Kilka pytań

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Kilka pytań

Post autor: wieprzowina » pt lut 22, 2013 12:43 pm

Że tak zapytam. Jeździłeś kiedyś na co dzień autami z silnikami zasilanymi poprzez prymitywne gaźniki typu pf126p, 125p, polonez?

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » pt lut 22, 2013 1:18 pm

Wiesz ja tam ogólnie starym kierowcom nie jestem jednak zdarzyło mi się i maluszkiem i ciągniczkiem mniejszym przejechać. Ale właściwie to nie wiem co to ma do rzeczy?? A tak w ogóle to dawałem go lepszym i bardziej doświadczonym kierowcom i niejednokrotnie mi to jednak lepiej szło :)21 Napiszę jeszcze, że przecież ja wiedziałem co kupuję i jak by mi on nie odpowiadał to bym sobie np. Suzuki kupił. Ale to nie jest to.... 8)
Pzdr :D

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » pt lut 22, 2013 5:01 pm

oj Panowie,
normalnie człowiek coś zrobi i się cieszy, a tu za chwile następne do roboty :)16.

Jadę sobie dzisiaj wszystko pięknie, odpalił aż miło aż tu nagle wrzucam trzeci bieg i..... i niby mi go nie wyrzuciło do końca jednak coś mi przeskakuje. Popatrzyłem na drążek a on jak gazu dodam to właśnie tak zaczyna przeskakiwać i tak nie za miło :(.

I teraz następne pytanie :D: co to może być bo ja myślałem nad trybami jednak najlepiej było by chyba jak bym wzioł i tą skrzynie rozebrał. Prosiłbym tylko o podpowiedź jak się do niej dostać. Czy wystarczy odkręcić tych kilka śrubek z środka od góry czy jednak coś więcej...
Mam tylko nadzieje, że to nic poważnego ale pewnie następne pieniążki polecą :)16

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: kb-autostyle » pt lut 22, 2013 5:13 pm

doprowadź wszystko do porządku i jeździć :(
a to gaźnik nie działa a to skrzynia nie działa ..

tutaj masz wszystko i tekst rosyjski co i jak:
http://www.autoprospect.ru/uaz/3151-220 ... edach.html

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » pt lut 22, 2013 8:58 pm

Po prostu chciałem się dowiedzieć co może być przyczyną bo np. na razie dowiedziałem się o luzie na wałku głównym, łożyskach, trybach, poduszkach. I chciałem się dowidzieć co może być najprawdopodobniejszą przyczyną. To tyle.

Ale przede wszystkim chciałem się dowiedzieć jak najłatwiej dostać się do tej skrzyni abym mógł wszystko sprawdzić.

Co do gaźnika to można by powiedzieć, że do wiosny temat jest zamknięty :)21. Wspomnę tylko jeszcze raz, że gaźnik jest na pewno w porządku. Ale tak jak mówię ten temat jest mniej istotny.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: klucz13 » pt lut 22, 2013 9:00 pm

barthez008 pisze:Po prostu chciałem się dowiedzieć co może być przyczyną bo np. na razie dowiedziałem się o luzie na wałku głównym, łożyskach, trybach, poduszkach. I chciałem się dowidzieć co może być najprawdopodobniejszą przyczyną. To tyle.

.
Wszystko a nawet więcej lub tylko więcej
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » pt lut 22, 2013 9:16 pm

oj jeja jeja :D
Chcę wiedzieć na co mam zwrócić największą uwagę i tyle.
I czy może mi ktoś normalnie napisać jak mogę to najłatwiej sprawdzić ??
Panowie bez nerwów :)21

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: klucz13 » pt lut 22, 2013 9:29 pm

barthez008 pisze:
Chcę wiedzieć na co mam zwrócić największą uwagę i tyle.
I czy może mi ktoś normalnie napisać jak mogę to najłatwiej sprawdzić ??
Nie można być chaotycznym i nic nie można pominąć, bo wszystko jest ważne :)2 Najłatwiej sprawdzić to wsiąść i się przejechać , jak coś nie działa to patrzeć co nie dział a jak już się wypatrzy co, to rozebrać i dalej patrzeć co tam nie działa, i jak znowu się wypatrzy to co nie działa to wymienić to na takie co działa
Wot i cała filozofia :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » pt lut 22, 2013 9:36 pm

I o to też mi właśnie chodziło, teraz już wszystko rozumie. Bez was bym sobie nie poradził :)21

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: klucz13 » pt lut 22, 2013 9:46 pm

barthez008 pisze:I o to też mi właśnie chodziło, teraz już wszystko rozumie. Bez was bym sobie nie poradził :)21
No dobra nie dziękuj tak i wstań już z kolan
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » pt lut 22, 2013 9:52 pm

haha
oj dobra wystarczy już tego spamu. Się za robotę trzeba wziąć bo Uaz już czeka :)21.

Tylko na serio jakby mi ktoś mógł podpowiedzieć jak się mogę dostać do tej skrzyni to był bym dozgonnie wdzięczny. Interesuje mnie czy dostanę się do niej odkręcając np. te śrubki w kabinie.

PS. Jeszcze pytanie takie mam, czego mogę się spodziewać po Uazie następnego co może się zepsuć ?? :)21

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: klucz13 » pt lut 22, 2013 10:00 pm

Branie się za cokolwiek bez wiedzy czy instrukcji zakrawa na kpinę, więc najsampierw ściągnij z netu jak ta maszyna szatana i stalina jest zbudowana, popatrz i dopiero jak czegoś nie będziesz rozumiał to pytaj. Za chwilę założysz temat " jak zmienić koło ? "
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » pt lut 22, 2013 10:10 pm

Ale słuchaj przecież po to jest chyba to forum ??
Bez przesady jeżeli nie chcecie to nie piszcie, ja tam sobie poradzę sam. Tak jak mówię jesteście to mówię wezmę i zapytam. Forum z tego co mi wiadomo jest po to aby się czegoś dowiedzieć a nie pisać jaka tam jest pogoda u kogoś.
Po prostu ja dopiero zaczynam przygodę z tą maszyną i tyle... Poco mam szukać dziury w całym jak mogę zrobić to szybciej. A może akurat miał ktoś taką sytuację i wie jak ją rozwiązać.

Każdy tak naprawdę udaję tu nie wiadomo kogo i nie wiadomo jak mądrego a jak przyjdzie co do czego to jesteście zdolni tylko spam zrobić.

Tak jak już pisałem wystarczy tej rozmowy. Wystarczyło napisać, że nie wiesz lub nie chcesz wiedzieć lub po prostu powstrzymać się od komentarzu. Żarty też są potrzebne ale do przesady.

Czytałem już sporo tematów i z tego co widzę to w większości wygląda to podobnie. A jak ktoś zada bardziej zaawansowane pytanie to albo jest, że szkoda czasu i roboty albo sobie nie poradzisz albo.....
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Takayuki » pt lut 22, 2013 10:27 pm

No słuchaj, ale wszystko, dosłownie wszystko o UAZie masz bardzo przystępnie i z rysunkami opisane w kilkusetstronicowej instrukcji napraw... łącznie z tabelkami typu co nie działa i co może być przyczyną... co załatwia większość pytań na forum.
Finezje typu regulacja gaźnika instrukcja może nie ogarniać w 100% - to popowiedzieli ludzie.
Teraz pytasz o skrzynię biegów, podstawowy podzespół samochodu, nie chcesz/nie potrafisz jej zidentyfikować [nooobo, trzeba się pod samochód położyć... i zobaczysz wtedy 4 nakrętki ją trzymające, i że jest z reduktorem skręcona, i że prościej komplet wyjąć], a wszystko masz pięknie podane w instrukcji, do której Ci się nie chciało tyłka ruszyć ;) Nie dziw się wtedy, że sobie ktoś jaja robi albo czepia się ortów jak w temacie obok.

Ty chcesz, żeby Ci wszystko podać jak na tacy, @klucz chce żebyś przeczytał manual gdzie masz odpowiedź na pytanie i milion innych naprawdę przydatnych wiadomości - nie sądzisz, że ma trochę racji? :)
Żarty były są i będą - jeśli chcesz tylko 100% odpowiedzi na pytanie albo nic, od tego jest dział samochodowy na elektrodzie ;) A jeśli się nie boisz 9 postów na 10 będących nie na temat, to w tym jednym często można znaleźć wiedzę tajemną niedostepna gdzie indziej - taki urok forum.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: klucz13 » pt lut 22, 2013 10:39 pm

Takayuki pisze:No słuchaj, ale wszystko, dosłownie wszystko o UAZie masz bardzo przystępnie i z rysunkami opisane w kilkusetstronicowej instrukcji napraw... łącznie z tabelkami typu co nie działa i co może być przyczyną... co załatwia większość pytań na forum.
Finezje typu regulacja gaźnika instrukcja może nie ogarniać w 100% - to popowiedzieli ludzie.
Teraz pytasz o skrzynię biegów, podstawowy podzespół samochodu, nie chcesz/nie potrafisz jej zidentyfikować [nooobo, trzeba się pod samochód położyć... i zobaczysz wtedy 4 nakrętki ją trzymające, i że jest z reduktorem skręcona, i że prościej komplet wyjąć], a wszystko masz pięknie podane w instrukcji, do której Ci się nie chciało tyłka ruszyć ;) Nie dziw się wtedy, że sobie ktoś jaja robi albo czepia się ortów jak w temacie obok.

Ty chcesz, żeby Ci wszystko podać jak na tacy, @klucz chce żebyś przeczytał manual gdzie masz odpowiedź na pytanie i milion innych naprawdę przydatnych wiadomości - nie sądzisz, że ma trochę racji? :)
Żarty były są i będą - jeśli chcesz tylko 100% odpowiedzi na pytanie albo nic, od tego jest dział samochodowy na elektrodzie ;) A jeśli się nie boisz 9 postów na 10 będących nie na temat, to w tym jednym często można znaleźć wiedzę tajemną niedostepna gdzie indziej - taki urok forum.
Należ dodać że wiekszość starej gwardii zaczynała od uazów i znają to na pamięć i wyrywki, a na tak infantylne pytania zadawane średnio co miesiąc przez jakiegoś dzięcioła to już tylko rzygać się chce
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » sob lut 23, 2013 7:54 am

Dobra mam tą książkę, także ją sobie poczytam. :)1 :)10

Ale wydaje mi się, że na to odpowiedzi tam nie ma :)21:

Sytuacja jest następująca, zdarza się ona w przypadku kiedy załączam przedni napęd. Często mam tak, że muszę się kawałek przejechać, żeby dźwignia wróciła na położenie samego tylnego napędu.
I teraz tak bo kolega ma robura i on mówi, że przy zmianie reduktora i napędu to on sprzęgła nie używa.
I powiem wam, że zaobserwowałem, że ten napęd łatwiej schodzi bez użycia sprzęgła. Tylko nie wiem czy to jest poprawne, czy jednak to sprzęgło powinno być wciśnięte. No bo ja na przykład wcześniej cały czas tego sprzęgła używałem, ale teraz już sam nie wiem.
I co wy na to ?? Jak to wy robicie ??

Pozdrawiam :D

dzikigor
 
 
Posty: 154
Rejestracja: wt paź 21, 2003 12:12 pm
Lokalizacja: tychy

Re: Kilka pytań

Post autor: dzikigor » sob lut 23, 2013 8:02 am

Używam sprzęgła, po to jest :)21 napęd przełącza mi bez zająknięcia i nap... wajchą przód -tył :)13
UAZ z 2.5tdi na pokładzie

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » sob lut 23, 2013 8:16 am

Mi się też właśnie wydawało, że powinno się sprzęgło użyć, jednak trochę zwątpiłem po tej podpowiedzi kolegi :)21

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Takayuki » sob lut 23, 2013 9:59 am

barthez008 pisze: Sytuacja jest następująca, zdarza się ona w przypadku kiedy załączam przedni napęd. Często mam tak, że muszę się kawałek przejechać, żeby dźwignia wróciła na położenie samego tylnego napędu.
Dźwignia w położenie tyłu wraca kiedy wyłączasz przedni napęd - to masz na myśli?
Reduktor na postoju się przełącza, napęd do jakiejś niskiej prędkości - na bank jest też w książce :)21
Problemy wynikają ze tego, że na nierównościach albo przy skręcie przedni i tylni most robi różną ilość obrotów kołami - i normalnie pojawia się to jako naprężenie w reduktorze między jednym a drugim wałem napędowym, któreś koło się uślizgnie i jest ok [dlatego nie jeździ się 4x4 na asfalcie - się nie uślizgnie tylko coś się urwie]. Jeżeli masz takie naprężenia, stoisz, i chcesz rozpiąć reduktor - nie przesuniesz naprężonych zębów, wtedy pomaga podjechanie kawałek ciągnąc za dźwignię; albo cofnięcie - likwidujesz naprężenia kręcąc wszystkim w drugą stronę. Załączyć się powinno zawsze. Problem może być też z samym mechanizmem - ośka po której chodzą dźwignie powinna być smarowana - może nie być, dźwignie przesuwają elementy e reduktorze które mogą być wyrobione albo coś innego z nimi nie tak... manual, rysunek, i zrozumiesz jak co działa i o co chodzi :)21

Awatar użytkownika
djmorasko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 6:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Kilka pytań

Post autor: djmorasko » sob lut 23, 2013 11:04 am

Takayuki pisze:
barthez008 pisze: Sytuacja jest następująca, zdarza się ona w przypadku kiedy załączam przedni napęd. Często mam tak, że muszę się kawałek przejechać, żeby dźwignia wróciła na położenie samego tylnego napędu.
Dźwignia w położenie tyłu wraca kiedy wyłączasz przedni napęd - to masz na myśli?
Reduktor na postoju się przełącza, napęd do jakiejś niskiej prędkości - na bank jest też w książce :)21
Problemy wynikają ze tego, że na nierównościach albo przy skręcie przedni i tylni most robi różną ilość obrotów kołami - i normalnie pojawia się to jako naprężenie w reduktorze między jednym a drugim wałem napędowym, któreś koło się uślizgnie i jest ok [dlatego nie jeździ się 4x4 na asfalcie - się nie uślizgnie tylko coś się urwie]. Jeżeli masz takie naprężenia, stoisz, i chcesz rozpiąć reduktor - nie przesuniesz naprężonych zębów, wtedy pomaga podjechanie kawałek ciągnąc za dźwignię; albo cofnięcie - likwidujesz naprężenia kręcąc wszystkim w drugą stronę. Załączyć się powinno zawsze. Problem może być też z samym mechanizmem - ośka po której chodzą dźwignie powinna być smarowana - może nie być, dźwignie przesuwają elementy e reduktorze które mogą być wyrobione albo coś innego z nimi nie tak... manual, rysunek, i zrozumiesz jak co działa i o co chodzi :)21
Madrze gada, w górę dziada .... :D

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » sob lut 23, 2013 8:25 pm

No Panowie, witam ponownie :D.
Jeszcze nie wiem co i jak, bo skrzyni nie rozbierałem, ale powoli się rozglądam na wszelki wypadek. Co myślicie o tej skrzyni
http://allegro.pl/uaz-469-b-skrzynia-z- ... 51128.html
wiecie od razu mam też reduktor :)21.
Patrzyłem na tarmocie i tam jest sama skrzynia za 1800 zł. Ale jest nowa, także nie wiem ?? Co wy o tym myślicie ?? Z tego co z tym gościem z allegro rozmawiałem to widać, że taki w porządku i raczej kitu nie wciska.

Czekam na odpowiedzi 8)

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Takayuki » ndz lut 24, 2013 11:59 am

Rozbierz, może się okaże, że za stówkę naprawisz; przy okazji się czego nauczysz. Jak będzie złom kompletny, wtedy szukaj drugiej.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Balu-Balu » ndz lut 24, 2013 1:48 pm

Koła na przodzie i tyle masz w tym samym rozmiarze ?? Stopień zużycia opon też powinien być zbliżony. Sprawdź również czy mosty mają te same przełożenia. To wszystko ma wpływ na naprężenia w reduktorze. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » ndz lut 24, 2013 2:38 pm

Koła mam te same i stopień zużycia również jest praktycznie identyczny. Co do mostów to mam oryginalne, także przełożenia raczej też są takie same.

Co do skrzyni to jej na razie nie zamawiam tylko tak się rozglądam jakby coś. A ogólnie to raczej się za dużo nie nauczę bo będę zmuszony w tej chwili wziąć i zawieźć Uaza do mechanika, bo w garażu piecu i kanału nie mam. Kolega ma kanał i piecyk tylko, że znowu Uaz się u niego nie mieści :-?
Ale, żeby nie było bo ja ogólnie garaż mam i sprzętu też dość sporo do napraw, tylko tak o kanale nikt nie pomyślał i..... Myślę kupić sobie taki podnośnik ale to jeszcze... na razie tylko myślę :)21

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Balu-Balu » ndz lut 24, 2013 2:44 pm

Prawdziwy właściciel Uaza nie ma kanału anie pieca. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość