Wymiana tulei cylindrowych

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
moonraker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lut 04, 2018 8:05 am

Wymiana tulei cylindrowych

Post autor: moonraker » śr maja 15, 2019 10:51 am

Zabieram się za remont silnika umz451 (zakres dosyć szeroki, szlif wału, nowe panewki,wymiana tulei cylindrowych), odwiedziłem ostatnio jeden zakład obróbki silników w celu zlecenia szlifu wału i zostałem "odesłany z kwitkiem" z powodu skorodowanego bloku. Majster zażyczył sobie najpierw zdemontowania tulei z silnika, obejrzał miejsce w którym uszczelniający o-ring styka się z blokiem i stwierdził że z tego bloku silnika już nic nie będzie. W jego ocenie miejsce to jest zbyt skorodowane, są wżery i będzie się dostawała woda do oleju. Fakt, samochód ostatnie 8 lat stał nieużywany, a przedtem był chłodzony wodą więc tuleje skorodowały i w płaszczu wodnym było sporo rdzy ale po wyczyszczeniu nie wygląda to tak strasznie. Zdjęcia w linku Zdjęcia , wydaje mi się że ten blok jest jeszcze do uratowania, można by to miejsce delikatnie splanować i zastosować grubszą uszczelkę albo zastosować uszczelkę + jakaś dodatkowa masa uszczelniająca typu dirko czy hylomar. Koledzy oceńcie to, być może ktoś maił podobna sytuacje.
UAZ 452 A3 in progress..

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wymiana tulei cylindrowych

Post autor: vandall1 » śr maja 15, 2019 4:48 pm

No witaj :wink:
Majster ma trochu racji,ale w jego postawie dominuje "spadaj leszczu".
Szczeliwo myślę ok,tym bardziej ze tuleja jest dociskana głowicą
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
moonraker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lut 04, 2018 8:05 am

Re: Wymiana tulei cylindrowych

Post autor: moonraker » pt maja 17, 2019 10:52 am

Jutro jadę do kolejnego majstra który chociaż przez telefon wykazuje więcej zapału do pracy i chce to obejrzeć.
UAZ 452 A3 in progress..

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wymiana tulei cylindrowych

Post autor: vandall1 » pt maja 17, 2019 6:25 pm

Ze szczeliwem moze byc ale tego typu problem,że zanim głowica dociśnie tuleje,to minie trochę czasu :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
moonraker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lut 04, 2018 8:05 am

Re: Wymiana tulei cylindrowych

Post autor: moonraker » pn maja 20, 2019 7:34 am

Zdaje sobie sprawę z tego, ale wyczytałem na jednym blogu o remoncie silnika (https://lawyercar.ru/pl/comments-on-rep ... f-volosts/) że koleś robił na uszczelniacz ale od razu po włożeniu tulei docisnął je do końca za pomocą podkładek i odpowiednich tulejek założonych na szpilki. Tak zrobię, jak jemu się udało to mam szanse że mi też się uda :) . Poza tym byłem i kolejnego majstra i jak zobaczył ten blok to powiedział, że tragedii nie ma widział gorsze i jeżdżą.
UAZ 452 A3 in progress..

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Wymiana tulei cylindrowych

Post autor: c64cIub » wt maja 28, 2019 6:55 am

moonraker pisze:
pn maja 20, 2019 7:34 am
tragedii nie ma widział gorsze i jeżdżą.
Moja Łajza powyżej 70 na godzine miesza olej z wodą. Ale nie w misce olejowej ani w układzie chłodniczym, jeno w ktoryms z cylindrow. Moze we wszystkich, stetoskopem nie wychwycilem roznic. Musowo wywala mieszanke wody i oleju wydechem, bo w misce sladu wody nie ma tak jak w ukladzie chlodzacym sladu oleju, a na 500km z butem w podlodze zezarl po 5 litrow obu fluidów. Poza tym zero objawow jakiejkolwiek awarii. Mocy nie brakuje, chodzi stabilnie.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wymiana tulei cylindrowych

Post autor: morte36 » wt maja 28, 2019 7:37 am

c64cIub pisze:
wt maja 28, 2019 6:55 am
moonraker pisze:
pn maja 20, 2019 7:34 am
tragedii nie ma widział gorsze i jeżdżą.
Moja Łajza powyżej 70 na godzine miesza olej z wodą. Ale nie w misce olejowej ani w układzie chłodniczym, jeno w ktoryms z cylindrow. Moze we wszystkich, stetoskopem nie wychwycilem roznic. Musowo wywala mieszanke wody i oleju wydechem, bo w misce sladu wody nie ma tak jak w ukladzie chlodzacym sladu oleju, a na 500km z butem w podlodze zezarl po 5 litrow obu fluidów. Poza tym zero objawow jakiejkolwiek awarii. Mocy nie brakuje, chodzi stabilnie.
A spalanie się zmniejszyło :D
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Wymiana tulei cylindrowych

Post autor: c64cIub » wt maja 28, 2019 8:01 am

Niestety nie. LPG 15 litrów na spokojnie, 18 przy butowaniu albo z przyczepą.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Wymiana tulei cylindrowych

Post autor: Balu-Balu » ndz cze 02, 2019 9:26 pm

Czyli na lpg zarabia na płyny ustrojowe ? :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości