JAKI SILNIK DO UAZA???

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » wt wrz 28, 2004 12:18 pm

Moj silnik wolgi z jednogardzielowym jikovem na trasie pali 12.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » wt wrz 28, 2004 1:05 pm

Widocznie słabo zrobione bo Zuk z opowieści przejezdzał 1mil kilometrów i palił 5,5 :)21 :)20 A również był dobrze zrobiony.

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » wt wrz 28, 2004 1:08 pm

rozumiem po tych buzkach ze to mialo byc smieszne..... bo tylko ponich mozna by to stwierdzic..
Jak lubisz opierac sie na opowiesciach to prosze bardzo.
Ja wole sam cos przezyc niz w opowiesci sie wsluchiwac.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt wrz 28, 2004 2:53 pm

Artur pisze:
SebastianS pisze:
Sebasian pisze: A dla Twojej fachowości umocnienia - info na przyszłość: uaz 2.9 według mojej skromnej wiedzy ma własnie żeliwny blok...
A z innej beczki - o ile blok uaza faktycznie nie jest zbyt sztywny i co remont (porządny remont - znaczy się) wymaga osiowania, o tyle wołgowski takiej przywary nie posiada - jest dużo sensowniejszy, choć aluminiowy. Kto powiedział że z aluminium nie da się odlać sztywnego bloku ??
Jak w końcu będę miał trochę czasu wolnego, to skończę mój projekt doładowania silnika z wołgi - zobaczysz wtedy, co jeszcze da się z niego wycisnąć...
No widocznie skromna wiedza jak silnik uazowy 2,9 ma blok żeliwny :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 21 . Widzisz nawet na oczy nie widziałeś takiego gówna a sie mądrujesz a dodam ze na pewno niema bloku żeliwnego posiada zimering na wale i rozwiercony jest do 2,9 i kolektory okrągłe . A reszta to samo barachło .Proponuje ci wycieczkę do tarmotu. Banan wyciął jednego takiego mądrale co wciskał kit co żuk bez remontu jeździ 1000 000km a jak słyszę te brednie że uaz pali 10-12l benzyny to od razu takie brednie wkładam między bajki. Troszkę tych uazów miałem benzyniakami tyż jeździłem.
Zresztą wali mnie to przyjedź dowal wszystkim na rajdzie tą swoja wołga pokażesz puchar , a nie jakieś opowieści dziwnej treści.
No to po kolei:
Silnika 2.9 faktycznie jeszcze nie robiłem, mówę na odpowiedzialność wiarygodnego dla mnie człowieka, który mi takie info przekazał - nota bene sam byłem zdziwiony, sądząc, że ten silnik powstał minimalnym nakładem kosztów jako modyfikacja normalnego 2.5 Tymczasem gość zeznawał że to zupełnie inny silnik - no i własnie, że lany z żeliwa... Chętnie skoryguję wiedzę na ten temat - może masz jakieś foki tego sprzęta?
Odnośnie zużycia paliwa: tak, to prawda, uaz/wołga daje radę tyle spalić, oczywiście nie w terenie ani w mieście- tylko na trasie, z wypiętymi sprzęgiełkami. Sam jadąc, jako eskorta świeżo nabytego przez kumpla gazika (czyli max 80) - spaliłem - ku swojemu zaskoczeniu - poniżej 10 gazu!
No i na koniec sprawa pucharów - widzisz, stary - tą wołgę miałem w plaskaczu, mojej warszawie... Wiadomo ze się autem z napędem na jedną oś nie będę rył w głębokie błoto, bo to nie ma sensu... A i tak są tu na tym forum ludzie, którzy wiedzą, że lżejsze imprezy terenowe tym autem czasem odwiedzam i zdarza mi się podczas PP pogodzić wszystkich... tak tak, warszawą! Ponieważ ciężko ustalić obiektywną trasę, na której możnaby wyłonić sensowniejszy silnik, gdy Ty masz swój w terenowym a ja swój w osobowym - bądź co bądź - aucie - nie wiem, jakie puchary i z jakich imprez byłyby Cię skłonne zadowolić... Ale mam nadzieję, że kiedyś tam ukończę mojego syfa - wtedy pogadamy na równych warunkach... :)23

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr wrz 29, 2004 7:04 am

Jojo :roll:

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw wrz 30, 2004 12:54 am

kawoj2 pisze:V6 nissana ma 3 litry, w wersji z maximy lub ZX-a ma 170 kucy, a może być nawet z turbo. Moment 250-350 tak około. Są dwa typy tych silniczków, zmiana była ok 90 roku. Te silniki zawsze napędzały tył, więc skrzynie są - choć dość długie. Taki motorek i skrzynka marnuje się u mnie w piwnicy...
Pogadac mozna.... :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » czw wrz 30, 2004 7:48 am

Bartek z Wrocka pisze:Taki 2,9 V6 ze Scorpiaka to pali pewnie ze 20l/100km w Uazie... troche duzo :) A co do dodatkowych pior z przodu przy 300D to tak zrobie, ale czy to jest jakis wielki problem techniczny dolozyc jeszcze po 2 z kazdej strony?
co ty chcesz zrobić
MOC ma racje
chrochón to tragedia
czytałeś może kiedyś off-road
tam jest opis
andoria razem z turbino to chodzi w uazie może ciuteńkie lepiej niż orginał
ten 2,9 to jest to
zapodaj go razem ze skrzynio i wsadż reduktor gaza
wtedy wszystko ładnie pasuje
ps w Mławie jest taki poldek z tym motorem
w klasyfikacji open jest drugi w kraju na 1/4 mili
ps2 ja jeżdze na silniku poloneza i żyje

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » czw wrz 30, 2004 11:27 am

Ja powiem tak jeżeli chce sie normalnie pojeździ bez większych aspiracji sportowych do normalnego pogłów kowania w terenie to wtedy diesel czy Andoria czy MB i kieszeń tak nie boli . A jeżeli sie myśli bardziej profesjonalnie to większy benzyniok a najlepiej V8 wtedy koszty paliwa nie grają większej roli.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw wrz 30, 2004 11:37 am

Artur pisze:Ja powiem tak jeżeli chce sie normalnie pojeździ bez większych aspiracji sportowych do normalnego pogłów kowania w terenie to wtedy diesel czy Andoria czy MB i kieszeń tak nie boli . A jeżeli sie myśli bardziej profesjonalnie to większy benzyniok a najlepiej V8 wtedy koszty paliwa nie grają większej roli.
I to jest sensowna wypowiedź :)2 , z tym że przy benzyniokach kieszeń można też odciążyć instalując bombę... Parszywe to paliwo, ale czyż gnojówka lepsza? :)21

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw wrz 30, 2004 2:08 pm

SebastianS pisze: Parszywe to paliwo, ale czyż gnojówka lepsza? :)21
chyba lepsza bo mniej problemów jak zbabraknie to można się poratować od chłopa z ciągnika czy w inny sposób :)25 i nie jest taka wybuchowa :)2
Gazy 69

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw wrz 30, 2004 2:39 pm

jeśli moge coś powiedzieć...

nikogo nie wyciąłem i czekam na tego gościa bo obiecał kosztorys remontu zapodać we wrześniu - chodzi o kapitalke za 1200-1500 pln...

dobry uaz wciąga diesle jak mu się chce...
pali 10-12 a żuk 9-10 na asfalcie przy spokojnej jeździe...

to tyle...

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » czw wrz 30, 2004 2:45 pm

banan pisze:..dobry uaz wciąga diesle jak mu się chce...
pali 10-12 a żuk 9-10 na asfalcie przy spokojnej jeździe...
no!
i to powinien byc motyw przewodni tego dzialu forum :)21
Obrazek

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw wrz 30, 2004 8:17 pm

Temat jest: jaki motor?Zalezy od kieszeni i planów wykorzystania furki.I tak:
1/Kieszeń cienka,po zakupie zostało ze 2 tysiaki może:
Nie ruszać,zostawic oryginał,ratowac to co mozna,ew zukować jesli umarty całkiem.
2/Kieszeń trochę grubsza /3-4tys/:
Jak wyzej plus gaz zapodać.
3/Kieszeń do 6 tys:
Diesel starego typu mb,lub stary benzyniak mb/W115,W123/
4/Kieszeń 8-10 tysięczna:
Diesel od mb 124 lub benzyniak od 124,max pojemności 2.4d,lub 2.3benz
5/Kieszeń ponad 10 tysięczna:mozna motać na całego.

Powyzsze kwoty moga byc dyskusyjne,ale wniosek jeden:nie ma miedzi-to nie ma co kombinować.
Zdecydowanie nie polecam:
-pakowania do uaza sześciocylindrowych rzędówek,albo dużych V
-wyrzucania reduktora uazowskiego na rzecz gazowskiego.
I wiadomo:dyzel to dobra przeprawa i pyrkanie na co dzień,benzynka-dobra do wszystkiego,ale nie tania/chyba że z gazem/.
Reszta wg mnie jest sentymentalnym przekomarzaniem się :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » czw wrz 30, 2004 9:14 pm

tak jak Vandall1 napisał jestem za, no chyba ze silnik za friko jak w moim przypatku
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw wrz 30, 2004 10:32 pm

No w koncu cos kontretnego i z sensem
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » czw wrz 30, 2004 10:34 pm

jerry30 pisze:No w koncu cos kontretnego i z sensem
ja sie chyba domyslam czemu tak sie dzieje, ale wole siedziec cicho bo tez pojde do kwarantanny :)21
Ostatnio zmieniony pt paź 01, 2004 12:31 pm przez moralez, łącznie zmieniany 1 raz.
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt paź 01, 2004 3:04 am

wojtekd pisze:ja sie chyba domyslam czemu tak sie dzieje, ale wole siedziec cicho bo tez pojde do kwarantanny :)21
Wojtku-nie jestem na żadnej kwarantannie-tylko chwilowo jestem zajety dosc poważnymi sprawami,to i humor nie za bardzo dopisuje,hehe
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pt paź 01, 2004 11:29 am

banan pisze:jeśli moge coś powiedzieć...

dobry uaz wciąga diesle jak mu się chce...
pali 10-12 a żuk 9-10 na asfalcie przy spokojnej jeździe...

to tyle...
To my chyba do gelejzy 300GD założymy silnik wołgi :)21 bo ten na czarnym wciąga średnio 15-18 ON a na trasie ok12 no i okropny muł.

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » pt paź 01, 2004 12:07 pm

vandall1 pisze:
wojtekd pisze:ja sie chyba domyslam czemu tak sie dzieje, ale wole siedziec cicho bo tez pojde do kwarantanny :)21
Wojtku-nie jestem na żadnej kwarantannie-tylko chwilowo jestem zajety dosc poważnymi sprawami,to i humor nie za bardzo dopisuje,hehe
ale to nie chodzi o ciebie :)21
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt paź 01, 2004 8:13 pm

:o :o Nie gadaj??MOC w ciupie siedzi???
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

kcuf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw maja 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skierniewice

Post autor: kcuf » pn paź 11, 2004 8:59 pm

Pytam bo nadal nie wiem jaki silnik zapodać
moje wymagania
bezyna
mocy troche wiecej od uza i wolgi
moment nie mniejszy
nie duzo roboty
sapalanie do 23 l gazu (tyla mi pali aktualnie)
Paweł Urbanek
Liberty Renegade 2005

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn paź 11, 2004 11:18 pm

kcuf pisze:Pytam bo nadal nie wiem jaki silnik zapodać
moje wymagania
bezyna
mocy troche wiecej od uza i wolgi
moment nie mniejszy
nie duzo roboty
sapalanie do 23 l gazu (tyla mi pali aktualnie)
Dobrze zrobiona i podkręcona wołga - ot co.

kcuf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw maja 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skierniewice

Post autor: kcuf » wt paź 12, 2004 8:01 am

uazowołga czy wołga?
czy jest jakaś firma co sprowadza takie silniki ze wschodu bez dokumentów
Paweł Urbanek
Liberty Renegade 2005

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt paź 15, 2004 5:57 am

ja ci mowie bierz merca :)2 8)
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » pt paź 15, 2004 6:55 am

witam
po pierwsze musisz sie zastanmowić ile kasy maswz na eksploatacje:)
nie ma sensu wsadzać silnika zmyt duzego, bo mosty będziesz mielił przy spokojniej jeździe średnio raz na 3-4 miesiace. moje propozycje:
-ford 2,3 2,8 2,9
-mb 2,0 ( u sojer w muscelu dobrze chodzi ale tylko na kołach do 31) lub 2,3
-uazowołga- dobra propozycja chłopaków ,najmniej kosztowna i nie kopotliwa w motaniu

moim zdaniem silnik musi być lekki i mocny, lecz nie więcej niz 160-170KM nominalnej. pamiętaj ze moce nominalne a te rzeczywiste w silniku używanym który kupisz to dwa inne światy. licz sie ze spadkiem ok 20-30 % to normalne jak silnik ma swoje lata.
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości