UAZ 240D

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » śr lip 09, 2003 6:57 pm

a co z misą olejową??? hmmm? przecież idealnie o most wali!!!oczywiście mówię tu silniku merca.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw lip 10, 2003 8:59 am

Uf przeczytałem sobie cały od początku topik i w zasadzie to tylko jest nadmienione że silinik trzeba dać albo przed most albo za most. Ja mam dokładnie nad mostem miche i ją sobie troszke zmodernizowałem zgodnie z wnieceniami jakie mi się porobiły wcześniej i teraz nic mi nie wali o most a silnik mam ustawiony tak jak orginał. Z tym że jeszcze jedna najważniejsza sprawa - nie katuje autka tylko sobie spokojnie po terenie ujeżdzam i podziwiam krajobraz :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » czw lis 13, 2003 5:24 pm

Nie moge tego tu znaleź ( może przygapiłem )
ale spytam :
-Jak się sprawuje silnik merca 2.4D w połączeniu z orginalną szkrzynia
uazowsko
-czy przy orginalnej szkrzyni dalej mieli moty
- ile KM ma taki silnik
- jak jest z tym sprzęgłem
Dzieki 8)
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw lis 13, 2003 6:56 pm

aaa.....

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw lis 13, 2003 8:39 pm

Killer17 pisze:Nie moge tego tu znaleź ( może przygapiłem )
ale spytam :
-Jak się sprawuje silnik merca 2.4D w połączeniu z orginalną szkrzynia
uazowsko
-czy przy orginalnej szkrzyni dalej mieli moty
- ile KM ma taki silnik
- jak jest z tym sprzęgłem
Dzieki 8)

ok. 65-70 KM, zakladajac, ze wlasnie opuscil fabryke :)21
chyba, ze jakas nowsza wersja, niz 115/123..
Malo, jak na uaza, wolalbym dobry oryginal...

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pt lis 14, 2003 7:47 am

Killer17 pisze:Nie moge tego tu znaleź ( może przygapiłem )
ale spytam :
-Jak się sprawuje silnik merca 2.4D w połączeniu z orginalną szkrzynia
uazowsko
-czy przy orginalnej szkrzyni dalej mieli moty
- ile KM ma taki silnik
- jak jest z tym sprzęgłem
Dzieki 8)
Powiem tak wszystkie silniki ze skrzynią uazową to jest hujnia . A 2,4 MB niezle zapina ale najlepiej na przełożeniu 5,125 i koła nie większe jak 31"

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt lis 14, 2003 8:44 am

Killer17 pisze:( chyba że zakocham się Uazie , czego nie wykluczam )
to taki kochliwy jesteś :)5
do 2,4 dyzla to najlepiej orginalna skrzynie, masz wtedy wszystkie synchronizowane biegi i spokój ze sprzęgłem. :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt lis 14, 2003 9:29 am

64 konie do '81 później 72 - 240 d w 123

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » pt lis 14, 2003 11:58 am

silnik jest '84
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » pt lis 14, 2003 12:31 pm

to taki kochliwy jesteś
Mam nature romantyczną :)21 :)20
A UAZ też ma swoje uroki ...
Lecz Gaza nic nie zastapi :cry:
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt lis 14, 2003 1:25 pm

Killer17 pisze:silnik jest '84
no to 72 konie...najlepiej poznać po świecach żarowych - słabsze modele miały świece "spiralno-spiralne" ( :)21 ) a nowsze miały paluszkowe...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt lis 14, 2003 1:26 pm

i po gaszeniu - stary model ( z wyjątkiem 3.0 5 cyl.) był gaszony linką a nowszy na kluczyk (podciśnieniem)

Tadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw lis 14, 2002 3:48 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tadek » czw lis 20, 2003 11:24 am

Remonciłem swego uazika i przerabiałem przez 3 lata. Kurna! 3 lata leżenia pod "czołgiem". Zakładałem do niego 3,0D od mietka 123. 5 cylindrów, 80-88KM, 172Nm i ..... dwa razy cięższy silnik.
STANOWCZO ODRADZAM takie kombinacje. Przekonałem się na sobie. Moim zdaniem, za te samą kasę i o wiele mniej czsau, można super wyremontować oryginalny silnik i założyć do uazika gaz. Będzie autko i do jazdy i rwania lasek i do ciężkiego terenu.

pzdr
Tadek

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » czw lis 20, 2003 12:47 pm

Tadek pisze:Remonciłem swego uazika i przerabiałem przez 3 lata. Kurna! 3 lata leżenia pod "czołgiem". Zakładałem do niego 3,0D od mietka 123. 5 cylindrów, 80-88KM, 172Nm i ..... dwa razy cięższy silnik.
STANOWCZO ODRADZAM takie kombinacje. Przekonałem się na sobie. Moim zdaniem, za te samą kasę i o wiele mniej czsau, można super wyremontować oryginalny silnik i założyć do uazika gaz. Będzie autko i do jazdy i rwania lasek i do ciężkiego terenu.

pzdr
Tadek
:o Kolego ty chyba nie wiesz co mówisz ?? I nie wciskaj tu bzdur jakie to silniki uazowe dobre a jeszcze z gazem :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » czw lis 20, 2003 1:02 pm

merol 2,4 jest gorszy do uazowego

porównywalem obydwa
kumpla 2.4 merc w uazie ze skrzynią merca na asfalcie pogina super a w terenie górki są dla niego za wysokie w porównaniu do mojego orginała
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » czw lis 20, 2003 1:25 pm

Wojtek_K pisze:merol 2,4 jest gorszy do uazowego

porównywalem obydwa
kumpla 2.4 merc w uazie ze skrzynią merca na asfalcie pogina super a w terenie górki są dla niego za wysokie w porównaniu do mojego orginała
No jasne każdy swoje g... chwali apropo nie chciał bys tyle kopniaków co ja miałem uazów z takimi i takimi i przeróżnistymi silnikami nie opowiadaj bzdór proszę cię :)2

Tadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw lis 14, 2002 3:48 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tadek » czw lis 20, 2003 1:32 pm

[/quote]
:o Kolego ty chyba nie wiesz co mówisz ?? I nie wciskaj tu bzdur jakie to silniki uazowe dobre a jeszcze z gazem :)21 :)21 :)21[/quote]

Jak zwykle zdania uczonych na różne tematy były i będą podzielone. Kwestia gustu. Czy wydać kasę i robić zmotę, bo niestety ostatecznie na to wychodzi podczas montowania innego silnika. Czy zrobić kapitalke benzyniakowi uazika (a nastepnie dogladac ten silnik i dbac, jak zreszta kazdy) załozyc gaz aby nie pracowac wylacznie na wache do auta.

Zalożyłem (sam to robilem wiec wiem jaka to frajda i ile czasu i kasy pochlania) do swojego uaza 3-litrowego dizla od merca 123. Autko fakt posuwalo az milo. Silnik o wiele bardziej niezawodny niz benzyniak uaza. Mniejsze wydatki na paliwo - wciagal na trasie ok 12l ropy/100km. Silnik mial kopa i auto bardzo OK sparwowalo sie na wolnych obrotach podczas jazdy po wertepach, mialo silne a jechalo wystarczajaco wolno.
Ale, halas od dizla na trasie juz przy 70km/h powodowal ze po trzech slowach zamienionych w pasazerem obok gardlo zaczynalo mnie bolec od wrzeszcenia. Doslownie trzeba bylo WRZESZCZEC niemal do ucha temu obok. Po przejechaniu ze Szczecina nad morze, jakieś 120 km, juz bylo mi kurna wszytsko jedno po co jade i dokad. Od halasu bylem zamotany jak korkociag. Auto nie nadawalo sie na jazde po wertepach szybciej jak kilkanascie km/h. Duza masa silnika i umiejscowienie miski olejowej (przy duzych wyskokach i opadaniu auta grozilo uderzeniem gruszki przedniego mostu w miske - tak maja wsystkie merce) powodowala ze kazdy niezgorszy dolek trzeba bylo uwazac. Natomiast nie pierdzielilem sie z pedalem gazu na polnych i lesnych drogach.

Wiec wg mnie, najlepiej samemu wyremontowac benzyniaka (to bardzo prosty silnik) i jezdzic na gazie niz pakowac do uazika dizla. Tak juz mam i basta!

pzdr
Tadek

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » czw lis 20, 2003 1:43 pm

Artur pisze:
Wojtek_K pisze:merol 2,4 jest gorszy do uazowego

porównywalem obydwa
kumpla 2.4 merc w uazie ze skrzynią merca na asfalcie pogina super a w terenie górki są dla niego za wysokie w porównaniu do mojego orginała
No jasne każdy swoje g... chwali apropo nie chciał bys tyle kopniaków co ja miałem uazów z takimi i takimi i przeróżnistymi silnikami nie opowiadaj bzdór proszę cię :)2
jeżeli twierdzisz, że 2,4 diesel merca w Uazie jest lepszy w terenie od Uazowego to kup sobie malucha bo chyba nigdy z asfaltu nie zjechałeś...
a innym odpowiadam, że instalacji gazowej nie posiadam bo silnik mam benzynowy :lol: a nie gazowy :lol:
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » czw lis 20, 2003 2:32 pm

Panowie ja na codzień się zajmuje takimi przeróbkami a za 2000 zamontuje każdemu co tylko chce nawet V8 a u siebie mam parę uazów mam tyle że nawet nie macie tyle członków rodziny chyba że babcie i dziadka sie doliczy , a ostatnio kupiłem jeszcze dwa orginaly i kolesie mi silniki dorzucili od nich i pełno klamorów i wiecie co robie z tymi silnikami sprzedaje na aluminium bo za trzy takie mam jeden pożądny , a o pukających miskach to mi nie mów bo to ty se tak załozyłeś że ci pukał miska itd. Niechce mi sie juz z wami gadać przyjedz na rajd wskocz na osa zdobądz pare pucharów to pogadamy.

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » czw lis 20, 2003 2:37 pm

Wojtek_K pisze:merol 2,4 jest gorszy do uazowego

porównywalem obydwa
kumpla 2.4 merc w uazie ze skrzynią merca na asfalcie pogina super a w terenie górki są dla niego za wysokie w porównaniu do mojego orginała
Ten też to orginał i pewnie twój tak robi http://republika.pl/jeep_chojnice/Pleta03/7.jpg :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » czw lis 20, 2003 2:48 pm

:)23
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » pt lis 21, 2003 9:06 am

MOC pisze:dobra rada posluchajcie sie faceta (ARTURA) bo on wie co mowi i ja sie z nim 200% zgadzam te silniki od uaza to wiekszej hujni nie widzialem :)4 :)4 chyba ze od daci :wink: i nie mowcie wiecej ze one sie do czegos nadaja oprocz zlomowania bo trzeba bedzie na to jakis artykul (oczywiscie kodeksu karnego) przygotowac, no chyba ze ktos do tej pory maluchem upalal to moze i te pare konikow z uazowskiego silnika zawrocilo mu w glowie :)21
tak , tak oczywiście :)21
ponieważ widzę, że wasze pojęcie o silniku uljanowskim i 2,4 merca są żadne, to tylko gwoli przypomnienia panowie "fachowcy"
UAZ - 57,4 kW (78KM) przy 4000 obr/min i 169 Nm przy 2200/2500 obr.
Merc- OM 616,912- 53 kW ( 72 KM) przy 4400 obr. i 137 Nm przy 2400 obr
podsumowując: moc merca jest mniejsza o około 18 % , a mozliwość pokonywania wzniesień /wliczajac cięższego diesla/ gorsz o około 10 %
z powyższego wynika, że wiedza wasza ni jak ma sie do praktyki chyba, że do porównania mieliscie wyremontowany silnik merola i zarżnięty silnik Uaza.
to, że ktoś ma zbiór Uazów nie swiadczy o niczym a raczej swiedczy,ze prowadzi szrot lub muzeum :lol:
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » pt lis 21, 2003 9:38 am

Borman?
Fachowiec od silników uazowskich... Chylę czoło.
Ok 130 KM z uazo-wołgi :)2
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt lis 21, 2003 9:47 am

MOC pisze:Posluchaj wojtusiu chcialbym zobaczyc twoj start z najlepszym uazowym silnikiem jaki posiadasz z przecietnym dielsem 2.4D zlozonym do uaza i wowczas widzielibysmy twoje wielkie oczy ktore wypadaja ci z orbit po tym jak tylko bys rure z czarnym dymem przez caly czas ogladal
A znasz kogoś kto wygrał rajd na 2,4Mb :)5 bo ja nie
A Borman na uazie wygrał nie jeden :)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pt lis 21, 2003 9:51 am

Mag69 pisze:
MOC pisze:Posluchaj wojtusiu chcialbym zobaczyc twoj start z najlepszym uazowym silnikiem jaki posiadasz z przecietnym dielsem 2.4D zlozonym do uaza i wowczas widzielibysmy twoje wielkie oczy ktore wypadaja ci z orbit po tym jak tylko bys rure z czarnym dymem przez caly czas ogladal
A znasz kogoś kto wygrał rajd na 2,4Mb :)5 bo ja nie
A Borman na uazie wygrał nie jeden :)21
Hwila chwila ja wygrałem i to nie jeden a w Chojnicach nawet komplet opon dali.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość