"Blokada"

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

misiek-mt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 10:19 am
Lokalizacja: wiocha

Re: "Blokada"

Post autor: misiek-mt » pn wrz 20, 2010 9:38 am

Witam,
widzę, że spawanie mostów nie jest zbyt popularnym rozwiązaniem. Na szczęście na bajzlu w Łodzi udało mi się kupić krzywkowy mechanizm różnicowy (nówka sztuka za 350zł :D ). Właśnie jestem w trakcie montowania tego ustrojstwa i napotkałem jeden problem (właściwie to całą masę ale z innymi sobie poradziłem). Czy dysponuje ktoś dokładnym schematem a jeszcze lepiej wiedzą, jak ma być zamontowany element z krzywkami, z którym jest zazębiona lewa (patrząc od tyłu) półoś. Logika podpowiada, że tak jak zaznaczyłem na zdjeciu (żółty kolor do żółtego, fioletowy do fioletowego) ale jak wynika z mojego kilkunastoletniego doświadczenia dłubania przy wszelkiej maści "ruskach" - logika nie jest najlepszym doradcą :wink: .
Jeśli ktoś wie jak powinny być złozone te elementy to bardzo proszę o szybką odpowiedź, ponieważ dziś wieczorem chciałbym "zamknąć" most.

Pzdr
misiek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: "Blokada"

Post autor: uazevo1 » pn wrz 20, 2010 12:37 pm

Na logike wychodzi mi dokładnie tak jak zaznaczyles kolorami, skoro powierzchnie łozyskowania krzywki wewnętrznej różnią sie szerokością Nie miałem doświadczenia w rozbiurce tego typu dyfra więc odpowiedź na tym zakończe żeby nie wprowadzać w błąd
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

misiek-mt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 10:19 am
Lokalizacja: wiocha

Re: "Blokada"

Post autor: misiek-mt » wt wrz 21, 2010 7:23 am

Most zamknięty. Złożyłem jednak tak, jak podpowiadała logika oraz dostępne "schematy" i zdjęcia w necie. Jak dobrze pójdzie to dziś wieczorem testy. Zobaczymy co będzie.

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: "Blokada"

Post autor: losiek » pt paź 01, 2010 6:39 pm

to ja sie zapytam jeszcze ale proszę bez kasztanów i użytkowników którzy taki zestaw mieli:

Czy jest w terenie jakaś różnica przy blokadzie krzywkowej czyli chyba tej 70% a) tylko z tyłu b)tylko z przodu c)oba mosty :D

z opcji a i b chyba najlepsza bedzie b) bo jak juz sie wbijesz gdzieś przodem to wtedy ciągnie (np. podjazdy) tylko jak to z tym skrecaniem? W ogole jest sens tyle (bo chyba po 700 pln to chodzi) kasy w to pchać czy lepiej odpuścić? Nie za bardzo mam ochote na 100% trzeba by te wajchy motać itp. :)

EDIT:
<-- o np. tutaj widać jakby była na przód to może by dalej dojechał:D

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: "Blokada"

Post autor: dardes » ndz paź 03, 2010 10:16 am

Jeśli jedna blokada to tylko z tyłu, tył z reguły jest lepiej dociążony, np. kiedy trzeba pokonać stromy śliski podjazd to na tyle spoczywa cała masa auta. Przykład; kilka razy wracaliśmy z ukręconym tyłem czyli tylko na przednim moście i jest tragedia auto robi dużo słabiej niż kiedy się jedzie tylko na tyle.
Druga sprawa jest taka że producenci samochodów jeśli montują seryjnie jedną blokadę to montują ją zawsze na tyle - chyba nie przypadkiem !?!

A tak na prawdę to żeby daleko w błocie zajechać potrzebne są dwie.

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: "Blokada"

Post autor: losiek » ndz paź 03, 2010 2:26 pm

Ok. Myśle, że producenci seryjnie wstawiają blokade z tyłu dlatego, że nie psuje ona tak sterowności nad autem oraz jednak chyba lepiej podzespoły to znoszą niż z przodu. A co to jest ta blokada "torsen"? Na allegro po 1000. Lepsiejsze to niż krzykowa, bardziej wytrzymałe? Ile to ma %? dziękuje za odp:)

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: "Blokada"

Post autor: Sztanca » wt paź 05, 2010 10:22 am

torsen na tyle :)2 :)2 :)2 tanio i dobrze, kupuj w ciemno, blokuje samoczynnie chyba 80%, do błota i piachu w zupełności wystarcza

mam i jestem zadowolony
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: "Blokada"

Post autor: losiek » wt paź 05, 2010 4:23 pm

a jak to działa i czym sie różni od krzywkowej? Rzućta jakieś linki albo napiszta bom ciekawy:)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: "Blokada"

Post autor: Mag69 » wt paź 05, 2010 6:39 pm

LJ 70

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: "Blokada"

Post autor: losiek » czw paź 07, 2010 8:51 am

to last question:) wymaga to jakis przeróbek w moscie? Czy wkładam i ogień? :)

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: "Blokada"

Post autor: kb-autostyle » pt paź 08, 2010 3:33 pm

koło talerzowe przykręcić, zestroić na łożyskach układ różnicowy oraz atak .. oleje, uszczelki jeśli trzeba nowe łozyska, ale to pewnie jest oczywiste.

i w błoto testować :)17
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: "Blokada"

Post autor: radek4x4 » ndz paź 10, 2010 12:25 pm

Witam,
Co do spawania mechanizmów w mostach to raczej kiepski pomysł- miałem styczność z Uazem w którym był zaspawany tył- ogólnie tragedia, choć silnik 3.0 od opla napędzał go znakomicie to z kolei obciążenie na skrzyni redukcyjnej spowodowało że wyrywało poduszki itd,itp. Zakręcanie tragedia - przy samym tyle zblokowanym, nie chciał bym widzieć co by było jak miał by zaspawany przód. Jeśli już to jedynie blokady z możliwością rozłączenia- mechaniczne- poznałem możliwości blokad mostów jak miałem Unimoga lub jakiś automat ale nie spawanie na głucho.
Pozdrawiam
Radek
Aro 243 3.2 D

icywalker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 11, 2010 8:33 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: "Blokada"

Post autor: icywalker » wt paź 12, 2010 7:58 am

Witam!
Jestem tu nowy, więc na początek chcę wszystkich pozdrowić serdecznie.
Mieszkam na Mazurach, na imię mi Piotrek.
Trochę głupio mi to pisać, szanując mojego przedmówcę, ale tak się złożyło, że wczoraj zrobiłem próbę Uaz-em po zaspawaniu tylnego mechanizmu no i: jestem w szoku!
Pomimo szerokich, agresywnych opon nie odczuwa się żadnej różnicy na skrętach..., żadnych przeciążeń..., nic!
Do tego stopnia, że po paru minutach sprawdziłem, czy przypadkiem jedna z półosiek od razu się nie urwała :D
Most pewnie swoje czuje, ale idzie zima i jestem póki co, bardzo zadowolony z przeróbki.
Dwa mechanizmy w zapasie i żadnego asfaltu.... 8)

Pzdr!

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: "Blokada"

Post autor: dardes » wt paź 12, 2010 8:21 am

Spoko ludzie piszą co im się wydaje i tak to wychodzi. Ja jeżdżę z zaspawanym tyłem od dawna i tam nic się nie dzieje, pod warunkiem oczywiście że auto jest ogólnie sprawne a nie jakiś rzęch co się może rozpaść na prostej.

Większość aut które startują w Coval Pucharze Polski tak jak i nasze, (magam itp.) ma zaspawany tył (głównie chodzi suzuki) i tak jak na ostatniej rundzie dojazdów po czarnym było ok 40-50km na pełnym gazie, bo czas liczony jest cały czas i nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: "Blokada"

Post autor: radek4x4 » sob paź 23, 2010 12:36 pm

Ja zetknąłem się z tą blokadą w uazie o kołach 33x12x15 M/T BF Goodrige . Może autko dostało trochę po garach wcześniej ale obciążenie poprzez zaspawany tył doprowadziło do wyrwania reduktora z ramy-najsłabszy punkt w tamtym aucie. Stąd moje takie doświadczenie. Naprawdę ciężko się nim poruszało po czarnym przy zaspawanym tyle, a w terenie nadrabiał mocą.
pozdrawiam
Aro 243 3.2 D

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: "Blokada"

Post autor: dardes » ndz paź 24, 2010 8:57 am

Jeżeli wyrwało reduktor to dlatego że była słaba rama, zużyte poduszki lub też auto za długo było katowane. To czy masz jakąkolwiek blokadę czy też mechanizm różnicowy nie ma wpływu na reduktor, wszystkie przeciążenia powstałe z racji zaspawania mostu pojawiają się moście i tam pozostają.

Będę się upierał że na czarnym wcale się źle nie jeździ z zaspawanym a w terenie o niebo lepiej ale wszystko pod warunkiem że całe auto jest w dobrej kondycji.

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: "Blokada"

Post autor: radek4x4 » wt paź 26, 2010 6:29 pm

Ogólnie najsłabszym punktem tamtego auta był reduktor. Co dziwne przy silniku 3.0 R 6 z opla i mocy ok 150 KM autko miało reduktor od samuraja. Może dlatego iż ruskie auto motał niemiec :)21 ?? Kumpel go zakupił od niemca który zgubił reduktor w terenie i nie chciał już tego Uazika. Swego czasu chciałem go odkupić ale miałem jeszcze unimoga i za dużo by było jak na jedną osobę aut do utrzymania i poszedł gdzieś do ludzi. Ale wracając do tematu to po solidnym zamontowaniu reduktora, zmianie poduszek na lepsze :)21 w terenie było ok, lecz na dojazdach zawrócenie na twardym -masakra ale to zapewne przez kapcie które miały 33x12x15. lecz jak mówiłem auto poszło gdzieś do ludu...
Aro 243 3.2 D

paflak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 23, 2010 11:23 pm

Re: "Blokada"

Post autor: paflak » wt lis 23, 2010 11:31 pm

radek4x4 pisze:Ogólnie najsłabszym punktem tamtego auta był reduktor. Co dziwne przy silniku 3.0 R 6 z opla i mocy ok 150 KM autko miało reduktor od samuraja. Może dlatego iż ruskie auto motał niemiec :)21 ?? Kumpel go zakupił od niemca który zgubił reduktor w terenie i nie chciał już tego Uazika. Swego czasu chciałem go odkupić ale miałem jeszcze unimoga i za dużo by było jak na jedną osobę aut do utrzymania i poszedł gdzieś do ludzi. Ale wracając do tematu to po solidnym zamontowaniu reduktora, zmianie poduszek na lepsze :)21 w terenie było ok, lecz na dojazdach zawrócenie na twardym -masakra ale to zapewne przez kapcie które miały 33x12x15. lecz jak mówiłem auto poszło gdzieś do ludu...
Witam was i prosze o rade, potrzebuje zakupic blokae mostu do uaza wlaczana ręcznie, i ma moze ktos jakies linki albo co do tego typu blokad? i czy to rozwiazanie jest dobre?

chudson5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr lis 24, 2010 12:57 pm

Re: "Blokada"

Post autor: chudson5 » śr lis 24, 2010 5:40 pm

paflak pisze:
radek4x4 pisze:Ogólnie najsłabszym punktem tamtego auta był reduktor. Co dziwne przy silniku 3.0 R 6 z opla i mocy ok 150 KM autko miało reduktor od samuraja. Może dlatego iż ruskie auto motał niemiec :)21 ?? Kumpel go zakupił od niemca który zgubił reduktor w terenie i nie chciał już tego Uazika. Swego czasu chciałem go odkupić ale miałem jeszcze unimoga i za dużo by było jak na jedną osobę aut do utrzymania i poszedł gdzieś do ludzi. Ale wracając do tematu to po solidnym zamontowaniu reduktora, zmianie poduszek na lepsze :)21 w terenie było ok, lecz na dojazdach zawrócenie na twardym -masakra ale to zapewne przez kapcie które miały 33x12x15. lecz jak mówiłem auto poszło gdzieś do ludu...
Witam was i prosze o rade, potrzebuje zakupic blokae mostu do uaza wlaczana ręcznie, i ma moze ktos jakies linki albo co do tego typu blokad? i czy to rozwiazanie jest dobre?
Dołączam się do tematu!
Blokada do UAZA 469B z możliwością odłączenia.
znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/blokada-torsen-sam-ua ... 35341.html

paflak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 23, 2010 11:23 pm

Re: "Blokada"

Post autor: paflak » śr lis 24, 2010 7:43 pm

chudson5 pisze:
paflak pisze:
radek4x4 pisze:Ogólnie najsłabszym punktem tamtego auta był reduktor. Co dziwne przy silniku 3.0 R 6 z opla i mocy ok 150 KM autko miało reduktor od samuraja. Może dlatego iż ruskie auto motał niemiec :)21 ?? Kumpel go zakupił od niemca który zgubił reduktor w terenie i nie chciał już tego Uazika. Swego czasu chciałem go odkupić ale miałem jeszcze unimoga i za dużo by było jak na jedną osobę aut do utrzymania i poszedł gdzieś do ludzi. Ale wracając do tematu to po solidnym zamontowaniu reduktora, zmianie poduszek na lepsze :)21 w terenie było ok, lecz na dojazdach zawrócenie na twardym -masakra ale to zapewne przez kapcie które miały 33x12x15. lecz jak mówiłem auto poszło gdzieś do ludu...
Witam was i prosze o rade, potrzebuje zakupic blokae mostu do uaza wlaczana ręcznie, i ma moze ktos jakies linki albo co do tego typu blokad? i czy to rozwiazanie jest dobre?
Dołączam się do tematu!
Blokada do UAZA 469B z możliwością odłączenia.
znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/blokada-torsen-sam-ua ... 35341.html
tylko z tego co wiedze to ta blokada jest automatyczna bo nic nie jest opisane ze reczna a ja potrzebuje ja recznie właczac

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: "Blokada"

Post autor: Sztanca » ndz lis 28, 2010 10:03 am

jest automatyczna, ale jest tania i bardzo dobrze się sprawdza w błocie
z blokadę 100% załączaną na linkę zapłacisz 2-3x tyle
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: "Blokada"

Post autor: uazevo1 » pn sty 03, 2011 5:27 pm

Odgrzeje temat w związku że mój most "wyszedł", a nowy po kapitalce już zamówiony i myśle nad wprowadzeniem takich zmian w stosunku do oryginału :)21 Pytanie moje takie czy ktoś kiedyś spotkał sie z tym patentem? Może jest w śród nas autor tego rozwiązania? Czy elementy sprzęgiełka są na tyle odporne żeby sprostały stawianym wymaganiom?
http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość