JAKI SILNIK DO UAZA???

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Bartek z Wrocka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartek z Wrocka » pn wrz 27, 2004 1:00 pm

No to wojtak4, strasznie nerwowy jestes jak toczysz piane z pyska... pewnie inaczej bys gadal, gdybys to ty sam mial problem jaki silniczek wrzucic i wywalic na calosc 2-4 tysiaczkow !! Wtedy to na 100% by ci nie przeszkadzal ponowne rozpoczecie 100 razy juz walkowanego tematu !! A z reszta forum przegladalem 2 razy i nic tak naprwde konkretnego nie znalazlem. Jak sie czyta temat "UAZ 240D" czy cos w tym stylu, to ja ci zycze powodzenia... wiekszosc stron ktore sa zawarte w tamtym temacie to pier...enie o niczym!! !! !! !! A ja potrzebuje konkretne opinie ludzi, ktorzy maja cos fajnego pod maska...
| UAZ 469b |
| Wrocław |

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pn wrz 27, 2004 8:52 pm

Bartek z Wrocka pisze:... A ja potrzebuje konkretne opinie ludzi, ktorzy maja cos fajnego pod maska...
a co by cie interesowalo ??

:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Bartek z Wrocka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartek z Wrocka » pn wrz 27, 2004 9:56 pm

MOC, wysłucham wszystkich ciekawych opinii, ale na razie V8 sobie odpuszczę... :)2 a tak na marginesie dalej mam dylemat czy remontować, czy wsadzać 240D...
| UAZ 469b |
| Wrocław |

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pn wrz 27, 2004 9:59 pm

Bartek z Wrocka pisze:tak na marginesie dalej mam dylemat czy remontować, czy wsadzać 240D...
ja zrobilbym remont bo 1/nie lubie dyzli 2/w zasadzie w kwesti mocy niczego to nie zmienia

ale... biorac pod uwage spalanie i rosnace ceny benzyny i lpg to jednak D
Obrazek

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » pn wrz 27, 2004 10:00 pm

Bartek z Wrocka pisze:MOC, wysłucham wszystkich ciekawych opinii,
nie widze korelacji slów "MOC" i "ciekawe opinie"
:)21
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn wrz 27, 2004 11:07 pm

wupasek pisze:
Bartek z Wrocka pisze:tak na marginesie dalej mam dylemat czy remontować, czy wsadzać 240D...
ja zrobilbym remont bo 1/nie lubie dyzli 2/w zasadzie w kwesti mocy niczego to nie zmienia

ale... biorac pod uwage spalanie i rosnace ceny benzyny i lpg to jednak D
Ej, no proszę Cię... Nic nie zmienia?? Zrób co chcesz z 240D, nalej w niego paliwa do rakiet - każdy uaz/wołga go objedzie jak chce, nawet fabryczna, o robionej nie wspomnę... Jeden koło drugiego nawet nie stał... A przebieg momentu obrotowego uaz i wołga mają korzystniejszy i wartości wyższe niż diesel merca - wyraźnie!
Spalanie - no tak, gaz podskoczył, ale pamiętajmy, że gnojówka też podskoczy - ta zmiana proporcji cen jest chwilowa... Cóż tu porównywać - benzyniok cichszy, mniej drgający, mniej truje (zwłaszcza na LPG), zapala w zimie bez problemów...
Tak jak mówiłem - jedyna sprawa na korzyść diesla - wodoodporność. Ale to się też da opanować w benzynioku.

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pn wrz 27, 2004 11:24 pm

SebastianS pisze:
wupasek pisze:... 2/w zasadzie w kwestii mocy niczego to nie zmienia..
Ej, no proszę Cię... Nic nie zmienia?? {ciach}
hmm z tego co mi wiadomo (zastrzegam ze nie jestem specem od silnikow) to 240D ma zblizona wartosc KM do oryginalnego uaza, a jazda na lpg zmniejsza moc wiec jak napisalem wyzej w kwestii mocy to w zasadzie niczego nie zmienia

(chyba ze sie myle :wink: w koncu to Ty skladales nie jeden woz)
Obrazek

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn wrz 27, 2004 11:49 pm

Masz rację, moc jest podobna, nawet osiągana przy podobnych obrotach... Mowa o silniku najstarszej generacji (kwadratowe kolektory) z bagnetem w misce olejowej, nie w bloku, i z wałem o niejednakowych czopach głownych. Ale już moment (a "na momencie" się jeździ) - już uaz ma wyższy nieco...
Co do straty mocy na gazie - jeśli podstawisz mi dowolnego uaza z gazem - po pół godzinie daję Ci go, celem zidentyfikowania różnicy... Masz ok. 50% szans że zgadniesz, na czym w danej chwili jedziesz :)21 No, chyba że nosa nadstawisz :)

A juz najsłabsza wersja uazowołgi ma 86 koni... z czym do ludzi?

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pn wrz 27, 2004 11:52 pm

SebastianS pisze:[ciach]Co do straty mocy na gazie - jeśli podstawisz mi dowolnego uaza z gazem - po pół godzinie daję Ci go, celem zidentyfikowania różnicy... Masz ok. 50% szans że zgadniesz, na czym w danej chwili jedziesz :)21 No, chyba że nosa nadstawisz :)
no to chyba sie do Ciebie wybiore ze swoim :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn wrz 27, 2004 11:57 pm

"...nie krępuj się Albercik..." :)21
Zapraszam :)

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » wt wrz 28, 2004 6:25 am

A ja nie lubię benzyniaków radzieckich ani wołg bo to kupa gówna z którego non-stop sie leje olej co chwila zarzuca świece , ogromnie paliwozerny , po wjeździe do wody co chwila jebie sie sprzęgło skrzynia czesz czy i nabiera wody , biegi wylataja itd. A zimą to one pala ale chyba na korbę. A po za tym cały czas sie nie mogę doczekać kiedy mnie wołga objedzie. Jedyna kupa gówna uazowa która jest godna uwagi to uaz 2.9 choć strasznie paliwo żerny itd. jebie 5l oleju na 150km. Jak by to miało blok żeliwny to by może tak szybko nie umierało.

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » wt wrz 28, 2004 7:33 am

Ja mam Wolge.. Pali w zimie bez problemu... Olej nie leje z niej... wypiard zdecydowanie wiekszy od pewnego Uaza z 2,4D (co nawet niedawno wybuchl) a wiesz Artur o ktory chodzi. Pali w trasie 12l.... Topie, nurzam, zalewam woda i dziala i jedynie lozysko trzeba wymieniac raz na rok bo skrzynie juz od trzech lat katuje i nic sie nie dzieje.
Kwestia kto i jak sklada. Ja mialem zrobiony silnik u moim zdaniem jednego z dwoch najlepszych fachmanow w wawie. I juz trzy lata i dziala.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » wt wrz 28, 2004 8:17 am

GAZFAN pisze:Ja mam Wolge.. Pali w zimie bez problemu... Olej nie leje z niej... wypiard zdecydowanie wiekszy od pewnego Uaza z 2,4D (co nawet niedawno wybuchl) a wiesz Artur o ktory chodzi. Pali w trasie 12l.... Topie, nurzam, zalewam woda i dziala i jedynie lozysko trzeba wymieniac raz na rok bo skrzynie juz od trzech lat katuje i nic sie nie dzieje.
Kwestia kto i jak sklada. Ja mialem zrobiony silnik u moim zdaniem jednego z dwoch najlepszych fachmanow w wawie. I juz trzy lata i dziala.
Nie no jasne bez dwóch zdań . Wynika z tego że ci wszyscy co montują diesle to banda kretynów bo jak diesel pali 10-12 a wołga to samo tyle ze benzyny to po co matać i tyle zachodu dla 0,50gr na litrze ?? ?? Czekam 9 pazdziernika na ciebie w Biskupicach co tam 400km dla wołgi co pali tak mało. Pojezdzimy zobaczymy.

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » wt wrz 28, 2004 8:25 am

No stary.. jak ty z mojej wypowiedzi wyciagnales wniosek ze monterzy diesli to kretyni to tylko wspolczuc samokrytyki trzeba. Ja jedynie napisalem do postu jakie mam odczucia o swojej woldze.
A tak nawiasem mowiac to porownywalem mojego gaza z wolga do uaza z dieslem od ciebie (2,4D u Grzeska)... Tak jakos dziwnie sie zdarzylo ze temu dieslowiu sie wybuchlo... :-? Pech.
A do biskupic z zasady nie ruszam sie.
A agresjie to w torebeczke i na wynos prosze...
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt wrz 28, 2004 8:28 am

Artur pisze:A ja nie lubię benzyniaków radzieckich ani wołg bo to kupa gówna z którego non-stop sie leje olej co chwila zarzuca świece , ogromnie paliwozerny , po wjeździe do wody co chwila jebie sie sprzęgło skrzynia czesz czy i nabiera wody , biegi wylataja itd. A zimą to one pala ale chyba na korbę. A po za tym cały czas sie nie mogę doczekać kiedy mnie wołga objedzie. Jedyna kupa gówna uazowa która jest godna uwagi to uaz 2.9 choć strasznie paliwo żerny itd. jebie 5l oleju na 150km. Jak by to miało blok żeliwny to by może tak szybko nie umierało.
Chyba tylko wtedy jak sam skladasz taka wolge ...
Disco 300 ES

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » wt wrz 28, 2004 8:32 am

tak nawiasem mowiac jak Zbyszek Jarczynski lub Marek Szelagowski skladaja to sie nei leja. a kilka ich robot widzialem. i sam mam silnik spod reki M.Sz.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

kawoj2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:46 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: kawoj2 » wt wrz 28, 2004 8:55 am

A poważnie. Nie spotkałem nigdzie na forum, żeby ktoś wrzucił silnik np. od terrano. V6 160 kucy, latają terrana, to może i UAZ by poleciał "na wysokości lamperii"? A może się mylę i ktoś ma taką zmotę?

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » wt wrz 28, 2004 8:57 am

tez nie slyszalem o czyms takim, a jaka pojemnosc ma ten silnik ??
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt wrz 28, 2004 8:58 am

Artur pisze:A ja nie lubię benzyniaków radzieckich ani wołg bo to kupa gówna z którego non-stop sie leje olej co chwila zarzuca świece , ogromnie paliwozerny , po wjeździe do wody co chwila jebie sie sprzęgło skrzynia czesz czy i nabiera wody , biegi wylataja itd. A zimą to one pala ale chyba na korbę. A po za tym cały czas sie nie mogę doczekać kiedy mnie wołga objedzie. Jedyna kupa gówna uazowa która jest godna uwagi to uaz 2.9 choć strasznie paliwo żerny itd. jebie 5l oleju na 150km. Jak by to miało blok żeliwny to by może tak szybko nie umierało.
No i po co się tak pultasz? Napisałeś tu kupę bzdur - te wszystkie dolegliwości o których piszesz to cechy egzemplarzy złożonych przez rzeźbiarzy ludowych, którzy do cepelii powinni oddawać swoje wynalazki. Jakby taki matoł złożył merca, to też by ciekł na sznurze (przypominam że starsze mercedesy mają również tyly uszczelniacz wału w postaci sznura łojowego :-))
Mój silnik zapalał w zimie od pierwszego, może nieco przedłużonego zakręcenia - na gazie! Do -15 st. Potm trzeba było już benzynę włączyć.
A dla Twojej fachowości umocnienia - info na przyszłość: uaz 2.9 według mojej skromnej wiedzy ma własnie żeliwny blok...
A z innej beczki - o ile blok uaza faktycznie nie jest zbyt sztywny i co remont (porządny remont - znaczy się) wymaga osiowania, o tyle wołgowski takiej przywary nie posiada - jest dużo sensowniejszy, choć aluminiowy. Kto powiedział że z aluminium nie da się odlać sztywnego bloku ??
Jak w końcu będę miał trochę czasu wolnego, to skończę mój projekt doładowania silnika z wołgi - zobaczysz wtedy, co jeszcze da się z niego wycisnąć...

Awatar użytkownika
Bartek z Wrocka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartek z Wrocka » wt wrz 28, 2004 9:34 am

SEBASTAIN S. pseud. "wołga" VS. ARTUR pseud. "240D"
Who is the winner ?? :) :) :)
a może lepiej: Who will be a winner ?? :) :) :)
PS> Taką wymianę zdań Panowie to ja rozumiem !! Ale kłócić się nie ma sensu !! Pozdrowienie dla wszystkich użytkowników uazo-wołgi i uazo-diesli !! !! !! UAZ FOREVER :)
| UAZ 469b |
| Wrocław |

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » wt wrz 28, 2004 10:29 am

SebastianS pisze:
Sebasian pisze: A dla Twojej fachowości umocnienia - info na przyszłość: uaz 2.9 według mojej skromnej wiedzy ma własnie żeliwny blok...
A z innej beczki - o ile blok uaza faktycznie nie jest zbyt sztywny i co remont (porządny remont - znaczy się) wymaga osiowania, o tyle wołgowski takiej przywary nie posiada - jest dużo sensowniejszy, choć aluminiowy. Kto powiedział że z aluminium nie da się odlać sztywnego bloku ??
Jak w końcu będę miał trochę czasu wolnego, to skończę mój projekt doładowania silnika z wołgi - zobaczysz wtedy, co jeszcze da się z niego wycisnąć...
No widocznie skromna wiedza jak silnik uazowy 2,9 ma blok żeliwny :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 21 . Widzisz nawet na oczy nie widziałeś takiego gówna a sie mądrujesz a dodam ze na pewno niema bloku żeliwnego posiada zimering na wale i rozwiercony jest do 2,9 i kolektory okrągłe . A reszta to samo barachło .Proponuje ci wycieczkę do tarmotu. Banan wyciął jednego takiego mądrale co wciskał kit co żuk bez remontu jeździ 1000 000km a jak słyszę te brednie że uaz pali 10-12l benzyny to od razu takie brednie wkładam między bajki. Troszkę tych uazów miałem benzyniakami tyż jeździłem.
Zresztą wali mnie to przyjedź dowal wszystkim na rajdzie tą swoja wołga pokażesz puchar , a nie jakieś opowieści dziwnej treści.

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » wt wrz 28, 2004 10:33 am

Jak bys chcial zobaczyc pucharek jakis z rajdu zdobyty wolga to zapraszam do mojego garazu :)21
fakt ze tylko drugie miejsce.. ale przegrac z szarym to jak wygrac z 2,4 D :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » wt wrz 28, 2004 10:38 am

GAZFAN pisze:No stary.. jak ty z mojej wypowiedzi wyciagnales wniosek ze monterzy diesli to kretyni to tylko wspolczuc samokrytyki trzeba. Ja jedynie napisalem do postu jakie mam odczucia o swojej woldze.
A tak nawiasem mowiac to porownywalem mojego gaza z wolga do uaza z dieslem od ciebie (2,4D u Grzeska)... Tak jakos dziwnie sie zdarzylo ze temu dieslowiu sie wybuchlo... :-? Pech.
A do biskupic z zasady nie ruszam sie.
A agresjie to w torebeczke i na wynos prosze...
Małe sprostowanie silnik Grześka nie był kupiony ode mnie ani remontowany prze zemnie a to ze po jeździe w głębokiej wisełce nagle zaczęło cos pukać a potem koleś pół roku go katował aż wybuchł do końca. Pewnie merce tak maja ze nagle rozlatują sie tłoki na sworzniach.
Mi sie narazie udaje co roku powiększac kolecje pucharową 8)
Ostatnio zmieniony wt wrz 28, 2004 10:43 am przez Artur, łącznie zmieniany 1 raz.

kawoj2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:46 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: kawoj2 » wt wrz 28, 2004 10:43 am

V6 nissana ma 3 litry, w wersji z maximy lub ZX-a ma 170 kucy, a może być nawet z turbo. Moment 250-350 tak około. Są dwa typy tych silniczków, zmiana była ok 90 roku. Te silniki zawsze napędzały tył, więc skrzynie są - choć dość długie. Taki motorek i skrzynka marnuje się u mnie w piwnicy...

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt wrz 28, 2004 11:54 am

Artur pisze:
SebastianS pisze:
Sebasian pisze: A dla Twojej fachowości umocnienia - info na przyszłość: uaz 2.9 według mojej skromnej wiedzy ma własnie żeliwny blok...
A z innej beczki - o ile blok uaza faktycznie nie jest zbyt sztywny i co remont (porządny remont - znaczy się) wymaga osiowania, o tyle wołgowski takiej przywary nie posiada - jest dużo sensowniejszy, choć aluminiowy. Kto powiedział że z aluminium nie da się odlać sztywnego bloku ??
Jak w końcu będę miał trochę czasu wolnego, to skończę mój projekt doładowania silnika z wołgi - zobaczysz wtedy, co jeszcze da się z niego wycisnąć...
No widocznie skromna wiedza jak silnik uazowy 2,9 ma blok żeliwny :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 21 . Widzisz nawet na oczy nie widziałeś takiego gówna a sie mądrujesz a dodam ze na pewno niema bloku żeliwnego posiada zimering na wale i rozwiercony jest do 2,9 i kolektory okrągłe . A reszta to samo barachło .Proponuje ci wycieczkę do tarmotu. Banan wyciął jednego takiego mądrale co wciskał kit co żuk bez remontu jeździ 1000 000km a jak słyszę te brednie że uaz pali 10-12l benzyny to od razu takie brednie wkładam między bajki. Troszkę tych uazów miałem benzyniakami tyż jeździłem.
Zresztą wali mnie to przyjedź dowal wszystkim na rajdzie tą swoja wołga pokażesz puchar , a nie jakieś opowieści dziwnej treści.
Dobrze zrobiony silnik wolgi z solexem pali bez problemu na trasie 10-12 litrow.
Disco 300 ES

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość