wymiana głowicy
Moderator: Student
- shrek4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 3:30 pm
- Lokalizacja: z bagien obok Brzeska
- Kontaktowanie:
wymiana głowicy
mam głowicę która pasuje na uazowski blok ale od przodu , tam gdzie w uazie jest pompa wody ma jeden otwór, a uaz ma dwa, jak sobie z tym poradzić, czy to się da razem połączyć, blok i tą głowicę, żeby było dobrze?????????
Re: wymiana głowicy
shrek4x4 pisze:mam głowicę która pasuje na uazowski blok ale od przodu , tam gdzie w uazie jest pompa wody ma jeden otwór, a uaz ma dwa, jak sobie z tym poradzić, czy to się da razem połączyć, blok i tą głowicę, żeby było dobrze?????????
Ja też nie jestem mechanikiem, ale radzę: skoro potrzebne są dwa otwory a jest jeden to ten drugi trzeba wywiercić.

A na poważnie: Shrek! Nie pchaj palca między drzwi, bo Ci to całe urządzenie padnie szybciej niż myślisz. Daj zarobić człowiekowi, który to już robił.

Władek - Kraków
MOżesz kolego mieć głowicę od Wołgi która pracowała jako agregat w pompie wodnej dużej mocy - ja taką zakupiłem i chłodzenie było tam rozwiązane zupełnie inaczej, bez udziału pomy wodnej tak jak w Uazie.
Ale bez obejrzenia to ta informacja jest trochę na wyrost i lepiej skontaktuj się z jakimś mechankiem który ma pojęcie albo dawaj zdjęcia na forum
Ale bez obejrzenia to ta informacja jest trochę na wyrost i lepiej skontaktuj się z jakimś mechankiem który ma pojęcie albo dawaj zdjęcia na forum
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

- shrek4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 3:30 pm
- Lokalizacja: z bagien obok Brzeska
- Kontaktowanie:
to podobno jest głowica z rosyjskiego, magicznego samochodu rav czy jakoś tak, taki furgon, i tam chyba pompa wody jest na bloku, moi koledzy faktycznie powiedzieli że wyfrezują 2 otwór tam gdzie ma być i wsawią krzywkę żeby skierować odpowiednio strumień wody z pompy i ma być lux. Ciekawy jestem czy ktoś miał takie doświadczenie z podobną głowicą?
- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
shrek4x4 pisze:Naprawdę nikt nie jest mi w stanie udzielić konstruktywnej odpowiedzi, może jednak ktoś się spotkał z takim problemem i ma dobrą koncepcję na jego rozwiązanie????????????
To najprawdopodobniej głowica z wołgi 2410, pompa wody wkręcana była w tym silniku bezpośrednio w blok. Przy głowicy ta "jedna dziura" o której piszesz to wyjście na kosteczkę do której jest mocowany termostat... Głowica ma też inne wyjście z tyłu (woda do nagrzewnicy)...
miałem przejścia z taką i odpuściłem
pozdrawiam po przerwie

Tzarrr!!
- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
shrek4x4 pisze:z tyłu wygląda tak jak uazowska, nie ma żadnej dziury. A jakie miałeś koncepcje rozwiązania problemu?, zanim dałeś za wygraną. Czy zrobienie otworu drugiego tak jak ma uaz ma szanse zdać egzamin?
nie mówię o dziurze, tylko o wyjściu

koncepcja polegała na opier...u osób które mi to przysłały, uparcie twierdząc że to głowica z 24. Wyszło mi to na zdrowie - na pewno oszczędziło nerwów

powodzenia
Tzarrr!!
-
-
- Posty: 108
- Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
już mówię co i jak bo temat przerabiałrem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kupiłem taką głowicę od Pana J. z Białegostoku za 300zł. (miała być igła) włorzyłem w nią prawie 500zł (zawory, planowanie ,gniazda itp.)
Jest to głowica od rosyjskiej półciężarówki RAV. silnik na pozór taki sam ale mam dla Ciebie zła wiadomość: nic Ci nie da wywiercenie drugiego otworu bo jest na 100% inna magistrala płynu chłodzącego-tego się po prostu nie przerobi-można prawdopodobnie przeroboić blok ale to kosztuje mnóstwo i nie daje efektu!!!!!!!!!!!!! uwierz mi żę po włążeniu w głowicę łącznie z zakupem 800zł chciałem ją założyć do wyremontowanego silnika ale po prostu nie da rady. przyjrzyj sie również kanałom olejowym bo z tego co pamiętam to nie wszystkie się pokrywają!!!!!!!!!!!!!!!!. głowica ta jest równierż bardzo płytka tzn. jest bardzo duży stopień sprężania (jak na tego typu silnik) i są za długie orginalne laski popychaczy!!!!!!! co prawda silnik ma na tej głowicy 120kM!!!! Reasumując: głowicy tej nie założysz a nie wiem skąd masz tą głowicę ale ktoś zrobił Cię w trąbę tak samo jak mnie. Pan J. z kolei ogłaszający się w naszej giełdzie na propozycję oddania mu głowicy za 300zł. nie odbiera już telefonów ode mnie!!!!!!
kupienie orginalnej pompy nie załatwia tematu a dostanie gdzieś bloku od rav graniczy z cudem!!!
Jest to głowica od rosyjskiej półciężarówki RAV. silnik na pozór taki sam ale mam dla Ciebie zła wiadomość: nic Ci nie da wywiercenie drugiego otworu bo jest na 100% inna magistrala płynu chłodzącego-tego się po prostu nie przerobi-można prawdopodobnie przeroboić blok ale to kosztuje mnóstwo i nie daje efektu!!!!!!!!!!!!! uwierz mi żę po włążeniu w głowicę łącznie z zakupem 800zł chciałem ją założyć do wyremontowanego silnika ale po prostu nie da rady. przyjrzyj sie również kanałom olejowym bo z tego co pamiętam to nie wszystkie się pokrywają!!!!!!!!!!!!!!!!. głowica ta jest równierż bardzo płytka tzn. jest bardzo duży stopień sprężania (jak na tego typu silnik) i są za długie orginalne laski popychaczy!!!!!!! co prawda silnik ma na tej głowicy 120kM!!!! Reasumując: głowicy tej nie założysz a nie wiem skąd masz tą głowicę ale ktoś zrobił Cię w trąbę tak samo jak mnie. Pan J. z kolei ogłaszający się w naszej giełdzie na propozycję oddania mu głowicy za 300zł. nie odbiera już telefonów ode mnie!!!!!!



kupienie orginalnej pompy nie załatwia tematu a dostanie gdzieś bloku od rav graniczy z cudem!!!
złota suka...
-
-
- Posty: 108
- Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
- shrek4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 3:30 pm
- Lokalizacja: z bagien obok Brzeska
- Kontaktowanie:
Dziękuję Ci Piotr serdecznie za wyjaśnienie tematu. Głowicę mam na szczęście od kolegów ze złomu, więc mnie nic nie kosztowała, a zaadaptowanie jej do mojego bolidu też mam prawie gratis, więc przynajmniej nie poniosę kosztów. Ale mnie zmartwiłeś bo myslałem że uda mi się dysponować "potężną" mocą.
Jednak gdyby moim pomysłowym mechanikom się wszystko udało i połączą tą głowicę z blokiem, to powiem Ci dokładnie co i jak trzeba zrobić.
Wczoraj to już byliśmy na dobrej drodze, nie wiem jeszcze co z tą magistralą do płynu, ale powiedzieli, że wiedzą jak trzeba to zrobić.
Jednak gdyby moim pomysłowym mechanikom się wszystko udało i połączą tą głowicę z blokiem, to powiem Ci dokładnie co i jak trzeba zrobić.
Wczoraj to już byliśmy na dobrej drodze, nie wiem jeszcze co z tą magistralą do płynu, ale powiedzieli, że wiedzą jak trzeba to zrobić.
-
-
- Posty: 108
- Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
ok. jak tylko uda Ci się ją przypasować do Uazowego bloku to daj znać, ale szczerze to wątpię bo to że nie pasuję to nie tylko moje zdanie ale równierz Zbycha z Sulejówka!!!!. w czym rzecz- otóż w bloku rava jest kanał doprowadzający ciecz do bloku bodajże a z głowicy przez termostat idzie płyn do chłodnicy z tego co pamiętam. więc przerobić byś musiał blok i to dość poważnie. przyjrzyj się też kanałom olejowym i wodnym bo mają nieco inny rozstaw a kształt na pewno. Chce Ci też powiedzieć że uruchomiliśmy na chwilę ten silnik na tej głowicy i chodził pięknie, ładnie się też wkręcał. laliśmy w ten otwór po termostacie wodę z węża a wylatywała kurkiem spustowym z bloku
. ale to tylko na chwilę po czym zdjeliśmy ją. życzę powodzenia przy przeróbkach!!!!!!!!! pozdrawiam!!!!!!!


złota suka...
- shrek4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 3:30 pm
- Lokalizacja: z bagien obok Brzeska
- Kontaktowanie:
wymiana głowicy
Dziękuję barzdo za fachową pomocjerry30 pisze:Stary
Powtorze sie ze tak powiem raz jeszczeSadzac po Twoich pytaniach mechanikiem nie jestes.
Na Twoim miejscu dalbym to komus kto sie na tym zna.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość