wymiana głowicy

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
shrek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 3:30 pm
Lokalizacja: z bagien obok Brzeska
Kontaktowanie:

wymiana głowicy

Post autor: shrek4x4 » ndz kwie 10, 2005 5:34 pm

mam głowicę która pasuje na uazowski blok ale od przodu , tam gdzie w uazie jest pompa wody ma jeden otwór, a uaz ma dwa, jak sobie z tym poradzić, czy to się da razem połączyć, blok i tą głowicę, żeby było dobrze?????????

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » ndz kwie 10, 2005 5:55 pm

Sadzac po Twoich pytaniach mechanikiem nie jestes.
Na Twoim miejscu dalbym to komus kto sie na tym zna.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: wymiana głowicy

Post autor: Władek » ndz kwie 10, 2005 7:30 pm

shrek4x4 pisze:mam głowicę która pasuje na uazowski blok ale od przodu , tam gdzie w uazie jest pompa wody ma jeden otwór, a uaz ma dwa, jak sobie z tym poradzić, czy to się da razem połączyć, blok i tą głowicę, żeby było dobrze?????????

Ja też nie jestem mechanikiem, ale radzę: skoro potrzebne są dwa otwory a jest jeden to ten drugi trzeba wywiercić. :o

A na poważnie: Shrek! Nie pchaj palca między drzwi, bo Ci to całe urządzenie padnie szybciej niż myślisz. Daj zarobić człowiekowi, który to już robił. :wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
shrek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 3:30 pm
Lokalizacja: z bagien obok Brzeska
Kontaktowanie:

Post autor: shrek4x4 » ndz kwie 10, 2005 7:46 pm

właśnie mi moi kochani mechanicy powiedzieli, że mi drugi otwór wywiercą i będzie dobrze, ale nie wiem dlaczego tam jest tylko jedna dziura?, czy w wołgowskiej głowicy każdej są dwa otwry?

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz kwie 10, 2005 8:09 pm

MOżesz kolego mieć głowicę od Wołgi która pracowała jako agregat w pompie wodnej dużej mocy - ja taką zakupiłem i chłodzenie było tam rozwiązane zupełnie inaczej, bez udziału pomy wodnej tak jak w Uazie.

Ale bez obejrzenia to ta informacja jest trochę na wyrost i lepiej skontaktuj się z jakimś mechankiem który ma pojęcie albo dawaj zdjęcia na forum
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
shrek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 3:30 pm
Lokalizacja: z bagien obok Brzeska
Kontaktowanie:

Post autor: shrek4x4 » ndz kwie 10, 2005 8:18 pm

to podobno jest głowica z rosyjskiego, magicznego samochodu rav czy jakoś tak, taki furgon, i tam chyba pompa wody jest na bloku, moi koledzy faktycznie powiedzieli że wyfrezują 2 otwór tam gdzie ma być i wsawią krzywkę żeby skierować odpowiednio strumień wody z pompy i ma być lux. Ciekawy jestem czy ktoś miał takie doświadczenie z podobną głowicą?

Awatar użytkownika
shrek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 3:30 pm
Lokalizacja: z bagien obok Brzeska
Kontaktowanie:

Post autor: shrek4x4 » pn kwie 11, 2005 5:33 pm

Naprawdę nikt nie jest mi w stanie udzielić konstruktywnej odpowiedzi, może jednak ktoś się spotkał z takim problemem i ma dobrą koncepcję na jego rozwiązanie????????????

Mały Staś
Posty: 366
Rejestracja: wt mar 08, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: KBR

Post autor: Mały Staś » pn kwie 11, 2005 7:16 pm

Shrek...nie denerwuj sie :)21
...

Awatar użytkownika
shrek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 3:30 pm
Lokalizacja: z bagien obok Brzeska
Kontaktowanie:

Post autor: shrek4x4 » pn kwie 11, 2005 7:54 pm

nie denerwuję się, liczyłem tylko na koleżeńską pomoc

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » pn kwie 11, 2005 9:24 pm

no to Ci koledzy powiedzieli prawdopodobne pochodzenie glowicy i prawdopodobny sposob na jej zamontowanie. Stwierdzili rowniez ze bez ogladania to sobie mozna gdybac.... Idz do szpenia co taka hryje weznie na warsztat i po sprawie :)21
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » wt kwie 12, 2005 2:34 pm

shrek4x4 pisze:Naprawdę nikt nie jest mi w stanie udzielić konstruktywnej odpowiedzi, może jednak ktoś się spotkał z takim problemem i ma dobrą koncepcję na jego rozwiązanie????????????

To najprawdopodobniej głowica z wołgi 2410, pompa wody wkręcana była w tym silniku bezpośrednio w blok. Przy głowicy ta "jedna dziura" o której piszesz to wyjście na kosteczkę do której jest mocowany termostat... Głowica ma też inne wyjście z tyłu (woda do nagrzewnicy)...

miałem przejścia z taką i odpuściłem

pozdrawiam po przerwie 8)
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
shrek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 3:30 pm
Lokalizacja: z bagien obok Brzeska
Kontaktowanie:

Post autor: shrek4x4 » wt kwie 12, 2005 4:09 pm

z tyłu wygląda tak jak uazowska, nie ma żadnej dziury. A jakie miałeś koncepcje rozwiązania problemu?, zanim dałeś za wygraną. Czy zrobienie otworu drugiego tak jak ma uaz ma szanse zdać egzamin?

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt kwie 12, 2005 4:40 pm

Stary

Powtorze sie ze tak powiem raz jeszcze
Sadzac po Twoich pytaniach mechanikiem nie jestes.
Na Twoim miejscu dalbym to komus kto sie na tym zna.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » wt kwie 12, 2005 4:40 pm

shrek4x4 pisze:z tyłu wygląda tak jak uazowska, nie ma żadnej dziury. A jakie miałeś koncepcje rozwiązania problemu?, zanim dałeś za wygraną. Czy zrobienie otworu drugiego tak jak ma uaz ma szanse zdać egzamin?

nie mówię o dziurze, tylko o wyjściu :) a to jest w dekielku z tyłu...


koncepcja polegała na opier...u osób które mi to przysłały, uparcie twierdząc że to głowica z 24. Wyszło mi to na zdrowie - na pewno oszczędziło nerwów :)21



powodzenia
Tzarrr!!

Piotr Pająk
 
 
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.

Post autor: Piotr Pająk » wt kwie 12, 2005 6:05 pm

już mówię co i jak bo temat przerabiałrem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kupiłem taką głowicę od Pana J. z Białegostoku za 300zł. (miała być igła) włorzyłem w nią prawie 500zł (zawory, planowanie ,gniazda itp.)
Jest to głowica od rosyjskiej półciężarówki RAV. silnik na pozór taki sam ale mam dla Ciebie zła wiadomość: nic Ci nie da wywiercenie drugiego otworu bo jest na 100% inna magistrala płynu chłodzącego-tego się po prostu nie przerobi-można prawdopodobnie przeroboić blok ale to kosztuje mnóstwo i nie daje efektu!!!!!!!!!!!!! uwierz mi żę po włążeniu w głowicę łącznie z zakupem 800zł chciałem ją założyć do wyremontowanego silnika ale po prostu nie da rady. przyjrzyj sie również kanałom olejowym bo z tego co pamiętam to nie wszystkie się pokrywają!!!!!!!!!!!!!!!!. głowica ta jest równierż bardzo płytka tzn. jest bardzo duży stopień sprężania (jak na tego typu silnik) i są za długie orginalne laski popychaczy!!!!!!! co prawda silnik ma na tej głowicy 120kM!!!! Reasumując: głowicy tej nie założysz a nie wiem skąd masz tą głowicę ale ktoś zrobił Cię w trąbę tak samo jak mnie. Pan J. z kolei ogłaszający się w naszej giełdzie na propozycję oddania mu głowicy za 300zł. nie odbiera już telefonów ode mnie!!!!!! :evil: :evil: :evil:
kupienie orginalnej pompy nie załatwia tematu a dostanie gdzieś bloku od rav graniczy z cudem!!!
złota suka...

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt kwie 12, 2005 6:13 pm

A kto to jest pan J. ??
Jak juz powiedziales A to powiedz B.
Disco 300 ES

Piotr Pająk
 
 
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.

Post autor: Piotr Pająk » wt kwie 12, 2005 6:15 pm

po prost Janusz z Białegostoku nazwiska swojego on nie podaje!!!!!!!!
złota suka...

Awatar użytkownika
shrek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 3:30 pm
Lokalizacja: z bagien obok Brzeska
Kontaktowanie:

Post autor: shrek4x4 » śr kwie 13, 2005 1:25 pm

Dziękuję Ci Piotr serdecznie za wyjaśnienie tematu. Głowicę mam na szczęście od kolegów ze złomu, więc mnie nic nie kosztowała, a zaadaptowanie jej do mojego bolidu też mam prawie gratis, więc przynajmniej nie poniosę kosztów. Ale mnie zmartwiłeś bo myslałem że uda mi się dysponować "potężną" mocą.
Jednak gdyby moim pomysłowym mechanikom się wszystko udało i połączą tą głowicę z blokiem, to powiem Ci dokładnie co i jak trzeba zrobić.
Wczoraj to już byliśmy na dobrej drodze, nie wiem jeszcze co z tą magistralą do płynu, ale powiedzieli, że wiedzą jak trzeba to zrobić.

Piotr Pająk
 
 
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.

Post autor: Piotr Pająk » śr kwie 13, 2005 4:47 pm

ok. jak tylko uda Ci się ją przypasować do Uazowego bloku to daj znać, ale szczerze to wątpię bo to że nie pasuję to nie tylko moje zdanie ale równierz Zbycha z Sulejówka!!!!. w czym rzecz- otóż w bloku rava jest kanał doprowadzający ciecz do bloku bodajże a z głowicy przez termostat idzie płyn do chłodnicy z tego co pamiętam. więc przerobić byś musiał blok i to dość poważnie. przyjrzyj się też kanałom olejowym i wodnym bo mają nieco inny rozstaw a kształt na pewno. Chce Ci też powiedzieć że uruchomiliśmy na chwilę ten silnik na tej głowicy i chodził pięknie, ładnie się też wkręcał. laliśmy w ten otwór po termostacie wodę z węża a wylatywała kurkiem spustowym z bloku :D :D . ale to tylko na chwilę po czym zdjeliśmy ją. życzę powodzenia przy przeróbkach!!!!!!!!! pozdrawiam!!!!!!!
złota suka...

Awatar użytkownika
shrek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 3:30 pm
Lokalizacja: z bagien obok Brzeska
Kontaktowanie:

wymiana głowicy

Post autor: shrek4x4 » śr kwie 13, 2005 6:21 pm

jerry30 pisze:Stary

Powtorze sie ze tak powiem raz jeszcze
Sadzac po Twoich pytaniach mechanikiem nie jestes.
Na Twoim miejscu dalbym to komus kto sie na tym zna.
Dziękuję barzdo za fachową pomoc :lol: ,a mechanikiem faktycznie nie jestem

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr kwie 13, 2005 6:46 pm

Prosze bardzo :)21
Disco 300 ES

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość