Uaz -> Uazowołga
Moderator: Student
Uaz -> Uazowołga
Co trzeba wymienic w oryginalnym uazowskim silniku zeby powstała z niego tzw. uazowołga? Jakiego przyrostu mocy mozna sie spodziewac po takim zabiegu?
UAZ 469B LX Limited Edition ----> 300tdi
Re: Uaz -> Uazowo³ga
arebuk pisze:Co trzeba wymienic w oryginalnym uazowskim silniku zeby powsta³a z niego tzw. uazowo³ga? Jakiego przyrostu mocy mozna sie spodziewac po takim zabiegu?
teoretycznie glowice z kolektorami i gaznik 2 gardzielowy, jezeli miales jedno, przyrost mocy "wyczuwalny"
Gelenda Cabrio 300TD
Re: Uaz -> Uazowołga
arebuk pisze:Co trzeba wymienic w oryginalnym uazowskim silniku zeby powstała z niego tzw. uazowołga? Jakiego przyrostu mocy mozna sie spodziewac po takim zabiegu?
A więc jednak zanosi się na remont silnika? Kupiłeś to autko ostatnio czy też jeździł dobrze "od dawna" i dopiero teraz temperatura mu przeszkadza?
Władek - Kraków
Re: Uaz -> Uazowołga
Władek pisze:A więc jednak zanosi się na remont silnika? Kupiłeś to autko ostatnio czy też jeździł dobrze "od dawna" i dopiero teraz temperatura mu przeszkadza?
eeee... a co to ma do temperatury? Może ma, a ja się nie znam??
pyr pyr to dla tych co nie umieja sie obchodzic z pedalem gazu i skrzynia biegow, jasne ze montowac mniejsze koloStudent pisze:Ko³o nieeee.... przeca to ma oprócz rycia do³ów na wysokich obrotach jeszcze pokonywaæ wzniesienia robi±c pyr pyr pyr... znaczy nie odbierajmy mu momentu... to nie A-grupowy maluch
Gelenda Cabrio 300TD
Nie przesadzał bym... to ma być terenowe auto zdolne poruszać się po różnych dziwnych nawierzchniach bez zrywania przyczepnosci - a do tego trzeba czasami jechać na niziutkich obrotach, i moment odgrywa zasadniczą rolę - czy szlifiera, która kopie dziury przy najlżejszym dotknięciu gazu? Bo jak to drugie, to ja przepraszam 

to nie zalezy od wolgi, tylko od tego ze moc na kolach zalezy od mocy silnika, przelozenia i strat mocy w ukladzie, ciezkie kolo zamachowe generuje strate dla ukladu, a nie jest zrodlem energi. oczywistym jest ze przy tym samym silniku moc na kolach bedzie wieksza tam gdzie straty w ukladzie beda mniejszeMag69 pisze:No jak Borman mówi, ze tak ma byæ , to ja sie wycofujê![]()
jakby nie by³o to tez guru od uazowo³gi.
Gelenda Cabrio 300TD
Ścislej rzecz biorąc koło zamachowe magazynuje energię-silnik wolniej sie wkreca,ale i wolniej spada z obrotów-zależy do jakiej jazdy ma być.
Swego czasu zdjąłem z uazowskiego koła trochę masy /bodaj z 11 na 8 kg/ i byłem zadowolony.Żadna przesada nie jest dobra.
Swego czasu zdjąłem z uazowskiego koła trochę masy /bodaj z 11 na 8 kg/ i byłem zadowolony.Żadna przesada nie jest dobra.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Panowie chrzanicie jakieś bzdury!!!
Po pierwsze patrząc faktycznie na na sytuację nie istnieje coś tsakiego jak uazo-wołga!!!!
Tak tak to prawda bo:
albo mamy silnik od Uaza i głowicę z okrągłymi kolektorami ( czyli taką jak Wołga ale nie koniecznie - bo Wołga miała inny kształt komory spalania) - mozna to nazwać uazo itd ale to nie wszystko bo zarówno głowice od Wołgi jak i od Uaza miały trzy różne śrdnice zaworów!!!!
Druga sprawa to koło zamachowe - zdecydowanie lepsze od Uaza - większy moment ale ono NIE MIEŚCI SIE DO BLOKU WOŁGI!!!!!! - kołnież!!!
Więc jeżeli ktoś używa silnik z głowicą o okrągłych kolektorach to wcale nie znaczy że jest to jakaś Uazo-Wołga - jest to po prostu Uaz z taką głowicą ( mogą być trzy rodzeje wielkości zaworów i dwa rodzeje głowic - przypominam) albo jest to silnik Wołgi ale ten rózni sie miezy innymi filtrem oleju itd.
Po pierwsze patrząc faktycznie na na sytuację nie istnieje coś tsakiego jak uazo-wołga!!!!
Tak tak to prawda bo:
albo mamy silnik od Uaza i głowicę z okrągłymi kolektorami ( czyli taką jak Wołga ale nie koniecznie - bo Wołga miała inny kształt komory spalania) - mozna to nazwać uazo itd ale to nie wszystko bo zarówno głowice od Wołgi jak i od Uaza miały trzy różne śrdnice zaworów!!!!
Druga sprawa to koło zamachowe - zdecydowanie lepsze od Uaza - większy moment ale ono NIE MIEŚCI SIE DO BLOKU WOŁGI!!!!!! - kołnież!!!
Więc jeżeli ktoś używa silnik z głowicą o okrągłych kolektorach to wcale nie znaczy że jest to jakaś Uazo-Wołga - jest to po prostu Uaz z taką głowicą ( mogą być trzy rodzeje wielkości zaworów i dwa rodzeje głowic - przypominam) albo jest to silnik Wołgi ale ten rózni sie miezy innymi filtrem oleju itd.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
Zbowid pisze:Panowie chrzanicie jakieś bzdury!!!
Po pierwsze patrząc faktycznie na na sytuację nie istnieje coś tsakiego jak uazo-wołga!!!!
Tak tak to prawda bo:
albo mamy silnik od Uaza i głowicę z okrągłymi kolektorami ( czyli taką jak Wołga ale nie koniecznie - bo Wołga miała inny kształt komory spalania) - mozna to nazwać uazo itd ale to nie wszystko bo zarówno głowice od Wołgi jak i od Uaza miały trzy różne śrdnice zaworów!!!!
Druga sprawa to koło zamachowe - zdecydowanie lepsze od Uaza - większy moment ale ono NIE MIEŚCI SIE DO BLOKU WOŁGI!!!!!! - kołnież!!!
Więc jeżeli ktoś używa silnik z głowicą o okrągłych kolektorach to wcale nie znaczy że jest to jakaś Uazo-Wołga - jest to po prostu Uaz z taką głowicą ( mogą być trzy rodzeje wielkości zaworów i dwa rodzeje głowic - przypominam) albo jest to silnik Wołgi ale ten rózni sie miezy innymi filtrem oleju itd.
Prawdę mówi

Tzarrr!!
Robert a ja byłem twoim rzecznikem prasowym w Hoczwi
[/quote]
-sukces ma wielu ojców - porażka bywa sierotą .........w hoczwi byłem dwa razy -(dwa razy pierwsze miejsce)z czego jeden raz nie wspominam najlepiej- ale wtedy nie miałem rzecznika
......odnośnie dwugardzielowych gażników - wbrew teorii najlepiej sprawują się fordoskie dwugardzielowe gążniku z v-6 2,3 litra (niezłe też są fiat , żuk -ale trzeba pokombinować trochę z dyszkami )............na aparacie zapłonowym można przykombinować trochę koników ........ale PODSTAWA to rozebrać caly motor i dokładnie go WYWAŻYĆ
pozdrawiam wszystkich rzeczników-








......odnośnie dwugardzielowych gażników - wbrew teorii najlepiej sprawują się fordoskie dwugardzielowe gążniku z v-6 2,3 litra (niezłe też są fiat , żuk -ale trzeba pokombinować trochę z dyszkami )............na aparacie zapłonowym można przykombinować trochę koników ........ale PODSTAWA to rozebrać caly motor i dokładnie go WYWAŻYĆ
pozdrawiam wszystkich rzeczników-
- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
borman pisze:Robert a ja byłem twoim rzecznikem prasowym w Hoczwi![]()
![]()





......odnośnie dwugardzielowych gażników - wbrew teorii najlepiej sprawują się fordoskie dwugardzielowe gążniku z v-6 2,3 litra (niezłe też są fiat , żuk -ale trzeba pokombinować trochę z dyszkami )............na aparacie zapłonowym można przykombinować trochę koników ........ale PODSTAWA to rozebrać caly motor i dokładnie go WYWAŻYĆ
pozdrawiam wszystkich rzeczników-[/quote]
Widziałem niedawno przestawkę z 2 gardzieli na jedną... Tak jakby ktoś bardzo lubił swój 1gardzielowy gaźnik a przymierzał się do wołgi to tak mówię że są...
pozdrawiam
Tzarrr!!
tzw.uazowołga ma jednogardzielowy gażnik (kolektor okrągły ), ma też to znienawidzone (przez niektórych )ciężkie koło zam . przez co ma bdb ,, dół'' ale niestety nie wkręca się zawysoko . ..........dobrze wyważony , z elektronicznym zapłonem i dwugardzielowym fordoskim gażnikiem silnik na 95 oktanowym paliwie spokojnie wykręca ponad 6000 o/h (ciężkie koło , głęboka głowica , zawory 47 )
Re:
Właśnie doszukałem się Uazo-Wołgi w trochę innym kontekścieZbowid pisze:Panowie chrzanicie jakieś bzdury!!!
Po pierwsze patrząc faktycznie na na sytuację nie istnieje coś tsakiego jak uazo-wołga!!!

http://fishki.net/comment.php?id=21840
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość