regulacja zaplonu

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

tytus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pt gru 10, 2004 5:35 pm

regulacja zaplonu

Post autor: tytus » pt gru 10, 2004 6:05 pm

Czy ktos mi podane dane regulacyjne do ustawienia zaplonu w uazie 469 b rok pr 1989?

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » pt gru 10, 2004 6:26 pm

Instrukcja którą posiadam mówi zeby ustawiać zapłon w ZZ. W praktyce ustawiałem (metodą " na żarówkę", przy niepracującym silniku) zapłon dużo bardziej przyspieszony. Na kółku pasowym były dwie kreseczki, ja ustawiałem mniej wiecej w takim punkcie przed pierwszą kreseczką, jak odległość między kreseczkami.
Odstęp styków przerywacza 0,35-0,45, przerwa na świecy 0,8 mm.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

zaplon

Post autor: ub40 » sob gru 11, 2004 1:36 am

w uazie nalezy zaplon ustawiac doswiadczalnie, rozni sie duzo od tego w instrukcji
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob gru 11, 2004 11:47 am

Swoja drogą mógłby ktoś opisac ,jak najlepiej ustawiać "doswiadczalnie" zapłon, i na co zwracać uwagę przy regulacji.

Choć nie wiem czy to da rade zrobić :D
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » ndz gru 12, 2004 11:03 pm

niechce mi się cytować instrukcji ale w sumie chodzi tam o to że wtedy jest dobrze kiedy ma najwieksze kopyto :D

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn gru 13, 2004 9:05 am

Ha, rzecz w tym ,że ustawienie fabryczne nie daje właśnie najlepszych osiągów, trzeba "doswiadczalnie"
Jakkolwiek by to nie było :)
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

zaplon

Post autor: ub40 » pn gru 13, 2004 1:51 pm

Ja to zrobilem tak: ustawilem punkty na kole pasowym i obudowie rozrzadu, ustawienie aparatu zaplonowego na zarowke, nastepnie uruchomilem i nagrzalem silnik, potem ustawilem obroty silnika na okolo 1000 obrotow i ustawilem aparat zaplonowy w miejscu w ktorym obroty silnika sa najbardziej rownomierne. Jezdze na tym ustawieniu caly czas i jest dobrze.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn gru 13, 2004 5:54 pm

1000 to nie za wiele ? Nie powinno byc cos kolo 600-700 ? Czy praktycznie nie robi to roznicy ?

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

zaplon

Post autor: ub40 » pn gru 13, 2004 7:19 pm

Tak.... ten tysiac ma byc. Tak mnie nauczyl stary, dobry mechanik. Sam zauwazylem ze jak silnik jest na biegu jalowym to nie jest to .
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn gru 13, 2004 11:41 pm

A mi ktos podobny mówił , że jak są obroty za wysokie to biegi nie bedą wchodzic bez zgrzytania , i nawet mi pokazywał o so chodzi, nie jestem pewny ale raczej nie było to tysiąc obr. Ale nie jestem pewien
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt gru 14, 2004 12:53 am

W instrukcji jak byk napisano "wolne obroty biegu ja³owego powinny wynosiæ 600obr./min :)17

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

zaplon

Post autor: ub40 » wt gru 14, 2004 11:40 pm

Te tysiac obrotow to sie ustawia tylko przy ustawianiu zaplonu , tak jak pisalem wczesniej a nastepnie obroty biegu jalowego ustawia sie na okolo 600obr/min
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr gru 15, 2004 10:20 pm

A to wsio jasne :) . Przepraszam , zle zrozumialem :roll:

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pt gru 17, 2004 12:27 am

Zrobilem takie czary mary :

Podwyzszylem wolne obroty do okolo 1tys obr/min ( robie to na s³uch :D )

i zaczalem sie bawic aparatem zaplonowym, im bardziej przesuwalem wyprzedzenie zaplonu tym bardziej obroty sie bardzo zwiekszaly, az najwieksze byly doslownie na samym koncu. Tam zostawilem. Zaczalem odkrecac srubke przepustnicy i na maksa odkrecona a obroty dosc wysokie (800-1tys/min). Ma tak zostac czy mozna jakos obnizyc dostepnosc paliwka ? by troche zwolnil. Przyspiesza dobrze :)

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » pt gru 17, 2004 12:42 pm

jest jeszcze śrubka od składu mieszanki

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

zaplon

Post autor: ub40 » pt gru 17, 2004 10:42 pm

W prawo przyspieszasz a w lewo opozniasz, silnik ma pracowac jak najbardziej rownomiernie i wtedy blokujesz aparat zaplonowy i regulujesz wolne obroty silnika na okolo 600-700,
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: zaplon

Post autor: SebastianS » sob gru 18, 2004 1:52 am

ub40 pisze:Tak.... ten tysiac ma byc. Tak mnie nauczyl stary, dobry mechanik. Sam zauwazylem ze jak silnik jest na biegu jalowym to nie jest to .
Eeee, typowa wiedza majstra z pegeeru... Choć prawdę mówiąc - każda, jaką się stosuje do uaza/wołgi jest podobnego sortu...
na lampę czy na znaki nie ma co ustawiać, bo słaby i bez jadu...
Ale ja ustawiam statyczny kąt zapłonu przy jak najnizszych obrotach, żeby nie zaczął regulator odśrodkowy swoich zakłóceń wprowadzać... Podcisnieniowy rzecz jasna odłączony również. Zreztą w ogóle go odłączam na zawsze - nie używam w ogóle. Za to przyspieszam zapłon wstępnie - nie mam bladego pojęcia, jakie wartości osiąga przy mojej regulacji, bo nigdy nie zmierzyłem. Ale działa bardzo dobrze. Sposóbu nawet nie próbuję zwerbalizowac, bo zawiera on taki element, jak "potem opóźnić tyle, żeby było dobrze" :)21

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Re: zaplon

Post autor: Artur » pn gru 20, 2004 8:38 am

SebastianS pisze:
ub40 pisze:Tak.... ten tysiac ma byc. Tak mnie nauczyl stary, dobry mechanik. Sam zauwazylem ze jak silnik jest na biegu jalowym to nie jest to .
Eeee, typowa wiedza majstra z pegeeru... Choć prawdę mówiąc - każda, jaką się stosuje do uaza/wołgi jest podobnego sortu...
na lampę czy na znaki nie ma co ustawiać, bo słaby i bez jadu...
Ale ja ustawiam statyczny kąt zapłonu przy jak najnizszych obrotach, żeby nie zaczął regulator odśrodkowy swoich zakłóceń wprowadzać... Podcisnieniowy rzecz jasna odłączony również. Zreztą w ogóle go odłączam na zawsze - nie używam w ogóle. Za to przyspieszam zapłon wstępnie - nie mam bladego pojęcia, jakie wartości osiąga przy mojej regulacji, bo nigdy nie zmierzyłem. Ale działa bardzo dobrze. Sposóbu nawet nie próbuję zwerbalizowac, bo zawiera on taki element, jak "potem opóźnić tyle, żeby było dobrze" :)21
Eeee...........
8) A ty taki fachowiec od uazo-wołg i nie wiesz ze pompa wody od Wołgi nie pasuje do uaza???? :o Na dodatek leje sie z niej jak z kaczej d..... :)3

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn gru 20, 2004 11:43 pm

Gdyby nie fakt, że została odkręcona od silnika uaza (a dokładniej uazowołgi), mógłbyś mówić, co mówisz... a Bartek ma właśnie uazowołgę, z tego co widziałem na zdjęciach...

A że się z niej lało - to mnie najbardziej zdziwiło :-o Gdyż albowiem silnik z którego ją odkręciłem w stanie chodzącym do mnie przybył! I nie lała! Nic to... czyli pompa od uaza potrzebna... ok, poszukam, gdzieś leży...

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » wt gru 21, 2004 8:58 am

SebastianS pisze:Gdyby nie fakt, że została odkręcona od silnika uaza (a dokładniej uazowołgi), mógłbyś mówić, co mówisz... a Bartek ma właśnie uazowołgę, z tego co widziałem na zdjęciach...

A że się z niej lało - to mnie najbardziej zdziwiło :-o Gdyż albowiem silnik z którego ją odkręciłem w stanie chodzącym do mnie przybył! I nie lała! Nic to... czyli pompa od uaza potrzebna... ok, poszukam, gdzieś leży...
Sebastian proszę cię przestań już z tą uazo-wołgą to nie są żadne uazo-wołgi. Przejrzyj literaturę uaza z lat 85-90.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość