Problemy z miską olejową 2.4D MB

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Problemy z miską olejową 2.4D MB

Post autor: Killer17 » ndz sty 02, 2005 11:57 am

Najpierw powiem co się wydażyło
11-12.12.04 byłem na Lądeckiej wyprawie, drugiego dnia koledzy
zwrucili mi uwage na wyciek oleju. Myślałem że to uszczelka , ale się
okazało że miska dostała na łonczeniu ( małej z duża ) ,
blaszanka ( jest specilnie uformowana ) się pogieła ale bez strat,
gorzej z aluminowom bo penkła w dwóch punktach. Narazie
ją pastą aluminiową załatałem ale jak długo to wytrzyma nie wiem.

I związku z tym mam pare pytan do kolegów doświadczonych w tych
sprawach :
- jak najlepiej zabezpieczyć miske ??
- czy zdarza się to czesto, czy to u mnie coś jest nie tak zamontowane ??

W maju planuje zmiane silnika na 3.0D MB
I jak wygląda tam sprawa miski olejowej, jak ją zabezpieczyć i o co
zadbać ??

Może ten temat było poruszany na forum ale nie moge się do tego dokopać

Za wszystkie informacie i rady z góry wielkie dzięki
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz sty 02, 2005 12:04 pm

Ja cialem miske olejowa (oczywiscie ta cześć metalowa obok smoka) i przerabialem tak ze wycialem jej kawalek i wspawalem pod katem blache. Wtedy grucha dyfra prawie dochodzi do miski ale nie dobija. Dlatego tez zastosowalem profilaktycznie dluzsze odbojniki z Lublina i wszystko gra. :)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz sty 02, 2005 3:21 pm

1/ Wyjąć silnik
2/ Załatwić 2 kpl spodzin aluminiowych z miskami stalowymi
3/ Zbudować nową spodzinę aluminiową z miską przesuniętą poza obrys mostu /jedna z krawedzi nowej miski pokryje się ze starym obrysem/
4/ Zrobić nową miske stalową
5/ Przesunąć smoka pompy do tyłu
6/ Dać wyższe bycze jaja
I koniec.Reszta to półśrodki.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz sty 02, 2005 3:56 pm

Jakie tam półśrodki? Większe odboje ograniczą skok - to są połśrodki :wink: .
Jestem zwolennikiem radykalnego rozwiązania, choć w uazie ciężko. Jak ktoś ma wałek między skrzynią biegów, a reduktorem to może go skrócić, albo usunąć i przesunąć cały silnik do tyłu - rozkład masy sie poprawi, środek ciężkości można obniżyć, a most będzie chronił miske ( ewentualnie osłonę od spodu pod miską zainstalować ). Do tego trzeba bude przerobić, albo całą do tyłu przesunąć... Kupa roboty, ale ile korzyści :)21
W uzaie można tak samo z tym że wałki inne lub długość dostosować, albo zamienić miejscami.
Rozwiązanie extremalne, ale moim zdaniem najlepsze. U mnie w gazouazie tłukła miska, ale wystarczyło pięć centymetrów cofnąć i jest gut (pięć centymetrów to, też półśrodek, ale nie liczyłem sie z możliwością extremalnego użytkowania tej zmoty). Pozdrawiam!
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz sty 02, 2005 4:16 pm

Tomb pisze:Jakie tam półśrodki? Większe odboje ograniczą skok - to są połśrodki :wink:
Owszem przy oryginalnych resorach ograniczaja ale nie w moim przypadku. Przy ciezkim dieslu -a takim jest 2,4MB -resory siadaja dosyc duzo dlatego ja je przeklepalem i przy dluzszym odbojniku i tak mialem wiekszy skok przedniego mostu niz w oryginale :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz sty 02, 2005 4:17 pm

Ale z mniejszymi odbojami miałbyś większy!!! :lol:
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz sty 02, 2005 5:15 pm

No owszem mialbym wiekszy ale i tak dalo sie go niezle pokrzyzowac :)2 Zreszta ten uaz byl robiony dla kumpla a on go nie potrzebowal do ostrej jazdy :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz sty 02, 2005 5:21 pm

A czy taki duży skok resora przekłada sie na wykrzyż? Przecięż oprócz skoku resor musi sie na bok wygiąć. Troche sie podda na tulejach, ale czy to wystarcza żeby uzyskać duży wykrzyż? Czy mimo dalszej pracy nad resorem wykrzyz nie wiele sie zmieni?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz sty 02, 2005 5:30 pm

Podczas wykrzyzowywania osi resor (ten dociazany) zaczyna sie prostowac i zmienia liniowo swoja długosc. Do skompensowania dlugosci sluza wieszaki i generalnie najwieksza prace wykonuja wlasnie one a gumy to tylko dodatkowe elementy tlumiace i niwelujace lekki boczne wyginanie sie resoru.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz sty 02, 2005 5:44 pm

Nie chodzi mi o skok. Masz dwie płaszczyzny. Jedna przechodzi przez mocowania resorów do mostu, druga przez mocowania resorów do ramy. Jak masz wykrzyż to one są do siebie nachylone.

Malując literkami (patrzyszz z tyłu na rame [] - profil ramy. Ukośnik - resor)

[] []
/ /
tu /
po
skosie idzie most

Chodzi o to, żeby resor mógł tak sie wygiąć....
Samo zbliżenie jednego resora do ramy nie jest możliwe...

[] []
| |
--------* |
----

... bo most musiałby sie złamać w miejscu *.

Jak to zrobić, żeby było lepiej... są jakieś takie inne specjalne wieszaki, ale może jest prostsza metoda...

Ale se pomalowałem :wink:
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz sty 02, 2005 5:45 pm

Ku--a! Ten program usunął mi misternie wstawiane spacje i zepsuł cały obrazek!!!!
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz sty 02, 2005 6:00 pm

No widzisz wieszaki sa jadne i takie same. Mozna je zrobic dluzsze ale musza byc wtedy wzmocnione. Jesli ich nie wzmocnisz to uzyskasz efekt wyginania ich na boki- tak jak tobie by pasowalo tylko jest wtedy jeden zasadniczy problem, na drodze przy takim rozwiazaniu auto zaczyna plywac a do tego jest to malo trwale.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn sty 03, 2005 2:39 am

Tomb pisze:Jakie tam półśrodki? Większe odboje ograniczą skok - to są połśrodki :wink: .
Jestem zwolennikiem radykalnego rozwiązania, choć w uazie ciężko. Jak ktoś ma wałek między skrzynią biegów, a reduktorem to może go skrócić, albo usunąć i przesunąć cały silnik do tyłu - rozkład masy sie poprawi, środek ciężkości można obniżyć, a most będzie chronił miske ( ewentualnie osłonę od spodu pod miską zainstalować ). Do tego trzeba bude przerobić, albo całą do tyłu przesunąć... Kupa roboty, ale ile korzyści :)21
W uzaie można tak samo z tym że wałki inne lub długość dostosować, albo zamienić miejscami.
Rozwiązanie extremalne, ale moim zdaniem najlepsze. U mnie w gazouazie tłukła miska, ale wystarczyło pięć centymetrów cofnąć i jest gut (pięć centymetrów to, też półśrodek, ale nie liczyłem sie z możliwością extremalnego użytkowania tej zmoty). Pozdrawiam!
:o :o Aleś się chłopie rozpędził...Prucie budy,przesuwanie budy.Chyba proponujesz Kilerowi unieruchomienie sie na dwa sezony :)21
A tu przecież nie o wynalazek jakiś chodzi,tylko o w miarę bezbolesne usunięcie problemu.
Miska mb w uazie na ogół wypada dokładnie nad mostem i 5 centymetrów
tu nie wystarczy.A to oznacza wejście w przegrodę,likwidację nagrzewnicy itepe głupoty.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn sty 03, 2005 11:48 am

Nie pisałem, że to proste sprawa... (wręcz przeciwnie). Zależy do czego auto ma być...
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn sty 03, 2005 11:53 am

Bart03 pisze:No widzisz wieszaki sa jadne i takie same. Mozna je zrobic dluzsze ale musza byc wtedy wzmocnione. Jesli ich nie wzmocnisz to uzyskasz efekt wyginania ich na boki- tak jak tobie by pasowalo tylko jest wtedy jeden zasadniczy problem, na drodze przy takim rozwiazaniu auto zaczyna plywac a do tego jest to malo trwale.
Wielce sie zgadzam. Trzyba to tylko jakoś wypośrodkować. Duży wykrzyż napewno będzie się wiązał z o ileś tam obniżoną stabilnością poprzeczną...
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » pn sty 03, 2005 4:01 pm

Czym spawać aluminiowe elementy ...
u mnie miska wali tylko kraędzią na łonczeniu (blaszanki z aluminiową)
w tym miejscu grucha uderza i tam właśnie doszło do penknięcia...
blaszanka niczym innym nie walnie bo jest tak przerobiona że całe reszta
(smok i itp.) są przesunięte do tyłu za most.
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pn sty 03, 2005 4:05 pm

poszukaj, na forum był cały temat o spawaniu aluminium
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » pn sty 03, 2005 4:17 pm

luk pisze:poszukaj, na forum był cały temat o spawaniu aluminium
Ok, dzieki już patrze ...
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » śr sty 26, 2005 5:18 pm

Niedawno wstawiliśmy z kumplem 240D do UAZa nie przesuwając skrzyni, więc miska wychodzi tuż nad mostem :( Nasz plan działania: wyklepać resory, przedłuzyć wieszak, wstawić wyższe bycze jaja (co by na dobiciu nie rozwaliło michy)... niby proste, ale czy silnik 240D jest dużo cięższy od oryginalnego? Trzeba dokładac jakies pióra żeby nie siadł ?? ?? ??
same starocie

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr sty 26, 2005 11:03 pm

Owszem jest ciezszy od uazowego i to jest wielki mankament 2,4dMB. Nawet jak przeklepiesz resory i dasz duze odbijniki to miske i tak szlak trafi.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » czw sty 27, 2005 12:01 pm

Bart03 pisze:Owszem jest ciezszy od uazowego i to jest wielki mankament 2,4dMB. Nawet jak przeklepiesz resory i dasz duze odbijniki to miske i tak szlak trafi.
O ile jest ciężejszy?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw sty 27, 2005 2:11 pm

Dokladnie ci nie powiem bo ich nie wazylem ale jest roznica chociaz nie az tak straszna. W kazdym razie jezdzilem na oryginalnych piorach tylko przeklepanych i bylo gitara.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
klusownik
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 10:31 pm
Lokalizacja: Słupsk / Lappland

Post autor: klusownik » czw sty 27, 2005 9:11 pm

Miras M pisze:Niedawno wstawiliśmy z kumplem 240D do UAZa nie przesuwając skrzyni, więc miska wychodzi tuż nad mostem :( Nasz plan działania: wyklepać resory, przedłuzyć wieszak, wstawić wyższe bycze jaja (co by na dobiciu nie rozwaliło michy)... niby proste, ale czy silnik 240D jest dużo cięższy od oryginalnego? Trzeba dokładac jakies pióra żeby nie siadł ?? ?? ??
------------------------
Witaj.

Ja mam dokladnie taka hybryde.

Niestety silnik MB 2.4 jest znacznie ciezszy od uazowego aluminiaka...
Merc waży okolo 210 kg.

Musiałem dokładac resorów, wydłuzyc wieszak oraz przeciwlegle zawieszenie.

Miska była podcięta w miejscu gdzie by mozna oczekiwac "kolizji".

Jak chcesz to wysle Ci dokladne fotki tej przerobki.

Jak by co daj znac na PW.

Pozdrawiam.
UAZ 469B S-21 + LPG UAZ 315126 2.4 MB
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw sty 27, 2005 9:38 pm

Artur pisze:
Bart03 pisze:Owszem jest ciezszy od uazowego i to jest wielki mankament 2,4dMB. Nawet jak przeklepiesz resory i dasz duze odbijniki to miske i tak szlak trafi.
O ile jest ciężejszy?
Artur jest ciezszy i ty o tym doskonale wiesz.....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » pt sty 28, 2005 11:03 pm

klusownik pisze:
Miras M pisze:Niedawno wstawiliśmy z kumplem 240D do UAZa nie przesuwając skrzyni, więc miska wychodzi tuż nad mostem :( Nasz plan działania: wyklepać resory, przedłuzyć wieszak, wstawić wyższe bycze jaja (co by na dobiciu nie rozwaliło michy)... niby proste, ale czy silnik 240D jest dużo cięższy od oryginalnego? Trzeba dokładac jakies pióra żeby nie siadł ?? ?? ??
------------------------
Witaj.

Ja mam dokladnie taka hybryde.

Niestety silnik MB 2.4 jest znacznie ciezszy od uazowego aluminiaka...
Merc waży okolo 210 kg.

Musiałem dokładac resorów, wydłuzyc wieszak oraz przeciwlegle zawieszenie.

Miska była podcięta w miejscu gdzie by mozna oczekiwac "kolizji".

Jak chcesz to wysle Ci dokladne fotki tej przerobki.

Jak by co daj znac na PW.

Pozdrawiam.
Przeciwległe zawieszenie to znaczy wieszak z tyłu a mocowanie z przodu?? :roll:
U kumpla to wyglada tak że weszliśmy w przegrodę jakieś 10-15 cm (skrzynia na standardowych mocowaniach) i teraz w srodku jak Hummer wygląda 8) i rozkład masy ma lepszy ale mało miejsca na nogi, kierowcy szczególnie. Ale micha i tak jakieś pare centymetrów na moście siedzi...
Skoro 240D jest cięższy od orginała to dołożymy pióra, klepniemy i git będzie, nie?? :roll:
same starocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości