rama uaz a mosty patrol GR Y60

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: pilmar » ndz lip 18, 2010 9:17 am

swego czasu sporo było uazów na mostach GRa.
Myślę że nie powinno byc problemów z włożeniem. Sprężyny tylne daj wewnątz ramy.
Gdybym ja to teraz robił, zwiększył bym rostaw osi, dając przedni most do przodu, żeby mijał się z silnikiem - a nie znajdował się pod nim. Tył robiłbym na sierżancie - może wtedy wystąpic problem kolizji z wałem do mechanika.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: lbl78 » ndz lip 18, 2010 10:44 am

pilmar pisze:Sprężyny tylne daj wewnątz ramy.
tak jest w oryginale grata :wink: przez co zwiększa się też wykrzyż przy tych samych spręzynach :)21
co do prowadzenia ja bym zostawił oryginalny pomysł z GRa który bardzo ładnie się krzyżuje, a wszystkie potrzebne wymiary mamy i nie trzeba ich robić na "nowo" :wink:
przód bym zmienił bo nie jest najlepszy :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: UAZ Adventure » ndz lip 18, 2010 2:22 pm

lbl78 pisze: przód bym zmienił bo nie jest najlepszy :)21
Tak z ciekawości zapytam, co kolega by radził z przodu, czyje rozwiązanie ??

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: Jarem » ndz lip 18, 2010 7:51 pm

ja nie mogę dać mostu do przodu bo buda ma być z Gaz 69.
Zastanawiałem się długo nad ta przeróbką, nie przespałem 2 nocy i doszedłem do wniosku, że
użyje mostów od K160, i zamontuję je do ramy uaza na springach z tyłu " A " wahacz.

Jednak pomysł z GRem wciąż mnie nurtuje - nie odpuszczę mu :)
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: pilmar » ndz lip 18, 2010 7:56 pm

lbl78 pisze:
przód bym zmienił bo nie jest najlepszy :)21
mi pasuje

Awatar użytkownika
vena81
Posty: 401
Rejestracja: pn gru 03, 2007 3:33 pm
Lokalizacja: Olsztyn,Gdynia

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: vena81 » ndz lip 18, 2010 8:06 pm

a jak macie rozwiązany problem napędu? Jakie reduktory? Jakie przełożenia?
Życie to wielka impreza. Rób wszystko żeby nie być na niej kelnerem
uwielbiam 69 :)22

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: pilmar » ndz lip 18, 2010 8:07 pm

Jarem pisze:ja nie mogę dać mostu do przodu bo buda ma być z Gaz 69.
Zastanawiałem się długo nad ta przeróbką, nie przespałem 2 nocy i doszedłem do wniosku, że
użyje mostów od K160, i zamontuję je do ramy uaza na springach z tyłu " A " wahacz.

Jednak pomysł z GRem wciąż mnie nurtuje - nie odpuszczę mu :)
szukaj mostów k260
zazwyczaj przełożenia 4,625 jak w gr (k160 najczęściej 4,11), grucha prawie po środku - nie ma problemów z posadzeniem sprężyn.
mosty węższe od uazowych, ale można dac odsadzone felgi.
Tył można przerobic na tarcze GR plus zaciski.
Niedawno wyjechał samuraj mojego kolegi na takich mostach,
i wyszło calkiem nieźle, a i prowadzi się super.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: lbl78 » pn lip 19, 2010 1:51 am

UAZ Adventure pisze:
lbl78 pisze: przód bym zmienił bo nie jest najlepszy :)21
Tak z ciekawości zapytam, co kolega by radził z przodu, czyje rozwiązanie ??
tfu tfu Jeep :)21 sam nie wierze że to pisze ;) ale w zasadzie nie ma fajniej krzyżującego się przodu (jeśli chodzi o seryjne auta)

jeśli chodzi o nie seryjne to bardzo podoba mi się patent jednego kolegi z forum (ma kaste Wranglera na ramie patrola) i bardzo ładnie rozwiązany zawias z przodu (przerobione wahacze patrolowskie) niestety nie moge znaleźć tematu gdzie były foty tego rozwiązania :)16
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: Jarem » pn lip 19, 2010 2:18 pm

pilmar pisze:
Jarem pisze:ja nie mogę dać mostu do przodu bo buda ma być z Gaz 69.
Zastanawiałem się długo nad ta przeróbką, nie przespałem 2 nocy i doszedłem do wniosku, że
użyje mostów od K160, i zamontuję je do ramy uaza na springach z tyłu " A " wahacz.

Jednak pomysł z GRem wciąż mnie nurtuje - nie odpuszczę mu :)
szukaj mostów k260
zazwyczaj przełożenia 4,625 jak w gr (k160 najczęściej 4,11), grucha prawie po środku - nie ma problemów z posadzeniem sprężyn.
mosty węższe od uazowych, ale można dac odsadzone felgi.
Tył można przerobic na tarcze GR plus zaciski.
Niedawno wyjechał samuraj mojego kolegi na takich mostach,
i wyszło calkiem nieźle, a i prowadzi się super.

O tym że grucha mostu w K260 była na środku wiem jednak nie wiedziałem o przełożeniach :roll: poszukam mostów K260.
A tarcze chcę zrobić - mam dość bębnów :)11 Zastanawia mnie tylko czy reduktor gaza 69 da radę....
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: lbl78 » pn lip 19, 2010 3:28 pm

tarcze z przodu masz w obydwu przypadkach (160 i 260) z tyłu (260) masz ręczny na bębnach odpada motanie ręcznego ;) jeśli motać tarcze to na zaciskach od Y61 (nie zapiekają się tak jak Y60)
co do reduktora zależy jaki silnik ;)
BTW mosty z 160/260 są węższe niż GR i UAZ trzeba odsadzić felgi minimum 30mm :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: Jarem » pn lip 19, 2010 6:16 pm

silnik 2.9 v6 ford scorpio efi .
Choć bardzo korci mnie zapodać jeepowską 4.0 OHO
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: lbl78 » pn lip 19, 2010 8:00 pm

GAZikowy reduktor może nie wytrzymać tego połączenia :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: Jarem » wt lip 20, 2010 6:35 am

więc robur lub skrzynia i reduktor k260
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: lbl78 » wt lip 20, 2010 7:28 am

robur trochę szybki przy dużych kołach będzie lipa :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: Jarem » wt lip 20, 2010 10:58 am

Widziałem połączenie silnika 2.5 td z discoteki + skrzynia merc + reduktor robur - i nie był szybki ten redudktor
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: lbl78 » wt lip 20, 2010 11:14 am

przełożenie 1:1,8
jest szybki, jedyny plus to PTO
a co do skrzyni pewnie z busa kaczki gdzie masz dłuuuuugą 1 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: pilmar » wt lip 20, 2010 12:02 pm

skrzynia tzw wolna piątka.
ja mam dokładnie taki zestaw w swoim aucie, a do tego fedimę 35, czyli faktycznie koło 36,5".
Daje rade taki zestaw. Sprzęgło ma się dobrze.
Ale to ciężki zestaw - silnik ciężki, kryza ciężka(blacha 3cm), skrzynia i reduktor też ciężkie.
Zabawy było z połączeniem scorpio ze skrzynią MB.
auto na fedimach(bez zapasu), z wyciągarką i klatką waży 1850kg.

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: rama uaz a mosty patrol GR Y60

Post autor: Jarem » wt lip 20, 2010 6:30 pm

Na chwilę obecną mam 6 cylindrowego merca 2.5 benzyna połączonego ze skrzynia merca diesla 4 biegową (kaczka ), do tego reduktor gaz 69.
Jednak przy silniku 2.9 efi może nie wystarczyć koła nie będą większe niż 35".
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości