gadanie o farmazonach -> shout Box

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: GikroV » śr mar 30, 2011 9:57 pm

losiek pisze:i znowu ja. Czy do przeglądu potrzebują tylko ważnej butli (tabliczka na butli) oraz papierów na butle? Papiery na instalację potrzebne są w wydziale komunikacji zeby dostać pieczątke w dowód?
Mają prawo żądać okazania kompletu dokumentów od instalacji gazowej.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Marcin_75 » pt kwie 01, 2011 10:44 am

Objedź wszystkie stacje w mieście, w którejś w końcu sama tabliczka im wystarczy :D
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
Gocu
Posty: 486
Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Gocu » ndz kwie 03, 2011 8:08 pm

Koledzy, możecie polecić jakiś warsztat w okolicy Jasła, gdzie będę mógł sprawdzić Uaza? A może ktoś z Was jest z tych okolic i mógłby zaoferować pomoc? :)
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: losiek » śr kwie 27, 2011 9:08 pm

I znowu z serii LPG.


Czy w przypadku kontroli przez policje auta z instalacją LPG bez pieczatki w dowodzie = laweta na parking policyjny?

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: carinus » czw kwie 28, 2011 9:32 pm

losiek pisze:I znowu z serii LPG.


Czy w przypadku kontroli przez policje auta z instalacją LPG bez pieczatki w dowodzie = laweta na parking policyjny?
Raczej zabranie dowodu,symboliczny mandacik i załatwianie wszystkich formalności w celu odzyskania dowodu.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Gocu
Posty: 486
Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Gocu » wt maja 03, 2011 1:22 pm

Koledzy, mam takie pytanie. Zamierzam za niedługo zamontować w swoim Uazie odciągi. Możecie coś podpowiedzieć, jak to zrobić? :roll:
Wiem, że jest potrzebna jakaś stalowa linka i tyle. Pomóżcie :)
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Balu-Balu » wt maja 03, 2011 6:35 pm

Jeśli masz kangura mocowanego do ramy to tam nie mocuj bo rama/kangur nie pracuje tak jak buda. Czyli mocuj buda-buda. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: losiek » śr maja 04, 2011 7:56 am

no jak pojedziesz do sklepu z metalami to kupisz sobie linke, haczyki jakie ci potrzeba, i śrube rzymską do napinania.

ja to przyczepiłem do płaskowiników przykręconych w miejsce tych blaszek z gumowymi nóżkami do kładzenia szyby. Tylko przykręć te płaskowniki na 2 czy 3 śruby chociaż bo ci ramke od szyby powygina, no i powoli przez te gałęzie :)

ogolnie to przydatna sprawa a nawet bardzo :) jak nie mialem to w ciagu dwoch lat wymienilem 3 szyby (tzn trzy połówki). a jak mam od polotora roku to żadnej :)

Awatar użytkownika
Gocu
Posty: 486
Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Gocu » czw maja 12, 2011 8:47 am

Witam!
Koledzy, mam pytanie. Przymierzam się do wymiany świec w moim Uazie. Tylko najgorsze jest to, że nie wiem jakie idą do niego. Chciałbym od razu zmienić oleje w mostach, reduktorze, filtrach i w silniku. Bardzo bym prosił o jakiś namiar, jakie te oleje i świece kupić.
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: radek4x4 » pn maja 16, 2011 7:17 am

Świece ruskie A11 u mnie najlepiej na takich świecach jeździł uaz, a oleje to silnika mineralny lotosu, skrzynie mosty - przekładniowy kupywany luzem.
Aro 243 3.2 D

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: tarhim » pn maja 16, 2011 11:49 am

U mnie świece NGK BP6HS dają radę, a olej trochę zależnie od kondycji silnika - zaraz po kapitalce można lać spokojnie syntetyk, ale do swojego to wlewam selektol bo dół nierobiony i tak.

Ja mam z kolei głupie pytanie - przy przechyle jakoś od 50 stopni (w tył, znaczy - przednia oś wyżej) coś mi syczy jak głupie spod maski i silnik się dławi. Jazda na lpg, więc benzyna odpada, płyny wszystkie są... Macie pomysł?
(silnik wołga)
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: EDEK:):):):) » pn maja 16, 2011 3:45 pm

Może coś w chłodnicy znaczy gorący płyn spływa na tylnie powierzchnie/obszary silnika i syczy para pod ciśnieniem z pod korka , albo coś się napina - węże jakieś może :o chociaż cholipcia raczej nie :-? .Trzeba oblukać w dwie osoby najlepiej wjazd pod górkę , ty na heble i drugi kuken pod maskę :)21 .A nie wycieka ci co na kolektor podczas przechyłu ?? ??
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: GikroV » pn maja 16, 2011 3:50 pm

tarhim pisze:...silnik się dławi...)
Może mocy przy podjeździe brakuje :wink:

U mnie był lekki ruch chłodnicy i wentylator szlifował osłonę.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: EDEK:):):):) » pn maja 16, 2011 4:54 pm

Żeby nie zaśmiecać nowym tematem mam szybkie pytanie : mianowicie czy pod te tarcze kotwiczne dedykowane pod system Lucas Girling http://allegro.pl/uaz-tarcze-kotwiczne- ... 85921.html
był tylny zacisk produkowany przez FSO.Chodzi mi o to że chciałbym mieć tarczowe heble z tyłu i podłączyć linkę ręcznego i mieć spokój z ręcznym ( wreszcie ).Czy FSO miało takie rozwiązanie techniczne ???.Jeżeli miało to czy rozstaw otworów na tej tarczy kotwicznej pod ten zacisk ( rzekomy ) będzie pasował ???
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Takayuki » pn maja 16, 2011 5:26 pm

Mam takie hamulce na jednej osi, nie ma czegoś takiego :) Podłącz linkę do oryginalnego ręcznego ;)

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: GikroV » pn maja 16, 2011 7:08 pm

http://allegro.pl/sensor-wskazanie-wska ... 95481.html
http://allegro.pl/42-wskaznik-sensor-ws ... 07777.html
http://allegro.pl/sensor-peln-wskazania ... 57503.html

Widział ktoś coś takiego żeby poprawnie działało? Rozumiem że taki wskaźnik wrzucam zamiast zwykłego na wielozaworze, podłączam zasilanie i na wyprowadzeniu z owego "zegarka" mam zmienną rezystancję w zależności od poziomu gazu... Rezystancję którą mogę wykorzystać aby poziom gazu pokazywać na oryginalnym zegarze ?

Dobrze myślę czy tu jest coś bardziej skomplikowanego ?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: tarhim » pn maja 16, 2011 7:54 pm

GikroV pisze: Widział ktoś coś takiego żeby poprawnie działało?
Widział. W komplecie oczywiście, wkaźnik oryginał plus czujnik oryginał.
Rozumiem że taki wskaźnik wrzucam zamiast zwykłego na wielozaworze, podłączam zasilanie i na wyprowadzeniu z owego "zegarka" mam zmienną rezystancję w zależności od poziomu gazu...
Najczęściej przyklejasz na tym zwykłym (ten halotronowy z ostatniego linka, na przykład).
Rezystancję którą mogę wykorzystać aby poziom gazu pokazywać na oryginalnym zegarze ?
Dobrze myślę czy tu jest coś bardziej skomplikowanego ?
No kombinujesz tak samo jak ja, że potem to będzie można dostosować do oryginalnego zegara jakimś układem. Na razie poprzestałem na teorii, bo i tak mi się wskaźnik z wielozaworu odmeldował dwa lata temu na oesie :>


Przy okazji - widział ktoś w praktyce butlę toroidalną wrzuconą między ramę a budę (zamiast tych dziurkowanych poprzeczek ramy)? Ile tam włazi?
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: EDEK:):):):) » pn maja 16, 2011 7:56 pm

Takayuki a mógłbyś szerzej o tym ręcznym :-? :-? Ewentualnie jakieś zdjęcia i pomysły z montażem :)21
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Takayuki » pn maja 16, 2011 9:31 pm

Wywalasz oryginalną dźwignię ręcznego, zostaje tylko ten bolec na reduktorze + dźwignia wciskająca rozpierak szczęk
- montujesz w kabinie coś co ciągnie linkę, wg gustu
- linkę pod podłogę
- w tej blasze między reduktorem a skrzynią wiercisz dziurę odpowiadającą średnicy pancerza linki - żeby się na niej blokował
- linkę łączysz z dźwignią rozpieraka na reduktorze
- od rozpieraka jakaś sprężyna żeby się linka chowała po spuszczeniu ręcznego
- sprężynę dać równolegle z rozpierakiem - jak miałem pod skosem w górę to wyciągnęło ten bolec z reduktora i ręczny znikł w najmniej odpowiednim momencie w górach :)
- widoczna na foto blaszka łącząca dźwignię rozpieraka z linką ma rząd dziurek do regulacji ręcznego :)

U mnie zrobiłem to na lince i pedale od Mercedesa:

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: GikroV » pn maja 16, 2011 11:15 pm

tarhim pisze:Przy okazji - widział ktoś w praktyce butlę toroidalną wrzuconą między ramę a budę (zamiast tych dziurkowanych poprzeczek ramy)? Ile tam włazi?
Ja widziałem. Uaz był 5 cm podniesiony na wieszakach + odbojniki na ramie (chyba od stara) ale ilu litrowy zbiornik to nie pamiętam :/ Trzeba zmierzyć ile jest miejsca i na stronach producentów popatrzeć na wymiary i pojemność (np. stako)
Mnie korci żeby wywalić butle zamiast zbiornika paliwa... bo już mnie wqrwia pod kanapą, koliduje ze wszystkim :)11
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: tarhim » wt maja 17, 2011 8:36 am

GikroV pisze: Mnie korci żeby wywalić butle zamiast zbiornika paliwa... bo już mnie wqrwia pod kanapą, koliduje ze wszystkim :)11
Mnie korci jedno i drugie - żeby była rozsądna pojemność z dwóch butli (teraz mam 60l na pace, między nadkolami). Dlatego badam opcje.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Paweł93 » ndz maja 22, 2011 8:31 pm

To jeśli rozmawiamy o pierdołach to mam do Was takie pytanie:
Czy na oryginalnym silniku z napędem 4x4 i włączonym reduktorem na czystym asfalcie UAZ gdyby np. zaparł się o słup dał by rade obracać kołami czy silnik by się dusił ?
Wiem że trochę dziwnie pytanie ale od tego jest ten temat.
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
Gocu
Posty: 486
Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: Gocu » ndz maja 22, 2011 8:53 pm

Jeżeli silnik jest sprawny, a Uaz stoi na oryginalnych laczkach, powinien buksować kołami.
Ew. przesunąłby słup :)21
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ

Awatar użytkownika
hipis79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: pn paź 22, 2007 10:05 pm
Lokalizacja: tarnowskie góry

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: hipis79 » ndz maja 22, 2011 9:06 pm

sprawa do sprawdzenia, ale niestety w promieniu 600km nie ma czystego asfaltu:)
UAZ 1979r 2.3l V6

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: gadanie o farmazonach -> shout Box

Post autor: poreb » ndz maja 22, 2011 9:55 pm

podjedz na budwoe A1
przedwczoraj kladli nowy
moze kawalek czystego sie znajdzie :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości