Strona 1 z 1

Wymiary uszczelki - na CITO!!!

: wt kwie 12, 2005 7:36 pm
autor: Władek
Potrzebuję informacji, najpóźniej do 22.00 - jaki wymiar ma uszczekla, która "przychodzi" pomiędzy skrzynią i reduktorem w UAZ-ie? To znaczy: wiem, że jest "niekształtna", ale gdyby spróbować ją "zamknąć w obrysie prostokąta, to jakie ten prostokąt miałby wymiary? Polecił mi człowiek, wobec stale kapiącego oleju na połączeniu skrzyni i reduktora, wykonać uszczelkę z płyty korkowej o grubości około 2-3 mm. Muszę znać wymiary uszczelki, aby zanabyć właściwej wielkości taką korkową płytkę (oczywiście nie korek jednorodny tylko klejonka trocin korkowych).
Jeśli więc ma ktoś taką uszczelkę w domu czy garażu i może ją pomierzyć - będę wdzięczen dozgonnie. :wink:

: wt kwie 12, 2005 7:43 pm
autor: Marci
ja te uszczelke wykonałem z gróbego kartony brystol i jest ok
format A4

: wt kwie 12, 2005 8:11 pm
autor: Kasprol
korek czy gumo-korek to głupota i niech mechanik puknie sie w czoło

: wt kwie 12, 2005 8:44 pm
autor: Władek
Kasprol pisze:korek czy gumo-korek to głupota i niech mechanik puknie sie w czoło

A czemu? Gość powiada, że to zdaje znakomicie egzamin, składa całość na teflonie...

: wt kwie 12, 2005 8:47 pm
autor: Władek
Marci pisze: format A4

I to jest informacja, której szukałem, dziękuję bardzo.
Kasprol! Do tablicy! Dlaczego korek jest zły ?? ?? ??

uszczelka

: wt kwie 12, 2005 8:47 pm
autor: ub40
uszczelka o ktorej mowa powinna byc zrobiona z kartonu grubosci 1mm lub najlepiej z klingieritu 1,5mm. Kartonowa mozna uszczelnic dodatkowo np czerwonym sylikonem.

Re: uszczelka

: wt kwie 12, 2005 8:56 pm
autor: Władek
ub40 pisze:uszczelka o ktorej mowa powinna byc zrobiona z kartonu grubosci 1mm lub najlepiej z klingieritu 1,5mm. Kartonowa mozna uszczelnic dodatkowo np czerwonym sylikonem.

Co to jest klingerit ?? ?? ??

uszczelka

: wt kwie 12, 2005 9:15 pm
autor: ub40
Klingierit jest to takie tworzywo ktore jest odporne na olej, wode, wys. temp. Stosowany jest powszechnie w cieplownictwie. Ma rozne grubosci, jest rowniez zbrojone siatka stalowa. Do tej uszczelki ktora potrzebujesz nie musi byc zbrojony. Zbrojony najczesciej stosuje sie przy wys. temp. i cisnieniach.

: wt kwie 12, 2005 11:08 pm
autor: gri74
Zaraz,zaraz,
uszczelka nie moze byc z korka , bo ma ustalona grubosć,ponoć,a jak w instrukcji powiadają :D jest ona stała tak i jak grubosc blachy pomiędzy reduktorem a skrzynką ,zresztą przyciska onata blacha, pierscien dociskajacy łozysko
Tak piszą .............................................

: wt kwie 12, 2005 11:37 pm
autor: vandall1
Racja,poza tym ta uszczelka nie moze siadać....Twój mechanix Władziu....niech go dunder świśnie!
Jeszcze jedna rzecz-sprawdzić czy to wszystko jest płaskie,blacha szczególnie i ów klingeryt,albo brystol mit silikon zapodać.Żaden korek!

: śr kwie 13, 2005 6:52 am
autor: Kasprol
przedewszystkim dobrze odtłuscic przed silikonowaniem lub płaszczyzne za spawac w całosc bedzie jeszcze jeden plus zostana 4 sruby na zapas :D :D :D :D

: śr kwie 13, 2005 7:51 am
autor: benes
"kryngielit" i czerwony silikon i nic nie leci :D

: śr kwie 13, 2005 10:09 am
autor: Artur
gri74 pisze:Zaraz,zaraz,
uszczelka nie moze byc z korka , bo ma ustalona grubosć,ponoć,a jak w instrukcji powiadają :D jest ona stała tak i jak grubosc blachy pomiędzy reduktorem a skrzynką ,zresztą przyciska onata blacha, pierscien dociskajacy łozysko
Tak piszą .............................................
Tak jak mówisz nigdy z korka bo sie bedzie luzowac i 4 wyskakuje

: śr kwie 13, 2005 4:14 pm
autor: Bucz
"kryngielit' kupisz w kazdym sklepie z art . met.gum. albo w wiekszych motoryzacyjnych. Jest w roznych grubosciach. W obuwniczym dokupujesz otworniki Takie rurki do wycinania kolek w skorze itp 8 i 10mm i nie ma uszczelki ktorej bys nie wyprodukowal do uaza.

: śr kwie 13, 2005 6:13 pm
autor: Władek
No ładnie.... Czyli korek jest BE ?? A - już tak tylko teoretycznie - jeśli miąższość tego korka jest taka, że po skręceniu taka uszczelka korkowa, poddana sprasowaniu, sięgnie grubością do rubości bristolu czy tego tam kli-coś tam? :wink: Czy i wówczas nie spełni zadania? Trudno wówczas będzie mówić, że będzie elastyczna a właściwości korka są takie, że wchłonie on trochę oleju i koniec, nie przepuści nic dalej. Rozumiem, że powiększenie odstępu pomiędzy skrzynią i reduktorem spowoduje "wyskakiwanie" czwórki. Jaka jest tolerancja? Czy powiększenie tego odstępu o, przykładowo, 1 mm to już jest problem? Wszak sprasowane korkowe uszczelki dwie (z obu stron blachy) nie będą miały większej grubości.[/list]

: śr kwie 13, 2005 8:37 pm
autor: vandall1
Władziu!Ta blacha rozdzielajaca skrzynię z reduktorem-pełni też rolę dociskiwacza dolnego łozyska w skrzyni-więc nie kombinuj może?