Strona 1 z 1
kontrolka cisnienia oleju
: pn mar 07, 2005 11:42 am
autor: twister1
ostatnio wsiadam do syfa przekrecam kluczyk i pierwsze na co zwrocilem uwage to brak czerwonego swiatelka.... kontrolki oleju....
troche sie zdziwilem...
musialo sie cos stac podczas montowania CB Radia.... jak przeciagalem kabel do antenki to moze cos sie stalo
odkrecilem wskazniki wyciagnalem i pokukalem czy sie jakis kabelek nie odlaczyl - niby wszystko jest ok.
sprawdzilem czy prad dochodzi (bo podejrzewalem ze moze sie zaroweczka spalila) ale niestety miernik nic nie pokazuje (jakies 0,1 - 0,3 V)
aha wskaznik cisnienia oleju pokazuje normalnie - nie swieci tylko ta kontrolka
co nalezaloby posprawdzac w pierwszej kolejnosci aby usunac usterke?
moze ta kontrolka nie jest taka wazna jak dziala wskaznik, ale podczas jazdy przeciez ciagle sie nie patrzy na wskaznik oleju i czasem mogloby sie zrobic nieciekawie (np jakis wyciek oleju...)
: pn mar 07, 2005 12:19 pm
autor: KrzysztofM
Czujnik w silniku załącza masę jak nie ma cisnienia, czyli jeden kabelek przy wyłączonym silniku powinien mieć masę 0 volt a drugi 12 volt po wlączeniu stacyjki kabelek koloru czerwonego ten sam co idzie do kontrolki ręcznego i zasilania wskażników po odkreceniu wskażników wszystko bardzo dobrze widać.
: pn mar 07, 2005 12:39 pm
autor: twister1
no wlansie mi sie tez tak wydawalo...ale w takim razie jeszcze raz dokladnie wsyzstko posprawdzam... ale to niestety dopiero na weekend....
jak cos to jeszcze zapytam co i jak
a tak poza tym to tam jakos idzie jeden PLUS (12V) na wskazniki i kontrolki i tylko masa jest zalaczana tak?
: pn mar 07, 2005 12:50 pm
autor: Bart03
na cisn oleju, temp , paliwo idzie stały + a sterowanie minusem. Tak samo jest z kontrolka.
: pn mar 07, 2005 1:31 pm
autor: KrzysztofM
Na stronach
www.uazbuka.ru sa schematy instalacji elektrycznych wszystkich typów uaz-ów , sa tak przejrzyste ,że nie trzeba być elektrykiem żeby wiedzieć o co chodzi
: pn mar 07, 2005 2:56 pm
autor: twister1
jak ja wchodze na uazbuka to tak jakbym ogladal malarstwo wspolczesne...w ogole nic nie rozumiem... wiec jakby dokopac sie do schematow nie umiem a klikanie tam na prypal w linki tez nie daje efektow....czemu oni nie zrobia wkoncu wersji po angielsku to nie wiem.... ehs....
: śr mar 09, 2005 9:25 am
autor: stef
Na stronie
www.mojuaz.prv.pl (lub
www.uaz.rajdy4x4.pl) w dziale technika jest kolorowy schemat instalacji
: śr mar 09, 2005 7:45 pm
autor: mały1
zobacz czy się nie przetarł kabelek przy czujniku oleju bloku silnika
: śr mar 09, 2005 9:26 pm
autor: twister1
kabelek przy czujniku raczej jest ok bo przeciez wskaznik pokazuje ok tylko kontrolka nie swieci

: śr mar 09, 2005 9:30 pm
autor: wupasek
a nie ma przypadkiem dwoch czujnikow? jeden od zegara a drugi od kontrolki?

bynajmniej u mnie jak sie wypial ten od zegara i pokazywal zero to kontrolka sie nie swiecila
: śr mar 09, 2005 9:49 pm
autor: Bart03
Jesli masz opcje z kontrolka to musisz miec dwa czujniki- jeden do kontrolki (maly) a drudi do wskaznika(wiekszy w ksztalcie puszki)
Moze to wogole nie miales opcji z kontrolka, a ta czerwona lampka to nie olej tylko ladowanie

: śr mar 09, 2005 10:49 pm
autor: twister1
100% to nie bylo ladowanie tylko kontrolka oleju
morze rzeczywiscie sa dwa czujniki... poszukam tego jak weekend przyjdzie

: śr mar 09, 2005 10:51 pm
autor: Bart03
twister1 pisze:100% to nie bylo ladowanie tylko kontrolka oleju
morze rzeczywiscie sa dwa czujniki... poszukam tego jak weekend przyjdzie

jesli masz kontrolke to musisz miec dwa czujniki
: śr mar 09, 2005 10:59 pm
autor: twister1
okey to juz wiem na co sie nastawiac....
w sumie to nawet logiczne...bo jak odkrecilem wskazniki i kukalem na kabelki od tej kontrolki to jeden byl wspolny z innymi kontorlkami drugi szedl do tej grubej wiazki co leci do komory silnika.... wiec pewnie do czegos musi byc podlaczony
w takim razie weekend uplynie pod znakiem poszukiwan drugiego czujnika

: czw mar 10, 2005 12:10 am
autor: gri74
Jeden masz od czujnika oleju z banki na zegar a drugi z czujnika małego na kontrolke
Tam szukaj przerwy
: czw mar 10, 2005 12:19 am
autor: twister1
ok posprawdzam i pochwale sie co udalo mi sie osiagnac

: czw mar 10, 2005 2:56 pm
autor: stef
Ja mialem inny problem , otoz po przekreceniu kluczyka kontorlka sie nie swiecila, gdy juz uruchomilem silnik, zapalala sie i po okolo 3-4 minutach gasla. Wymienilem wiec czujnik na nowy i teraz mam tak ze jak przekrecam kluczyk to sie zapala, uruchamiam silnik, gasnie. Czyli wszystko ok. Ale na wolnych obrotach mi sie zapala... Moze wina cisnienia oleju?? Ale co ciekawe, bo wskaznik zegarowy pokazuje mi okolo 2 a kontrolka sie swieci.
Mysle ze u mnie to wina czujnika, cos pewnie im nie wyszedl i przy innym cisnieniu sie zapala niz to byc powinno w zalozeniach konstrukcyjnych

Ale juz machnalem na to reka i sie nie przejmuje.
Wiec zycze powodzenia, aha odrazu wez ze sklepu ze 4 czujniki i sprawdzaj, moze trafisz na dobry:)
: czw mar 10, 2005 4:09 pm
autor: Slawquu
to u mnie po ostrym myciu, jak sie zaczela swiecic to pare dni to trwalo dopoki zarowka sie nie spalila, jak wymienilem wszystko wrocilo do normy, tzn rano wlaczam kluczyk swieci sie, zapalam i po paru sekudach gasnie ...prawidlowy objaw
kontrolka cisnienia oleju
: pt mar 11, 2005 7:18 pm
autor: ub40
Jezeli kontrolka swieci a wskaznik pokazuje cisnienie wieksze niz 1,0 to nalezy dla pewnosci podlaczyc manometr i sprawdzic jakie jest cisnienie poniewaz zdaza sie ze kontrolka lub wskaznik maja pewien rozrzut wskazan. Czesto czujnik wskaznika / swietlnego/ zatyka sie i swieci mimo ze cisnienie jest.