Żółte tablice
Moderator: Student
Żółte tablice
Czy ktoś ma zarejestrowanego Uaza na zabytek ? Jakie są wady i zalety tej rejestracji.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Żółte tablice
Największe utrudnienia przy posiadaniu żółtka to:
-nie można jeździć po zmroku ( nie zawsze, zależy od decyzji organu wydającego papiery)
-na wyjazd pojazdu za granicę trzeba załatwiać pozwolenie
-na sprzedaż pojazdu za granice trzeba mieć zgodę konserwatora zabytków
-nie można wprowadzać żadnych modyfikacji, ulepszeń do pojazdu bez zgody w/w konserwatora
-nie można ponownie zarejestrować auta na białe tablice - żołte już na dożywocie w PL
-dużo upierdliwej papierologii
-nie można jeździć po zmroku ( nie zawsze, zależy od decyzji organu wydającego papiery)
-na wyjazd pojazdu za granicę trzeba załatwiać pozwolenie
-na sprzedaż pojazdu za granice trzeba mieć zgodę konserwatora zabytków
-nie można wprowadzać żadnych modyfikacji, ulepszeń do pojazdu bez zgody w/w konserwatora
-nie można ponownie zarejestrować auta na białe tablice - żołte już na dożywocie w PL
-dużo upierdliwej papierologii
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Żółte tablice
A plusy to:
- dużo tańsze ubezpieczenie OC np. w PZU
- ubezpieczenie OC nie jest obowiązkowe jeśli pojazd stoi tylko w garażu
- można kupić OC na krócej niż rok np. na 3 miesiące (ale nie bardzo się to opłaca)
- robisz jeden dożywotni przegląd techniczny
- dużo tańsze ubezpieczenie OC np. w PZU
- ubezpieczenie OC nie jest obowiązkowe jeśli pojazd stoi tylko w garażu
- można kupić OC na krócej niż rok np. na 3 miesiące (ale nie bardzo się to opłaca)
- robisz jeden dożywotni przegląd techniczny
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
Re: Żółte tablice
Wszystko się zgadza ale są dwie opcje tablic żółtych, samochód kolekcjonerski, który podlega pod wymogi opisane wyżej i samochód zabytkowy, który jest trochę mniej obwarowany, ale co do szczegółów nie ma wiedzy.purti pisze:Największe utrudnienia przy posiadaniu żółtka to:
-nie można jeździć po zmroku ( nie zawsze, zależy od decyzji organu wydającego papiery)
-na wyjazd pojazdu za granicę trzeba załatwiać pozwolenie
-na sprzedaż pojazdu za granice trzeba mieć zgodę konserwatora zabytków
-nie można wprowadzać żadnych modyfikacji, ulepszeń do pojazdu bez zgody w/w konserwatora
-nie można ponownie zarejestrować auta na białe tablice - żołte już na dożywocie w PL
-dużo upierdliwej papierologii
4x4 SZCZECIN
Nissan Patrol GR Y61 RB25DET NEO
Nissan Patrol GR Y61 RB25DET NEO
- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Żółte tablice
Tańsze ubezpieczenie jest dla wszystkich aut starszych niż 25 lat. I nie musza być zabytkiem. Zabytki mogą mieć oc tylko na czas jazd wiec jak stoi 3lata to przez 3lata sie nie płaci
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Żółte tablice
też się nad żółtymi tablicami zastanawiam ...........w UE jeszcze chwila i nasze śmietniki z dieslami będą passe
Re: Żółte tablice
do tego w większości miejsc gdzie są obwarowania EURO do wjazdu, zabytków nie obowiązują
z tymi obwarowaniami sprzedaży jazdy w nocy itp nie do końca tak jest, 90% pojazdóœ z żółtymi te przepisy nie obowiązują, zmiany można wprowadzać ale tylko takie które są możliwe do cofnięcia, nie trzeba na to żadnych zgód konserwatora, auto wystarczy że w 50% jest orginalne i może dostać żółte tablice
konserwator dopieprzea się tylko do aut unikatowych reszta nie ma takich obostrzeń, nie trzeba żadnej zgody na wyjazd poza granice ani na sprzedaż, sprzedaż wymaga poinformowania (prawo pierwokupu) ale to też tyczy się aut unikatowych,
papierologia nie jest taka upierdliwa, koszty są do ogarnięcia w 500 PLN

z tymi obwarowaniami sprzedaży jazdy w nocy itp nie do końca tak jest, 90% pojazdóœ z żółtymi te przepisy nie obowiązują, zmiany można wprowadzać ale tylko takie które są możliwe do cofnięcia, nie trzeba na to żadnych zgód konserwatora, auto wystarczy że w 50% jest orginalne i może dostać żółte tablice

papierologia nie jest taka upierdliwa, koszty są do ogarnięcia w 500 PLN
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Żółte tablice
Możesz wyszczególnić te koszty bo mi zaproponowali około 1500 zł.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Żółte tablice
Ja z tego co pamiętam płaciłem około 800 zł ale rzeczoznawca mi wykonywał dokumentację sam.
Można oczywiście zrobić to samodzielnie i jest taniej.
tutaj masz link z fajnym opisem http://weteranszos.pl/zolte-tablice
Można oczywiście zrobić to samodzielnie i jest taniej.
tutaj masz link z fajnym opisem http://weteranszos.pl/zolte-tablice
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
Re: Żółte tablice
dokładnie, głównie chodzi o zrobienie samemu dokumentacji
nie jest to jakoś strasznie trudne, ale zajmuje troche czasu żeby to zrobić dobrze (zwłaszcza jak to się 1 raz robi
)


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość