WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.
: wt lis 17, 2015 5:31 pm
Witam serdecznie.
Niedawno zakupiłem Uaza, piękna maszyna. Niestety nie do końca jest sprawny. Objawem podstawowym jest wypadanie zapłonu.
Wymieniłem przewody zapłonowe, kopułkę ( nie było śladów wypalenia), świece i nic. Po zmniejszeniu przerwy na świecach do 0,8 mm pracuje jeszcze gorzej. Nawet jak chodzi to wszystkie świece są czarne. Pomiar ciśnienia na tłokach 1- 5 bar, 2 - 4 bary , 3 - 3,5 do 4 bar , 4 - 4 bary.
Nie ma żadnych strzałów w gaźnik ani kolektor wydechowy. Ewidentnie czuć wypadający zapłon. Brak detonacji jest różny, nie występuje z określoną częstotliwością. Oczywiście podczas próby jazdy jest mocniej odczuwalne, tak że się nie da jeździć.
Czekam na lampę stroboskopową, bo chcę zacząć od właściwego sprawdzenia układu zapłonowego.
Dodam jeszcze, że szczeliny między dźwigienką a trzonkiem zaworu na 2,3 i 4 są poniżej zalecanych. Nie będę strzelał wartościami, ponieważ nie był to super precyzyjny pomiar. Na 1 cylindrze wartości były poprawne.
Zanim pomyślę o remoncie silnika chciałbym sprawdzić wszystkie ewentualności.
Proszę Was o sugestie i pomoc.
Pozdrawiam
Marcin
Niedawno zakupiłem Uaza, piękna maszyna. Niestety nie do końca jest sprawny. Objawem podstawowym jest wypadanie zapłonu.
Wymieniłem przewody zapłonowe, kopułkę ( nie było śladów wypalenia), świece i nic. Po zmniejszeniu przerwy na świecach do 0,8 mm pracuje jeszcze gorzej. Nawet jak chodzi to wszystkie świece są czarne. Pomiar ciśnienia na tłokach 1- 5 bar, 2 - 4 bary , 3 - 3,5 do 4 bar , 4 - 4 bary.
Nie ma żadnych strzałów w gaźnik ani kolektor wydechowy. Ewidentnie czuć wypadający zapłon. Brak detonacji jest różny, nie występuje z określoną częstotliwością. Oczywiście podczas próby jazdy jest mocniej odczuwalne, tak że się nie da jeździć.
Czekam na lampę stroboskopową, bo chcę zacząć od właściwego sprawdzenia układu zapłonowego.
Dodam jeszcze, że szczeliny między dźwigienką a trzonkiem zaworu na 2,3 i 4 są poniżej zalecanych. Nie będę strzelał wartościami, ponieważ nie był to super precyzyjny pomiar. Na 1 cylindrze wartości były poprawne.
Zanim pomyślę o remoncie silnika chciałbym sprawdzić wszystkie ewentualności.
Proszę Was o sugestie i pomoc.
Pozdrawiam
Marcin