Rozmiar Torx'a do mostów
Moderator: Student
Dobrze gada! tak jest.Jagoda pisze: Tam jest kwadrat, o ile dobrze pamiętam, to coś ok 11mm, dokładnie taki sam jak do sprzęgiełek w przodzie, a jest tam osiem kątów, bo są to dwa kwadraty przekręcone względem siebie o 45st.
Mam nawet 2 orginalne ruskie klucze do tego

Po prostu kwadrat 11mm (czasami wchodzi dosyc ciasno jak poprzedni wlasciciel odkrecal np. śróbokrętem, albo torxem

Mozna go sobie dorobic zanabywając w skladzie metali pręt kwadratowy o boku 11mm - wygiąć, obszlifować, hartować nie trzeba.
Alternatywą do "dwukwadraru" jest ampul 11mm - i takie korki są barziej wytrzymałe (więcej materiału działa na ścięcie) i łatwiej dostępne są klucze.
A klamka od drzwi u mnie pasowala tylko do korka wlewowego skrzyni biegów - więc zamieniłem go na dwukwadrat.
U siebie dałem 6-kąty na korki spustowe (łatwiej się je oczyszcza z syfu i są wytrzymalsze , a dwukwatrat na wlewowe (bo byly bardziej zużyte a to mniej odpowiedzialne stanowisko)
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....
UAZ -expect the unexpected....
Mowisz nie trzeba hartowacMajkello pisze: Dobrze gada! tak jest.
Mam nawet 2 orginalne ruskie klucze do tego
Po prostu kwadrat 11mm (czasami wchodzi dosyc ciasno jak poprzedni wlasciciel odkrecal np. śróbokrętem, albo torxem)
Mozna go sobie dorobic zanabywając w skladzie metali pręt kwadratowy o boku 11mm - wygiąć, obszlifować, hartować nie trzeba.


Materiał nie koniecznie kosmiczny. Jak kupujesz w sklepie z zelastwem material na klin to material jest zahartowany? Ja tam tego nie wiem, ale klin sciac to nie taka prosta sprawa jak wszystko poprawnie zmontowane i eksploatowane przy obciazeniach przewidzianych przez konstruktora. Zawsze mocarz sie znajdzie co zetnie ten klin, ale mysle ze nie tylko klin ulegnie zniszczeniu tylko polowa mechanizmu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość