Wyciek oleju

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
P.H.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 09, 2004 10:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Wyciek oleju

Post autor: P.H. » śr mar 30, 2005 3:43 pm

Witam !!!
Czy podczas wymiany skrzyni biegów istnieje możliwość uszkodzenia jakiś uszczelnień w silniku bo przed wymianą troche kapało a teraz podczas pracy silnika to normalnie się leje :o. Olej spływa po obudowie sprzęgła także domyślam się że uszczelnienie wału korbowego jest do wymiany. Czy można to zrobić bez wyciągania silnika z samochodu ?

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » śr mar 30, 2005 3:53 pm

Nie sądze żebys to zrobił bez wyjęcia silnika.
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » śr mar 30, 2005 5:43 pm

Nie tylko wałklego ale jeżeli masz zjechany wałek sprzęgłowy to tez będzi nieźle kapało-- ale pamiętaj jak nie kapie to znaczy że brak oleju :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
BANANowy
 
 
Posty: 111
Rejestracja: wt lut 08, 2005 11:49 am
Lokalizacja: Toruń - Złotoria
Kontaktowanie:

Post autor: BANANowy » śr mar 30, 2005 6:17 pm

Zbowid pisze:pamiętaj jak nie kapie to znaczy że brak oleju :)21
:)2 :)2 :)2 :)2 :)20 :)20 :)20 :)20 :D

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr mar 30, 2005 9:07 pm

paranoic_killer pisze:Nie sądze żebys to zrobił bez wyjęcia silnika.
A co najmniej koła zamachowego :)21.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

wyciek oleju

Post autor: ub40 » śr mar 30, 2005 10:07 pm

Uszczelnienie pod kolem zamachowym mozna zrobic bez wyciagania silnika, trzeba tylko podwiesic go odpowiednio a przy okazji jak bedzie wyjeta skrzynia biegow to mozna spokojnie sprawdzic walek sprzeglowy.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » czw mar 31, 2005 7:00 am

Nie sadze zebys baz remontu wału i panewek usunoł wycieki oleju w innym przypadku to na 5000km max

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » czw mar 31, 2005 7:07 am

Wyjowanie silnika w uazie nie trwa długo a robi się to o wiele wygodniej i dokładniej. Raz próbowałem bez wyjmowania i jest przesrane.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw mar 31, 2005 5:54 pm

Wszyscy o silniku pisza a moze to poprostu ze skrzyni wyplulo. Tutaj to pomoze dobry wech i wszystko stanie sie jasne.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
P.H.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 09, 2004 10:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: P.H. » czw mar 31, 2005 10:17 pm

Olej ucieka na pewno z silnika i będzie to chyba wina tak jak pisał Zbowid zjechanego wałka sprzęgłowego. Może wyciskać olej z przestrzeni pomiędzy tym łożyskiem co jest w wale korbowym a wałkiem sprzęgłowym (tak mi się przynajmniej wydaje). Dzięki za wszystke sugestie.

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Wyciek oleju

Post autor: zippo68 » ndz lut 22, 2009 2:29 am

Wczoraj zajrzałem pod mojego grzmota i widzę wyciek. Myślę sobie, jest wyciek-jest olej no niby ok.
Ale coś ten wyciek chyba za duży. Odkręciłem osłonę sprzęgła i zonk. Cały docisk i sprzęgło zarzygane olejem-pięknie kapie.
Proszę mi powiedzieć, czy na wałku sprzęgłowym jest simmering jak w innych samochodach czy jakaś inna radziecka myśl techniczna?
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Wyciek oleju

Post autor: Lorado » ndz lut 22, 2009 10:09 am

Witam i przepraszam że się wtrącę ale niby jak może ubywać oleju z silnika z powodu wałka sprzęgłowego? Człowiek się starzeje i pamięć zawodzi dawno tam nie zaglądałem.A moja rada to sprawdź luz osiowy na wale korbowym.Powodzenia
Na wałku sprzęgłowym jest tylko odrzutnik oleju od strony skrzyni biegów
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Wyciek oleju

Post autor: zippo68 » ndz lut 22, 2009 10:31 am

Lorado pisze:Witam i przepraszam że się wtrącę ale niby jak może ubywać oleju z silnika z powodu wałka sprzęgłowego? Człowiek się starzeje i pamięć zawodzi dawno tam nie zaglądałem.A moja rada to sprawdź luz osiowy na wale korbowym.Powodzenia
Na wałku sprzęgłowym jest tylko odrzutnik oleju od strony skrzyni biegów
U mnie jest wyciek tylko ze skrzyni, więc pytałem o uszczelnienie wałek sprzęgłowy-skrzynia.
Czy ten odrzutnik się zużywa i czy występuje jako część wymienna, czy jest elementem stałym?
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Re:

Post autor: Rafał D » ndz lut 22, 2009 10:53 am

P.H. pisze:Olej ucieka na pewno z silnika i będzie to chyba wina tak jak pisał Zbowid zjechanego wałka sprzęgłowego. Może wyciskać olej z przestrzeni pomiędzy tym łożyskiem co jest w wale korbowym a wałkiem sprzęgłowym (tak mi się przynajmniej wydaje). Dzięki za wszystke sugestie.
ale co ma łożysko podpierajace wałek sprzegłowy do oleju w silniku. To łożysko smarowane jest smarem stałym a nie układem smarowania silnika :o

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Wyciek oleju

Post autor: GikroV » ndz lut 22, 2009 10:57 am

odrzutnik to taki gwint nacięty wewnątrz tulei wałka sprzęgłowego (ta mocowana na 4 śrubki) po której porusza się łożysko wyciskowe... i jedyne co może być z nim nie tak to zatkany powrót oleju do skrzyni - mały otworek wywiercony w skrzyni
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Re:

Post autor: mudder » ndz lut 22, 2009 8:33 pm

paranoic_killer pisze:Nie sądze żebys to zrobił bez wyjęcia silnika.
co ty opowiadasz w ogóle, spokojnie tył silnika da się uszczelnić bez jego wyciągania
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Wyciek oleju

Post autor: stef » pn lut 23, 2009 8:37 am

Rafał D ma rację... o co wam w ogóle chodzi... co ma wałek sprzęgłowy do wycieków oleju z silnika??

Co do wycieków to pewnie przy wyciąganiu skrzyni pociągnąłeś wał w kierunku osiowym, gdzie ma luz, i pewnie uszczelnienie bylo słabe i zostało dodatków naruszone.

Ogólnie to radził bym ci to olać bo sam uszczelniałem kiedyś kilka razy i dałem sobie spokój bo wystarczało to na kilka miesięcy.

Ale jak się uprzesz to nie wyciągasz silnika... wyciągasz skrzynie, odkręcasz sprzęgło i koło zamachowe (pamiętaj żeby sobie zrobić znaki i koło zamachowe oraz wycisk sprzęgła ustawić w tym samym położeniu względem siebie).
Potem odkręcasz obudowę (takie chyba blaszki o ile sie nie mylę) i kombinujesz z uszczelnieniem sznurem grafitowym. I tu powodzenia... ciężko rękę wsadzić i to zrobić... ale można.
Oczywiście najlepiej było by wymienić też panewki.. ale do tego to juz musisz zdjąć misę i opuścić nieco wał... też się da bez wyjmowania silnika...
Aha a jak będziesz już zdejmował misę to looknij czy są kołki ustalające na swoim miejscu... z przodu silnika. zajrzyj na schemat lub instrukcję obsługi to zobaczysz o czy mowa. (instrukcja - dział technika mojuaz.com - strona 57 - rysunek 19, część na schemacie numer 7)
Powodzenia

A prościej to wywal tamten olej i zalej jakiś superol lub city diesel... i będziesz miał mniejszy wyciek a silnik nadal będzie działała jak działa.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
piterek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 19, 2008 8:13 am
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Re: Wyciek oleju

Post autor: piterek77 » pn lut 23, 2009 9:25 am

stef pisze:
A prościej to wywal tamten olej i zalej jakiś superol lub city diesel... i będziesz miał mniejszy wyciek a silnik nadal będzie działała jak działa.
Och te półśrodki, a później przejedzie przez wodę i zostawi plamy jak po katastrofie tankowca :-?
The UAZ 469Beast , Pajero I silver

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Wyciek oleju

Post autor: stef » pn lut 23, 2009 10:21 am

piterek77 - pokaż mi oryginalnego uaza który tego nie robi... każdy zostawia mniejsze lub większe plamy.
Oczywiście piszę o oryginalnym silniku uaza, uszczelnianym sznurem a nie wołga na simeringach
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
piterek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 19, 2008 8:13 am
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Re: Wyciek oleju

Post autor: piterek77 » pn lut 23, 2009 12:09 pm

stef pisze:piterek77 - pokaż mi oryginalnego uaza który tego nie robi... każdy zostawia mniejsze lub większe plamy.
Oczywiście piszę o oryginalnym silniku uaza, uszczelnianym sznurem a nie wołga na simeringach
Trzeba przyznać że to uszczelnienie nie jest za dobre :)3 , ale trzeba robić wszystko żeby tych plam unikać.
Gęsciejszy olej po nagrzaniu i tak będzie uciekał :)3 , także nowy sznur i na jakiś czas spokój, oczywiście jeżeli niema nadmiernego luzu na głównych :)2
The UAZ 469Beast , Pajero I silver

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Re: Wyciek oleju

Post autor: mudder » pn lut 23, 2009 5:46 pm

można zastosować sznur z mercedesa i wyważyć porządnie wał korbowy oraz sprzęgło, po remoncie mojego silnika takie rzeczy sobie zafundowałem i od dwóch lat tył silnika suchy jak pieprz :)2
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Wyciek oleju

Post autor: GikroV » pn lut 23, 2009 6:56 pm

mudder pisze:można zastosować sznur z mercedesa i wyważyć porządnie wał korbowy oraz sprzęgło, po remoncie mojego silnika takie rzeczy sobie zafundowałem i od dwóch lat tył silnika suchy jak pieprz :)2
To jasno dowodzi żeś zapomniał oleju nalać po remoncie :)21

A tak poważnie, to jak uszczelniałeś? Oryginalnymi uszczelkami + sznur merca + wyważanie i tylko to? Gdzieś dawałeś jakiś silikon albo inne wynalazki?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Re: Wyciek oleju

Post autor: mudder » pn lut 23, 2009 7:02 pm

oryginalne uszczelki+sznur z merca i wyważenie, na początku trochę się pociło, ale po dotarciu wycieki ustały :)2
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyciek oleju

Post autor: Olek1605 » pn lut 23, 2009 8:12 pm

a sprawdzałeś potem stan oleju :lol: to taki żart a na poważnie prawie zawsze jakieś wycieki będą w tym silniku ale trzeba robić tak żeby były jak najmniejsze więc jak najbardziej uszczelniaj

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Wyciek oleju

Post autor: zippo68 » pn lut 23, 2009 8:43 pm

U mnie się już sprawa wyjaśniła.
Okazało się, że to nie wyciek ze skrzyni, choć wszystko na to wskazywało/zarzygane sprzęgło, docisk, łożysko oporowe, łapa i skrzynia/ Koło zamachowe od strony silnika było tylko trochę zapocone, a osłona sprzęgła tylko lekko zapocona i to mnie zmyliło.
Odkręciłem korek wlewowy ze skrzyni i poziom oleju był OK.
Z braku koncepcji zasiadłem przed kompem i zacząłem studiować uazbuka.
Doczytałem się, że przyczyną tego stanu rzeczy może być odma.
I tak też było. Podczas przeróbki układu dolotowego za mocno dokręciłem opaskę wąż-króciec wlotowy na redukcji, a jest on z gumy to go zacisnąłem i zawęziłem przelot.
Powstające ciśnienie w skrzyni korbowej musiało gdzieś ujść i wraz z olejem dostawało się na wałek sprzęgłowy, a ten rozrzucał go po sprzęgle. A już miałem targać skrzynię.:)
Dziękuję wszystkim za wszelkie sugestie.
Mam jeszcze pytanie bo się nigdzie nie potrafię doczytać.
Co to jest za śruba wkręcona do bloku z nacięciem na wkrętak, znajduje się ona na wysokości rozrusznika.
W żukersach była taka śruba pod którą była sprężyna która robiła jako zawór ciśnienia oleju w pompie. Jeżeli ciśnienie było za niskie to między śrubę, a sprężynę wkładało się podkładkę i w ten sposób bardziej dociskany był zawór i ciśnienie w całym układzie rosło. Czyżby to jest to samo?
Obrazek
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości