Ploblem z silnikiem uaz (wołga)

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » wt kwie 08, 2008 7:19 pm

zapomnialem o tym ze to zabytek ;)

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » czw maja 15, 2008 8:50 pm

Panowie ratujcie,
odebralem silnik od magika i ni cholery ni chce zakopcic, iskra na swiecach jest i majdrowalismy zaplonem i nic, tylko co dziwne jest to ze swiece sa suche, gaznik podaje paliwo, palowo mozna nawet sposcic tą sruba w kolektorze. Co mogl pomieszać magik? Wg mnie nie ma co przy zaplonie grzebac skoro nie ma wachy na tlokach, moze zle rozrzad ustawil??
Ale ja sie nie znam, wiec potrzebuje rady.

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw maja 15, 2008 9:52 pm

za telefon i magika za łeb przyprowadzić

tylko upewnij się ze paliwo jest w baku i aku naładowany
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pt maja 16, 2008 5:59 am

paliwo stoi w kolektorze nawet, z tym ze nie idzie na swiece...

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » pt maja 16, 2008 9:11 am

A zawory w ogóle sie ruszają ?

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pt maja 16, 2008 10:15 am

tak, regolowane na szczelinomierz.

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » pt maja 16, 2008 10:21 am

Pamiętam taki stary sposób:
po zdjęciu filtra powietrza jedna osoba uruchamia rozrusznik, a druga zatyka dłonią wlot do gaźnika ( tylko nie całkiem , bo wessie rękę).
Takie ssanie musi zassać paliwo do cylindrów.

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » sob maja 17, 2008 3:50 pm

Czasem może się ciśnienie tworzyć :roll:
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » sob maja 17, 2008 4:52 pm

Jak jest paliwo w kolektorze to ok. moze podupcyl cos z rozrzadem, albo jest zle wlozony ap.zaplonowy? iskra jest, ale nie tu gdzie trzeba? b
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob maja 17, 2008 5:13 pm

sprawdz zapłon- jest możliwe, że zamontował źle napęd aparatu zapłonowego

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » ndz maja 18, 2008 8:25 am

ja sie nei zam ale wg mnie, zle zalozyl wieksze kolo rozrzadu, bachnol sie tylko o 3 zęby ;) przestawil jak chciałem i od razu zaskoczył.

boogiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob maja 17, 2008 10:09 pm

Post autor: boogiman » ndz maja 18, 2008 10:00 pm

objawy o których piszesz najprawdopodobniej są spowodowane przez przetarcie lub za mały odstęp w kopułce zapłonu , na palcu.
Miałem to samo , po zwiększeniu odstępu na palcu , jest git.

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » ndz maja 18, 2008 10:04 pm

Aparat zaplonowy nowy, mechanior sie pomylil i tyle, traz pali z 1. A wlasnie czy jak byl zle ustawiony rozrzad to sie nic nie pogielo?

boogiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob maja 17, 2008 10:09 pm

Post autor: boogiman » ndz maja 18, 2008 10:07 pm

szychu pisze:Aparat zaplonowy nowy, mechanior sie pomylil i tyle, traz pali z 1. A wlasnie czy jak byl zle ustawiony rozrzad to sie nic nie pogielo?
zależy ile... jeżeli o 1 ząbek do 2 to raczej nic nie powinno się pogiąć .
GAZ-Wołga 24
FSD Nysa 522M x2
Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pn maja 19, 2008 6:30 am

jakbys pogial zawory to bys wiedzial :x
od razu brak kompresji :)3
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pn maja 19, 2008 8:17 am

A wlaśnie po wymianie tulei, tlokow, pierscieni, remoncie glowicy to ile powinno byc cisnienia na cylindrach?

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » pn maja 19, 2008 12:32 pm

maruda pisze:Pamiętam taki stary sposób:
po zdjęciu filtra powietrza jedna osoba uruchamia rozrusznik, a druga zatyka dłonią wlot do gaźnika ( tylko nie całkiem , bo wessie rękę).
Takie ssanie musi zassać paliwo do cylindrów.
Tylko odlaczcie zaplon, bo jak kichnie w dolot to reke moze upiec ;)

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » pn maja 19, 2008 12:45 pm

boogiman pisze:
szychu pisze:Aparat zaplonowy nowy, mechanior sie pomylil i tyle, traz pali z 1. A wlasnie czy jak byl zle ustawiony rozrzad to sie nic nie pogielo?
zależy ile... jeżeli o 1 ząbek do 2 to raczej nic nie powinno się pogiąć .
A czy przypadkiem uaz nie ma rozrządu bezkolizyjnego :roll:
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pn maja 19, 2008 1:07 pm

lisiurski pisze:
boogiman pisze:
szychu pisze:Aparat zaplonowy nowy, mechanior sie pomylil i tyle, traz pali z 1. A wlasnie czy jak byl zle ustawiony rozrzad to sie nic nie pogielo?
zależy ile... jeżeli o 1 ząbek do 2 to raczej nic nie powinno się pogiąć .
A czy przypadkiem uaz nie ma rozrządu bezkolizyjnego :roll:
No też mi to ta wygląda ze zawory za daleko mają do tłoków, ale ja sie nie znam... ;) dlatego pytam.

Awatar użytkownika
gasti
 
 
Posty: 136
Rejestracja: pn cze 19, 2006 3:32 pm
Lokalizacja: Korytów
Kontaktowanie:

Post autor: gasti » czw maja 29, 2008 2:41 pm

szychu pisze:Może ktoś zna godnego polecenia magika od silników w okolicach warszawy?
Ja robiłem swój silnik u p. Zbyszka Jarczyńskiego w Sulejówku. Wg mnie godny polecenia. Poszukaj na forum lub w zakładce "warsztaty". Tanio nie jest (ok. 2500 zł) ale na pewno solidnie.
pozdr.
Marcin
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Post autor: tarhim » pn cze 09, 2008 2:35 pm

Tutaj się podczepię, bo chciałbym wiedzieć po czym się tak właściwie odróżnia te silniki: jakie wołga ma oznaczenie? Takie:

http://chruptak.eu.org/uaz/20080607-5.jpg

?
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » czw cze 12, 2008 6:39 am

Oznaczenia oznaczeniami a życie życiem. Uaz ma oznaczenia 414- starszy i 417 nowsza głowica - obie występują z kwadratowymi kolektorami czyli wołgoskimi . O tym czy jest się z czego cieszyć decyduje stopień sprężania ; wysokość głowicy. Z 414-stki spokojnie można wyciągnąć 11- ście a może i więcej .
Więc może lepiej zacząć od tego.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » pt cze 13, 2008 8:14 am

Oczywiście chodziło mi o okrągłe kolektory. Sorki.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Post autor: tarhim » pt cze 20, 2008 8:16 am

Jasne, występują w przyrodzie różne odmiany silnika plus kombinacje typu uazowołga. Ja tylko próbuję ustalić co mam pod maską, a co w garażu leży :)
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » ndz cze 22, 2008 11:10 am

Powiedzcie jak to jest że piszecie ze kompresia powinna być powezej 10, a w instrukcji jest 7. ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości