Zmielił sie most :(

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pt wrz 03, 2004 10:28 pm

pisał że ma kpl łożysk... więc pewnie wymienia...
najpierw luzy na łozyskach mech. różnicowego , później podkładki z pod bieżni z lewo na prawo lub z prawo na lewo, składanie połówek mostu i rozkładanie ....
.... aż luz atak/talerz zginie......
ale warto to zrobić

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt wrz 03, 2004 11:36 pm

W ramach kasztanienia-popieram Pana Banana,pomijając ew osobiste animozje :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » ndz wrz 12, 2004 3:38 pm

Udało mi się zdobyc 2 mosty. Od wołgi i od warszawy. Jeszcze nie wiem jakie tam sa dyfry ale nie jest to istotne bo nowy atak i talerz jest juz w drodze i powinien byc w pon lub wtor u mnie. :)21 Nie wiem tylko jak sie maja te most do oryginału. Tzn czy wielkosc, wytrzymalosc taka sama i czy moge zamiast uazowaego dac ten od wolgi ?? oczywiscie bebechy wsadze jesli sie da te co mam od uaza ;)
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » ndz wrz 12, 2004 3:40 pm

hmm. z tego co ja wiem to ani od wolgi ani od wawy nie pasuja bebechy..
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » ndz wrz 12, 2004 5:12 pm

RudeBoy pisze:hmm. z tego co ja wiem to ani od wolgi ani od wawy nie pasuja bebechy..
:roll: YYyyyyy przeca napisane ze bebechy biore od Uaza. :wink: Atak i talerz w drodze.
Chodzi czy wymiary mostu sa takie same cze moze tak jak zukowski deko mniejsze :-? Jak by kto wiedzial to bede dzwieczny. Nie wiem bo mostow tych jeszcze w domu nie mam wiec nie moge sobie miarka sprawdzic ;)
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » ndz wrz 12, 2004 5:20 pm

nie rozumie.. to co chcesz obudowe przelozyc?
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz wrz 12, 2004 7:07 pm

Znajomy po zmieleniu zmęczeniowym wszystkich posiadanych mostów założył do Uaz'a mosty od muszczela. Zrobił zawieszenie tylne wleczone na spężynach, drążkach i drążku Panharda. Robi taki wykrzyż, że kopara opada.Drążki wlokące nie idą 90 stopni do mostu lecz pod kątem aby nie bujało na boki i był większy zakres wachania.

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » ndz wrz 12, 2004 7:46 pm

RudeBoy pisze:nie rozumie.. to co chcesz obudowe przelozyc?
Noo tak wlasnie w obudowie problem i dylemat. :-?
w uazowej mam peknieta podpore i albo ja oleje i walne mlotem, albo dam pospawac albo dam inna obudowe mostu. kwestia czy wolga czy warsawa ma taka sama obudowe i wytrzymalosc ??
Ostatnio zmieniony ndz wrz 12, 2004 7:54 pm przez Jaroma, łącznie zmieniany 1 raz.
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » ndz wrz 12, 2004 7:49 pm

no napewno ma inna :)
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » ndz wrz 12, 2004 8:10 pm

tak niesmialo sugerowalbym od kraza zalozyc :oops:


ponoc nie do ukrecenia :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz wrz 12, 2004 9:53 pm

Jaroma pisze:
RudeBoy pisze:nie rozumie.. to co chcesz obudowe przelozyc?
Noo tak wlasnie w obudowie problem i dylemat. :-?
w uazowej mam peknieta podpore i albo ja oleje i walne mlotem, albo dam pospawac albo dam inna obudowe mostu. kwestia czy wolga czy warsawa ma taka sama obudowe i wytrzymalosc ??
A nie sa to mosty o takim jak w zuku prowadzeniu półosi/tzw półoś obciażona/?Obawiam sie,że dupa....
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » pn wrz 13, 2004 6:45 am

vandall1 pisze: A nie sa to mosty o takim jak w zuku prowadzeniu półosi/tzw półoś obciażona/?Obawiam sie,że dupa....
Pojedziem, zobaczym, pomierzym :)21 a jak bedą różnice... to trudno :( a pomysł z krazowymi superrr :) tylo obawiam się że bym musiał ciągle na zapiętem reduktorze śmigać... bo normalnie tego by żukawka nie zakręciła :)
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » czw wrz 16, 2004 7:24 am

No i niestety dwa mosty wołgowskie które się na zapadłej wsi pod zapadłą oborą walały były w zapadłym stanie... faktycznie... półosie nieodciążone... ale to mały ..uj :)21 jako awaryjny most mogłoby chodzić , bo szerokość mostu jest identyczna jak Uazowa, gdyby nie fakt że grucha obudowy jest dłuższa o jakieś 15cm od strony ataku... wał napędowy trza by krótszy założyć :(
ale dobrą stroną wyjazdu był fakt zanabycia 5 bardzo ładnych felg uazowych za koszmarną kwotą 60 szelestów... więc i tak się opłacało jechać ...hehehe
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw wrz 16, 2004 9:18 am

No to panowie - pozwolicie, że Was pogodzę co do paru kwestii:

- Sprawa pierwsza - użyteczność łożyska podporowego:

Należy je czym prędzej wyjebać z każdego mostu - a to dla tej przyczyny, o której mówił Banan: Gdy pojawia się luz w łożysku dwurzędowym, podporowe zaczyna obrywać na wyłamywanie, co skutkuje jego wybuchem, wmieleniem się jego kawałków w pozostałe mechanizmy i ogólną masakrą. Dla potwierdzenia ogólnej nieprzydatności owego łożyska, polecam szanownym kolego rozbiórkę cytowanego tu mostu wołgowskiego - czeka Was zdziwko... łożyska nie znajdziecie, bo... po prostu go nie ma i nigdy nie było. Prawdą skądinąd jest , że łożysko dwurzędowe wołgi jest większe i oba kosze z wałkami są bardziej od siebie oddalone, ale ogólnie - podporę wywalić!!!!! Żadnego spawania żeliwa - na zimno ch... da, na gorąco - wykrzywi w pizd.u całą obudowę. Takie wynalazki to tylko do dzipków.

- Sprawa druga - przydatność mostu z wołgi do uaza

Praktycznie żadna. Inne łożyskowanie ataku, dyfer dwusatelitowy, odlewany (choć sporo mocniejszy od żukowskiego), a przede wszystkim - zupełnie inne zęby - wołga ma most hipoidalny! Co do przełożenia całego mostu w miejsce uazowego - oczywiście można, ale tylko do dzipka, który jeździ po czarnym, bez zapinania przodu. Gdyż albowiem przełożenie w wołdze wynosi:
GAZ-M21 - 9:41
GAZ-24 - 10:41
Ponadto w gaz 24 zastosowano inne półosie, o mnieszym module wieloklina. Te z M-21 można zamiennie stosować w żukach i warszawach.
No.

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » czw wrz 16, 2004 10:43 pm

SebastianS pisze:No to panowie - pozwolicie, że Was pogodzę co do paru kwestii:
....
No.
Zapominamy o woldze i na tapete idzie warszawa. Jak tu jest z mostem ?? Przyda sie czy tak samo zapomniec ??
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw wrz 16, 2004 11:23 pm

Awaryjnie może być. Obudowa mostu taka sama, kosz dyfra można wykorzystać, z tym, że w warszawie i żuku talerz jest przykręcany śrubami 10x1, w uazie - 12x1 lub 12x1.25 - nie pamiętam... to sprawia pewne problemy, ale można je obejść.
Najwazniejsze, że na podstawie przełożeń warszawy, a także tarpana honkera 1.6 benzyna, oraz tarpana perkinsa, rośnie możliwość regulacji przełożeń w mostach - 7,8,9,10x41 !!!
Półosie warszawy - nie do zastosowania w uazie - są obciążone, zakończone łożyskiem i piastą ze szpilkami na koło. No i są jednakowej długości, a w uazie nie. Tak więc - po przespawaniu uchwytów resora - można warszawowski most założyć, z tym, że albo z dolonzaworowej warszawy (8x41), albo z górnej, po zamontowaniu w przednim moście kół 9x41 (warszawa i "normalny" tarpan rolnik)

baton
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw wrz 18, 2003 4:47 pm

Post autor: baton » pt wrz 17, 2004 8:44 am

czesc.most uaza jest szerszy od żuka ok.7cm.przy wąskich oponach
w gazie było ok.w uazie niewcisnełem felg z oponami oparły się o resory.

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » pt wrz 17, 2004 5:56 pm

SebastianS pisze:No to panowie - pozwolicie, że Was pogodzę co do paru kwestii:

- Sprawa pierwsza - użyteczność łożyska podporowego:
....
No.
No jak juz Sebastian potwierdzil to ide po mlotek :wink:
Zreszta łatwiej znalezc mlotek niz spawacza.
Kolejne pytanie to jak juz podpory ni ma to dawac dystanse miedzy lozysko czy luz kasowac nakretka ??
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt wrz 17, 2004 6:32 pm

tylko nakrętką...dystans wywalić...

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » pt wrz 17, 2004 6:38 pm

banan pisze:tylko nakrętką...dystans wywalić...
generalnie to zakrawa o brak czasu na "porządne" zdystansowanie :D czym różni się zdystansowanie bez podkładek z luźną nakrętką... od normalnego zdystansowania z podkładkami z dowaloną na fest nakrętką ... wiem że to pierwsze jest prostsze... i mniej czasochłonne... ale załóżmy że nie o to tu chodzi ?? pozdro dla Paczki :P
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt wrz 17, 2004 7:48 pm

JaFuzz pisze: czym różni się zdystansowanie bez podkładek z luźną nakrętką... od normalnego zdystansowania z podkładkami z dowaloną na fest nakrętką ...
tym, że jak się zrobi luz to dokręcasz nakrętke i jeździsz dalej...nie musisz wyciągać dystansu i na płycie z papierkiem szlifować go do żądanej wysokości...co jest dość upierdliwe w lesie albo daleko od domu :)21
a luz robi się często...

pozdrawiam Was i dziękuje :D

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt wrz 17, 2004 7:50 pm

JaFuzz pisze: ale załóżmy że nie o to tu chodzi ??
dla zasad to się kupuje łilisa i trzyma w ogrzewanym pokoju...a dla jeżdżenia ułatwia eksploatacje :)21

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » pt wrz 17, 2004 8:02 pm

banan pisze:
pozdrawiam Was i dziękuje :D
rozumiem że te pozdrowienia to od paczki :) hehehe... już zaczynam wątpić w możliwość że kiedykolwiek mni prześlesz obiecane graty... ale tak to bywa... hmmm.... :cry:
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » pt wrz 17, 2004 8:05 pm

banan pisze: tym, że jak się zrobi luz to dokręcasz nakrętke i jeździsz dalej...nie musisz wyciągać dystansu i na płycie z papierkiem szlifować go do żądanej wysokości...co jest dość upierdliwe w lesie albo daleko od domu :)21
a luz robi się często...
a nie wpadłeś na to że wystarczy od razu trochu bardziej zeszlifować dystans i założyć więcej podkładek dystansujących ?? i tedy "daleko od domu" hehehe :D będzie trza jedną wyciągnąć :)21 a nie na papierku docierać ...
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » pt wrz 17, 2004 8:05 pm

banan pisze: ... się zrobi luz to dokręcasz nakrętke i jeździsz dalej...nie musisz wyciągać dystansu i na płycie z papierkiem szlifować go do żądanej wysokości...co jest dość upierdliwe w lesie albo daleko od domu :)21
a luz robi się często...
To ja troche tego nie kumam. Jak firma posklada to sie nie robi ten luz tak czesto. (chyba ?? ) A bez podpory i bez dystansu luz sie robi czesto. To moze jednak ta podpora jest przydatna, np dzieki niej nie robi sie tak szybko luz ?? :-?
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość