Uaz -> Uazowołga

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
arebuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz gru 22, 2002 9:26 pm
Lokalizacja: śląsk

Uaz -> Uazowołga

Post autor: arebuk » pn sty 17, 2005 3:46 pm

Co trzeba wymienic w oryginalnym uazowskim silniku zeby powstała z niego tzw. uazowołga? Jakiego przyrostu mocy mozna sie spodziewac po takim zabiegu?
UAZ 469B LX Limited Edition ----> 300tdi

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Re: Uaz -> Uazowo³ga

Post autor: pol » pn sty 17, 2005 3:57 pm

arebuk pisze:Co trzeba wymienic w oryginalnym uazowskim silniku zeby powsta³a z niego tzw. uazowo³ga? Jakiego przyrostu mocy mozna sie spodziewac po takim zabiegu?

teoretycznie glowice z kolektorami i gaznik 2 gardzielowy, jezeli miales jedno, przyrost mocy "wyczuwalny"
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: Władek » pn sty 17, 2005 4:24 pm

arebuk pisze:Co trzeba wymienic w oryginalnym uazowskim silniku zeby powstała z niego tzw. uazowołga? Jakiego przyrostu mocy mozna sie spodziewac po takim zabiegu?

A więc jednak zanosi się na remont silnika? Kupiłeś to autko ostatnio czy też jeździł dobrze "od dawna" i dopiero teraz temperatura mu przeszkadza?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pn sty 17, 2005 6:09 pm

Można się jeszcze pokusić o ostry wałek rozrządu i w tedy różnica jest, że tak powiem piorunująca :)21

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Re: Uaz -> Uazowołga

Post autor: Student » pn sty 17, 2005 6:11 pm

Władek pisze:A więc jednak zanosi się na remont silnika? Kupiłeś to autko ostatnio czy też jeździł dobrze "od dawna" i dopiero teraz temperatura mu przeszkadza?

eeee... a co to ma do temperatury? Może ma, a ja się nie znam??

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn sty 17, 2005 7:51 pm

koło zamachowe ??

ale trza pytac SebastianaS, to on szpecjalista od radzieckiej techniki i nie

tylko




:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pn sty 17, 2005 8:24 pm

Koło nieeee.... przeca to ma oprócz rycia dołów na wysokich obrotach jeszcze pokonywać wzniesienia robiąc pyr pyr pyr... znaczy nie odbierajmy mu momentu... to nie A-grupowy maluch :)21

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn sty 17, 2005 8:27 pm

Student pisze:Ko³o nieeee.... przeca to ma oprócz rycia do³ów na wysokich obrotach jeszcze pokonywaæ wzniesienia robi±c pyr pyr pyr... znaczy nie odbierajmy mu momentu... to nie A-grupowy maluch :)21
pyr pyr to dla tych co nie umieja sie obchodzic z pedalem gazu i skrzynia biegow, jasne ze montowac mniejsze kolo
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pn sty 17, 2005 8:33 pm

tzw.uazowołga (jak sama nazwa mówi )to uaz i wołga - i koło zamachowe ciężkie ma być i basta .

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn sty 17, 2005 8:36 pm

borman pisze:tzw.uazowo³ga (jak sama nazwa mówi )to uaz i wo³ga - i ko³o zamachowe ciê¿kie ma byæ i basta .
taa, i cala oszalamiajaca moc silnika przeznaczac na rozkrecanie ciezkiego kola :D
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pn sty 17, 2005 8:42 pm

bywają oszałamiające moce i oszołomieni kierowcy......o niedouczonych ,,konstruktorach '' nie wspomnę !

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pn sty 17, 2005 8:45 pm

Nie przesadzał bym... to ma być terenowe auto zdolne poruszać się po różnych dziwnych nawierzchniach bez zrywania przyczepnosci - a do tego trzeba czasami jechać na niziutkich obrotach, i moment odgrywa zasadniczą rolę - czy szlifiera, która kopie dziury przy najlżejszym dotknięciu gazu? Bo jak to drugie, to ja przepraszam :)21

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn sty 17, 2005 9:02 pm

No jak Borman mówi, ze tak ma być , to ja sie wycofuję :oops:

jakby nie było to tez guru od uazowołgi.



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn sty 17, 2005 10:23 pm

Mag69 pisze:No jak Borman mówi, ze tak ma byæ , to ja sie wycofujê :oops:

jakby nie by³o to tez guru od uazowo³gi.

:)21
to nie zalezy od wolgi, tylko od tego ze moc na kolach zalezy od mocy silnika, przelozenia i strat mocy w ukladzie, ciezkie kolo zamachowe generuje strate dla ukladu, a nie jest zrodlem energi. oczywistym jest ze przy tym samym silniku moc na kolach bedzie wieksza tam gdzie straty w ukladzie beda mniejsze
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt sty 18, 2005 1:54 am

Ścislej rzecz biorąc koło zamachowe magazynuje energię-silnik wolniej sie wkreca,ale i wolniej spada z obrotów-zależy do jakiej jazdy ma być.
Swego czasu zdjąłem z uazowskiego koła trochę masy /bodaj z 11 na 8 kg/ i byłem zadowolony.Żadna przesada nie jest dobra.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt sty 18, 2005 11:56 am

Panowie chrzanicie jakieś bzdury!!!
Po pierwsze patrząc faktycznie na na sytuację nie istnieje coś tsakiego jak uazo-wołga!!!!

Tak tak to prawda bo:
albo mamy silnik od Uaza i głowicę z okrągłymi kolektorami ( czyli taką jak Wołga ale nie koniecznie - bo Wołga miała inny kształt komory spalania) - mozna to nazwać uazo itd ale to nie wszystko bo zarówno głowice od Wołgi jak i od Uaza miały trzy różne śrdnice zaworów!!!!
Druga sprawa to koło zamachowe - zdecydowanie lepsze od Uaza - większy moment ale ono NIE MIEŚCI SIE DO BLOKU WOŁGI!!!!!! - kołnież!!!

Więc jeżeli ktoś używa silnik z głowicą o okrągłych kolektorach to wcale nie znaczy że jest to jakaś Uazo-Wołga - jest to po prostu Uaz z taką głowicą ( mogą być trzy rodzeje wielkości zaworów i dwa rodzeje głowic - przypominam) albo jest to silnik Wołgi ale ten rózni sie miezy innymi filtrem oleju itd.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt sty 18, 2005 1:02 pm

Zbowid to ty jestes uczony w pismie :o :o :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » wt sty 18, 2005 1:19 pm

Zbowid pisze:Panowie chrzanicie jakieś bzdury!!!
Po pierwsze patrząc faktycznie na na sytuację nie istnieje coś tsakiego jak uazo-wołga!!!!

Tak tak to prawda bo:
albo mamy silnik od Uaza i głowicę z okrągłymi kolektorami ( czyli taką jak Wołga ale nie koniecznie - bo Wołga miała inny kształt komory spalania) - mozna to nazwać uazo itd ale to nie wszystko bo zarówno głowice od Wołgi jak i od Uaza miały trzy różne śrdnice zaworów!!!!
Druga sprawa to koło zamachowe - zdecydowanie lepsze od Uaza - większy moment ale ono NIE MIEŚCI SIE DO BLOKU WOŁGI!!!!!! - kołnież!!!

Więc jeżeli ktoś używa silnik z głowicą o okrągłych kolektorach to wcale nie znaczy że jest to jakaś Uazo-Wołga - jest to po prostu Uaz z taką głowicą ( mogą być trzy rodzeje wielkości zaworów i dwa rodzeje głowic - przypominam) albo jest to silnik Wołgi ale ten rózni sie miezy innymi filtrem oleju itd.

Prawdę mówi :-) Jestem na tak - organoleptyczne porównania powyższych stwierdzeń Zbowida do szpeja co mi się po pokoju wala jest słuszne...
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
arebuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz gru 22, 2002 9:26 pm
Lokalizacja: śląsk

Post autor: arebuk » czw sty 20, 2005 8:46 am

Dwugardzielowy gaznik.... co polecacie w tym temacie??
UAZ 469B LX Limited Edition ----> 300tdi

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » czw sty 20, 2005 10:31 am

borman pisze:bywają oszałamiające moce i oszołomieni kierowcy......o niedouczonych ,,konstruktorach '' nie wspomnę !
Robert a ja byłem twoim rzecznikem prasowym w Hoczwi :o :o :o

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » czw sty 20, 2005 1:21 pm

Robert a ja byłem twoim rzecznikem prasowym w Hoczwi :o :o :o[/quote]

:o :o :o -sukces ma wielu ojców - porażka bywa sierotą .........w hoczwi byłem dwa razy -(dwa razy pierwsze miejsce)z czego jeden raz nie wspominam najlepiej- ale wtedy nie miałem rzecznika :wink: :wink:

......odnośnie dwugardzielowych gażników - wbrew teorii najlepiej sprawują się fordoskie dwugardzielowe gążniku z v-6 2,3 litra (niezłe też są fiat , żuk -ale trzeba pokombinować trochę z dyszkami )............na aparacie zapłonowym można przykombinować trochę koników ........ale PODSTAWA to rozebrać caly motor i dokładnie go WYWAŻYĆ

pozdrawiam wszystkich rzeczników-

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » czw sty 20, 2005 1:23 pm

arebuk pisze:Dwugardzielowy gaznik.... co polecacie w tym temacie??
weber poldek/solex ruski/solex ford colgone 2,3 V6/K-126/K-151


a co wybierzesz z powyższego to zależy od $$$ i od tego do czego auto ma ci służyć 8)


nie ma łatwo :)21
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » czw sty 20, 2005 1:26 pm

borman pisze:Robert a ja byłem twoim rzecznikem prasowym w Hoczwi :o :o :o
:o :o :o -sukces ma wielu ojców - porażka bywa sierotą .........w hoczwi byłem dwa razy -(dwa razy pierwsze miejsce)z czego jeden raz nie wspominam najlepiej- ale wtedy nie miałem rzecznika :wink: :wink:

......odnośnie dwugardzielowych gażników - wbrew teorii najlepiej sprawują się fordoskie dwugardzielowe gążniku z v-6 2,3 litra (niezłe też są fiat , żuk -ale trzeba pokombinować trochę z dyszkami )............na aparacie zapłonowym można przykombinować trochę koników ........ale PODSTAWA to rozebrać caly motor i dokładnie go WYWAŻYĆ

pozdrawiam wszystkich rzeczników-[/quote]

Widziałem niedawno przestawkę z 2 gardzieli na jedną... Tak jakby ktoś bardzo lubił swój 1gardzielowy gaźnik a przymierzał się do wołgi to tak mówię że są...

pozdrawiam
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » czw sty 20, 2005 1:50 pm

tzw.uazowołga ma jednogardzielowy gażnik (kolektor okrągły ), ma też to znienawidzone (przez niektórych )ciężkie koło zam . przez co ma bdb ,, dół'' ale niestety nie wkręca się zawysoko . ..........dobrze wyważony , z elektronicznym zapłonem i dwugardzielowym fordoskim gażnikiem silnik na 95 oktanowym paliwie spokojnie wykręca ponad 6000 o/h (ciężkie koło , głęboka głowica , zawory 47 )

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re:

Post autor: zippo68 » wt kwie 28, 2009 11:13 am

Zbowid pisze:Panowie chrzanicie jakieś bzdury!!!
Po pierwsze patrząc faktycznie na na sytuację nie istnieje coś tsakiego jak uazo-wołga!!!
Właśnie doszukałem się Uazo-Wołgi w trochę innym kontekście :lol:
http://fishki.net/comment.php?id=21840
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość