Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: dardes » wt wrz 14, 2010 9:40 am

vandall1 pisze:Że się lekko wtrącę:
Jezeli chcemy porownywać wykrzyż np dwóch róznych samochodów-powinniśmy porównywać wartosci kątowe a nie liniowe."wykrzyż 72 cm" niewiele mówi ,bo ta wartość jest zalezna od rozstawu kół :roll:
Co nie zmienia faktu,ze w porównaniu do zwyklaka na resorach-efekt jest :)2
Po części masz rację, tylko że mierzymy po to aby spróbować określić czy porównać jakąś zdolność terenową auta, a w tym przypadku chodzi o wysokość rampy na jaką może wjechać auto utrzymując kontakt wszystkich kół z podłożem. Jak ma szerszy rozstaw kół to ma lepiej ale tak też będzie w terenie jeśli będziesz pokonywał podobną przeszkodę.

To tak jakbyśmy podawali głębokość brodzenia w zależności od wielkości (wysokości) auta. Ważne czy pokona bród czy nie, bez względu czy to jest samurai czy patrol czy unimog.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: vandall1 » wt wrz 14, 2010 10:04 am

Tak,oczywiście,ale chodziło mi o obiektywne porównanie w przypadku dwóch kłócacych sie o wykrzyż kolesi,którzy mają np dwa uazy ale z róznymi zawieszeniami.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

cyberluk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 9:15 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: cyberluk » wt wrz 14, 2010 12:20 pm

Znalazłem jeszcze takie wahacze od pajero
http://moto.allegro.pl/pajero-wahacze-t ... 77437.html
są proste w porównani do disco przednich ????
Jak myślisz zdadzą egzamin ????
L200 2.8TD - 170 KM
UAZ- PAJERO - 2.8TD 170KM z mechanikiem

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: dardes » wt wrz 14, 2010 12:41 pm

Mogą być, ważne żeby nie było problemu z dokupieniem gum do nich.

cyberluk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 9:15 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: cyberluk » wt wrz 14, 2010 12:53 pm

A jak myślisz sprężyny od pajero z tyłu będą dobre?
Czy kombinować coś innego na, co patrzeć jeśli chodzi o sprężyny
według twojego doświadczenia i testów ???

Sorry że tak meczę pytaniami ale właśnie mam UAZ'a na kanale
wkładamy silnik ze skrzynią i zbliżamy się już do robienie zawieszenia ..i
kompletuje graty ..
L200 2.8TD - 170 KM
UAZ- PAJERO - 2.8TD 170KM z mechanikiem

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: dardes » wt wrz 14, 2010 1:33 pm

Tu już niema reguły.
Zależy co oczekujesz od auta; czy ma chodzić miękko i dobrze się krzyżować czy chcesz być królem szutrów a zawieszenie ma przyjmować kilkumetrowe skoki.

Ja dobierałem zawieszenie pod masę auta tzn. dyskoteka waży ok 2t a mój uaz 1,6t i dlatego te sprężyny wybrałem, tylko wg mnie w tej chwili jeszcze jest za miękko, będziemy kombinować z utwardzanymi sprężynami (+50kg) i mocniejsze amory. U nas auto zawiecha musi pracować na przeprawowych przeszkodach ale i dobrze hulać na szutrach.

cyberluk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 9:15 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: cyberluk » śr wrz 15, 2010 5:39 am

Możesz jeszcze napisać wysokości kielichów na mostach jakie zastosowałeś,
w sumie jak wysoko jest podniesiony ??
L200 2.8TD - 170 KM
UAZ- PAJERO - 2.8TD 170KM z mechanikiem

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: dardes » śr wrz 15, 2010 7:27 am

To zależy jakie masz koła, jak wysoko ma stać twoje auto i jakie sprężyny zastosujesz.
Trzeba postawić tył na sprężynach i zobaczyć ile się ugną sprężyny pod wpływem ciężaru auta, to samo z przodem. Jak będziesz już wiedział ile siadają sprężyny i jak wysoko ma stać auto to musisz zmierzyć ile masz luzu między mostem a mocowaniem sprężyny na górze i wyjdzie Ci co i ile trzeba będzie dlej robić robić.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: kb-autostyle » śr wrz 15, 2010 8:40 am

Wytoczę hipotezę ,że większość przeróbek zawieszenia, mostów, skrzyni.. ba nawet motorów wynika z słabej dostępności dobrych części zamiennych.

Co Twierdza koledzy Rosjanie z forum uazbuka:
(pozwolę sobie wkleić i przetłumaczyć, rzecz idzie o nowych UAZach na zawieszeniach resorowych kontra sprężynowych)

Co lepsze - resory czy sprężynowe zawieszenie? Dlaczego ?

-Może i na sprężynach bardziej miękko, lecz ładowność zmniejsza się z 850 kg do 650 kg. Niektóre handlowe firmy nie biorą UAZów z sprężynami na realizację, ponieważ sprężyny często pękają Jeszce w okresie gwarancyjnym. Warto więc zastanowić się. Autor osobiście nie żałuje wyboru resorów. (M. C.)


- Bierz z resorami, "żelazna" i nie do zabicia konstrukcja. Ja nie czuję różnicy na trasie między sprężynami, a pewność w terenie bardzo wątpliwa.. (stalker)

- Sprężyny, może i rzecz dobra, lecz osobiście mnie bardzo rozczarował test portalu "za kierownicą" - sprężyny razem ze stabilizatorem prawie 2- krotnie zmniejszają ruch koła, a odpowiednio to zbliża moment zawisania przy dużym "wykrzyżu.


А что все-таки лучше - рессорная подвеска или пружинная? Почему?

Может, на пружинках и мягче, но грузоподъемность снижается с 850 кг до 650 кг. Некоторые торгующие фирмы не берут УАЗы с пружинками на реализацию, так как пружины часто ломаются еще в гарантийный период. Так что подумай, лично я нисколько не жалею. [M. C.]

Бери с рессорами - дубовая и неубиваемая конструкция. Я не заметил разницы на шоссе при езде на пружинах, а вот недежность пружин весьма сомнительна... [stalker]

Пружины - вещь, может, и хорошая, но лично меня крайне разочаровал тест в "За рулем" - пружины вкупе со стабилизатором почти вдвое уменьшают ход колеса, а соответственно, приближают сладостный момент диагонального вывешевания.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

cyberluk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 9:15 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: cyberluk » śr wrz 15, 2010 1:45 pm

Czytałeś to co przetłumaczył .....
Do Dardes :
Ty jeździłeś przed i po założeniu sprężyn , co możesz Ty z doświadczenia dodać ......
Bo z teorią trochę się mija a z praktyką ????
L200 2.8TD - 170 KM
UAZ- PAJERO - 2.8TD 170KM z mechanikiem

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: tarhim » śr wrz 15, 2010 2:18 pm

kb-autostyle pisze: Co Twierdza koledzy Rosjanie z forum uazbuka:
(pozwolę sobie wkleić i przetłumaczyć, rzecz idzie o nowych UAZach na zawieszeniach resorowych kontra sprężynowych)
No ale to właśnie dotyczy nowego zawieszenia na sprężynach które jest ponoć z definicji skopane (ograniczony bardzo ruch koła), a nie takiej przeróbki jak dardesowa...
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: dardes » śr wrz 15, 2010 2:40 pm

Wytoczę hipotezę ,że większość przeróbek zawieszenia, mostów, skrzyni.. ba nawet motorów wynika z słabej dostępności dobrych części zamiennych.
:D :D :)2 :)2

kb-autostyle pisze: -Może i na sprężynach bardziej miękko, lecz ładowność zmniejsza się z 850 kg do 650 kg. Niektóre handlowe firmy nie biorą UAZów z sprężynami na realizację, ponieważ sprężyny często pękają Jeszce w okresie gwarancyjnym. Warto więc zastanowić się. Autor osobiście nie żałuje wyboru resorów. (M. C.)
Na forum RAJDY4X4 nie możemy dyskutować że się ładowność zmniejsza :lol: :lol: :lol: i że to jest na :)2
Wg większości forumowiczów auto musi pomieścić kierowcę + pilota i parę wciągarek, a przy tym ważyć jak najmniej.
Lub po prostu ekipę na niedzielny wypad terenowy a ładowność musi zapewnić zabranie łopaty kinetyka, i paru kluczy ew. grila.

W innym przypadku proponuję zakup tarpana albo znanego auta dostawczego typu nysa.
- Bierz z resorami, "żelazna" i nie do zabicia konstrukcja. Ja nie czuję różnicy na trasie między sprężynami, a pewność w terenie bardzo wątpliwa.. (stalker)
Zapraszam do mnie na testy mamy taką dróżkę z dłuuuugiiiimi dołami załadujemy po 4ry osoby i przelecimy prze nią tak z 60-70km/h, nie ma takich resorów które by wytrzymały takie skoki. A tak naprawdę na resorach tam się nie da rozpędzić do 50km/h bo auto wylatuje w kosmos.
Proszę popytać kto wymienia sprężyny ?? One wogóle nie pękają (trzeba oczywiście raz kupić dobre springi) mało siadają a resory wymieniamy cały czas bo albo pękają albo się prostują jak troszeczkę agresywniej pojeździmy.
- Sprężyny, może i rzecz dobra, lecz osobiście mnie bardzo rozczarował test portalu "za kierownicą" - sprężyny razem ze stabilizatorem prawie 2- krotnie zmniejszają ruch koła, a odpowiednio to zbliża moment zawisania przy dużym "wykrzyżu.
Kolejna bzdura; jak dobrze umieścisz wahacze przy ramię to poprawisz skręt a jak dasz je pod ramą to możesz poprawić znaczącą (tylko przeguby :)3 :)3 )

Generalnie dyskusja sprężyny czy resory niema sensy bo temat już dawno zbadany przez producentów, rajdowców i innych. Resory w uazie (czyli komplet sprężyn płaskich) działają tylko jak są dobrze przesmarowane ale niestety smar wypada szybko i z zawieszenie przypomina wóz drabiniasty. Jedyny resor jaki się wogóle nadaje to resor pojedyńczy paraboliczny ale takich do uaza niema a dorobienie jest potwornie drogie. Jedyną zaletą resorów w uazie jest odporność na przeciążenia ładunkiem, więcej niestety niema, a o zaletach sprężyn bardzo długo by pisał.

A wizdział ktoś auto na resorach np. na pucharze polski off-road ???
Samurajów całe mnóstwo (prawie połowa aut) i żadnemu się resory nie zostały ??

Motać chłopaki i głupot nie czytać różnica kolosalna!

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: dardes » śr wrz 15, 2010 3:16 pm

A i jeszcze jedno przy konwersji na springi można przedni most wywalić do przodu ( u nas 11cm) i uzyskać kąt natarcia taki że podjeżdżamy pod ścianki pod jakie ŻADEN resorak nie podjedzie. Przy kołach ok.34 cali to jest prawie 90stopni.

cyberluk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 9:15 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: cyberluk » śr wrz 15, 2010 3:32 pm

czyli spokojnie wysunąć oś,
bo myślałem aby lepiej ją obciąć z przodu i tak samo z tyłu chciałem skrócić
co o tym sądzisz ???
L200 2.8TD - 170 KM
UAZ- PAJERO - 2.8TD 170KM z mechanikiem

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: dardes » śr wrz 15, 2010 4:03 pm

Można i tak, ale jak chcesz przesunąć most do przodu to musisz przespawać mocowanie przekładni do momentu w którym drążki nie będą kolidowały.

Do tyłu można użyć bardzo dużej tarczy i obciąć calość zaraz za sprężyną :lol: :lol:

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: morte36 » śr wrz 15, 2010 4:49 pm

Sprężynki są zapewne lepsze ale do normalniej jazdy resory spokojnie wystarczą. Najbardziej denerwuje mnie zawieszenie resorowe gdy jadę pusty około 50km/h szutrem z tarą (poprzeczne nierówności terenu :) ) wtedy czuję jak na zakręcie czy nawet prostej drodze tył auta mi ucieka na boki.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: Kwadrat » czw wrz 23, 2010 8:50 am

Sprężyny by Cię wyleczyły z takiego problemu. :) U mnie suzuka smiga ponad setkę na springach . Spróbuj pojechac tak na resorach :)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: carinus » czw paź 07, 2010 7:02 am

Sam resor lub sprężyna nie poprawi tak zachowania na nierównosciach jak dobry amortyzator.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: dardes » czw paź 07, 2010 10:29 am

Sam resor lub sprężyna nie poprawi tak zachowania na nierównosciach jak dobry amortyzator
Ale jak się resory dobrze skleją to żaden super amorek niczego nie zmieni.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: Balu-Balu » czw paź 07, 2010 10:41 am

Kwadrat pisze:Sprężyny by Cię wyleczyły z takiego problemu. :) U mnie suzuka smiga ponad setkę na springach . Spróbuj pojechac tak na resorach :)

Te samochody nie powinny tyle jeździć :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: Kwadrat » pt paź 08, 2010 6:35 am

Ale to tak przypadkiem wyszło :) Przepraszam. Więcej nie będę ;)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: carinus » ndz paź 10, 2010 10:48 am

dardes pisze:
Sam resor lub sprężyna nie poprawi tak zachowania na nierównosciach jak dobry amortyzator
Ale jak się resory dobrze skleją to żaden super amorek niczego nie zmieni.
Nie mówmy o skrajnosciach,bo na pekniętej sprężynie tez nie pojedzie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: skyrafal » śr paź 13, 2010 9:49 pm

Panowie - podejmę temat filozoficzny czyli na temat sensu.

zobaczcie np. na pajero. jest całe na sprężynach. no i czy jest takie bardzo zajebiste i czy tak dużo, dużo lepsze od uaza?
może prościej kupic pajero i miec sprężyny oraz diesla w standarcie, a nie mordowac się z przeróbkami, bo to zawsze wychodzi najdrożej.
nie mówię tu oczywiście o przerabianiu do rajdu, bo tu wiadomo, że walczy się o ułamki %.

uważam, że jeżeli ktoś ma kupowac uaza i potem kombinowac a to sprężyny, a to diesla to czy nie lepiej kupic inne auto ? szczególnie, ze porządnie zrobiony uaz wcale nie jest taki tani
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: UAZ Adventure » śr paź 13, 2010 10:53 pm

skyrafal pisze:Panowie - podejmę temat filozoficzny czyli na temat sensu.

zobaczcie np. na pajero. jest całe na sprężynach. no i czy jest takie bardzo zajebiste i czy tak dużo, dużo lepsze od uaza?
może prościej kupic pajero i miec sprężyny oraz diesla w standarcie, a nie mordowac się z przeróbkami, bo to zawsze wychodzi najdrożej.
nie mówię tu oczywiście o przerabianiu do rajdu, bo tu wiadomo, że walczy się o ułamki %.

uważam, że jeżeli ktoś ma kupowac uaza i potem kombinowac a to sprężyny, a to diesla to czy nie lepiej kupic inne auto ? szczególnie, ze porządnie zrobiony uaz wcale nie jest taki tani

I w tym momencie jednoznacznie pokazujesz, że nie czujesz tego. Tu nie chodzi o kasę.

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.

Post autor: skyrafal » śr paź 13, 2010 11:30 pm

to zależy co się chce osiągnąc.

ośmielę się tu niezgodzic z Kolegą Uaz adventure w kwestii tego "czucia tematu".

ten kto "czuje temat" nie będzie przerabiał uaza, bo jego romantyzm polega między innymi na tych resorach, ale nie tylko,
natomiast ten kto szuka po prostu pojazdu terenowego zastanowi się co wyjdzie korzystniej

kolejna rzecz - tak poważna przeróbka zawieszenia to nie jest wymiana lusterek. trzeba miec zaplecze warsztatowe, a przede wszystkim wiedzę i umiejętności. ludzie się napalają, ale nie zdają sprawy ze skali trudności.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość