, bo mam możliwośc kupienia silnika gaz 24 z agregatu prądotwórczego, tzn jest bez obudowy sprzęgła a aktualnie mam w uazie gaz 21 i pojawia sie tu pytanie czy spasuje ona z silnika gaz 21 do gaz 24?? Pozdrawiam

pasuje....

a wracając do świec z dlugim gwintem to one NIE NADAJĄ SIE DO TEGO SILNIKA ponieważ sa przyklepywane przez zawory lub tłoki. wczoraj wymieniłem na krótki kwint i o niebo lepie silnik chodzi...
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » ndz mar 28, 2010 2:57 pm

wkęcająć silnik na obroty silnik bardzo się trzęsie... rzuca nim. tak jak by nie pracował na wszystkich cylindrach... sprawdzałem świece jest ok. na wolnych chodzi spokojnie.... co może być????
Po prostu Seba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość