Mieszalność p. hamulcowego

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Mieszalność p. hamulcowego

Post autor: Michał » wt gru 28, 2004 1:32 pm

Witam,

pytanie jak w tytule - czy mogę zmieszać R-3 i DOT-3 Organiki?
Gość na stacji ben. mówił że mogę, na opakowaniu pisze tylko o mieszalności DOT 3 i 4, a nie mam opakowania po R-3.
Proszę o szybką, konkretną odpowiedź za którą z góry dziękuję :D

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » wt gru 28, 2004 1:35 pm

mieszałem i bez skutków ubocznych
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » wt gru 28, 2004 1:40 pm

Dzięki,
właśnie sprawdziłem na stronie producenta - faktycznie można...

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt gru 28, 2004 3:44 pm

Ja wczoraj dola³em R-3 do czegos co ma troche ciemniejsz± barwê , wydaje mi sie ze wczesniej mi ktos tam wlewal DOT-3 :) ale zaryzykowalem :D

Ja mam problem bo przestalo mi dzialac sprzeglo a pozniej zobaczylem ze znikn± plyn w zbiorniczku i nie wiem czy to juz tak dawno plynu nie ma czy mi sprzeglo trachnê³o :) bo jak wciskam to prawie zero oporu mam, dopiero pod koniec jest. Wieczorkiem odpowietrze sobie i zobacze czy bede mial duzy problem :D

Dodano wieczorem

Odpowietrzylem sprzêg³o tzn hydraulike, pierwszy raz w zyciu to robilem :D i kurde dziala lepiej niz przed awari±. Biegi wchodz± miodzio i cacy chwyta !
Ostatnio zmieniony wt gru 28, 2004 9:00 pm przez KleryK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt gru 28, 2004 6:47 pm

Mozna mieszac bez problemu. Nie mozna bylo tylko mieszac z DA-1 ale naszczescie tego syfu juz dawno nie produkuja. :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr gru 29, 2004 8:49 am

kto cie tak okłamał ze DA 1 juz ni eprodukuja jest normalnie do kupienia :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr gru 29, 2004 11:43 am

Kasprol pisze:kto cie tak okłamał ze DA 1 juz ni eprodukuja jest normalnie do kupienia :lol: :lol: :lol:
R3 tez jest do kupienia a podobno nie produkuja :roll: wiec wychodzi na to ze to sa ostatnie egzemplarze :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr gru 29, 2004 5:36 pm

Bart03 pisze:Mozna mieszac bez problemu. Nie mozna bylo tylko mieszac z DA-1 ale naszczescie tego syfu juz dawno nie produkuja. :lol:
Robią robią, tylko ze względu na obowiązujące normy dotyczące płynów hamulcowych, nazywa się to "płyn do układów hydraulicznych". Ale śmierdzi zawsze tak samo pięknie :)21

Aha, R-3 też robią.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr gru 29, 2004 7:29 pm

Abstrachuj±c :) - ocenzurowa³o AbstraCHU J±c

Wczoraj zdech³o mi sprzêg³o, uzupelnilem brak plynu , odpowietrzylem. I cisnienie zlapalo tylko jak sie przy odpowietrzaniu prawie ze kopnelo w pedal. Zarecilem. Dzialalo mi sprzeglo superancko :) I dzis po przejechaniu 60km zrobilo sie to samo co przedtem. Plyn jednak jest, a pedal nawet po kilku wduszeniach jest strasznie miêkki i dopiero pod sam koniec wcisniecia robi wiekszy opor. Czy przyczyna owego stanu moze byc zapchany wê¿yk doprowadzaj±cy plyn do t³oczka ? Czy jeszcze jakies pomys³y ?

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr gru 29, 2004 7:42 pm

pompa padla?
Obrazek

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » śr gru 29, 2004 8:06 pm

pompa padla?
Bardzo możliwe. Sam mam dogorywającą pompę w moim Gaziku (skrzynka biegów od MB W-123), chociaż nie aż tak drastycznie.
Jednym rozwiązaniem jest wytoczenie nowego tłoczka w zakładzie specjalistycznym. 8)
No, chyba, że można kupić taki nowy...

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr gru 29, 2004 8:20 pm

A na szrocie jakbym z jakiegos pold¿era lub czegos zawin± to by mog³o byæ ?

Bo to sie zachowuje tak jakby albo ciezko splywal plyn do pompy, albo tloczek byl dziurawy :) Ale jak mowilem ja sie nie znam na tym czego nie rozkrecalem wiec tutaj zdaje sie na was :D.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr gru 29, 2004 8:23 pm

a mozr tylko reperaturke do pompy i bedzie git :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr gru 29, 2004 11:13 pm

pompa się zapowietrza... już widocznie nieco gładź zużyta i tłoczek kantuje... Obstawiam, że najlepszym rozwiązaniem jest wytoczenie nowego tłoczka, dodatkowo z rowkiem na oring uszczelniający od strony tłoczyska, coby się nie zapowietrzał...

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr gru 29, 2004 11:47 pm

Jako ze sie znam, to gdzie takie cos mozna zrobic :) i ile mniej wiecej by kosztowalo. Ale jutro rozkrêce ustrojstwo i zobacze co tam jest :D

Mam tylko pytanie jak na laika przystalo :

Czy jezeli by tloczek byl nieszczelny to czy nie bylo by wyciekow plynu ?

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw gru 30, 2004 12:11 am

Tłoczek się uszczelnia wraz ze wzrostem ciśnienia, więc jak naciskasz peda, to masz szczelnie... Gorzej, jak tłoczek się cofa, a sprężystość gumy i stan gładzi nie zapewniają odpowiedniej szczelności. Wtedy cofający się tłok może zassać powietrze

A gdzie zrobić tłoczek? U pierwszego w miarę solidnego ślusarza... wymiar oringu sobie dobierz najpierw w jakiejś hurtowni i rowek rób pod niego.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw gru 30, 2004 12:34 am

Ok. Dzieki za rady :) Jutro sie zaczne bawic

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości