silnik

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: silnik

Post autor: Bart03 » ndz mar 28, 2010 4:13 pm

aparat zapłonowy 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » wt mar 30, 2010 10:12 am

z tego co jeden z kolegów mi powiedział to wprzedenie zapłonu albo kondensator... może coś być jeszcze z tym aparatem?
Po prostu Seba

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: silnik

Post autor: uazevo1 » wt mar 30, 2010 10:33 am

anabol pisze:z tego co jeden z kolegów mi powiedział to wprzedenie zapłonu albo kondensator... może coś być jeszcze z tym aparatem?

Sprawdź luz promieniowy wałka aparatu, jeśli jest to tłumaczyło by opisywane objawy. To częsta przypadłość silników ze stykowymi aparatami zapłonowymi. Mówi sie że chodzi jak traktor jak wchodzi na obroty lub dosteje obciążenie.
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » pn kwie 12, 2010 7:35 pm

odgrzewam kotleta...

a wiec tak wyprzedzenie zapłonu naprawione jednak to nie dało zbyt dużego rezultatu. wiem że mam przekręcony aparat o 180 stopni może to być w tym problem rzucania silnikiem i ciężkiego wchodzenia na obroty.... bo przy ruszaniu to tak jak by silnik miał mało mocy.... jak odwrócić spowrotem aparat zapłonowy?
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » pn kwie 12, 2010 7:48 pm

no i akumulator słabo kręci po zdjęciu kopułki nie ma problemu... kręci elegancko. akumulator jest naładowany a rozrusznik sprawny
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: silnik

Post autor: carinus » pn kwie 12, 2010 8:07 pm

Przestawiałeś kowadełko z regulatorem odśrodkowym?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » pn kwie 12, 2010 8:11 pm

nie tam nic nie przestawiałem. sprawdzałem tylko czy chodzi wyorzedzenie zapłonu. i działa bo myślałem że to będzie to bo międziana rurka była pęknieta... wymieniłem i jest szczelnie. ale nic sie nie zmieniło. napewno mam przestawiony aparat po 180 stopni bo kable są inaczej podłączone a po ustawieniu prawidlowym nie odpala tylko strzela w gaźnik... ja mam tak ustawione:
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=10292

cos mozna zobaczec na tej fotce...

i co mnie dziwi że cięzko kręci rozrusznik a przy nieprawidłowym ustawieniu kabli lub zdjęci kopułki kręci jak nowy..
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: silnik

Post autor: carinus » pn kwie 12, 2010 8:21 pm

widocznie coś przeszkadza w prawidłowej pracy.Dlaczego masz tak ustawiony aparat? Było tak od poczatku czy Ty coś nagrzebaleś?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » pn kwie 12, 2010 8:34 pm

tak było jak go kupiłem. Uaz nie był odpalany od ok. 10 lat stał w blaszaku. tylko co przeszkadza... na początku myslalem ze to będzie wina rozrusznika że tak cięzko kręci... ale rozrusznik i akumulator są ok. wiec coś musi być z zapłonem... na początku chce aparat odwrócić tak jak być powinien. ale co jeszcze sprawdzić to nie wiem
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: silnik

Post autor: carinus » pn kwie 12, 2010 8:42 pm

Aparatu nie odwrócisz ale możesz przełożyć srodek mechaniki z kowadełkiem i tym regulatorem a wtedy kopułka może zostac odwrócona i będzie wszystko na swoim miejscu.Kabelek z żaróweczką i krokodylkami na końcach ułatwi ustawienie punktu zapłonu dla I cylindra i wszystko powinno zagrać.Sprawdz profilaktycznie kondensator bo może narobić niezłego bałaganu,będziesz szukał wtedy dziury w całym.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: silnik

Post autor: Didymos » pn kwie 12, 2010 8:53 pm

Oczywiście, że możesz aparat odwrócić - miałem w jednym uazie odwrócony o 180* ale nie ma to żadnego wpływu na jego działanie.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » wt kwie 13, 2010 7:22 am

sprawdze kondensator. ale chce też ustawić ten aparat tak jak być powinien. i zastanawia mnie to dlaczego tak ciężko kręci. może ktos miał już taki problem...
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: Slawquu » wt kwie 13, 2010 7:49 am

witam, ostatnio sam przerabialem temat zaplonu, bo zakladałem staro-nowo silnik, a chcialem ustawic tak jak pisze w instrukcji. Jest to troche zabawy i faktycznie jak zapłon jest źle ustawiony, to aż potrafi blokować silnik podczas rozruchu. W twoim przypadku bedzie tak samo. Ja do ustawienia korzystalem z posta jednego z kolegów, który pisał szczegółowo jak ustawić. Wiadomo jesli jest juz zużycie głownych podzespołów typu aparat zapłonowy i napęd, to cięzko ten zapłon ustawić idealnie, ale można to zrobic by auto dobrze odpalało zarówno na zimnym silniku jak i ciepłym i do tego na gazie i bylo żwawe.
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » wt kwie 13, 2010 8:59 am

możesz przytoczyć treść tego postu z ustawianiem zapłonu??? po sprawdzeniu kondesatora planuje zwalić pokrywe klawiatury i wyregulować zawory wyjąć aparat i sobie go przejrzeć...
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » śr kwie 14, 2010 6:59 am

nikt nie ma jakiejś koncepcji????
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 2:28 pm przez anabol, łącznie zmieniany 2 razy.
Po prostu Seba

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: klucz13 » śr kwie 14, 2010 12:09 pm

anabol pisze:nikt nie ma jakiejś koncepcji????
Jedź do mechanika :)2
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » śr kwie 14, 2010 2:28 pm

mechanicy są dla leszczów. i małych pałek. bez łaski sam se poradze 8) hehehe
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: silnik

Post autor: piotrek_uaz » śr kwie 14, 2010 2:39 pm

anabol pisze:mechanicy są dla leszczów. i małych pałek. bez łaski sam se poradze 8) hehehe
Krzysiu, Makao i po makale ;)
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: klucz13 » śr kwie 14, 2010 3:23 pm

anabol pisze:mechanicy są dla leszczów. i małych pałek. bez łaski sam se poradze 8) hehehe
Zosia samosia :D sam się wyleczy , z operuje , zęby połata , telewizor młotkiem na kowadle wyklepie a scalaki to z piachu za stodołą wytopi
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » śr kwie 14, 2010 8:46 pm

pokrywa zaworów zwalona jest sporo szlamu... ciśnienie w cylindrach jest ok. 11 na pierwszym cylindrze troche mniejsze. jutro chyba zdejme miske olejową żeby oczyścić ten szlam.

ps. jakie powinno być ciśnienie w cylindrach?
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: silnik

Post autor: carinus » czw kwie 15, 2010 9:08 pm

anabol pisze:pokrywa zaworów zwalona jest sporo szlamu... ciśnienie w cylindrach jest ok. 11 na pierwszym cylindrze troche mniejsze. jutro chyba zdejme miske olejową żeby oczyścić ten szlam.

ps. jakie powinno być ciśnienie w cylindrach?
Umyjesz miskę,a reszta silnika to co?Ciśnienie powinno byc w miarę równe na wszystkich garach,a Ty masz nawet lepsze niz powinno być.Nie pamietam jakie jest dopuszczalne minimum.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » czw kwie 15, 2010 9:11 pm

no reszte umyje też w miare możliwości.... na pierwszym od chłodnicy jest poniżej 10 troche mnie to zamartwiło... tylko czym tam wypłukać w środku... głowicy raczej nie będe zwalał....
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: silnik

Post autor: zippo68 » czw kwie 15, 2010 9:37 pm

anabol pisze:no reszte umyje też w miare możliwości.... na pierwszym od chłodnicy jest poniżej 10 troche mnie to zamartwiło... tylko czym tam wypłukać w środku... głowicy raczej nie będe zwalał....
Zlać syf, zalać silnik olejem wrzecionowym, doprowadzić do prawidłowej temp. pracy, ponownie zlać syf i zalać np. Superolem Alanda http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_ ... A5&lang=pl ma bardzo dobre właściwości czyszczące , nie jest drogi i zapomnisz o syfie w silniku.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: Slawquu » pt kwie 16, 2010 7:36 am

witam, jakby ktoś potrzebowal to mam namiary na gościa, który ma do zbycia dwa silniki gaz 24, w rosyjskich agregatach prądotwórczych, jest to jeszcze wszystko skompletowane wiec mozliwosc odpalenia istnieje. Wiecej informacji na PW.
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik

Post autor: anabol » pt kwie 16, 2010 9:45 am

NO mam zamiar zalać superol po oczyszczeniu... można dostać w sklepie wkład filtra oleju????
Po prostu Seba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość