UAZ 240D
Moderator: Student
Uf przeczytałem sobie cały od początku topik i w zasadzie to tylko jest nadmienione że silinik trzeba dać albo przed most albo za most. Ja mam dokładnie nad mostem miche i ją sobie troszke zmodernizowałem zgodnie z wnieceniami jakie mi się porobiły wcześniej i teraz nic mi nie wali o most a silnik mam ustawiony tak jak orginał. Z tym że jeszcze jedna najważniejsza sprawa - nie katuje autka tylko sobie spokojnie po terenie ujeżdzam i podziwiam krajobraz 

Gazy 69
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Killer17 pisze:Nie moge tego tu znaleź ( może przygapiłem )
ale spytam :
-Jak się sprawuje silnik merca 2.4D w połączeniu z orginalną szkrzynia
uazowsko
-czy przy orginalnej szkrzyni dalej mieli moty
- ile KM ma taki silnik
- jak jest z tym sprzęgłem
Dzieki
ok. 65-70 KM, zakladajac, ze wlasnie opuscil fabryke

chyba, ze jakas nowsza wersja, niz 115/123..
Malo, jak na uaza, wolalbym dobry oryginal...
Powiem tak wszystkie silniki ze skrzynią uazową to jest hujnia . A 2,4 MB niezle zapina ale najlepiej na przełożeniu 5,125 i koła nie większe jak 31"Killer17 pisze:Nie moge tego tu znaleź ( może przygapiłem )
ale spytam :
-Jak się sprawuje silnik merca 2.4D w połączeniu z orginalną szkrzynia
uazowsko
-czy przy orginalnej szkrzyni dalej mieli moty
- ile KM ma taki silnik
- jak jest z tym sprzęgłem
Dzieki
Remonciłem swego uazika i przerabiałem przez 3 lata. Kurna! 3 lata leżenia pod "czołgiem". Zakładałem do niego 3,0D od mietka 123. 5 cylindrów, 80-88KM, 172Nm i ..... dwa razy cięższy silnik.
STANOWCZO ODRADZAM takie kombinacje. Przekonałem się na sobie. Moim zdaniem, za te samą kasę i o wiele mniej czsau, można super wyremontować oryginalny silnik i założyć do uazika gaz. Będzie autko i do jazdy i rwania lasek i do ciężkiego terenu.
pzdr
Tadek
STANOWCZO ODRADZAM takie kombinacje. Przekonałem się na sobie. Moim zdaniem, za te samą kasę i o wiele mniej czsau, można super wyremontować oryginalny silnik i założyć do uazika gaz. Będzie autko i do jazdy i rwania lasek i do ciężkiego terenu.
pzdr
Tadek
Tadek pisze:Remonciłem swego uazika i przerabiałem przez 3 lata. Kurna! 3 lata leżenia pod "czołgiem". Zakładałem do niego 3,0D od mietka 123. 5 cylindrów, 80-88KM, 172Nm i ..... dwa razy cięższy silnik.
STANOWCZO ODRADZAM takie kombinacje. Przekonałem się na sobie. Moim zdaniem, za te samą kasę i o wiele mniej czsau, można super wyremontować oryginalny silnik i założyć do uazika gaz. Będzie autko i do jazdy i rwania lasek i do ciężkiego terenu.
pzdr
Tadek





No jasne każdy swoje g... chwali apropo nie chciał bys tyle kopniaków co ja miałem uazów z takimi i takimi i przeróżnistymi silnikami nie opowiadaj bzdór proszę cięWojtek_K pisze:merol 2,4 jest gorszy do uazowego
porównywalem obydwa
kumpla 2.4 merc w uazie ze skrzynią merca na asfalcie pogina super a w terenie górki są dla niego za wysokie w porównaniu do mojego orginała

[/quote]
Kolego ty chyba nie wiesz co mówisz
I nie wciskaj tu bzdur jakie to silniki uazowe dobre a jeszcze z gazem
[/quote]
Jak zwykle zdania uczonych na różne tematy były i będą podzielone. Kwestia gustu. Czy wydać kasę i robić zmotę, bo niestety ostatecznie na to wychodzi podczas montowania innego silnika. Czy zrobić kapitalke benzyniakowi uazika (a nastepnie dogladac ten silnik i dbac, jak zreszta kazdy) załozyc gaz aby nie pracowac wylacznie na wache do auta.
Zalożyłem (sam to robilem wiec wiem jaka to frajda i ile czasu i kasy pochlania) do swojego uaza 3-litrowego dizla od merca 123. Autko fakt posuwalo az milo. Silnik o wiele bardziej niezawodny niz benzyniak uaza. Mniejsze wydatki na paliwo - wciagal na trasie ok 12l ropy/100km. Silnik mial kopa i auto bardzo OK sparwowalo sie na wolnych obrotach podczas jazdy po wertepach, mialo silne a jechalo wystarczajaco wolno.
Ale, halas od dizla na trasie juz przy 70km/h powodowal ze po trzech slowach zamienionych w pasazerem obok gardlo zaczynalo mnie bolec od wrzeszcenia. Doslownie trzeba bylo WRZESZCZEC niemal do ucha temu obok. Po przejechaniu ze Szczecina nad morze, jakieś 120 km, juz bylo mi kurna wszytsko jedno po co jade i dokad. Od halasu bylem zamotany jak korkociag. Auto nie nadawalo sie na jazde po wertepach szybciej jak kilkanascie km/h. Duza masa silnika i umiejscowienie miski olejowej (przy duzych wyskokach i opadaniu auta grozilo uderzeniem gruszki przedniego mostu w miske - tak maja wsystkie merce) powodowala ze kazdy niezgorszy dolek trzeba bylo uwazac. Natomiast nie pierdzielilem sie z pedalem gazu na polnych i lesnych drogach.
Wiec wg mnie, najlepiej samemu wyremontowac benzyniaka (to bardzo prosty silnik) i jezdzic na gazie niz pakowac do uazika dizla. Tak juz mam i basta!
pzdr
Tadek





Jak zwykle zdania uczonych na różne tematy były i będą podzielone. Kwestia gustu. Czy wydać kasę i robić zmotę, bo niestety ostatecznie na to wychodzi podczas montowania innego silnika. Czy zrobić kapitalke benzyniakowi uazika (a nastepnie dogladac ten silnik i dbac, jak zreszta kazdy) załozyc gaz aby nie pracowac wylacznie na wache do auta.
Zalożyłem (sam to robilem wiec wiem jaka to frajda i ile czasu i kasy pochlania) do swojego uaza 3-litrowego dizla od merca 123. Autko fakt posuwalo az milo. Silnik o wiele bardziej niezawodny niz benzyniak uaza. Mniejsze wydatki na paliwo - wciagal na trasie ok 12l ropy/100km. Silnik mial kopa i auto bardzo OK sparwowalo sie na wolnych obrotach podczas jazdy po wertepach, mialo silne a jechalo wystarczajaco wolno.
Ale, halas od dizla na trasie juz przy 70km/h powodowal ze po trzech slowach zamienionych w pasazerem obok gardlo zaczynalo mnie bolec od wrzeszcenia. Doslownie trzeba bylo WRZESZCZEC niemal do ucha temu obok. Po przejechaniu ze Szczecina nad morze, jakieś 120 km, juz bylo mi kurna wszytsko jedno po co jade i dokad. Od halasu bylem zamotany jak korkociag. Auto nie nadawalo sie na jazde po wertepach szybciej jak kilkanascie km/h. Duza masa silnika i umiejscowienie miski olejowej (przy duzych wyskokach i opadaniu auta grozilo uderzeniem gruszki przedniego mostu w miske - tak maja wsystkie merce) powodowala ze kazdy niezgorszy dolek trzeba bylo uwazac. Natomiast nie pierdzielilem sie z pedalem gazu na polnych i lesnych drogach.
Wiec wg mnie, najlepiej samemu wyremontowac benzyniaka (to bardzo prosty silnik) i jezdzic na gazie niz pakowac do uazika dizla. Tak juz mam i basta!
pzdr
Tadek
jeżeli twierdzisz, że 2,4 diesel merca w Uazie jest lepszy w terenie od Uazowego to kup sobie malucha bo chyba nigdy z asfaltu nie zjechałeś...Artur pisze:No jasne każdy swoje g... chwali apropo nie chciał bys tyle kopniaków co ja miałem uazów z takimi i takimi i przeróżnistymi silnikami nie opowiadaj bzdór proszę cięWojtek_K pisze:merol 2,4 jest gorszy do uazowego
porównywalem obydwa
kumpla 2.4 merc w uazie ze skrzynią merca na asfalcie pogina super a w terenie górki są dla niego za wysokie w porównaniu do mojego orginała
a innym odpowiadam, że instalacji gazowej nie posiadam bo silnik mam benzynowy


1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00

Panowie ja na codzień się zajmuje takimi przeróbkami a za 2000 zamontuje każdemu co tylko chce nawet V8 a u siebie mam parę uazów mam tyle że nawet nie macie tyle członków rodziny chyba że babcie i dziadka sie doliczy , a ostatnio kupiłem jeszcze dwa orginaly i kolesie mi silniki dorzucili od nich i pełno klamorów i wiecie co robie z tymi silnikami sprzedaje na aluminium bo za trzy takie mam jeden pożądny , a o pukających miskach to mi nie mów bo to ty se tak załozyłeś że ci pukał miska itd. Niechce mi sie juz z wami gadać przyjedz na rajd wskocz na osa zdobądz pare pucharów to pogadamy.
Ten też to orginał i pewnie twój tak robi http://republika.pl/jeep_chojnice/Pleta03/7.jpgWojtek_K pisze:merol 2,4 jest gorszy do uazowego
porównywalem obydwa
kumpla 2.4 merc w uazie ze skrzynią merca na asfalcie pogina super a w terenie górki są dla niego za wysokie w porównaniu do mojego orginała



tak , tak oczywiścieMOC pisze:dobra rada posluchajcie sie faceta (ARTURA) bo on wie co mowi i ja sie z nim 200% zgadzam te silniki od uaza to wiekszej hujni nie widzialem![]()
chyba ze od daci
i nie mowcie wiecej ze one sie do czegos nadaja oprocz zlomowania bo trzeba bedzie na to jakis artykul (oczywiscie kodeksu karnego) przygotowac, no chyba ze ktos do tej pory maluchem upalal to moze i te pare konikow z uazowskiego silnika zawrocilo mu w glowie

ponieważ widzę, że wasze pojęcie o silniku uljanowskim i 2,4 merca są żadne, to tylko gwoli przypomnienia panowie "fachowcy"
UAZ - 57,4 kW (78KM) przy 4000 obr/min i 169 Nm przy 2200/2500 obr.
Merc- OM 616,912- 53 kW ( 72 KM) przy 4400 obr. i 137 Nm przy 2400 obr
podsumowując: moc merca jest mniejsza o około 18 % , a mozliwość pokonywania wzniesień /wliczajac cięższego diesla/ gorsz o około 10 %
z powyższego wynika, że wiedza wasza ni jak ma sie do praktyki chyba, że do porównania mieliscie wyremontowany silnik merola i zarżnięty silnik Uaza.
to, że ktoś ma zbiór Uazów nie swiadczy o niczym a raczej swiedczy,ze prowadzi szrot lub muzeum

1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00

A znasz kogoś kto wygrał rajd na 2,4MbMOC pisze:Posluchaj wojtusiu chcialbym zobaczyc twoj start z najlepszym uazowym silnikiem jaki posiadasz z przecietnym dielsem 2.4D zlozonym do uaza i wowczas widzielibysmy twoje wielkie oczy ktore wypadaja ci z orbit po tym jak tylko bys rure z czarnym dymem przez caly czas ogladal

A Borman na uazie wygrał nie jeden

LJ 70
Hwila chwila ja wygrałem i to nie jeden a w Chojnicach nawet komplet opon dali.Mag69 pisze:A znasz kogoś kto wygrał rajd na 2,4MbMOC pisze:Posluchaj wojtusiu chcialbym zobaczyc twoj start z najlepszym uazowym silnikiem jaki posiadasz z przecietnym dielsem 2.4D zlozonym do uaza i wowczas widzielibysmy twoje wielkie oczy ktore wypadaja ci z orbit po tym jak tylko bys rure z czarnym dymem przez caly czas ogladal5 bo ja nie
A Borman na uazie wygrał nie jeden
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość