Podrasowanie silnika UAZ-a :)

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Podrasowanie silnika UAZ-a :)

Post autor: KleryK » wt lut 15, 2005 8:28 pm

Chodzi o orginal. W SZUKAJ tematu znalesc nie moglem wiec jezeli byl to jakby ktos mogl blizej naprowadzic bede wdzieczny.

Wiem ze mozna :
-zplanowac orginalna glowice o kilka mm
-zalozyc glowice od wolgi z 2 gardzielowym gaznikiem na kolektorze ssacym

I jakies jeszcze ? :)



Pozdrawiam
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » wt lut 15, 2005 8:30 pm

NOS 8)
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: nie_mientki » wt lut 15, 2005 9:01 pm

Turbo :lol: A tak na poważnie to zrobienie uazo-wołgi powinno Cię zaspokoić. Jeśli chcesz mieć 175 koników to lepiej zmień silnik(na 100% taniej wyjdzie).

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt lut 15, 2005 9:13 pm

A ile warta jest g³owica od wo³gi z kolektorami i ga¼nikiem ?

¿ebym nie przep³aci³ :)

I czy warto szukaæ na szrotach bo wo³gi to ju¿ rzadkie samochody jak wiadomo.

Bo czeka mnie remoncik silnika ma³y bo mi panewka(i) stukaj±
ale ci¶nienie w cylindrach mam 7.3 ,7.4,8.0,7.4 bardzo regularnie przyrastaj±ce
i ponoc z tego co mi w warsztacie mowili to silniczek bedzie bez zarzutu i d³ugo s³u¿y³ bo jest w dobrym stanie. Ci¶nienie oleju mi na ciep³ym silniku(75-80st.) na ja³owym biegu oscyluje od 2.5 do nieca³yc 3kg/cm3 a przy 50km/h to nawet 4kg/cm3.

Na uazowo³dze jest ponoæ 100KM a niektorzy tu sie chwala ze maja nawet po 130KM na nich wiec dlatego sie zapytalem jakie to magiczne sposoby ( t³umika ¶rodkowego nie mam ani katalizatora wiec nie wiem :) )
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Andrzej30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 2:21 pm
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Andrzej30 » wt lut 15, 2005 10:14 pm

Zeby za duzo sie nie narobic i odczuc wzrost mocy to chyba najlepiej byloby zalozyc glowice z okraglymi kolektorami od wolgi przy zmianie pamietaj o wolgowskich laskach popychaczy te uazowskie beda za dlugie fajnie taki zestaw chodzi na gazniku od poloneza trzeba tylko mininalnie rozpilowac otwory w podstawie sa rózne typy tych gazników ja mialem o ile dobrze pamietam2/250 ma wieksze srednice gardzieli od orginalnego 2x 25mm w ostatnim nr gazetki zakladowej jest opis zmiany aparatu zaplonowego w zuku na aparat z modulem elektronicznym od vw zyskuje sie na tej modyfikacij silna i pewna iskre aparat w uazie obraca sie w odwrotna strone wiec moze byc problem z podpasowaniem odpowiedniego aparatu zaplonowego osobiscie uwazam ze im mniej elektroniki w terenówce tym lepiej i zeby uzyskac silna iskre wystarczy nowa cewka dobre przewody swiece kopólka swiece przerywacz kondensator ogromny wplyw na moc oraz zuzycie paliwa ma wlasciwa charakterystyka wyprzedzenia zaplonu jezeli mechanizm ma luzy najlepiej od razu wlozyc nowy zestaw naprawczy oraz sprawdzic ewentualnie skorygowac charaterystyke(zazwyczaj nowe sa niedokladnie zestrojone)koszt nie duzy a napewno sie oplaci

Awatar użytkownika
Andrzej30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 2:21 pm
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Andrzej30 » wt lut 15, 2005 10:18 pm

ktos oferowal kompletna glowice z kolektorami igaznikiem na gieldzie chyba z a700

jak bedziesz szlifowal wal to niech ci go pózniej dokladnie wyrównowazą w komplecie z kolem zamachowym i dociskiem poprawi sie kultura pracy silnika i ładniej bedzie sie wkrecal na obroty

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt lut 15, 2005 11:36 pm

Bardzo dziekuje za pomoc :)

Bo wlasnie na allegro jest glowica,kolektory,gaznik za 700zl :) i tak sie zastanawiam.

Pozdrawiam !
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » wt lut 15, 2005 11:55 pm

700 zl dalbym za caly silnik w stanie bdb i z papierem, a nie glowice :o
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » wt lut 15, 2005 11:58 pm

to jak sie Kleryk nie zdecyduje to pamietaj o mnie :)21 bo u mnie hieny za uzywana wolge 1000 chca....
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr lut 16, 2005 12:07 am

moralez pisze:700 zl dalbym za caly silnik w stanie bdb i z papierem, a nie glowice :o
a gdzie takie tanie rosn± ???? Bo ja biore od rêki :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » śr lut 16, 2005 9:21 am

KleryK pisze:
moralez pisze:700 zl dalbym za caly silnik w stanie bdb i z papierem, a nie glowice :o
a gdzie takie tanie rosną ???? Bo ja biore od ręki :)
Jeśli Cię to interesuje to wal na priw- podrzucę kontakt... szukałem ostatnio głowicy wołgi i się ktoś z Gdyni zaoferował z całym silnikiem za 350 pln... dla mnie za daleko...
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
Andrzej30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 2:21 pm
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Andrzej30 » śr lut 16, 2005 12:10 pm

w tamtym roku mialem oferte kupna kompletnego silnika wolgi za400zl nie mial papierow ale podobno byl w niezlem stanie jak bys byl zainteresowany to moge sie dowiedziec czy jeszcze aktualne

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » śr lut 16, 2005 2:12 pm

KleryK pisze:
moralez pisze:700 zl dalbym za caly silnik w stanie bdb i z papierem, a nie glowice :o
a gdzie takie tanie rosną ???? Bo ja biore od ręki :)
Spokojnie, kase mozesz utopic w innych czesciach. Daj ogloszenie na gieldzie 4x4 ze szukasz takiej glowicy z kolektorem, gaznikiem (nie wiem jak z pompa wodna czy tez jest potrzebna od wolgi), odzew bedzie, ale cierpliwosci. Ta na allegro to strasznie droga, ale to przeciez Twoje pieniadze i mozesz z nimi robic co chcesz.

Ale moge sie mylic.... Moze ta glowica zrobiona z jakiegos cennego kruszcu czy cos takiego i dlatego dla sprzedajacego taka cenna ??

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr lut 16, 2005 3:58 pm

Zdziwilo mnie ze 700zl za silnik w stanie bdb z papierem :) jak zwyk³e uazowe uzywane po 500zl chodz± w stanie dobrym.




Pytanko mam jeszcze jedno :

Silnik UAZa i Wolgi rozni sie :
glowic±
laskami popychaczy

cos mi swita w glowie ( moze sie myle) ze chyba jeszcze wa³ inny jest ? prawda li to ? Wiec czy lepiej kupic sama glowice czy caly silnik wo³gowski ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » czw lut 17, 2005 12:56 am

Andrzej30 pisze: zmiany aparatu zaplonowego w zuku na aparat z modulem elektronicznym

aparat w uazie obraca sie w odwrotna strone wiec moze byc problem z podpasowaniem odpowiedniego aparatu zaplonowego
No właśnie - jaki aparat można by podpasować do uaza?- z regulatorem odśrodkowym i podciśnieniowym i jakimś wodoodpornym modułem, od silnika 2,5 l kręcący się w przeciwną stronę ???
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw lut 17, 2005 8:23 am

jest duzo róznic pomiedzy silnikiem wołgi a uaz-a głowica blok koło zamachowe inny filtr oleju reszta wymienne .a podrasowanie silnika to rozebranie i złozenie zgodnie ze sztuka mechaniki polerka wału i korb wywazanie osiowanie i gaznik mniej podatny na rozregulowywanie sie czy li nowszy niz 74r :lol: :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw lut 17, 2005 6:56 pm

Czyli lepiej tylko g³owice wymieniaæ :> ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Andrzej30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 2:21 pm
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Andrzej30 » czw lut 17, 2005 7:12 pm

napewno najszybciej i najtaniej i mozna sporo zyskac a jesli chodzi o aparat to bedzie barrdzo ciezko znalezc krecacy sie w odwrotna strone mozna zalozyc do uazowego aparatu czujnik elektromagnetyczny od jakiegos innego aparatu jezeli sie nie myle to Borman ma zalozony czujnik z modulem od BMW albo od forda

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » pt lut 18, 2005 11:03 am

Andrzej30 pisze: mozna zalozyc do uazowego aparatu czujnik elektromagnetyczny od jakiegos innego aparatu jezeli sie nie myle to Borman ma zalozony czujnik z modulem od BMW albo od forda
Borman- do tablicy! :)21

Jak to zrobiłeś i czy efekty były warte zachodu?
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » pt lut 18, 2005 11:41 am

KleryK pisze: Na uazowołdze jest ponoć 100KM a niektorzy tu sie chwala ze maja nawet po 130KM na nich wiec dlatego sie zapytalem jakie to magiczne sposoby
Od siebie mogę dodać sposób bardzo tani i zauważalnie, a czasami zaskakująco skuteczny. Dopasowanie prześwitów kanałów kolektora do głowicy i "tuning" uszczelki żeby nie zasłaniała kanałów. Można to zrobić
przy użyciu ciemnego smaru i kartki mapieru zgiętej na pół (smarujesz wszystkie strony połączenie syfem, wkładasz kartkę pomiędzy głowicę a uszczelkę i pomiedzy kolektor a uszczczelkę, składasz i już widzisz co ci zasłania dolot) Ponieważ zasilanie w mieszankę to główna bolączka silników uazowych efekty powinny być niezłe.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » pt lut 18, 2005 1:29 pm

KleryK pisze:jak zwykłe uazowe uzywane po 500zl chodzą w stanie dobrym.
a jak ci powiem ze kumpel kupil silnik uaza z papierem w stanie bdb ( odrazu wlozyl go i jezdzi) za 150 pln to uwierzysz :)21??
szukajcie a znajdziecie.... :)23
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Andrzej30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 2:21 pm
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Andrzej30 » pt lut 18, 2005 6:26 pm

Majkello pisze:
KleryK pisze: Na uazowołdze jest ponoć 100KM a niektorzy tu sie chwala ze maja nawet po 130KM na nich wiec dlatego sie zapytalem jakie to magiczne sposoby
Od siebie mogę dodać sposób bardzo tani i zauważalnie, a czasami zaskakująco skuteczny. Dopasowanie prześwitów kanałów kolektora do głowicy i "tuning" uszczelki żeby nie zasłaniała kanałów. Można to zrobić
przy użyciu ciemnego smaru i kartki mapieru zgiętej na pół (smarujesz wszystkie strony połączenie syfem, wkładasz kartkę pomiędzy głowicę a uszczelkę i pomiedzy kolektor a uszczczelkę, składasz i już widzisz co ci zasłania dolot) Ponieważ zasilanie w mieszankę to główna bolączka silników uazowych efekty powinny być niezłe.

Dobrze kolega pisze trzeba koledze polać

przy remoncie silnika albo zmianie glowicy warto poswiecic troche czasu na poprawienie wszystkich niedokladnosci w pasowaniu kolektory- glowica usunac wszystkie nierównosci w kanalach i kolektorach zajmie to troche czasu ale napewno nie bedzie to czas zmarnowany

Awatar użytkownika
m.organisciak
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: m.organisciak » sob mar 05, 2005 9:48 am

Panowie - własnie wymieniam u siebie kolektor - robi to Mechanik - bo priomo zimno jak diabli, secundo - UAZ-a mam od 3 tygodni i jeszcze nie grzebałem się w nim za bardzo (zresztą mechanik ze mnie jak z koziej dupy trąba). Wymieniam kolektor + uszczelki oczywiście, bo odgłosy pracy silnika są takie, że wrażenie jazdy czołgiem się potęguje. czy przy tej okazji należało by coś mechanikowi zaproponowac, co pozytywnie by na moc wpłyneło i czy do "kwadratowego" kolektora można podłączyć głowicę od wołgi
jak ktoś ma pomysł - to mój numer gg 2106424
pozdrawiam

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob mar 05, 2005 10:26 am

niestety nie
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » sob mar 05, 2005 10:57 am

wszystkie aparaty (w cywilizowanych autach) które montowane są w głowicy od czoła na wałku rozrzadu - krecą się w LEWO !......polecam - opel kadet 1,3 z lat 80-siątych (regulatory i moduł wbudowane w aparat )- tokarka- i do roboty !!!!.......miśki z czerwonego uaza z krakowa mają takie cóś na zbyciu ...................warto pomyśleć - mój na trzecim biegu po równym wykręca 6000 obrotów (na jałowym nie wiem - grozi wybuchem)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości