kontrolka cisnienia oleju

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

kontrolka cisnienia oleju

Post autor: twister1 » pn mar 07, 2005 11:42 am

ostatnio wsiadam do syfa przekrecam kluczyk i pierwsze na co zwrocilem uwage to brak czerwonego swiatelka.... kontrolki oleju....
troche sie zdziwilem...
musialo sie cos stac podczas montowania CB Radia.... jak przeciagalem kabel do antenki to moze cos sie stalo :(

odkrecilem wskazniki wyciagnalem i pokukalem czy sie jakis kabelek nie odlaczyl - niby wszystko jest ok.
sprawdzilem czy prad dochodzi (bo podejrzewalem ze moze sie zaroweczka spalila) ale niestety miernik nic nie pokazuje (jakies 0,1 - 0,3 V)

aha wskaznik cisnienia oleju pokazuje normalnie - nie swieci tylko ta kontrolka

co nalezaloby posprawdzac w pierwszej kolejnosci aby usunac usterke?
moze ta kontrolka nie jest taka wazna jak dziala wskaznik, ale podczas jazdy przeciez ciagle sie nie patrzy na wskaznik oleju i czasem mogloby sie zrobic nieciekawie (np jakis wyciek oleju...)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

KrzysztofM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw gru 30, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: KrzysztofM » pn mar 07, 2005 12:19 pm

Czujnik w silniku załącza masę jak nie ma cisnienia, czyli jeden kabelek przy wyłączonym silniku powinien mieć masę 0 volt a drugi 12 volt po wlączeniu stacyjki kabelek koloru czerwonego ten sam co idzie do kontrolki ręcznego i zasilania wskażników po odkreceniu wskażników wszystko bardzo dobrze widać.

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » pn mar 07, 2005 12:39 pm

no wlansie mi sie tez tak wydawalo...ale w takim razie jeszcze raz dokladnie wsyzstko posprawdzam... ale to niestety dopiero na weekend....

jak cos to jeszcze zapytam co i jak :)

a tak poza tym to tam jakos idzie jeden PLUS (12V) na wskazniki i kontrolki i tylko masa jest zalaczana tak?
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn mar 07, 2005 12:50 pm

na cisn oleju, temp , paliwo idzie stały + a sterowanie minusem. Tak samo jest z kontrolka.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

KrzysztofM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw gru 30, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: KrzysztofM » pn mar 07, 2005 1:31 pm

Na stronach www.uazbuka.ru sa schematy instalacji elektrycznych wszystkich typów uaz-ów , sa tak przejrzyste ,że nie trzeba być elektrykiem żeby wiedzieć o co chodzi

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » pn mar 07, 2005 2:56 pm

jak ja wchodze na uazbuka to tak jakbym ogladal malarstwo wspolczesne...w ogole nic nie rozumiem... wiec jakby dokopac sie do schematow nie umiem a klikanie tam na prypal w linki tez nie daje efektow....czemu oni nie zrobia wkoncu wersji po angielsku to nie wiem.... ehs....
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » śr mar 09, 2005 9:25 am

Na stronie www.mojuaz.prv.pl (lub www.uaz.rajdy4x4.pl) w dziale technika jest kolorowy schemat instalacji
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

mały1
 
 
Posty: 210
Rejestracja: pn lis 10, 2003 5:03 pm
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mały1 » śr mar 09, 2005 7:45 pm

zobacz czy się nie przetarł kabelek przy czujniku oleju bloku silnika
no dobra

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr mar 09, 2005 9:26 pm

kabelek przy czujniku raczej jest ok bo przeciez wskaznik pokazuje ok tylko kontrolka nie swieci :)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr mar 09, 2005 9:30 pm

a nie ma przypadkiem dwoch czujnikow? jeden od zegara a drugi od kontrolki? :roll:
bynajmniej u mnie jak sie wypial ten od zegara i pokazywal zero to kontrolka sie nie swiecila
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr mar 09, 2005 9:49 pm

Jesli masz opcje z kontrolka to musisz miec dwa czujniki- jeden do kontrolki (maly) a drudi do wskaznika(wiekszy w ksztalcie puszki)
Moze to wogole nie miales opcji z kontrolka, a ta czerwona lampka to nie olej tylko ladowanie :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr mar 09, 2005 10:49 pm

100% to nie bylo ladowanie tylko kontrolka oleju :)
morze rzeczywiscie sa dwa czujniki... poszukam tego jak weekend przyjdzie :)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr mar 09, 2005 10:51 pm

twister1 pisze:100% to nie bylo ladowanie tylko kontrolka oleju :)
morze rzeczywiscie sa dwa czujniki... poszukam tego jak weekend przyjdzie :)
jesli masz kontrolke to musisz miec dwa czujniki
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr mar 09, 2005 10:59 pm

okey to juz wiem na co sie nastawiac....

w sumie to nawet logiczne...bo jak odkrecilem wskazniki i kukalem na kabelki od tej kontrolki to jeden byl wspolny z innymi kontorlkami drugi szedl do tej grubej wiazki co leci do komory silnika.... wiec pewnie do czegos musi byc podlaczony :P

w takim razie weekend uplynie pod znakiem poszukiwan drugiego czujnika :)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw mar 10, 2005 12:10 am

Jeden masz od czujnika oleju z banki na zegar a drugi z czujnika małego na kontrolke
Tam szukaj przerwy
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » czw mar 10, 2005 12:19 am

ok posprawdzam i pochwale sie co udalo mi sie osiagnac :)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw mar 10, 2005 2:56 pm

Ja mialem inny problem , otoz po przekreceniu kluczyka kontorlka sie nie swiecila, gdy juz uruchomilem silnik, zapalala sie i po okolo 3-4 minutach gasla. Wymienilem wiec czujnik na nowy i teraz mam tak ze jak przekrecam kluczyk to sie zapala, uruchamiam silnik, gasnie. Czyli wszystko ok. Ale na wolnych obrotach mi sie zapala... Moze wina cisnienia oleju?? Ale co ciekawe, bo wskaznik zegarowy pokazuje mi okolo 2 a kontrolka sie swieci.
Mysle ze u mnie to wina czujnika, cos pewnie im nie wyszedl i przy innym cisnieniu sie zapala niz to byc powinno w zalozeniach konstrukcyjnych :)
Ale juz machnalem na to reka i sie nie przejmuje.
Wiec zycze powodzenia, aha odrazu wez ze sklepu ze 4 czujniki i sprawdzaj, moze trafisz na dobry:)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » czw mar 10, 2005 4:09 pm

to u mnie po ostrym myciu, jak sie zaczela swiecic to pare dni to trwalo dopoki zarowka sie nie spalila, jak wymienilem wszystko wrocilo do normy, tzn rano wlaczam kluczyk swieci sie, zapalam i po paru sekudach gasnie ...prawidlowy objaw
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

kontrolka cisnienia oleju

Post autor: ub40 » pt mar 11, 2005 7:18 pm

Jezeli kontrolka swieci a wskaznik pokazuje cisnienie wieksze niz 1,0 to nalezy dla pewnosci podlaczyc manometr i sprawdzic jakie jest cisnienie poniewaz zdaza sie ze kontrolka lub wskaznik maja pewien rozrzut wskazan. Czesto czujnik wskaznika / swietlnego/ zatyka sie i swieci mimo ze cisnienie jest.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość