Miałem nadzieję, że skończysz gadać bzdury...Lorado pisze:Mam nadzieję że się przejęzyczyłeś.Drugi jest zgarniający i różni się od pierwszego przekrojem poprzecznym.Ważne jest ich osadzemie w tłoku.Co do grubości się nie wypowiadam.POZDRO
Zgarniający (inaczej: olejowy) jest 3. pierścień.
Istotnie, prawdą jest, że drugi pierścień uszczelniający (kompresyjny) ma inny przekrój, a mianowicie fazę na górnym, wewnętrznym narożniku swojego przekroju poprzecznego - spotyka się fazę pod kątem 45 stopni, a także taki jakby "schodek". I jedna i druga - jak powiedziałem - leżą od wewnątrz pierścienia (od strony tłoka, nie tulei), a ich zadaniem jest wywołanie ułożenia się pierścienia w rowku w taki sposób, aby jego powierzchnia współpracująca z tuleją cylindra nie była do niego całkowicie równoległa, a minimalnie stożkowata, co zmniejsza grubość filmu oleju, celem ograniczenia jego zużycia - w tym sensie drugi pierścień ma pewną rolę związaną z olejem, ale oczywiście nie oznacza to że jest pierścieniem zgarniającym z funkcji. Na poparcie przytoczę dwa fakty:
Po pierwsze - niektóre silniki UAZ-a miały rzeczone fazki na OBU pierścieniach uszczelniających - oto dowód:
http://www.uazbuka.ru/lib/orlovar/eng417krsh.htm
Po drugie - w każdym silniku S-21, poza faktem, że występują aż cztery pierścienie (dwa olejowe i dwa uszczelniające) - uszczelniające OBA mają wzmiankowaną fazkę - zarówno chromowany (nr1) jak i fosfatowany (Nr2).
Chcę się więc, zyskawszy kolejny argument odnieść do tej wypowiedzi:
Twoje wrażenia mnie niespecjalnie obchodzą, co do swojej aktywności na forum - nie odczuwam potrzeby ani tłumaczenia się, ani udowadniania czegokolwiek komukolwiek - od tego jest opcja "szukaj", żeby sobie zweryfikować, kto, w jakim stopniu, na ile spontanicznie i na ile często się udziela (że nie wspomnę o wartości prezentowanej wiedzy).Rafał D pisze:Aby ktoś mógł po nią sięgać ktoś się nią musi dzielić i nie powinna to być podstawa aby go obdzielać epitetami i obrażać. Prawda jest taka, że coraz trudniej znaleźć na tym forum konkretne odpowiedzi na pytania na które nie potrafię znaleźć odpowiedzi np w "Obsłudze technicznej i Naprawie UAZa". Szkoda, że niektórzy koledzy, przepraszam, Panowie dzielą się nią dopiero jak uczyni to, w dobrej mam wrażenie intencji, ktoś inny i po to aby wkazać swą wyższość
Dobrymi intencjami jest piekło brukowane - ciekawym Twojej reakcji, gdybyś dostąpiwszy politechnizacji na forumowych publikacjach Lorado zbudował silnik do swojego sprzęta, po czym zaliczył murowany zgon tegoż silnika. MOże wtedy nie gadałbyś o czyimś rzekomym okazywaniu wyższości, tylko cieszył się, jeśli na forum komuś zechce się czasem przytępić jakiegoś siewcę bzdur - nawet działającego w najlepszych intencjach.
Mam jedną zasadę: nie znam się na czymś, to siedzę cicho i ew. chłonę to, co napiszą mądrzejsi. Na przykład w dziedzinie silników diesla nie mam za wiele do powiedzenia - i w takich wątkach zabieram głos niezwykle rzadko - i tylko, gdy mam pewność, że wiem, o czym piszę.
Przykładów jest więcej - Lorado jest aktywny w wielu wątkach i nie jest to pierwszy, gdzie korygowałem dyrdymały, jakie powypisywał - stąd moje zniecierpliwienie, bo gdzie się nie ruszę, tam natykam się na jego posty - zazwyczaj mocno niekompetentne.
Uff
