Blokada-tyl?przod?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Blokada-tyl?przod?

Post autor: stef » wt mar 29, 2005 7:49 pm

Wiem... o blokadach mechanizmow roznicowych bylo juz bardzo duzo, ale jakos nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na pytanie...
Jak sadzicie, lepiej do uaza zakladac na tyl czy na przod?
Z regoly widze ze zakladana jest na tyl, ale czy nie sadzicie ze na przod bylo by rozsadniej??
I druga kewstia, czy te ruskie automatyczne blokady to sa 70% czy 100%.
Dzieki z gory za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony wt mar 29, 2005 7:58 pm przez stef, łącznie zmieniany 2 razy.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » wt mar 29, 2005 10:00 pm

Ja teraz drąże temat blokad nieco wiec z tego co wiem to najlepiej na obydwie osie, a jak pakujesz jedną to raczej wszyscy dają na tył- wygodniej, bo na przodzie to jeszcze musisz zamontować nowe sprzęgiełka i za każdym razem je przełączać....
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » wt mar 29, 2005 11:23 pm

Ja montował bym na przednim moście :wink:
1.zawsze można ja odłączyć przy pomocy sprzęgiełek (nowych lub starych ) :)2
2.nie jest używana na czarnym (możliwość odpięcia mostu przedniego) :)2
3.dociążony most przedni (silnik z przodu ) :)2
Legnica

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » wt mar 29, 2005 11:29 pm

Po 1 z bólem serca ale sie z MOCą zgodzic nie moge, bo blokada działa przynajmniej u mnie naprawde świetnie a nie jakies tam 30%.......Ja mam załozone na przód poniewaz:
1.Gdy przy pomocy manualnych sprzegiełek rozłącze przedni most to blokada jak i cała reszta nie pracuje przez co nie ma ryzyka samoistnego zapiecia blokady w nieodpowiednim momencie i blokada sie nie zuzywa
2. ogólnie zarówno w gaziku jak i uazie przód lepiej ciagnie wiec dodatkowe wzmocnienie go blokada naprawde daje niezły efekt
3. Najlepiej miec i na przód i na tył :wink: bo przynajmniej u mnie sie sprawdza!!!! a efekt jest wyraznie widoczny podczas jazdy w terenie
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr mar 30, 2005 8:10 am

CLIMBER pisze:Po 1 z bólem serca ale sie z MOCą zgodzic nie moge, bo blokada działa przynajmniej u mnie naprawde świetnie a nie jakies tam 30%.......Ja mam załozone na przód poniewaz:
1.Gdy przy pomocy manualnych sprzegiełek rozłącze przedni most to blokada jak i cała reszta nie pracuje przez co nie ma ryzyka samoistnego zapiecia blokady w nieodpowiednim momencie i blokada sie nie zuzywa
2. ogólnie zarówno w gaziku jak i uazie przód lepiej ciagnie wiec dodatkowe wzmocnienie go blokada naprawde daje niezły efekt
3. Najlepiej miec i na przód i na tył :wink: bo przynajmniej u mnie sie sprawdza!!!! a efekt jest wyraznie widoczny podczas jazdy w terenie
Tylko od razu sugerował bym założenie jeszcze nowego typu przegubasów w przednim moście bo na blokadzie to jeszcze łatwiej jest je poupier...ć

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » śr mar 30, 2005 8:46 am

To ze najlepiej auto zachowuje sie w terenie gdy wszystkie kola sa napedzane to wiadomo, ale wicie fundusze itd. dlatego tez pytalem czy na przod czy na tyl.
I ze wszytskich tych odpowiedzi wydaje mi sie ze na przod bedzie rozsadniej.
A co do sprzegielek... te nowe sprzegielka to jednak lipa. Kilku znajomych je mialo. I trzeba przyznac - fajna sprawa (szybko, ez kluczy itd.) ale tylko do czasu, gdy pojezdzilismy po piasku, potem po wodzie i znowy po piaskach, to po okolo 2-3 tygodnich wszystkie sprzegileka sie sypaly.
Najpierwto sie ciezko przelanczaly, no ale kombinerki i poszlo, ale potem zaczely samoistnie sie rozlanczac, a u innego goscia same zalanczac.
Kombinowali z roznymi, a to ze jedne to gorsze bo jakeis aluminiewe wstawki, wiec kupowali inne i tez im sie rownie szybko sypaly.
Ja mam od poczatku tradycyjne i jeszcze z nimi problemu nie mialem.
A co do blokady to przeciesz ona sie zalancza gdy jedno z kol zrobi (nie pamietam o ile) obrotu wiecej niz drugie, wtedy mechanizm krzywkowy blokuje, wiec czy jadac z zalaczonymi sprzegielkami ale zozlaczonym napedem na reduktorze, zrobilo o iles tam obrotu wiecej?? a w tylnym moscie nie zorbi?? nie iwem czy sie dobrze wyrazilem, ale nie rozumeim dlaczego ktos napisal, ze koniecznie trzeba rozlanczac sprzegielka... (moze macie na mysli radziecka dokladnosc, jesli tak to czy duze jest prawdopodobienstwo ze samoistnie blokada sie zalaczy?Choc teoretycznie nie powinna?)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » śr mar 30, 2005 3:42 pm

Właśnie o to pytałem- wszyscy stwierdzili jednogłośnie że bez rozłączenia sprzęgiełek przód może się załączyć, gdyż np na zakręcie są spore różnice w prędkości obracania się kół przedniej osi (jeśli sie pomyliłem niech mnie ktoś poprawi), dlatego pomysł z tymi sprzęgiełkami- ciężko te stare tak zapinać i rozpinac za każdym razem- klucze, rozbieranie tego itp. A jeśli dość często załączasz przedni napęd to zaczyna być to bardzo kłopotliwe...
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » czw mar 31, 2005 9:13 pm

Artur pisze:
CLIMBER pisze:Po 1 z bólem serca ale sie z MOCą zgodzic nie moge, bo blokada działa przynajmniej u mnie naprawde świetnie a nie jakies tam 30%.......Ja mam załozone na przód poniewaz:
1.Gdy przy pomocy manualnych sprzegiełek rozłącze przedni most to blokada jak i cała reszta nie pracuje przez co nie ma ryzyka samoistnego zapiecia blokady w nieodpowiednim momencie i blokada sie nie zuzywa
2. ogólnie zarówno w gaziku jak i uazie przód lepiej ciagnie wiec dodatkowe wzmocnienie go blokada naprawde daje niezły efekt
3. Najlepiej miec i na przód i na tył :wink: bo przynajmniej u mnie sie sprawdza!!!! a efekt jest wyraznie widoczny podczas jazdy w terenie
Tylko od razu sugerował bym założenie jeszcze nowego typu przegubasów w przednim moście bo na blokadzie to jeszcze łatwiej jest je poupier...ć



Gaz który zajął w ostatniej kaszubii 4 miejsce w extremie tez ma na przodzie i jeszcze z tego co mi wiadomo nie poukrecał nic, ja tez mam i nic nigdy nie ukręciłem i znam jeszcze wiele podobnych przypadków. Ale to tylko moje zdanie oparte na własnym doswiadczeniu :)21
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pt kwie 01, 2005 7:37 am

dzieki chlopaki za fajna klotnie, ostatnie pare postow przewijalem, bo nie chcialo mi sie czytac tego co piszecie... nie wiem o co wam tak naprawde chodzi...
no ale niewazne.
Ja studja skonczylem (to tak zeby ktos z was sie nie czepial) i po przeanalizowaniu paru ksiazek w tym temacie, wydaje mi sie, że przesunięcie kontowe koła po zewnętrznej w stosunku do kola po wewnętrznej nie bdzie tak duże, by poychacze w Krzywkowym Mechanizmie różnicowym mostu przedniego mogły pokonać więcej drogę większa niz 60st (kiedy to nasepuje blokada), a mniejsza niz 30st (kiedy to zaczyna dzialac mechanizm roznicowy).
Ale to tylko teoria, a jak jest w praktyce - to wiedza tylko ci co sprobowali jezdzic na ruskich maszynach. I stad bylo moje pytanie, Czy sie nie bedzie niespodziewanie blokowalo.
No ale widze ze jedni pisza ze sie bedzi eblokowalo, inni twierdza ze nie... ja jednak jestem za blokada w przednim moscie.
Dziekuje za odpowiedzi i tak :)3 ciekawa dyskusje paru ludzi.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pt kwie 01, 2005 8:09 am

CLIMBER pisze:
Artur pisze:
CLIMBER pisze:Po 1 z bólem serca ale sie z MOCą zgodzic nie moge, bo blokada działa przynajmniej u mnie naprawde świetnie a nie jakies tam 30%.......Ja mam załozone na przód poniewaz:
1.Gdy przy pomocy manualnych sprzegiełek rozłącze przedni most to blokada jak i cała reszta nie pracuje przez co nie ma ryzyka samoistnego zapiecia blokady w nieodpowiednim momencie i blokada sie nie zuzywa
2. ogólnie zarówno w gaziku jak i uazie przód lepiej ciagnie wiec dodatkowe wzmocnienie go blokada naprawde daje niezły efekt
3. Najlepiej miec i na przód i na tył :wink: bo przynajmniej u mnie sie sprawdza!!!! a efekt jest wyraznie widoczny podczas jazdy w terenie
Tylko od razu sugerował bym założenie jeszcze nowego typu przegubasów w przednim moście bo na blokadzie to jeszcze łatwiej jest je poupier...ć



Gaz który zajął w ostatniej kaszubii 4 miejsce w extremie tez ma na przodzie i jeszcze z tego co mi wiadomo nie poukrecał nic, ja tez mam i nic nigdy nie ukręciłem i znam jeszcze wiele podobnych przypadków. Ale to tylko moje zdanie oparte na własnym doswiadczeniu :)21
To że jeszcze nie ujeba....łes nic to chwała za to ale mnie sie zdarzyło w przednim moście. A ze zmielonych półosiek talerzy wałków kiedyś wpadliśmy na pomysł i zrobiliśmy ładne puchary znaczy trofea na rajdzie oczywiście uprzednio pochromowane itd. Tak fajnie wyglądały że sam bym chciał mieć taki oryginalny puchar który jest zrobiony z męki i krwi przelanej przez ofrołdowca ale nie ważne. A jak byś nie wiedział jak upie....rdolić pół osie w przednim moście to ci powiem że bardzo łatwo zakładasz kinetyka na przędni zderzak wsteczny i ogień przy wyrywaniu kogoś z błota czy obojętnie z czego no i możesz jeszcze troszku koła skręcić dla pewniejszego efektu.

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » sob kwie 02, 2005 10:01 pm

siema :)
Stefan a jak zimą będziesz chciał zapiąć przedni napęd na mieście??
jak to sobie wyobrażasz??
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

Awatar użytkownika
turysta
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pt mar 31, 2006 10:29 am
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: turysta » ndz mar 23, 2008 12:44 am

Ja studja skonczylem (to tak zeby ktos z was sie nie czepial) i po przeanalizowaniu paru ksiazek w tym temacie, wydaje mi sie, że przesunięcie kontowe
chyba żywienie zbiorowe...
bo polonistyka to nie była...
ale może jednak się czepiam...
Ride Hard!

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz mar 23, 2008 1:06 am

Powiem tak... kolega miał blokadę krzywkową w przednim moście i jak piznął w terenie na skręconych kołach to ukręcił półoś.
Tyle wiem o blokadzie krzywkowej z przodu...dziękuję za uwagę :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » ndz mar 23, 2008 2:34 am

Fajna draka :o
Ostatnio zmieniony ndz mar 23, 2008 2:41 am przez Krzysio, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » ndz mar 23, 2008 2:38 am

Bartmann pisze:Powiem tak... kolega miał blokadę krzywkową w przednim moście i jak piznął w terenie na skręconych kołach to ukręcił półoś.
Tyle wiem o blokadzie krzywkowej z przodu...dziękuję za uwagę :lol:
Krzywkowa"blokada" nie jest blokadą :evil: tylko mechanizmem o zwiększonym tarciu wewnętrznym tak jak np torsen.
Charakteryzuje się marną żywotnością.
Twój kumpel nie miał ograniczników skrętu !!
Albo miał Sorry wyj.....e półosie...dziękuję za uwagę.
Ps. przy tak prostackich tematach lepiej się nie zasłaniać studiami ,może studiowałeś historie :lol:
A blokada z przodu będzie robiła lepiej taka 100%
pozdrawiam Krzyś
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz mar 23, 2008 9:34 am

Krzysio pisze: "blokada" nie jest blokadą :evil: tylko mechanizmem o zwiększonym tarciu wewnętrznym tak jak np torsen.
Charakteryzuje się marną żywotnością.
Primo wydaje mi siię, że nie widziałes UAZowej blokady krzywkowej na stole rozebranej. Tarcie ma tam do rzeczy ale niewiele :)
Przy odpowiedniej różnicy prędkości obracania się kół w kosu wysuwają się krzywki, które klinują się z kolei na wewnetrznej stronie specjalnie ukształtowanej obudowy. Nie trą a klinują!

Kolega miał wszystko co było potrzebne. Sprawne półose...nie zmielił przegubu...zmielił półoś !! Choc w uzaie to właściewie jedna laga...to on zmielił ten taki drucik a nie ten taki koszyczek - paniał?? :)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » ndz mar 23, 2008 5:25 pm

Wydaje mi się, że lepsza trakcja jest potrzebna przy jeździe pod górę, a nie w dół . Przy jeździe pod górę bardziej dociążona jest tylna oś. Czasami przednie koła w ogóle nie dotykają podłoża, np. przy wjeździe na stroną górkę, kiedy przód już wyskoczył za grzbiet. Wniosek ?

Blokada na przedniej, odciążonej lub będącej w powietrzu osi staje się bezużyteczna, czyli bardziej sensowne wydaje się założenie jej na dociążony tył. Chyba że wjeżdzamy gdzieś tyłem.

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Post autor: EDEK:):):) » ndz mar 23, 2008 8:12 pm

Nie wiem ..... może przesadzę :-? ..ale zapytam :D Mówicie że sprzęgiełka manualne są generalnie do dup... .Ale czy mówicie o sprzęgiełkach konkretnie ruskich ?? (jeżeli takowe występują oczywiście) czy są może inne wykonania producentów adaptowane do uazów i je ...uj strzela. ?? :D
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » ndz mar 23, 2008 8:19 pm

Bartmann pisze:
Krzysio pisze: "blokada" nie jest blokadą :evil: tylko mechanizmem o zwiększonym tarciu wewnętrznym tak jak np torsen.
Charakteryzuje się marną żywotnością.
Primo wydaje mi siię, że nie widziałes UAZowej blokady krzywkowej na stole rozebranej. Tarcie ma tam do rzeczy ale niewiele :)
Przy odpowiedniej różnicy prędkości obracania się kół w kosu wysuwają się krzywki, które klinują się z kolei na wewnetrznej stronie specjalnie ukształtowanej obudowy. Nie trą a klinują!

Kolega miał wszystko co było potrzebne. Sprawne półose...nie zmielił przegubu...zmielił półoś !! Choc w uzaie to właściewie jedna laga...to on zmielił ten taki drucik a nie ten taki koszyczek - paniał?? :)
załącz 4 podnieś przód do góry i zakręć kołem a później pisz.
Blokadę krzywkową do uaza widziałem już jakieś 9lat temu.
Prawda jest taka że w terenie pomaga ,ale krótko żyje.
Sowieckie wykonanie.
Dorabialiśmy popychacze z SW to znowu krzywki padały
pozdrawiam Krzyś
Ps. one nie napadają czyli się nie załączają nagle.
One są cały czas (załączone) tam gdzie mają być.
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz mar 23, 2008 8:30 pm

Ok nieważne...mimo, iż w zasadzie nie odniosłeś się do mojej wypowiedzi.

Ja jestem zwolennikiem blokad 100%. Właśnie nasz lokalny "Dobromir" - Kisiel skopiował i udoskonalił oryginalną blokadę 100% z SJ413. Chodzi już w trzech autach i brak zmiałki :)2 . Wcześniej robił nasze blokady 100% do Uazów i również prima sort. Aktualnie w fazie "in development" jest 100% blokada na przód do suzy :)
Przewaga takiego rozwiązania polega na tym, że działa wtedy kiedy ty chcesz. I działa na 100% :lol:

Blokada z przodu to przydatna rzecz i to wbrew pozoram własnie przy wjazdach (nie wiem czemu - ale widziałem na własne oczęta :) )
Oczywiście nalezy zachować rozwagę i znać swoje auto...bo jak ktoś trzyma gaz w podłodze a z kiery wyciska stopiony ebonit to żadna blokada nie jest potrzebna ino wagon części i lotny warsztat :lol: :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » ndz mar 23, 2008 9:19 pm

Uwielbiam jak ktoś potrafi coś zrobić z czegoś .A nie tylko firmówki. :)2 :)2 :)2
A mechanizmy krzywkowe to łatanie dziury .Wielu na myśl o samoróbce ma dreszcze. To LAICY,
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość