Wyciąganie tuleji cylindra z UAZa :)

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn lut 11, 2008 11:28 pm

Lorado pisze:Sebastianie.Myślałem że na tym forum wszyscy są kolegami ale Twoje ambicje sięgają wyżej.Otóż kiedy ja zajmowałem się silnikami UAZa to Ty biegałeś w krótkich spodenkach.Polecam Tobie wydanie MON Szefostwo Służby Samochodowo-Czołgowej z roku 1976 pt.Katalog części i zespołów samochodu osobowo-terenowego UAZ-469B.Mam go przed sobą i przyznaję się do jednego błędu-podałem chyba że tłoki występują w szeregu co 0,25mm,prostuję-co 0,5mm.Poza tym silnik Uaza nie jest i nigdy nie był z aluminium.Co innego blok,głowica i kilka innych podzespołów.Katalog zawiera 372 strony z rysunkami.POZDRO
Otóż nie, warto odróżnić status współużytkownika forum, na którym przyjęte jest mówienie sobie per "Ty" - z koleżeństwem. NIe utrzymuję w gronie swoich kolegów ludzi, którzy z uporem godnym lepszej sprawy epatują na forum, które lubię i z którym jestem w jakiś sposób zżyty - wiedzą przesianą przez sito wielu lat braku praktyki i najwyraźniej - pozostawania z dala od jakiegokolwiek auta w warsztacie (choć raczej obstawiałem, że jeteś zadufanym w sobie i swojej wiedzy szczeniakiem, który trochę poczytał i się wymądrza)
Obawiam się, że kiedy Ty zajmowałeś się silnikami w ogóle, to w którkich spodenkach biegał mój ojciec, bo że gdzieś dzwoni, to momentami widać po Tobie - ale w którym kościele - to już czapa - nie masz pojęcia.

Dlatego wkurzam się, bo to już nie pierwszy raz, kiedy prostuję Twoje ewidentne byki - i to takie, które jeśliby miały posłużyć komuś za przewodnik - mogłyby stać się źródłem sporych kłopotów.

Spójrz, co piszesz:
A co z wałkiem rozrządu,w przeciwieństwie do GAZ24 jest on osadzony w panewkach
Yyy?? A GAZ 24 to w czym ma? W polu magnetycznym? :)21
Są takie dystanse które ustalają luz wzdłużny na wale korbowym na ostatnim czopie przy kole zamachowym,jak to wygląda?jeżeli znajdziesz jakieś usterki w bloku to raczej rozglądaj się za innym
Po pierwsze - osiowanie wzdłużne wału jest umiejscowione na pierwszym czopie wału, nie na ostatnim, po drugie - zużycie wkładek (pierścieni)osiujących ma się nijak do bloku, bo z blokiem pozostają one nieruchome, a współpracują z powierzchnią czołową pierwszego czopa i blachą zakładaną pod zębatkę napędzającą rozrząd - którą to blachę w razie zużycia podtacza się leciutko na promieniu czopa głównego, żeby wlazła nieco dalej, patzrąc od przodu wału.
chodzi Tobie po głowie tzw.Uazowołga?Jeżeli tak to następne problemy,przeróbka wałka rozrządu (od Wołgi nie pasuje) chyba wymiana lasek popychaczy,chyba pompa wody jak dobrze pamiętam bo było to dawno
Oj, bardzo dawno chyba... Wałek rozrządu jest taki sam, ma ciut inne fazy rozrządu, korzystniejsze w przypadku wołgi, ale w pełni zamienny. Poważniejsza zmiana faz rozrządu to dopiero silnik GAZ 2410 (wiesz na pewno, po czym na pierwszy rzut oka go poznać, prawda?) - zresztą też zamienny. Laski popychaczy mogą okazać się dłuższe, jeśli głowica pochodzi z wołgi o wyższym stopniu sprężania (były 6.7 i 8.2). Ale i te dłuższe (uaz, wołga 6.7) i te krótsze (wołga 8.2) - pasują, bo mieszczą się w zakresie regulacji śrubami dźwigienek zaworowych. Nawet z pewnym zapasem, budowałem silnik o st. sprężania 10.2, głowica została obcięta jeszcze poważniej - i nadal laski uaza pasowały, choć gwint powoli zmierzał ku końcowi...
Pompa wody - istotnie się róznią, ale przykręcasz swobodnie uazowską do głowicy wołgi. Cała kwestia z pompami wodnymi sprowadza się w zasadzie do odsadzenia kół pasowych.

Jedyna cenna informacja, jaką zamieściłeś - to info o konieczności wykrecenia korków z wału i wyczyszczenia przestrzeni olejowej (trudno mówić o kanałach dosłownie, bo wały uaza i wołgi są odlewane i mają czopy puste w środku, tzn puste jak są nowe - bo po latach eksploatacji na maśle kupowanym od Szoszonów - pełne syfu odśrodkowo odwirowanego z oleju (niby przefiltrowanego :)23 ). Trzeba to wykruszyć wstępnie najlepiej za pomocą zagiętego śrubokręta, potem wlać rozpuszczalnika, benzyny itp i bełtać tam pędzelkiem, paluchem, czym się da. Przedmuchać obficie i pod dużym ciśnieniem. Wkrecić korki uwaga - każdy na swoje miejsce, bo można naruszyć wyważenie wału! Zapunktować korki, bo wykręcony samoczynnie nie jest mile widziany :)21

Poniżej zdjęcie wału (akurat z czajki, ale technologia wykonania i czynności przy czyszczeniu - te same). Krawędź stołu jest upaprana wzmiankowanym syfem - jest go mnóstwo, a to tylko faza czyszczenia z benzyną, to co na sucho się wykruszyło, już wyleciało wydmuchane kompresorem! Przy okazji - powyżej gniazda najwyższego korka - widać powierzchnię łożyskowania poosiowego wału - jak widać - przy PIERWSZYM czopie... :-?
Obrazek

A tu czop wyczyszczony wewnątrz:
Obrazek

Tak więc, Lorado - jak już musisz pisać w tematach technicznych, to najpierw je sobie odśwież, zweryfikuj, a potem pisz, żeby nie wyjść na ignoranta i zarozumialca. :evil:

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn lut 11, 2008 11:36 pm

Mag69 pisze:
gri74 pisze:@Lorado - skup sie co piszesz i przeczytaj raz jeszcze to co napisałeś ...
przyjdzie Sebek, to skoryguje :)23
Jakbyś zgadł, wpisałeś się, kiedy ja męczyłem sprostowanie :)20

Sorry, chłopaki, ale nie umiem olać... Trafia mnie... A potem ludziki, często bardzo młode, składają same silniki na podstawie oświeconych porad takich, jak Lorado, za ostatnie dziadźki, zaliczają wybuch i się zrażają... Szkoda!
Ja nie musze zarabiać na każdym silniku w Polsce jaki jest do zrobienia, trochę patentów warto opisać. I tak, jak ktoś chce zrobić silnik na dłuuugo, albo mocno wysilony, to bez długiej praktyki i głębszej znajomości tematu - niewiele osiągnie. Ale każdy ma prawo sięgnąć po wiedzę lezącą na forum - i dobrze, żeby była rzetelna, a nie wyjęta z dupy czyli z kosmosu...

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt lut 12, 2008 10:43 am

Lorado pisze:Otóż w wale korbowym są takie zaślepki bodaj na klucz kwadratowy(ale dokładnie nie pamiętam) które należy odkręcić (Wszystkie).To co tam znajdziesz może być trudne do usunięcia ale trzeba to wykonać.Stopień stwardnienia tego syfu zależy od tego kiedy ostatnio był taki zabieg robiony.Zasadą jest że po każdym szlifie.Jeżeli ten kanał jest zatkany to efekt jest taki że jest ciśnienie oleju ale smarowanie mizerne.Inny kanał jest w bloku wzdłuż jednego z boków.Też zaślepiony takimi wkrętami ale ten bardzo rzadko się zatyka(filtr).Rafał,czyszczenie wykonaj po szlifie.Czasami robi to szlifierz jak się z nim dogadasz.
Dzięki, o tych zaślepkach wiem i od dawna nastawiam się na ich powykręcanie bo w dobre intencje usługodawców jakoś już nie wierzę. Myślałem że znasz jakiś patent chemiczny na rozpuszczenie tego syfu.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt lut 12, 2008 11:45 am

Dzięki bardzo za informacje

A ten kamień kotłowy z bloku usuwac czy nie warto ? A jeżeli już to jak ?

-------

Prima w Łodzi robi pierścienie
do UAZa diesla :)

Wołgi M21 2.5L- wymiary 92mmx2.5x4,4 / 92x5x4 /

i do Wołgi M24 92x2x3,85 / 92x2x4,3 / 92x5x4,2/

Czyli nie podejdą,
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt lut 12, 2008 3:36 pm

KleryK pisze:Dzięki bardzo za informacje

A ten kamień kotłowy z bloku usuwac czy nie warto ? A jeżeli już to jak ?

-------

Prima w Łodzi robi pierścienie
do UAZa diesla :)

Wołgi M21 2.5L- wymiary 92mmx2.5x4,4 / 92x5x4 /

i do Wołgi M24 92x2x3,85 / 92x2x4,3 / 92x5x4,2/

Czyli nie podejdą,
Tylko mechanicznie, szczotką drucianą na wiertarce, wokół obsady tulei, celem uniknięcia przedostania się odkuszonego kamienia pomiędzy blok a tuleję - jeśli masz taką zgrabną wiertarkę żeby się tam zainstalować :) W wołdze łatwiej, bo blok nie ma górnej ścianki (płaszczyzny styku z głowicą). resztę chrzań, szkoda zachodu.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt lut 12, 2008 7:44 pm

KleryK pisze: Prima w Łodzi robi pierścienie
do UAZa diesla :)

Wołgi M21 2.5L- wymiary 92mmx2.5x4,4 / 92x5x4 /

i do Wołgi M24 92x2x3,85 / 92x2x4,3 / 92x5x4,2/

Czyli nie podejdą,
A tak z ciekawości - jakiego wymiaru Ty szukasz?? To co ja mam w moim zestawie ma wymiary 2x4,3x92 / 2x4,3x92 / olejowe składane z 4ech części

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt lut 12, 2008 7:54 pm

Rafa³ D pisze:
KleryK pisze: Prima w £odzi robi pier¶cienie
do UAZa diesla :)

Wo³gi M21 2.5L- wymiary 92mmx2.5x4,4 / 92x5x4 /

i do Wo³gi M24 92x2x3,85 / 92x2x4,3 / 92x5x4,2/

Czyli nie podejd±,
A tak z ciekawo¶ci - jakiego wymiaru Ty szukasz?? To co ja mam w moim zestawie ma wymiary 2x4,3x92 / 2x4,3x92 / olejowe sk³adane z 4ech czê¶ci
Sebastian pisał że powinny miec wymiar 2.3 ; 2.3 ; 5 mm

Ja mam zestaw remontowy, tłoki 92mm , uazowe


-----

Wogóle wstawiłem stare pierścienie do starej tuleji :), odległośc między zamkami pierscieni uszczelniających wynosiła 2-3mm :) i samochód jeździł haha :D
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt lut 12, 2008 8:10 pm

Wiesz co Kleryk, nie wiem czy się za bardzo nie napinamy z tymi wymiarami i rodzajami. Jak patrzę na większość zestawów to wszyscy piszą UAZ/Wołga i wrzucają to do jednego kotła. Faktem jest że jak pytałem w PRIMIE to pan swierdził "UAZ benzyna? A, to to samo co Wołga". Z opisu wynika że to co wyciągnąłem z silnika to była Wołga (pierścienie 2,5 wysokie) choć napisy już "pieried" a nie "nazad".

U mnie też przerwa między zamkami starych pierścieni wynosiła po 3mm :o

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt lut 12, 2008 8:48 pm

Rafa³ D pisze:Wiesz co Kleryk, nie wiem czy siê za bardzo nie napinamy z tymi wymiarami i rodzajami. Jak patrzê na wiêkszo¶æ zestawów to wszyscy pisz± UAZ/Wo³ga i wrzucaj± to do jednego kot³a. Faktem jest ¿e jak pyta³em w PRIMIE to pan swierdzi³ "UAZ benzyna? A, to to samo co Wo³ga". Z opisu wynika ¿e to co wyci±gn±³em z silnika to by³a Wo³ga (pier¶cienie 2,5 wysokie) choæ napisy ju¿ "pieried" a nie "nazad".

U mnie te¿ przerwa miêdzy zamkami starych pier¶cieni wynosi³a po 3mm :o
U mnie jest tak

Głębokośc w rowku na pierścień uszczelniający wynosi 4mm, tłok 92mm, ma jakieś 91,8mm wedle mojej suwmiarki :), wysokośc pierścienia nie może byc większa niż 2mm jak na moje oko, olejowy wysokosc ponad 4mm

To wychodzi że Wołga M24 ????????????
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt lut 12, 2008 8:56 pm

No wychodzi że tak :-?

Mógłbyś zamieścić fotkę tłoka? Ja swoje zamieściłem na pierwszej stronie tego tematu (wyciągnięte i te co kupiłem) - zerknij może mamy to samo?

Z ciekawości pooglądałem co pokazuje się jak wklepać w Googla "grupa naprawcza UAZ" ale ruskimi bukwami. Pokazuje się sporo zdjęć różnych producentów z opisami silnik GAZ/UAZ. Nawet na Allegro jest zestaw z jakiejś złotej serii i też ma napis na kartonie "dwigatiel gaz/uaz". Tam już chyba tego nikt specjalnie nie rozróżnia :lol:

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt lut 12, 2008 9:04 pm

Wstawie za 15min bo musze baterie do aparatu naładowac:)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt lut 12, 2008 9:33 pm

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 9:54 pm przez KleryK, łącznie zmieniany 2 razy.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt lut 12, 2008 9:40 pm

SebastianS pisze: Ale każdy ma prawo sięgnąć po wiedzę lezącą na forum - i dobrze, żeby była rzetelna, a nie wyjęta z dupy czyli z kosmosu...
Aby ktoś mógł po nią sięgać ktoś się nią musi dzielić i nie powinna to być podstawa aby go obdzielać epitetami i obrażać. Prawda jest taka, że coraz trudniej znaleźć na tym forum konkretne odpowiedzi na pytania na które nie potrafię znaleźć odpowiedzi np w "Obsłudze technicznej i Naprawie UAZa". Szkoda, że niektórzy koledzy, przepraszam, Panowie dzielą się nią dopiero jak uczyni to, w dobrej mam wrażenie intencji, ktoś inny i po to aby wkazać swą wyższość. Proponuję więcej tolerancji ...

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt lut 12, 2008 9:42 pm


Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt lut 12, 2008 9:55 pm

Poprawiłem, jak wyżej widac :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt lut 12, 2008 10:05 pm

Dzięki za zaspokojenie ciekawości. To mamy już na fotkach 3 rodzaje - ten co ja wyjąłem z silnika i dwa różne, które kupiliśmy. Chyba trzeba to skałdać i tyle.
Może jeszcze wesprą nas jakimś ważnymi uwagami nasi, użyję tego słowa :wink: , koledzy antagoniści.
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 10:30 pm przez Rafał D, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt lut 12, 2008 10:10 pm

Ale zanim to wsadze to musze jakieś pierścienie do tego kupic :D , wołgowskie więc kupowac ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt lut 12, 2008 10:17 pm

Chyba nie masz wyjścia??? Spróbuj może popytać i ewentualnie zanabyć w ...puściłem na prw.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt lut 12, 2008 10:32 pm

Ja spróbuje te pierścienie z łodzkiej fabryki Prima kupic do Wołgi M24,

Ktoś wie gdzie to można kupic na żywo ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt lut 12, 2008 10:38 pm

Masz tu namiary nawet na Trójmiasto:
http://www.fpt-prima.com.pl/index2.php? ... rzy_polscy

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr lut 13, 2008 3:39 am

No to jutro pojadę z tłokiem i niech dobierają :D
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr lut 13, 2008 4:58 am

Kiedyś był temat o tym czy do UAZa można wlac syntetyka :)
to że w instrukcji UAZa z końca lat 90tych był półsyntetyk to ok.

Na stronie Castrola jak sprawdzimy co lac do benzyniaka Wołgi 2.4l z lat 1968-1989 to olej zalecany - 5W/40 :) a dobry 10W/40

To taki offtopic :). Ja swój silniczek zaleje po remoncie albo 10W/40 prawdopodobnie
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » śr lut 13, 2008 10:58 am

Początkowo myślałem że już nie będę się odzywał w tym temacie ale w celu sprostowania:pomyliłem się z tym pierścieniem na wale bo usadowiłem go dokładnie z drugiej strony.Przecież od strony koła zamachowego to jest bez sensu,mój błąd.Kol. Klerykowi radziłem obejrzeć to miejsce ponieważ widziałem mostki po zerwaniu kołków ustalających pierścień.Oględzin nigdy za wiele.Wałka rozrządu też nie można tak sobie wyjąć z jednego silnika i wstawić do drugiego a ew. przeróbka wiąże się z kosztami a na te kol.Kleryk nie za bardzo był przygotowany.Dla informacji:wałek od UAZ jest stalowy a od GAZ24 żeliwny.Przez dwa dni szukałem wałka od Uaz który miał był przeznaczony do Uazowołgi i przerabiany przez znaną firmę z Bydgoszczy.Różnice widać gołym okiem.Pozostanie mi tylko wyjaśnić sprawę osadzenia wałka w silniku Gaz24(panewki czy nie).i jeżeli się mylę to też się do tego przyznam.W sprawie pierścieni:koledzy przerwa na zamku 3mm to praktycznie szmelc.Pwołując się na w/w katalog wynika że pierścienie występują na zero.Jeżeli są wykonane z żeliwa to posiadają na powierzchni matową warstwę która bardzo szybko się likwiduje w czasie pracy i luz się powiększa.Wstawianie nowych pierścieni do starej tulei może okazać się fatalną sprawą jeżeli tuleja ma wyrobione progi na górze.Pierścień wstawiony do nowej tulei lub po szlifie nie ma prawa pęknąć.Wkłada się za pomocą prostego przyrządu.Podobnie ma się rzecz z osadzeniem pierścienia w rowku.Jeżeli ma luz góra dół to źle.Będzie pompował olej.Pierścienie olejowe były różne i jedno i wielo częściowe.Na koniec chcę powiedzieć że nie jestem żadnym antagonistą czasami mogę coś palnąć nie tak ale nie róbmy z tego problemu.Z tego co widzę to są koledzy którzy chcą naprawić swój sprzęt nie popadając zbytnio w koszty i są tacy co chcą to zrobić w sposób profesjonalny.Myślę że i jedni i drudzy mają rację bytu.Jeszce dla informacji:mam garaż ok 120m kw i trochę w nim sprzętu(samochodów) które niektórzy radzi by byli posiadać.Mało przy nich pracuję z powodu kiepskiego zdrowia,a poza tym samemu mi się nie bardzo chce.Mieszkam sam a w pobliżu nie ma takich zapaleńców.Odnośnie wałka w GAZ24 otrzymałem sprzeczne informacje z czego wynika że nikt nie zwraca na to specjalnej uwagi ale ma gdzieś silnik od 24 i dokopię się do niego.POZDRO

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr lut 13, 2008 2:33 pm

Kupiłem w Bimecie pierścienie.

pierwszy uszczelniający chromowany 92x2
drugi uszczelniający jakis czarny 92x2
trzeci olejowy także czarny jednoczęściowy 92x5

koszt 102zł

Pan się nawet nie pytał jaki samochód tylko dobierał sobie pasujące pierścienie.

Więc mam wołgowskie tłoki :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » śr lut 13, 2008 3:26 pm

Mam nadzieję że się przejęzyczyłeś.Drugi jest zgarniający i różni się od pierwszego przekrojem poprzecznym.Ważne jest ich osadzemie w tłoku.Co do grubości się nie wypowiadam.POZDRO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości