zmiana silnika na BMW 2,4 TD

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr lis 23, 2005 7:28 am

Dziadku pisze:
DamianKrosno pisze:Witam.
Zrobiłem parę fotek swojej zmoty. W budowie była roczna przerwa a sprzęt stał przykryty pod chmurką co widać na zdjęciach. Niektóre elementy muszę odświerzyć jeszcze raz. Jeżeli chodzi o przeróbkę reduktora uaza to wałek wejściowy został wykonany z jednego kawałka pod kryzę i krzyżak z Uaza. Kawałek wału łączący skrzynię z reduktorem jest orginalny z BMW. Mam zwiększony rozstaw kół co było wymuszone i tak skróconym nadwoziem.Konieczne było przeniesienie lewarków reduktora w przód bo wyszły prawie za siedzeniami. Starałem się tak ustawić reduktor aby użyć na tył i przód orginalnych wałów tylnych Uaza. Silnik był już przepalany i mruczy jak kotek i zero wibracji 8)
Jak kogoś interesuje to znajomy w orginalnym Uazie ma silnik peugota 2100 12V TD. moc też ponad 100 koni połączony z orginalną skrzynią i reduktorem Uaza.

Dzięki za fotki na pewno mi się przydadzą widzę że masz juz kupę roboty za sobą ja mam zamiar zrobić swojego przez zimę przez zimę ale raczej mi się nie uda, fajnie że znalazłem tą stronę bo na prawdę dużo można się dowiedzieć ciekawych żeczy, ja pewnie też bym dał tak pduszki a tu jednak jest lepsze rozwiązanie co kilka głów to nie jedna dzięki wszystkim
A i jeszcze linki do zdjęć:


http://img436.imageshack.us/my.php?image=img02914iz.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img02925yw.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img02976fp.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img02989hb.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img02999mb.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img03002xz.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img03012ay.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img03036vt.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img03046mi.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img03053um.jpg
?? Co to miało być...
BTW: autko fajnie zmotane(silnik)... :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Dziadku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pt lis 18, 2005 7:39 pm
Lokalizacja: koniecpol

Post autor: Dziadku » pt lis 25, 2005 10:48 pm

DamianKrosno pisze:Witam.
Zrobiłem parę fotek swojej zmoty. W budowie była roczna przerwa a sprzęt stał przykryty pod chmurką co widać na zdjęciach. Niektóre elementy muszę odświerzyć jeszcze raz. Jeżeli chodzi o przeróbkę reduktora uaza to wałek wejściowy został wykonany z jednego kawałka pod kryzę i krzyżak z Uaza. Kawałek wału łączący skrzynię z reduktorem jest orginalny z BMW. Mam zwiększony rozstaw kół co było wymuszone i tak skróconym nadwoziem.Konieczne było przeniesienie lewarków reduktora w przód bo wyszły prawie za siedzeniami. Starałem się tak ustawić reduktor aby użyć na tył i przód orginalnych wałów tylnych Uaza. Silnik był już przepalany i mruczy jak kotek i zero wibracji 8)
Jak kogoś interesuje to znajomy w orginalnym Uazie ma silnik peugota 2100 12V TD. moc też ponad 100 koni połączony z orginalną skrzynią i reduktorem Uaza.

A i jeszcze linki do zdjęć:


http://img436.imageshack.us/my.php?image=img02914iz.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img02925yw.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img02976fp.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img02989hb.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img02999mb.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img03002xz.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img03012ay.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img03036vt.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img03046mi.jpg

http://img436.imageshack.us/my.php?image=img03053um.jpg


Oglądałem te zdjęcia, przyglądałem się reduktorowi wydaje mi się że to łożysku drugie na wałku jest z przodu i przez to wydłuża reduktor. Myslałem czy tego łożyska nie dało by się osadzić w reduktorze na ostatniej zębatce, pozwoliło by to zmniejszyć wymiar tego reduktora przez co reduktor został by na swoim miejscu. Chciałem połączyć na sztywno ze sobą skrzynię z reduktorem. Na skrzyni chciałbym zrobić opaskę z elementów skręcanych ze soba sróbami do której można przyspawac kołnież i przykręcić do reduktora co o tym sądzicie ??

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt lis 25, 2005 10:55 pm

musialbys wtedy dorobic caly nowy walek zdawczy- a to kosztuje tyle ze za to kupisz ladny reduktor z np GR-a

Nie boj nie boj- juz nie jeden tak kombinowal- ja rowniez i w koncu poprzestalem na osobnym reduktorze
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt lis 25, 2005 11:06 pm

A mnie sie udało-tylko,że skrzynie merca 123 z red jeepa.Ma to ok 160mm długości i ma formę rury.W srodku jest sprzegło gumowe z merca.
Działa bezawaryjnie/kwestia centryczności/.
A propos podparcia wałka w srodku reduktora:tam jest za mało miejsca,zeby coś rozsądnego wstawić-ta wystajaca lufa niestety jest konieczna.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość