Półosie nowego typu Trial

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Półosie nowego typu Trial

Post autor: gaaz99 » pn kwie 07, 2014 10:22 am

Obrazek Chodzi mi dokładnie o półosie numer 2, jeździ ktoś na tym lub miał jakieś doczynienie z nimi? Jak jest z ich wytrzymałością w porównaniu do normalnych półosi Uaza? Pozdrawiam
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Afgan_4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob sty 23, 2010 3:26 pm
Lokalizacja: RBI

Re: Półosie nowego typu Trial

Post autor: Afgan_4x4 » ndz kwie 20, 2014 2:41 pm

Właśnie też chciał bym wiedzieć :)
a morał tej bajki jest krótki i niektórym znany ten kto mówi prawdę musi być pijany ;d

Awatar użytkownika
Xerkses
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: wt paź 12, 2010 8:33 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Półosie nowego typu Trial

Post autor: Xerkses » pn maja 05, 2014 11:13 pm

Ja póki co nie jeździłem, ale można wyciągać wnioski z samego ich przeznaczenia i budowy.

Te zbudowane na przegubach Tracta nie są powszechnie stosowane w motoryzacji i używano ich raczej dawno temu. Chodzi tutaj przede wszystkim o ich żywotność jak sądzę, ponieważ rozkład naprężeń podczas pracy mają wspaniały, ale powierzchnie trące są duże i raczej nie wydłuża im to żywotności.
Te drugie wyposażone są już w bardziej cywilizowane przeguby, na rosyjskich forach zwane "przegubami królewskimi". Są to, o ile się nie mylę przeguby Rzeppa, albo Birfielda (wcześniejsze, te klasyczne miały przeguby Weissa). Można sobie poczytać o wadach lub zaletach, ale są one generalnie, że tak powiem "cywilizowane" :D

Co do zastosowania, to ono chyba najbardziej definiuje kto powinien kupić jakie.
Te na przegubach Tracta powinny wytrzymywać naprawdę duże naciski i podejrzewam że przeznaczone są dla ludzi jeżdżących głównie w teren.
Za to "2" montowane są fabrycznie w nowych Patriotach i Hunterach. Sęk w tym, że choć bardzo ucywilizowane przygotowane do tego aby spokojnie wytrzymały wydłużony okres gwarancyjny, nie przenoszą już takich momentów napędowych jak poprzednie (przełożenie 4,111, mniejsze koła, mniejsze przełożenie 1 i wstecznego biegu, nowe silniki z nieznacznie większym momentem niż stare - max 230 Nm)

Mam nadzieję, że pomogłem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości