Hamulce tarczowe

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » pn lut 19, 2007 9:56 pm

Toldi co to znaczy że tarcze od samuraja pasują PRAWIE idealnie?????

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » wt lut 20, 2007 12:30 am

wofka pisze:skoro zabrałeś sie sam za motanie hamulców w uazie sam też musisz postarać sie o wymiary tarcz kotwicznych które uzyskasz po tym jak będziesz już wiedzial z czeg adoptujesz zaciski praz tarcze. :wink:
konkretne wymiary oczywiście mozesz sobie gdzieś znalexć ale w mmencie w którym będziesz MONTOWAŁ oryginalne zestawy tarczówek uazowych. :)2
a skoro sam to motasz to jedyna podpowiedź dotyczy grubości tarczy ktwicznej.uważam że 8mm to optymalny wymiar.reszte już Ci wszyscy napisali--laser,lub woda,
powodzenia kolego :)2 :)2
A czy nie było by łatwiej jak by ktoś kto już temat przerabiał napisał:
"Tarcze hamulcowe mam od ......., zaciski od ....... rocznik ..-... . Takie falgi pasują a takie nie pasują."

Dał rysnuek techniczny tarczy kotwicznej plus ew jakieś zdjęciai tyle.
Powiesiło by sie 2 czy 3 takie przykłady na stronie i każdego zainteresowanego sie do niej odsyłało i jak by coś mu przpasowało to by wybierał jakieś rowiązanie.

I wtedy każdy by sobie wybrał jedno rozwiązanie, zakupił co trzeba wcześniej, dał tokarzowi, a potem w 2h wymienił i tyle. Po co wywarzać otwarte drzwi! Po co ktoś ma sie męczyć jak inni robili to już przed nim?? Po co ma mierzyć itp. jak wiadomo że pod takie zaciski taka tarcza ktowiczna i tyle. Chyba łatwiej nawet odwiedzić 2 szroty ale dopasować zacisk do tarczy kotwicznej niż od nowa pasować tarcze do zaciśku tym bardziej że jak już pisano zaciski to nie jest duży koszt a nie kazdy autocada umie obsługiwać.

Cały problem polega na tym z reguły dostępne są tylko jakieś zdjęcia a moim zdaniem wogóle można sie obyć bez zdjęc wystarczy rysunek techniczny i 2 linijki opisu!
Na temat tarczówek czytam wszytkie tematy i widziałem dziesiątki zdjęć i ani jednego zwymiarowanego rysunku(nie licząc tych co pojawiły sie w tym temacie)

Dlatego apeluje o zmieszczanie (można przesłać do mnie) zwymiarowanych rysunków tarcz i krótkiego lecz szczegółowego opisu co od czego!

Naprawde wielu ludziom ułatwi to życie, zaoszczędzi dużo czasu, nieżadko pieniędzy a sądze że jak by coś takiego było dostępne to by o wiele więcej ludzi decydowało sie na taka przróbke.

LUDZIE PODZIELCIE SIE Z INNYMI SWOJA WIEDZA !!
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt lut 20, 2007 1:52 am

luk pisze:
A czy nie było by łatwiej jak by ktoś kto już temat przerabiał napisał:
"Tarcze hamulcowe mam od ......., zaciski od ....... rocznik ..-... . Takie falgi pasują a takie nie pasują."

Dał rysnuek techniczny tarczy kotwicznej plus ew jakieś zdjęciai tyle.
Powiesiło by sie 2 czy 3 takie przykłady na stronie i każdego zainteresowanego sie do niej odsyłało i jak by coś mu przpasowało to by wybierał jakieś rowiązanie.

I wtedy każdy by sobie wybrał jedno rozwiązanie, zakupił co trzeba wcześniej, dał tokarzowi, a potem w 2h wymienił i tyle. Po co wywarzać otwarte drzwi! Po co ktoś ma sie męczyć jak inni robili to już przed nim?? Po co ma mierzyć itp. jak wiadomo że pod takie zaciski taka tarcza ktowiczna i tyle. Chyba łatwiej nawet odwiedzić 2 szroty ale dopasować zacisk do tarczy kotwicznej niż od nowa pasować tarcze do zaciśku tym bardziej że jak już pisano zaciski to nie jest duży koszt a nie kazdy autocada umie obsługiwać.

Cały problem polega na tym z reguły dostępne są tylko jakieś zdjęcia a moim zdaniem wogóle można sie obyć bez zdjęc wystarczy rysunek techniczny i 2 linijki opisu!
Na temat tarczówek czytam wszytkie tematy i widziałem dziesiątki zdjęć i ani jednego zwymiarowanego rysunku(nie licząc tych co pojawiły sie w tym temacie)

Dlatego apeluje o zmieszczanie (można przesłać do mnie) zwymiarowanych rysunków tarcz i krótkiego lecz szczegółowego opisu co od czego!

Naprawde wielu ludziom ułatwi to życie, zaoszczędzi dużo czasu, nieżadko pieniędzy a sądze że jak by coś takiego było dostępne to by o wiele więcej ludzi decydowało sie na taka przróbke.

LUDZIE PODZIELCIE SIE Z INNYMI SWOJA WIEDZA !!
1001% racji :)2 a nie pałować się co jakiś czas z tematem
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt lut 20, 2007 2:13 am

Można opracować jakiś stndard np przód na zaciskach lublina a tył z suzuki i dogadać się z jakimś producentem tarcz np. http://www.unionparts.pl/index_pl.php


dorzucić też standardowe tarcze kotwiczne pod te zaciski i zeby dorobił taki kit na przód i tył a zaciski we własnym zakresie
Podejrzewam że szło by to zrobić w rozsądnych pieniądzach tylko rysunki trzeba mieć a potem temat powiesić ku chwale uazowców-motaczy niech nowi co wpadną na imprezę się cieszą i nie tylko oni
Dajcie rysunki mogę popertraktować i załatwić jaką sęsowną zniszkę dla forumowiczów chciaż tarcza do suzuki to 40zeta http://moto.allegro.pl/item166176914_su ... 1110_.html
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt lut 20, 2007 10:45 am

klucz13 pisze:Można opracować jakiś stndard np przód na zaciskach lublina a tył z suzuki i dogadać się z jakimś producentem tarcz np. http://www.unionparts.pl/index_pl.php
....
nie zrobisz tarcz w rozsądnych pieniądzach ..

przy produkcji jednostkowej, koszt tarczy wynosi ok 250-500 zl za szt

przy zamówieniu 50-100 szt cena oscyluje ok 100 zł za szt

aby tarcze kosztowały 40- 50 zł, musiałbyś zamówić 500-1000 szt

wiem bo przez to przechodziłem i 50 tarcz sprzedawałem 2 lata :lol:


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » wt lut 20, 2007 11:13 am

Najtańsze rozwiązanie by było jak by wykorzystać tarcze od jakiegoś samochodu a tarczą kotwiczną był by kawał prostej blachy....
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » wt lut 20, 2007 11:52 am

Tarcza od samuraj do dostania w pewnej firmie w Gdańsku za 57zl :)2
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » wt lut 20, 2007 11:58 am

Do tego tylko rysunek tarczy kotwicznej i napisać do jakich zacisków jest podpasowana i mamy gotowe rozwiązanie. Powiesić w necie i temat zamknięty.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » wt lut 20, 2007 12:24 pm

I oto chodzi i oto chodzi :)2
Powiedzmy zestaw: tarcza samuraj + zacisk omega i do tego załączony nawet odręczny rysunek tarczy kotwicznej byle z wymiarami
Wiem że zostanę nazwany leniem ale co mi tam :wink:
p.s. wystarczy zdjęcie i w jakimś programie graficznym nawet chamsko je zwymiarować
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » wt lut 20, 2007 3:02 pm

jeśli mam to zwymiarowac chamsko to wole wcale tego nie robić :roll:
skoro "umawiamy" się na wymiarowanie i opis elementów to raczej trzeba zxrobić to bardzo dokładnie !! !!
to są hamulce a nie mocowanie tłumika
najprościej w danym momencie byłoby poprosić kogos z posiadaczy takiego zestawu u siebie w aucie o zdjecie i zwymiarowanie tarczy kotwicznej i dokładny opis pozostałych elementów z rocznikami dawców włącznie.wtedy każdy z nas wiedziałby że taki zestaw działa lub nie bo juz był testowany.ryzykowne jest troszke opisywać i wymiarowac elementy czegoś co po złożeniu w jedna całość da mizerny efekt. :)1 :wink:
tak ja uważam a co Wy?
??
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » wt lut 20, 2007 3:16 pm

Chamskie zwymiarowanie oznacza coś takiego
[img=http://img291.imageshack.us/img291/7359 ... pq5.th.jpg]
i nie wiem jak to ma wpłynąć na bezpieczeństwo które zależy od wykonania a nie jak ktoś zwymiaruje rysunek/foto
p.s. na podglądzie działało
Ostatnio zmieniony wt lut 20, 2007 3:27 pm przez lisiurski, łącznie zmieniany 1 raz.
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » wt lut 20, 2007 3:21 pm

chciałeś podać link do strony o chamskim zwymiarowaniu czegoś? ?? :wink:
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » wt lut 20, 2007 4:29 pm

Wszystkie wymiary i podpowiedzi sa bardzo przydatne niemniej jednak, wydaje mi się, że ktoś kto nie potrafi na kawałku prostej blachy wyznaczyć dwóch otowrów (o pozostałych 5 nie wspominam bo to banał), nie powinien brać sie samodzielnie za przeróbkę tak ważnego układu. Niech zajmą się tym fachowcy. Poza tym jak coś sie stanie to będziecie winić autora projektu...
pozdrawiam i życzę owocnej pracy
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » wt lut 20, 2007 4:35 pm

lisiurski pisze:Chamskie zwymiarowanie oznacza coś takiego
Obrazek
i nie wiem jak to ma wpłynąć na bezpieczeństwo które zależy od wykonania a nie jak ktoś zwymiaruje rysunek/foto
p.s. na podglądzie działało
Nie z tym to troche przesadziłeś :wink:
Ale sądze że taki:
rysunek 1
rysunek zupełnie by wystarczył.

Oczywiście taki rysunek:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ca ... ce753.html]
był by lepszy ale chyba nie ma co przesadzać jeśli to ma być kawał prostej blachy.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » wt lut 20, 2007 4:42 pm

tomekuaz pisze:Wszystkie wymiary i podpowiedzi sa bardzo przydatne niemniej jednak, wydaje mi się, że ktoś kto nie potrafi na kawałku prostej blachy wyznaczyć dwóch otowrów (o pozostałych 5 nie wspominam bo to banał), nie powinien brać sie samodzielnie za przeróbkę tak ważnego układu. Niech zajmą się tym fachowcy. Poza tym jak coś sie stanie to będziecie winić autora projektu...
pozdrawiam i życzę owocnej pracy
Przecież nikt nie napisał że będzie to sam robił, sczególenie jak nie umie !!
Od tego są odpowiednie zakłady.

A co do odpowiedzialności, to wiadomo że każdy robi taka przeróbke na własna odpowiedzialność, bo jak już wcześniej pisano jest ona nie zgodna z prawem. Każdy sam musi ocenić czy chce przrabiać i czy decyduje sie akurat na taka wersje. Ale to nie zmienia faktu że można skorzystać z gotowego projektu.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » wt lut 20, 2007 6:14 pm

Gorzej jak temat wyplynie szerzej i jakis nadgorliwiec np z drogowki zacznie sie wnikliwie przygladac wszystkim napotkanym uazom.. moze przesadzam(pewnie tak) ale pewne rzeczy robi sie lepiej nie mowiac o nich glosno np. nikt nie pisze w ogloszeniu wprost ze sprzedaje papiery. a jak sie cos opublikuje to juz krok tylko do brania za dupe.. czemu nikt nie rozmawia o tym ze jezdzi na opale? bo nikt o tym wtedy w gazetach nie pisze. to forum nie jest zamkniete...sa rozni milosnicy sensacji :)3 taki poradnik moze byc klopotliwy..
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » wt lut 20, 2007 8:05 pm

dobremu fachowcowi to i samo foto wystarczy i np rozstaw otworów głównych
Kielon ma racje...

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » śr lut 21, 2007 10:30 pm

krolik pisze:Toldi co to znaczy że tarcze od samuraja pasują PRAWIE idealnie?????
to oznacza ze wystarczy lekko liznac na tokarni piaste uazowska od zewnatrz i rozwiercic otwory szpilek
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr lut 21, 2007 11:31 pm

Kielon pisze: to forum nie jest zamkniete...sa rozni milosnicy sensacji :)3 taki poradnik moze byc klopotliwy..
A taki temat to nie :o
Jak bedą jakieś standardy to mowym będzie dawać jakiś pogląd i może uniknąć sporo błędów czy nawet kretyńskich pomysłow
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » czw lut 22, 2007 7:39 am

Niby racja ale nowi, co to nie potrafia zrobic blachy kotwicznej samodzielnie, to lepiej niech sobie szczeki wyreguluja porzadnie.. za przerobke hamulcow to sie raczej biora ludzie kumaci, a takim zgodnie z powiedzeniem "dosc dwie slowie". poradnik to raczej zabije idiote, ktory go przeczyta i dojdzie do wniosku- no tera to zrozumialech. a potem i tak robote spierd...li. udalo mi sie kupic pare uazow robionych przez "specjalistow", poszly na czesci...
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw lut 22, 2007 7:52 pm

Kielon pisze:Niby racja ale nowi, co to nie potrafia zrobic blachy kotwicznej samodzielnie, to lepiej niech sobie szczeki wyreguluja porzadnie.. za przerobke hamulcow to sie raczej biora ludzie kumaci, a takim zgodnie z powiedzeniem "dosc dwie slowie". poradnik to raczej zabije idiote, ktory go przeczyta i dojdzie do wniosku- no tera to zrozumialech. a potem i tak robote spierd...li. udalo mi sie kupic pare uazow robionych przez "specjalistow", poszly na czesci...
Tylko znacznie gorzej może wyjść jak nie ma wiedzy żadnej ani skąd się dowiedzieć a słyszał i ma miga 115A więc zacznie radoną twórczość :)3
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

a

Post autor: tymon4x4 » pt lut 23, 2007 4:43 pm

a ja bym kupił gotowe tarcze kotwiczne z zaciskami pod tarcze samuraia , tylko gdzie :o Niemam czasu żeby latać po warsztatch i sie prosić aby coś zrobili skoro wszyscy unas mają ustawioną robote na export , i rozmowa zaczyna sie od pytania na kiedy a najblizszy termin to za 1.5 miesiąca :(
Mogą zrobić szybciej za 200% wartości oferowanej usługi :(

do afganów już znalazłem kogoś kto mam gotowe tarcze kotwiczne :) ale czy pasują do mostu gaz uaz niemam jak sprawdzić bo jeszcze ich nienabyłem a afganki mam w luks satnie magazynowym zdjejmowałem bębny kontrolnie to niema sie do czego przyczepić wiec tarczówki zostawiam na potem :)21 Natomiast w drugim Gaziku sa mosty uaza i tam hamulce były
kiedys dawno temu teraz są zrobione tylne a przednie chcialbym tarcze ...........
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » sob lut 24, 2007 12:03 am

Kielon pisze:Niby racja ale nowi, co to nie potrafia zrobic blachy kotwicznej samodzielnie, to lepiej niech sobie szczeki wyreguluja porzadnie.. za przerobke hamulcow to sie raczej biora ludzie kumaci, a takim zgodnie z powiedzeniem "dosc dwie slowie". poradnik to raczej zabije idiote, ktory go przeczyta i dojdzie do wniosku- no tera to zrozumialech. a potem i tak robote spierd...li. udalo mi sie kupic pare uazow robionych przez "specjalistow", poszly na czesci...
Ja już nic nie rozmumiem, jaki poradnik ?? Poprostu zwymiarowany rysunek nic więcej. Taki rysunek poprostu nawet ludziom kumatym powolił by zaoszczędzić kupe czasu. Ale ja mam ciekwasze rzeczy do roboty w garażu niż prowdzić takie czcze dyskusje a ja o moich bębnowych hamulcach złego słowa powiedzieć nie moge bo mimo że nawet z przodu mam jednocylinderkowe to koła blokują bez problemu i to nawet po moczeniu w błocie. Chciałem tylko pomóc, ale widze że wy wolicie nabijać sobie posty odpowiadając na 150 temat pt "hamulce tarczowe w uazie".
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » sob lut 24, 2007 7:39 pm

Dobra powiem tak. jak ja chce sobie zrobic hamulce tarczowe to biore i robie, nie potrzebuje niczyich rysunkow dlatego, ze mozna to zrobic na barzo wiele dobrych sposobow zaleznie od tego czym sie dysponuje. a jak ktos sie za to bierze z kartka w reku bo mu heniek wytlumaczyl i narysowal to naprawde niech tego nie robi. niech sobie zmieni fotel itp. takie rzeczy mozna spawac i mierzyc byle jak. jesli ktos nie umie sobie wyobrazic tarczy kotwicznej pod konkretny zacisk to jasne dla mnie ze on nie wie jak to wszystko ma dzialac.
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » sob lut 24, 2007 7:47 pm

Kielon pisze:a jak ktos sie za to bierze z kartka w reku bo mu heniek wytlumaczyl i narysowal to naprawde niech tego nie robi. niech sobie zmieni fotel itp. takie rzeczy mozna spawac i mierzyc byle jak.
Jest w tym sporo racji. Zreszta narysowac sobie blache to naprawde filozofia zadna.
Moim zdaniem najwazniejsze to gromadzic dane na temat konfiguracji hamulcow juz zmotanych przez ludzi.

Czyli:
1. Jaka tarcza hamulcowa?
2. Jaka felga i czy odwrocona?
3. Czy dystans jest(ile mm)/nie ma
4. Od czego zacisk
5. Jaka byla potrzebna dodatkowa obrobka

Te dane oszczedzaja rozczarowan i biegania po sklepach i szrotach z miarka/suwmiarka. Reszte kazdy srednio inteligentny sobie wymysli. A jak nie wymysli - to lepiej niech nie wymysla :)

Piotrek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość