Strona 1 z 1
Snorkel
: pt sie 08, 2014 3:42 pm
autor: bobbik
https://plus.google.com/photos/11428827 ... 7083379057
W związku że zrobiłem sobie stalowy, to ten z plastiku jest do wzięcia.
A stalowy jest z odcinka tłumika od Sprintera, 67pln.
Niech mi ktoś pokaże jak i z czego zmotane podejscie pod gaźnik, bo żadne sensowne kolanko nie mieści mi się pod machą, a mam podliftowaną budę i nie mam miksera.

Re: Snorkel
: ndz sie 10, 2014 4:26 pm
autor: TASMAN UAZ
nie źle wygląda

od dłuższego czasu rozglądam się za czym fajnie wyglądającym i twój może być a jak znajdziesz rozwiązanie z połączeniem przy gaźniku to się pochwal
Re: Snorkel
: ndz sie 10, 2014 4:39 pm
autor: nie_mientki
Kiedyś widziałem rozwiązanie z czymś takim, ale nie mam pojęcia co i jak trzeba było motać żeby to zagrało.
Re: Snorkel
: śr sie 20, 2014 8:06 pm
autor: bobbik
ciężka sprawa z tym snorkelem. Strzela w dolot i gaśnie jak wcisnąć sprzęgło podczas jazdy. Może za mała średnica, a może to wina że nie ma miksera tylko rurka doprowadzona nad gaźnik. A może to wina mojego supermikroprocesorowego

zapłonu który zmotałem równocześnie.
Albo że gaźnik wymieniłem na Ikova z żuka. Tak to już jest jak się robi kilka rzeczy na raz.
Jutro podłącze poprzedni układ zapłonowy ( na szczęście nie zdemontowałem i wystarczy podłączyć kable WN i kabelek do cewki) i zobacze.
Ale z drugiej strony zapłon bez aparatu też fajna sprawa

Re: Snorkel
: śr sie 20, 2014 8:59 pm
autor: carinus
Nic nie zmieniaj tylko zwiększ dawkę gazu na początek.Powinno sie uspokoić.Jezeli to nie pomoże zmieniaj zapłon.
Re: Snorkel
: śr sie 20, 2014 9:26 pm
autor: bobbik
W sumie próbowałem zwiększać dawkę gazu ale samo kręcenie registrem niczego nie zmienia, a ten mój parownik jest dość durny w regulacji (brc TECNO 100kw). Powrót do starego zapłonu to zamiana fajek na świecach + podpięcie jednego kabelka, ale w sumie byłoby mi żal- dłuugo się nad tym głowiłem.
PS: I tak myślę nad przepustnicą i Blosem-na paliwie ostatnio jechałem jakieś 4 lata temu.
Re: Snorkel
: czw sie 21, 2014 6:09 pm
autor: bobbik
Założyłem spowrotem k-131 i oryginalny filtr z podejsciem pod gaz bo w sobotę na rajd trzeba jechać.
A zapłon się nawet sprawdzał, tyle że oryginalne koło pasowe bije i przy kolejnej próbie przyśpieszenia zapłonu ustawiłem za blisko czujnik wału i zęby mi go przetarły... Z dołu obrotów praktycznie nie było różnicy, a w górze nawet lepiej. No i w moim układzie kopułki nie ma, a poczwórna cewka jest nad kapą zaworową. Po rajdzie na spokojnie wyeliminuję bicie i rozkminię temat z nowym czujnikiem
Re: Snorkel
: pn wrz 15, 2014 11:46 pm
autor: losiek
a moze potrzebny "akumulator" powietrza? temat parę lat temu opisany na forum.
Re: Snorkel
: wt wrz 16, 2014 8:07 pm
autor: pilmar
tzw. ślepa kicha.
na przekrojach fi 70 powinno działać bez niej.
Re: Snorkel
: czw wrz 18, 2014 10:35 pm
autor: uaz&nissan
Wiele lat temu miałem snorkel 75mm z rury od sracza. Na początku silnik dławił się przy dodawaniu gazu i strzelał. Pomogła dodatkowa objętość z jednej strony podłączona do filtra powietrza. Zrobiłem ją z pomarańczowego trójnika 180mm lub 200mm od kanalizacji
Re: Snorkel
: pt wrz 19, 2014 9:42 am
autor: Balu-Balu
uaz&nissan pisze:Wiele lat temu miałem snorkel 75mm z rury od sracza.
Co za sracze tam macie, że 75mm wystarcza

Re: Snorkel
: sob wrz 20, 2014 8:04 am
autor: uaz&nissan
A miałem Ci wołgę z 93mm polerowanymi tłokami, kanałami, zaworami, wyciętymi ze światła kanałów prowadnicami... i dużo innych patentów.Ostatni gaźnik to k151 z wyciętą ekologią. Skrzynię ts 21 z lublina , reduktor z aro . I to mi latało bezproblemowo codziennie
Re: Snorkel
: wt wrz 30, 2014 9:33 pm
autor: bobbik
no i efekt taki że motor nachlał się wody. Tzn nabrał we filter, więc zdechł bo miał za bogato i się nic nie popieprzyło. Dalszy plan jest taki że jednak 4ct90 co to w garażu stoi , więc on se już przez słomkę zaciągnie.