Gaźnik od Poloneza

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
sylwekszu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn cze 16, 2008 5:41 pm
Lokalizacja: radziejowice

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: sylwekszu » wt lut 07, 2012 12:36 pm

carinus pisze:Nikt nie zabroni montowania tego gaźnika ale to nie jest najlepsze wyjście.Z tego względu całkowicie zrezygnowałem z gaźnika w swoim UAZ-ie i jestem zachwycony osiągami silnika pracującego tylko na LPG.Dla desperatów z gaźnikiem poloneza pozostaje jedynie pogodzić sie z gorszymi osiągami i patrząc na kolor świec dobrac odpowiednią dawke paliwa bawiąc się dyszami.Można prościej to zrobić wkręcając sondę lambda w kolektor,podłączyć miernik za 12zł i sprawdzac w czasie jazdy skład mieszanki żeby nie przepalać paliwa albo zaworów.

..sonda lambda mierzy zawartośc tlenu w spalinach.....a mój uaz robi na gaźniku poloneza i jakos nie narzeka na braki czegokolwiek..pali tyle ile potrzebuje i moc ma wystarczającą...foto dla chętnych..
emerytowany pilot

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » wt lut 07, 2012 2:36 pm

sylwekszu pisze:mój uaz robi na gaźniku poloneza (...) foto dla chętnych..
Pierwszy! :)21

Mnie interesują cztery rzeczy:
- czy jest podkładka izolacyjna pomiędzy kolektorem, a gaźnikiem?
- jaki filtr i co w jego kontekście z odmą?
- jaki mikser (jeśli jest LPG)?
- jakie połączenie pedału gazu z przepustnicą?

chudy2
 
 
Posty: 251
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 3:19 pm

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: chudy2 » wt lut 07, 2012 4:42 pm

Adampio pisze:
sylwekszu pisze:mój uaz robi na gaźniku poloneza (...) foto dla chętnych..
Pierwszy! :)21

Mnie interesują cztery rzeczy:
- czy jest podkładka izolacyjna pomiędzy kolektorem, a gaźnikiem?
- jaki filtr i co w jego kontekście z odmą?
- jaki mikser (jeśli jest LPG)?
- jakie połączenie pedału gazu z przepustnicą?
to opisze jak jest u mnie:
1. jest podkładka metalowa, półka na skapującą benzyne taka jak w oryginale i podkładka tekturowa
2. przejściówka zespawana z rury i profilu + filtr lublin + snorkel, odma zaraz przed gaźnikiem, wszystko połączone rurami pcv i gumowymi
3. mikser polonez dwu gardzielowy, siedzi bezpośrednio na gaźniku
4. połączenie w zasadzie standardowe uazowe lecz nieco kombinowane

jak będzie ciepło kiedyś to dam zdjęcia :)21

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » wt lut 07, 2012 5:48 pm

chudy2 pisze:3. mikser polonez dwu gardzielowy
Czyli tzw palnikowy, a nie rurkowy?

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: carinus » wt lut 07, 2012 8:14 pm

sylwekszu pisze:

..sonda lambda mierzy zawartośc tlenu w spalinach.....a mój uaz robi na gaźniku poloneza i jakos nie narzeka na braki czegokolwiek..pali tyle ile potrzebuje i moc ma wystarczającą...foto dla chętnych..
Chcesz za to laurkę?UAZ sam powiedział że nie narzeka na brak powietrza do "oddychania" albo paliwa?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

chudy2
 
 
Posty: 251
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 3:19 pm

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: chudy2 » wt lut 07, 2012 9:44 pm

Adampio pisze:
chudy2 pisze:3. mikser polonez dwu gardzielowy
Czyli tzw palnikowy, a nie rurkowy?
palnikowy, do tego dwa reduktory z dwiema regulacjami

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » wt lut 07, 2012 9:55 pm

carinus pisze:Można prościej to zrobić wkręcając sondę lambda w kolektor,podłączyć miernik za 12zł i sprawdzac w czasie jazdy skład mieszanki żeby nie przepalać paliwa albo zaworów.
Wicie carinus, że to całkiem niezły pomysł. Na Alledrogo sondy jednoprzewodowa są nawet po mniej niż 50 zl. Trzeba by tylko gdzieś kupić gniazdo do tej sondy i powróżyć z fusów, w które miejsce rury je wspawać. :D

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » wt lut 07, 2012 10:00 pm

chudy2 pisze:do tego dwa reduktory z dwiema regulacjami
Że co? :o :o :o

chudy2
 
 
Posty: 251
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 3:19 pm

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: chudy2 » śr lut 08, 2012 9:49 am

Adampio pisze:
chudy2 pisze:do tego dwa reduktory z dwiema regulacjami
Że co? :o :o :o
no dwa reduktory przewodu lpg

bo mi na początku w sklepie dali jeden reduktor z regulacja przeplywu gazu i maly trojnik - a to jest do dupy
majac duzy trojnik i dwa reduktory z regulacja mozemy sterowac przeplywem gazu oddzielnie na gazdy z gardzieli - i to jest fajne

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » śr lut 08, 2012 11:42 am

chudy2 pisze:no dwa reduktory przewodu lpg
(...)majac duzy trojnik i dwa reduktory z regulacja mozemy sterowac przeplywem gazu oddzielnie na gazdy z gardzieli - i to jest fajne
Aaa, o dwa regulatory siem roschodzi,
np. takie?:
Obrazek

chudy2
 
 
Posty: 251
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 3:19 pm

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: chudy2 » śr lut 08, 2012 12:40 pm

o to to :)2

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: carinus » śr lut 08, 2012 8:02 pm

Adampio pisze:Na Alledrogo sondy jednoprzewodowa są nawet po mniej niż 50 zl. Trzeba by tylko gdzieś kupić gniazdo do tej sondy i powróżyć z fusów, w które miejsce rury je wspawać. :D
Wspawaj zrobioną nakretkę pod gwint sondy w miejscu gdzie nie bedzie przeszkadzać i jak najbliżej silnika,żeby była dosyć wysoka temperatura spalin.UAZ ma zbyt luźny wydech i ciężko bedzie inaczej dogrzać sonde żeby pracowała prawidłowo.Przy sondzie jednoprzewodowej na kabelku masz sygnał a minus bierzesz z masy,jednak nie może byc żadnej przeszkody w postaci podkładki izolacyjnej na łączeniu silnik-wydech.Sondy 2-przewodowe mają te przewody sygnałowe w komplecie.Sondy z 4-ma przewodami posiadają oddzielne masy na sondę i grzałkę sondy,która przyspiesza start czujnika podczas odpalania zimnego silnika.Można kupić jakiś gotowy wzkażnik napięcia sondy lub wykorzystać miernik uniwersalny.To jest naprostrzy sposób na wyregulowanie składu mieszanki przy gaźniku i LPG,aby silnik pracował na najlepszej mieszance i nie miał przepałów.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » śr lut 08, 2012 8:37 pm

carinus pisze:Można kupić jakiś gotowy wzkażnik napięcia sondy lub wykorzystać miernik uniwersalny.To jest naprostrzy sposób na wyregulowanie składu mieszanki przy gaźniku i LPG,aby silnik pracował na najlepszej mieszance i nie miał przepałów.
No i tu ma dysonans poznawczy. Poczytalem nieco o sondzie wąskopasmowej (najpopularniejszej) i ponoć działa ona impulsowo. I to co pokazuje miernik elektroniczny to wynik jakiegoś nieokreślonego całkowania po czasie. Są też jakieś wyświetlacze na linijce diodowej ale o nich też sa rozbieżne opinie. Jedyne co ponoć naprawde dziala to oscyloskop ale czuły na niskie (<1Hz) częstotliwości, czyli wszelkie przystawki do komputra wykorzystujace wejście mikrofonowe odpadają. Na Elektrodzie pisał też ktoś o wykorzystaniu centralki LPG LovECO z trzema diodami ale na razie to mam tylko mętlik. :(
Dlatego szukam podbudowy teoretycznej do interpretacji sygnału z sondy lambda bo chętnie bym sie pobawil dla samej zabawy.

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: bobbik » śr lut 08, 2012 10:11 pm

poczytaj ale w praktyce wygląda to tak: 0,1-0,5 uboga 0,9 i wyżej bogata jeśli ok to oscyluje 0d 0,2 do 0,8.
Ale tak do końca to nie zastanawiałem się czy oscyluje bo taka jest bezwładność układu wtryskowego ( wtedy pomiar w gaźnikowcu nie miałby sensu) czy sama z siebie , ale raczej to drugie bo były systemy (np ke-jetronic czy pierburg 2E-E Ecotronic) gdzie bezwładność systemu była teoretycznie większa a sondy oscylowały.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » czw lut 09, 2012 9:49 am

bobbik pisze:oscyluje od 0,2 do 0,8
No i właśnie, wszyscy się nad tym przesmykują, czasem napiszą (a nawet pokażą na rysunku), że sonda ma nieliniową charakterystykę i ma gwałtowne przejście napięciowe przy lambda = 1, ale ja nadal nie rozumiem mechanizmu tej oscylacji, która wydaje się być niezależna od prędkości obrotowej silnika :( :(
Czyli sprawa musi chyba tkwić w "elektrolitycznym" zachowywaniu sie dwutlenku cyrkonu, a to już za wysokie progi na maturalną fizykę i chemię (nawet sprzed reformy Pani Minister Hall). :(

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: bobbik » czw lut 09, 2012 10:19 am

no jakbyś koniecznie chciał to podeślę Ci oscylogramy poprawnie pracujących sond, ale nie w tym rzecz. Po latach jakoś tak "na oko" widzę czy sonda poprawnie pracuje, a ponadto przy odczycie parametrów z reguły widzę jeszcze czas wtrysku co pozwala ocenić poprawność działania układu.

Frolik
Posty: 393
Rejestracja: śr lut 25, 2009 10:52 am

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Frolik » czw lut 09, 2012 10:42 am

gaznik od poloneza podchodzi pod oba typy kolektorów dolotowych? czy jakies przeróbki są konieczne?

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » czw lut 09, 2012 11:07 am

@frolik: trzeba mieć kolektor na 4 śruby

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » czw lut 09, 2012 11:18 am

@bobbik,ja jestem z ducha i pierwszego wykształcenia mechanik i tak naprawdę w te elektrony to nie wierze :)21
Ale zamówiłem sobie właśnie taką zabawkę:
http://www.seeedstudio.com/depot/dso-na ... ?cPath=174 i jakies wytyczne jak interpretować (z punktu widzenia spalania gaźnikowo-mikserowego) przebiegi napięcia by się przydały. Najpierw pobawię się osobówką gdzie sondę już mam.

chudy2
 
 
Posty: 251
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 3:19 pm

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: chudy2 » czw lut 09, 2012 3:46 pm

Frolik pisze:gaznik od poloneza podchodzi pod oba typy kolektorów dolotowych? czy jakies przeróbki są konieczne?
wchodzi na ten z okrągłymi kolektorami na pewno, w moim gaźniku musiałem jeszcze powiększyć otwory na szpilki bo te otwory są nieznacznie węższe (coś ok 1mm)

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » czw lut 09, 2012 4:33 pm

chudy2 pisze:musiałem jeszcze powiększyć otwory na szpilki bo te otwory są nieznacznie węższe (coś ok 1mm)
Potwierdzam, ja też musiałem przy zmianie (egzemplarza) gaźnika

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: bobbik » czw lut 09, 2012 4:34 pm

@Adampio a ile dałeś za to nano? A taki wzorcowy sygnał :Obrazek 0,2V/1s

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » czw lut 09, 2012 5:32 pm

@bobbik:

Co do ceny to na razie zgodziłem się na kwotę w linku, ale jeszcze z karty nic nie zeszło :-?

A co do wykresu to rozumiem, że to jest sygnał z sondy podpiętej do komputra wtrysku, a nie wiszącej luzem? Bo znajmy stałocielec (oficjalnie: "fizyk ciała stałego") nie widzi powodu aby sonda sama w sobie w stanie ustalonym miała oscylować.

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: bobbik » czw lut 09, 2012 6:03 pm

tak, podpietej. Jak odepniesz to od strony ECU będzie około 0,5V

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: carinus » czw lut 09, 2012 8:58 pm

Sonda podaje oscylacje w układzie nadążnym,czyli ECU robi korekty czasu wtrysku i tym samym powstaje wykres sinusoidalny.W przypadku naszym mamy do czynienia tylko z "cyfrowym" stanem sondy.Odczytujemy obecnośc mieszanki bogatej lub ubogiej i to nam powinno wystarczyć,stany pośrednie są tylko chwilowe i nieosiągalne na dłuższa metę.Wystarcza to jednak do wyregulowania składu mieszanki i kontroli w czasie jazdy.Mam wkreconą sondę w rurę za kolektorem wydechowym,wyprowadzone przewody do kabiny a tam podłaczony wzkażnik napięcia o-1V na linijce diodowej.Ustawiam wstepnie na postoju mieszankę paliwową a potem jazda z różnym obciazeniem silnika i korekcja dawki gazu aż bedzie mieszanka "na bogato".
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość