
Uszczelki mostu - stosować?
Moderator: Student
Uszczelki mostu - stosować?
W końcu składam przedni most. Zdarłem stare uszczelki wycięte z jakiegoś tygodnika o gwiazdach
Przy okazji - polecam mosiężną szczotkę obtorową do takich akcji, gdzie nie można przylgni uszkodzić. Złożyłem wstępnie połówki i stwierdziłem, że po cholerę mam się męczyć z bibułkowymi uszczelkami 0,3mm, skoro połówki przylegają do siebie ściśle również bez uszczelki. Jakbym tak Reinzosilem albo nawet zwykłym czerwonym to uszczelnił... w końcu taka glutonina się sprawdza zamiast uszczelek w innych miejscach. Różnica powinna być tylko taka, że stos podkładek pod łożyskami będzie o 0,3mm mniejszy niż gdybym użył kartonu. Chyba że jest coś, o czym nie wiem. Ktoś, coś, składał most na uszczelce z tubki?

Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Składałem tak i tak, przy klasycznych uszczelkach trzeba brać na nie poprawkę przy regulacji. Różnic/wycieków nie stwierdzono.
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Tak mi się też wydawało, ale zawsze dobrze popytać kogoś kto rzeźbił w tym pełnym niespodzianek dziwadle.
Z niespodzianek zupełnych - nowy CCCP kosz dyfra, którego czopy nie są w osi, choć czoła czopów równoległe... Jedno łożysko idealnie pracuje, drugie praktycznie na jednej rolce, a talerz lata krzywo. Trzeba będzie przeanalizować co przetoczyć. O takich podstawach jak usunięcie gradów i poprawka gwintów, nawet nie wspominam, bo to było oczywiste dla radzieckiego produktu.
Z niespodzianek zupełnych - nowy CCCP kosz dyfra, którego czopy nie są w osi, choć czoła czopów równoległe... Jedno łożysko idealnie pracuje, drugie praktycznie na jednej rolce, a talerz lata krzywo. Trzeba będzie przeanalizować co przetoczyć. O takich podstawach jak usunięcie gradów i poprawka gwintów, nawet nie wspominam, bo to było oczywiste dla radzieckiego produktu.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Wymień na dobry, łaski nie robią.
Re: Uszczelki mostu - stosować?
są takie ? 

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Na pewno są lepsze niż te, które dostałem. Nawet tego k.wa nie ma na czym bazować. Jest osiem elementów - osadzenia koronek, czopy łożysk, czoła czopów, powierzchnia osadzenia talerza i średnica osadzenia talerza. Sukces - w jednym z dyfrów czoło czopu łożyska jest prostopadłe do osi czopu. Reszta - każda oś wiedzie osobny żywot, może się gdzieś przecinają dwa metry od dyfra a może wcale.
Już chyba lepszym byłoby zamontowanie tego starego dyfra, na który łożysko wkłada się ręką bez wysiłku a satelity wygryzły sobie wygodne gniazda w obudowie. Przynajmniej talerz nie lata jak w perkusji tylko obraca się w jednej płaszczyźnie...
Obie sztuki wyglądają na odrzut, którego nawet pod koniec miesiąca nikt nie śmiałby zamontowac mimo iż plan produkcji wykonany w 60%, więc Wania zamiast do huty odwieźć, potajemnie zdjął z odrzutów i sprzedał do Polszy.
Już chyba lepszym byłoby zamontowanie tego starego dyfra, na który łożysko wkłada się ręką bez wysiłku a satelity wygryzły sobie wygodne gniazda w obudowie. Przynajmniej talerz nie lata jak w perkusji tylko obraca się w jednej płaszczyźnie...
Obie sztuki wyglądają na odrzut, którego nawet pod koniec miesiąca nikt nie śmiałby zamontowac mimo iż plan produkcji wykonany w 60%, więc Wania zamiast do huty odwieźć, potajemnie zdjął z odrzutów i sprzedał do Polszy.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Nie mam czasu, dzwonię do Tarmotu kupić nowy dyfer, te stare będę zwracał sprzedawcy w tzw. międzyczasie. Gość w Tarmocie był dzisiaj wyrraźnie zakręcony.
Ja: macie dyferencjał do 469?
Tarmot: przedni czy tylny?
J:
to się czymś różnią?
T <spokojnie jak debilowi>: Tak, przedni ma mechanizm skrętu kół a tylny jest prosty
J: nie, chciałem sam dyferencjał, nie cały most
T: aa, kosz dyferencjału, 280 zł
J (pomyślawszy, że coś tanio): Kompletny z kołami koronowymi/satelitami czy sam kosz?
T: Koła osobno i musi Pan wiedzieć 41 czy 37 zębów
J: talerz i atak mam, pytam o satelity i koronki
T (wskoczył na właściwą częstotliwość): tak
dalej rozmowa i zamawianie paru innych gratów potoczyło się normalnie.
Ja: macie dyferencjał do 469?
Tarmot: przedni czy tylny?
J:

T <spokojnie jak debilowi>: Tak, przedni ma mechanizm skrętu kół a tylny jest prosty
J: nie, chciałem sam dyferencjał, nie cały most
T: aa, kosz dyferencjału, 280 zł
J (pomyślawszy, że coś tanio): Kompletny z kołami koronowymi/satelitami czy sam kosz?
T: Koła osobno i musi Pan wiedzieć 41 czy 37 zębów
J: talerz i atak mam, pytam o satelity i koronki
T (wskoczył na właściwą częstotliwość): tak
dalej rozmowa i zamawianie paru innych gratów potoczyło się normalnie.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Właśnie w tarmocie mi wymieniali. Dawno, jak składałem w 2008 na krym zmielony dyfer. Bez scen miło sympatycznie i jeszcze dostałem garść łożysk do mostu jako rekompensatę za problem 

Re: Uszczelki mostu - stosować?
Bo wtedy Krym nie był ruski.



Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Z Tarmotu tez przyszedl krzywy dyfer. Olać to, robie 2x4. Lepszy jezdzacy UAZ z napedem na jedna os niz pomnik czekajacy dla idei na 4x4. Jak mi kiedys wroci cierpliwosc to kupie dyfer i zamontuje.
Tak w ramach wieczornego wkurbu.
Tak w ramach wieczornego wkurbu.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Dzwoń do nich, jak nie wymienią rób im antyreklamę na fejsbukach itd - się lansują ostatnio jacy to nie są ach och, to niech trzymają poziom.
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Spokojnie. Trzymają poziom. Już idzie do mnie nowy kosz na zamianę, tamten podobno ze starej dostawy. Gdyby nie to, że się go u mnie w tokarkę nie da wkręcić, to by został. A tak to go odeślę, przetoczą i komuś zamontują.
Chociaż na poważnie zastanawiałem się nad montażem z przodu belki zamiast mostu, wywaleniem reduktora i zrobieniem jednonapędowca. Nawet miałem kupić 452 pickupa z takim napędem (wersja dostawczak) ale przeszedł bokiem.
Chociaż na poważnie zastanawiałem się nad montażem z przodu belki zamiast mostu, wywaleniem reduktora i zrobieniem jednonapędowca. Nawet miałem kupić 452 pickupa z takim napędem (wersja dostawczak) ale przeszedł bokiem.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Nie idź na łatwiznę.
Żuka chcesz zrobić z uaza?
To już lepiej zamontuj mosty z jakiejś cywilizowanej fury, szkoda rezygnować z 4x4, nawet jeśli rzadko się używa.
Żuka chcesz zrobić z uaza?
To już lepiej zamontuj mosty z jakiejś cywilizowanej fury, szkoda rezygnować z 4x4, nawet jeśli rzadko się używa.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Jeszcze nie zrezygnowałem z przodu, z Tarmotu leci kolejny dyfer. ŻUAZ to też by było fajne toczydło
Jakbym kupił wtedy tego pickupa, to już bym miał Żuka z UAZa.

Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Aaaaargh! Chyba jednak Żuk... Tarmot wymienil mi dyfer bez scen, podobno tamten byl ze starej dostawy. Wyjmuje ten wymieniony z paczki i roznice widac od razu. Pieknie obrobiony, poprzedni wygladal przy nim jak odpad. Ale jako ze to ruskie czesci, rozkrecilem dyfer zeby przegwintowac gniazda srub, wywalic opilki po fabryce, pościnać z kol grady po dlutowaniu, ktore moga odpasc itd. No wiecie, rozkonserwowac. A tu zonk. Dyfer wyglada na uzywany. Powierzchnie oporowe satelitow wyslizgaly w korpusie takie gniazda, ze progi sa wyczuwalne. Osie wyslizgane i z luzami, podkladki kol koronowych wyslizgane. Slady pracy na koronkach i satelitach nie do ukrycia. Czyzby fabryka tak intensywnie docierala? Z wierzchu slady obrobki i ani sladu montazu.
Sprzedawca tych dwoch krzywych dyfrow zignorowal maila z eklamacja. Jako ze to stacja demontazu pojazdow, wysmazylem im po dwoch tygodniach kolejnego z informacja, ze skoro ignoruja grzeczny sposob zalatwienia sprawy to zalatwimy to inaczej. Maja tydzien na zwrocenie kasy albo beda musieli sie liczyc z wizyta skarbowki, tydzien pozniej inspektora ochrony srodowiska (nie ma zlomnicy w kraju, gdzie WIOŚ nie znalazlby powwaznych uchybien), za kolejny tydzien gosc-niespodzianka i tak do skutku, a w miedzyczasie wybierzemy sie tam z kolegami osbiscie incognito i niech nam sprobuja bez paragonu zlamana srubke sprzedac. Na tego maila odpowiedzieli w kwadrans
ze poprzedniego noe dostali, ale juz w odpowiedzu byl numer paragonu. Wiedza dziady jaki odpad sprzedajai gdzies sobie dodatkowo ewidencjonuja komu jaki chlam sprzedali (na paragonie jest pozycja "czesci" a nie dyferencjaly). Odpowiedzialem, ze roboczo uznam zignorowanie reklamacji i natychmiastowa odpowiedz na drugiego maila, za czysty przypadek i ze kontrole to ostateczmosc, na co bez scen zaproponowali pelny zwrot. Ze tez trzeba bylo taka zlosliwa kurvve udawac zeby po ludzku eklamacje zalatwic, az smutno.
Sprzedawca tych dwoch krzywych dyfrow zignorowal maila z eklamacja. Jako ze to stacja demontazu pojazdow, wysmazylem im po dwoch tygodniach kolejnego z informacja, ze skoro ignoruja grzeczny sposob zalatwienia sprawy to zalatwimy to inaczej. Maja tydzien na zwrocenie kasy albo beda musieli sie liczyc z wizyta skarbowki, tydzien pozniej inspektora ochrony srodowiska (nie ma zlomnicy w kraju, gdzie WIOŚ nie znalazlby powwaznych uchybien), za kolejny tydzien gosc-niespodzianka i tak do skutku, a w miedzyczasie wybierzemy sie tam z kolegami osbiscie incognito i niech nam sprobuja bez paragonu zlamana srubke sprzedac. Na tego maila odpowiedzieli w kwadrans

Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: Uszczelki mostu - stosować?

Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: Uszczelki mostu - stosować?
To weź ich postrasz że na FB gdzie się reklamują, też po angielsku [widać taki target] będą mieli szczegółowe info + pw do każdego kto polajkował stronę 
Pomijam jakieś 'normalne' narzędzia.
W sumie ja do nich jeździłem bo blisko/po drodze i macałem co brałem...

Pomijam jakieś 'normalne' narzędzia.
W sumie ja do nich jeździłem bo blisko/po drodze i macałem co brałem...
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Już parę lat temu kupiłem dyfer chyba z Jarosławia i też musiałem centrować (regenerować) bieżnie na czopach łożysk.Na razie leży i czeka jako zapas.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Uszczelki mostu - stosować?
Akurat dyfrów z Jarosławia nie kupowałem.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości