Uszczelki mostu - stosować?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: c64cIub » śr mar 15, 2017 6:45 pm

W końcu składam przedni most. Zdarłem stare uszczelki wycięte z jakiegoś tygodnika o gwiazdach :) Przy okazji - polecam mosiężną szczotkę obtorową do takich akcji, gdzie nie można przylgni uszkodzić. Złożyłem wstępnie połówki i stwierdziłem, że po cholerę mam się męczyć z bibułkowymi uszczelkami 0,3mm, skoro połówki przylegają do siebie ściśle również bez uszczelki. Jakbym tak Reinzosilem albo nawet zwykłym czerwonym to uszczelnił... w końcu taka glutonina się sprawdza zamiast uszczelek w innych miejscach. Różnica powinna być tylko taka, że stos podkładek pod łożyskami będzie o 0,3mm mniejszy niż gdybym użył kartonu. Chyba że jest coś, o czym nie wiem. Ktoś, coś, składał most na uszczelce z tubki?
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9209
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: Takayuki » śr mar 15, 2017 8:51 pm

Składałem tak i tak, przy klasycznych uszczelkach trzeba brać na nie poprawkę przy regulacji. Różnic/wycieków nie stwierdzono.

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: c64cIub » czw mar 16, 2017 1:04 am

Tak mi się też wydawało, ale zawsze dobrze popytać kogoś kto rzeźbił w tym pełnym niespodzianek dziwadle.
Z niespodzianek zupełnych - nowy CCCP kosz dyfra, którego czopy nie są w osi, choć czoła czopów równoległe... Jedno łożysko idealnie pracuje, drugie praktycznie na jednej rolce, a talerz lata krzywo. Trzeba będzie przeanalizować co przetoczyć. O takich podstawach jak usunięcie gradów i poprawka gwintów, nawet nie wspominam, bo to było oczywiste dla radzieckiego produktu.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9209
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: Takayuki » czw mar 16, 2017 3:37 pm

Wymień na dobry, łaski nie robią.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: Balu-Balu » czw mar 16, 2017 11:49 pm

są takie ? :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: c64cIub » czw mar 16, 2017 11:58 pm

Na pewno są lepsze niż te, które dostałem. Nawet tego k.wa nie ma na czym bazować. Jest osiem elementów - osadzenia koronek, czopy łożysk, czoła czopów, powierzchnia osadzenia talerza i średnica osadzenia talerza. Sukces - w jednym z dyfrów czoło czopu łożyska jest prostopadłe do osi czopu. Reszta - każda oś wiedzie osobny żywot, może się gdzieś przecinają dwa metry od dyfra a może wcale.

Już chyba lepszym byłoby zamontowanie tego starego dyfra, na który łożysko wkłada się ręką bez wysiłku a satelity wygryzły sobie wygodne gniazda w obudowie. Przynajmniej talerz nie lata jak w perkusji tylko obraca się w jednej płaszczyźnie...

Obie sztuki wyglądają na odrzut, którego nawet pod koniec miesiąca nikt nie śmiałby zamontowac mimo iż plan produkcji wykonany w 60%, więc Wania zamiast do huty odwieźć, potajemnie zdjął z odrzutów i sprzedał do Polszy.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: c64cIub » pt mar 17, 2017 9:16 am

Nie mam czasu, dzwonię do Tarmotu kupić nowy dyfer, te stare będę zwracał sprzedawcy w tzw. międzyczasie. Gość w Tarmocie był dzisiaj wyrraźnie zakręcony.
Ja: macie dyferencjał do 469?
Tarmot: przedni czy tylny?
J: :o to się czymś różnią?
T <spokojnie jak debilowi>: Tak, przedni ma mechanizm skrętu kół a tylny jest prosty
J: nie, chciałem sam dyferencjał, nie cały most
T: aa, kosz dyferencjału, 280 zł
J (pomyślawszy, że coś tanio): Kompletny z kołami koronowymi/satelitami czy sam kosz?
T: Koła osobno i musi Pan wiedzieć 41 czy 37 zębów
J: talerz i atak mam, pytam o satelity i koronki
T (wskoczył na właściwą częstotliwość): tak
dalej rozmowa i zamawianie paru innych gratów potoczyło się normalnie.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9209
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: Takayuki » pn mar 20, 2017 6:05 pm

Właśnie w tarmocie mi wymieniali. Dawno, jak składałem w 2008 na krym zmielony dyfer. Bez scen miło sympatycznie i jeszcze dostałem garść łożysk do mostu jako rekompensatę za problem :)2

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: Balu-Balu » pn mar 20, 2017 6:56 pm

Bo wtedy Krym nie był ruski. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: c64cIub » wt mar 21, 2017 10:37 pm

Z Tarmotu tez przyszedl krzywy dyfer. Olać to, robie 2x4. Lepszy jezdzacy UAZ z napedem na jedna os niz pomnik czekajacy dla idei na 4x4. Jak mi kiedys wroci cierpliwosc to kupie dyfer i zamontuje.

Tak w ramach wieczornego wkurbu.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9209
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: Takayuki » śr mar 22, 2017 6:10 pm

Dzwoń do nich, jak nie wymienią rób im antyreklamę na fejsbukach itd - się lansują ostatnio jacy to nie są ach och, to niech trzymają poziom.

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: c64cIub » czw mar 23, 2017 1:18 pm

Spokojnie. Trzymają poziom. Już idzie do mnie nowy kosz na zamianę, tamten podobno ze starej dostawy. Gdyby nie to, że się go u mnie w tokarkę nie da wkręcić, to by został. A tak to go odeślę, przetoczą i komuś zamontują.

Chociaż na poważnie zastanawiałem się nad montażem z przodu belki zamiast mostu, wywaleniem reduktora i zrobieniem jednonapędowca. Nawet miałem kupić 452 pickupa z takim napędem (wersja dostawczak) ale przeszedł bokiem.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: Didymos » czw mar 23, 2017 1:52 pm

Nie idź na łatwiznę.
Żuka chcesz zrobić z uaza?
To już lepiej zamontuj mosty z jakiejś cywilizowanej fury, szkoda rezygnować z 4x4, nawet jeśli rzadko się używa.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: c64cIub » czw mar 23, 2017 5:48 pm

Jeszcze nie zrezygnowałem z przodu, z Tarmotu leci kolejny dyfer. ŻUAZ to też by było fajne toczydło :P Jakbym kupił wtedy tego pickupa, to już bym miał Żuka z UAZa.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: c64cIub » czw mar 30, 2017 9:05 pm

Aaaaargh! Chyba jednak Żuk... Tarmot wymienil mi dyfer bez scen, podobno tamten byl ze starej dostawy. Wyjmuje ten wymieniony z paczki i roznice widac od razu. Pieknie obrobiony, poprzedni wygladal przy nim jak odpad. Ale jako ze to ruskie czesci, rozkrecilem dyfer zeby przegwintowac gniazda srub, wywalic opilki po fabryce, pościnać z kol grady po dlutowaniu, ktore moga odpasc itd. No wiecie, rozkonserwowac. A tu zonk. Dyfer wyglada na uzywany. Powierzchnie oporowe satelitow wyslizgaly w korpusie takie gniazda, ze progi sa wyczuwalne. Osie wyslizgane i z luzami, podkladki kol koronowych wyslizgane. Slady pracy na koronkach i satelitach nie do ukrycia. Czyzby fabryka tak intensywnie docierala? Z wierzchu slady obrobki i ani sladu montazu.

Sprzedawca tych dwoch krzywych dyfrow zignorowal maila z eklamacja. Jako ze to stacja demontazu pojazdow, wysmazylem im po dwoch tygodniach kolejnego z informacja, ze skoro ignoruja grzeczny sposob zalatwienia sprawy to zalatwimy to inaczej. Maja tydzien na zwrocenie kasy albo beda musieli sie liczyc z wizyta skarbowki, tydzien pozniej inspektora ochrony srodowiska (nie ma zlomnicy w kraju, gdzie WIOŚ nie znalazlby powwaznych uchybien), za kolejny tydzien gosc-niespodzianka i tak do skutku, a w miedzyczasie wybierzemy sie tam z kolegami osbiscie incognito i niech nam sprobuja bez paragonu zlamana srubke sprzedac. Na tego maila odpowiedzieli w kwadrans :) ze poprzedniego noe dostali, ale juz w odpowiedzu byl numer paragonu. Wiedza dziady jaki odpad sprzedajai gdzies sobie dodatkowo ewidencjonuja komu jaki chlam sprzedali (na paragonie jest pozycja "czesci" a nie dyferencjaly). Odpowiedzialem, ze roboczo uznam zignorowanie reklamacji i natychmiastowa odpowiedz na drugiego maila, za czysty przypadek i ze kontrole to ostateczmosc, na co bez scen zaproponowali pelny zwrot. Ze tez trzeba bylo taka zlosliwa kurvve udawac zeby po ludzku eklamacje zalatwic, az smutno.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: c64cIub » sob kwie 01, 2017 10:51 am

Obrazek Tarmot też sobie jaja robi... "Witam, wysłaliśmy panu mechanizm wymontowany z nowego samochodu sprowadzonego z Rosji, w którym montowaliśmy blokady. Samochód nie przjechał dużo, był jeszcze przed pierwszą wymianą oleju".
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9209
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: Takayuki » sob kwie 01, 2017 2:57 pm

To weź ich postrasz że na FB gdzie się reklamują, też po angielsku [widać taki target] będą mieli szczegółowe info + pw do każdego kto polajkował stronę :D
Pomijam jakieś 'normalne' narzędzia.
W sumie ja do nich jeździłem bo blisko/po drodze i macałem co brałem...

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: carinus » sob kwie 01, 2017 9:34 pm

Już parę lat temu kupiłem dyfer chyba z Jarosławia i też musiałem centrować (regenerować) bieżnie na czopach łożysk.Na razie leży i czeka jako zapas.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Uszczelki mostu - stosować?

Post autor: c64cIub » ndz kwie 02, 2017 8:29 pm

Akurat dyfrów z Jarosławia nie kupowałem.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości