tłumik uaz z fordem

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » śr gru 20, 2006 4:17 am

jestem nerwus i tyle :)3
weźcie na to poprawke prosze
a co do mojego głupiego zachowania to sorki
szacuneczek

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr gru 20, 2006 7:15 am

wofka pisze:moze i tak ale stać mnie na to żeby sie przyznać do błędu
jako jeden z nielicznych na tym forum... juz cie lubie :wink:
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » śr gru 20, 2006 12:52 pm

dziekuje :)2

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr gru 20, 2006 1:40 pm

no to teraz przejdźmy do tematu sprawy


o co pytałeś Wofka??
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » śr gru 20, 2006 3:15 pm

cześć
w sumie myślałem ż i ty zabrałeś zabawki z tej piaskownicy
ciesze sie ze nie :wink:
pytałem o to w którym miejscu połączyć obydwa tłumiki w jeden jak tu sugerował jeden z kolegów we wcześniejszych wypowiedziach
a ty jak załatwiłes sprawe ze wspomaganiem?

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr gru 20, 2006 3:48 pm

u mnie były dwa wydechy po obu stronach z tłumikami przelotowymi od fiata

ja zrobię chyba pojedyńczy wydech łącząc rury za kolektorem w jedną i tak już do końca(mniej elementów narażonych na uszkodzenia w terenie)


co do przekładni to chyba połączę wąs UAZa z wąsem BMW spawając je ze sobą
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » śr gru 20, 2006 4:33 pm

bez wygłupów z tym spawaniem :)3
mało bezpieczne

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » śr gru 20, 2006 5:55 pm

przy tych wszystkich pracach zastanawiam sie jak przełozyć alternator na góre !! ??
dziś troszke pojeździlem po błocie i coś sie pozalewało :cry:
przez moment paliła sie kntrolka od ładowania
potem już ok ale na dłuższą mete to lipa może byc
chce tego uniknąc

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr gru 20, 2006 5:59 pm

oooo a Ty już jeździsz??

przy silniku Forda w oryginale jest trochę za nisko alternator więc warto go podnieść


a z tym wąsem przekładni to zlecę to fachowcom, bo ja nie zamierzam tego spawać swoim migomatem


fachowcy to podgrzeją do wysokiej temperatury i zespawają jakąś mocną besterką :)2
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » śr gru 20, 2006 6:35 pm

jeżdże ale tym drugim !! a raczej pierwszym :wink:
w nim alternator jest podobnie jak przy fordzie dlatego tak sie zastanawiam jak to zrobic :-?
ogólnie mam dużo pracy zwiazanej z włożeniem silnika
chce od razu mieć wspomaganie i ten alternator załatwić
marzy mi sie star mechanik skoro sama rama stoi ale na to chyba kasy zbraknie :cry: :(
i jeszcze jedno super ważne
hamulce
wskoczyłem na czarne podłoże i przy prędkosci 80km/h
wcisnołem hamulce i po tych błotach :)3 :)3 :)3
szukam szczepu tarczówek
generalnie duuużo kasy :roll: :roll:

ether
 
 
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 5:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ether » czw gru 21, 2006 3:12 pm

Hmm, ja osobiście bym nie łączył wydechów i puścił po jednym na strone. Teoretycznie najlepiej, żeby każdy cylinder miał własny "układ wydechowy". No chyba że masz komputer który powinien z sądy dane zbierać.

Komin jest fajny z 2 względów. Po pierwsze cieżej zalać silnik jak juz wcześniej napisano. Po drugie w silniku benzynowym podobno czuć strate mocy jak rura jest zanużona.

A trzecia rzecz to mnie zastanawia, czy komin dziala jak komin. Coprawda wysokość nie jest zbyt duża, ale może chociaż kompensuje troche zwiekszone opory wydłużonego układu wydechowego.

Z wad to napewno to że jest wiecej elementów które mogą ulec uszkodzeniu, wiekszy ciężar i "nierównomierność" pracy silnika w razie uszkodzenia połowy układu wydechowego.

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » czw gru 21, 2006 3:34 pm

mam komputer
ale w ryginale były łączone w jeden-ponoć :roll:

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn sty 15, 2007 6:54 am

wróce do tematu tłumika lub tłumików
czy łączyć obydwa wydechy w jeden?
czy puszczać dwa do konca samochodu?
a może dwa z wylotem po bokach auta(przed tylnym mostem jeszcze)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sty 15, 2007 9:58 am

ja bym puscil dwa po bokach auta - najmniej kombinowania a najlepsze efekty, pozatym mozna zastosowac tlumiki z roznych osobowek (wybor jest duzy i cos taniego mozna dobrac), a baki wywalic i zapodac jeden na pace zreszta w twoim przypadku z elektryczna pompa paliwa to i tak nie masz wyboru 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
matys
 
 
Posty: 1196
Rejestracja: czw sty 12, 2006 2:32 am
Lokalizacja: Stawiguda/Olsztyn

Post autor: matys » pn sty 15, 2007 10:37 am

ether pisze: A trzecia rzecz to mnie zastanawia, czy komin dziala jak komin. Coprawda wysokość nie jest zbyt duża, ale może chociaż kompensuje troche zwiekszone opory wydłużonego układu wydechowego.
cug w kominie dziala na zasadzie roznicy cisnien i dazenie do jego wyrownania powoduje ruch gazow, a tu cisnienie gazow wylotowych jest spore i dodatkowo juz ukierunkowane, wiec cug ma nikle znaczenie o ile sie w ogole pojawia :)21 :)21
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn sty 15, 2007 11:27 am

to że łatwiej dwa to wiedziałem :wink:
zastanawiałem sie tylko czy lepiej :roll:
zbiorniki juz są zdemontowane
szukam teraz fordowskiego razem z pompą
a jakieś sugestie jeśli chodzi o wypuszczenie rur nie na samym tyle auta tylko po środku ?? ma to jakiś wpływ na cokolwiek czy to bez znaczenia ??
sonda jest tylko w jednym z wydechów?

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pn sty 15, 2007 11:47 am

miałem w swoim podwójne wydechy ale teraz zastosuję pojedyńczy
zresztą w galerii widać conieco

w obecnej ewolucji mojego uaza dwie rury schodzą się w pojedyńczy wydech a dalej jest sonda - kto wie czy nie zastosuję strumienicy itp.


w podwójnym wydechu dźwięk v-ki jest fajniejszy ale jak pisałem wcześniej im więcej elementów pod podwoziem tym większe prawdopodobieństwo, że coś się spierdzieli lub urwie :)3

to czy zamontujesz koniec wydechu na środku czy z boku to Twoja sprawa ale powinieneś uwzględnić to, że na przeglądzie może się np. przyczepić diagnosta, że wydech jest np. po prawej mańce

a czy musisz koniecznie szukać zbiornika fordowskiego??
nie lepiej jest kupić samą pompkę paliwa(zewnętrzną lub zatopioną) i wmotać w zbiornik np. od LUBLINKA?
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn sty 15, 2007 12:00 pm

chyba to lepsze rozwiązanie bo zbiornik uazowy jest to d..y,
lublinka nie mam,
pompe i tak musze kupic to już niech bedzie w oryginale skoro o jakiś zbiornik i tak musze sie postarac
poza tym i tak bedzie to gazownia

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sty 15, 2007 12:55 pm

piotr oskwarek pisze:miałem w swoim podwójne wydechy ale teraz zastosuję pojedyńczy
zresztą w galerii widać conieco

w obecnej ewolucji mojego uaza dwie rury schodzą się w pojedyńczy wydech a dalej jest sonda - kto wie czy nie zastosuję strumienicy itp.


w podwójnym wydechu dźwięk v-ki jest fajniejszy ale jak pisałem wcześniej im więcej elementów pod podwoziem tym większe prawdopodobieństwo, że coś się spierdzieli lub urwie :)3
to zalezy jak na to patrzec bo majac valke wychodzisz z jednej glowicy rura na jedna strone a z drugiej na druga strone, a w przypadku laczenia 2 rur w jenda musisz robis esy floresy i krecic pod miska lub skrzynia zeby przejsc na druga strone a to takze zwieksza prawdopodobienstwo upierdzielenia czegos i to chyba nawet wieksze niz w przypadku podwieszenia tlumikow w miejscach bakow - tam sa przynajmniej schowane :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
castrol22
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt sie 16, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: castrol22 » pn sty 15, 2007 1:19 pm

co do przekładni to chyba połączę wąs UAZa z wąsem BMW spawając je ze sobą

u siebie problem rozwiazalem troche inaczej a mianowicie kupilem od bmw element ktorego koncowka wchodzi w was przekladni (taka wygieta rurka i po obu koncach drazki kierownicze) przecialem to w polowie to samo zrobilem z drazkiem uaza(po bardzo deliktnym obszlifowaniu oryginalny drazek uaza wchodzi w drazek bmw) wsunalem je w siebie i zaspawalem. Mam w ten sposob z jednej strony koncowke uaza a z drugiej bmw, i oryginalny was bmw bez kombinowania:) moze sie wam przyda pzdr

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn sty 15, 2007 3:01 pm

ale sonda jest tylko jedna?

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pn sty 15, 2007 3:05 pm

Bart - mam oryginalną rurę od kolektorów do pierwszego tłumika od forda i tam właśnie jest 2w1
w podpisie mam galeryjkę wstawioną i tam widać tą dwururkę która przechodzi w 1
muszę tylko nieco przyciąć rurki żeby to trochę wyżej wstawić(zapasu mam 10cm) i po takim zabiegu cały wydech będzie ładnie schowany na wysokości ramy tak że w razie W to nie zachaczę wydechem o podłoże tylko ramą :)2


do CASTROL22
problemem jest to, że wąs przekładni od BMW E34 z 1995r jest krótki i po podłączeniu do drążka UAZowego autko nie skręca tak mocno jak na oryginalnej przekładni
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sty 15, 2007 5:01 pm

nie wiedzialem jak to w oryginale wyglada - teraz patrzac na zdjecie to faktycznie ta opcja jest jeszcze prostsza i nie trzaba nic kombinowac- malo ktory silnik ma tak wyprofilowany wydech zeby akurat podszedl do uaza :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pn sty 15, 2007 6:34 pm

zgadza się ta rurka pasuje lepiej niż UAZ ma w oryginale :wink:

wofka dzisiaj lutowałem sondę jest jedna w miejscu gdzie schodzi się dwururka w jedną rurę
sonda jest trzyprzewodowa

dzisaj przymierzałem elektrykę do silnika i kutwa brakuje mi cewki i modułu zapłonowego

a tak pytanie poza konkursem:)21
po kiego grzyba we fordzie są 4kompy(sterowniki)
które wywalić żeby silnik normalnie gadał
??
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn sty 15, 2007 7:50 pm

ja mam jeden sterownik.moze dawca tego silnika był stro wypasiony. :roll: powiedz jakiem ma zastosowanie i w czym pomaga ta

_____
__/ \__ "belka" tuz za tylnym mostem kierując sie w strone przodu ramy ?? wykonywałeś ją Ty czy to już było przy zakupie

a co do tego c zrobiłeś już :)2 :)2 :)2
kawał dobrej roboty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość