Strona 1 z 1

klinująca się 4

: wt kwie 19, 2005 9:35 am
autor: benes
W czasie powrotu z wałeckich jakoś przed stargardem zaklinowała mi się 4. Nie mogłem zmienić biegu ani wrzycić na luz, aby ruszyć z miejsca musiałem włanczać reduktor. Wczoraj zdjełem pokrywę i w sumie nic nie znalazłem. Wygląda to tak jak by wajcha skrzyni biegów za bardzo przesówa przesówkę która nachodzi na synchronizator tak że nie można go póżniej przesunąć a to tego gdzieś się klinuje wajcha skrzyni biegów. Na sucho działa bez problemu ale po włączeniu silnika i jezdzie na 4 biegu odrazu się klinuje. Nic tam nie widzę może się ktoś miał podobny problem. Skrzynia miała nie dawno wymienione wszystkie łożyska i oba synchornizatory.

: wt kwie 19, 2005 9:39 am
autor: Krecik
Chyba kazdy własciel uaza to przerabiał na sobie (lub będzie przerabiał) pieski sie blokują... doraźnie to mozna je wydłubać całkiem i bedzie działało. A najlepiej to wymienić.

: wt kwie 19, 2005 9:53 am
autor: benes
Krecik pisze:Chyba kazdy własciel uaza to przerabiał na sobie (lub będzie przerabiał) pieski sie blokują... doraźnie to mozna je wydłubać całkiem i bedzie działało. A najlepiej to wymienić.
Sorki ale co to są "pieski" = wodziki???

: wt kwie 19, 2005 9:58 am
autor: Krecik
nie, jak przyjzysz sie dokladnie łapkom wybieraka, one poruszają pierscień który wchodzi na synchronizatory, i teraz o ile pamiętam, to wchodząc na synchronizatory w miejscu w którym był wcześniej wysuwają sie takie blaszki na sprężynkach. I to wlasnie są te pieski. One są po to zeby ci pierscien przyblokować w pozycji na biegu. A spręzynki po to zeby jednak dało sie ten bieg wybić spowrotem :) A jak sie klinują to taki jest efekt.

Ale ostrzegam, ostatnio rozbierałem to cztery lata temu :) wiec opis z pamięci moze byc cokolwiek niedokładny :) ale jak tam spojrzysz to zrozumiesz co mialem na mysli.

: wt kwie 19, 2005 10:01 am
autor: benes
Krecik pisze:nie, jak przyjzysz sie dokladnie łapkom wybieraka, one poruszają pierscień który wchodzi na synchronizatory, i teraz o ile pamiętam, to wchodząc na synchronizatory w miejscu w którym był wcześniej wysuwają sie takie blaszki na sprężynkach. I to wlasnie są te pieski. One są po to zeby ci pierscien przyblokować w pozycji na biegu. A spręzynki po to zeby jednak dało sie ten bieg wybić spowrotem :) A jak sie klinują to taki jest efekt.

Ale ostrzegam, ostatnio rozbierałem to cztery lata temu :) wiec opis z pamięci moze byc cokolwiek niedokładny :) ale jak tam spojrzysz to zrozumiesz co mialem na mysli.
OK już wiem o co chodzi

: wt kwie 19, 2005 10:25 am
autor: stef
jakis czas temu mialem to samo, i tez zadalem to samo pytanie co to sa pieski:)
otoz u mnie blokowal si etylko jeden, reszta jakos dzialala, wiec odkrecilem pokrywe (wodziki) potem wzialem wiertarke, przecinal i wywalilem tego pieska (plytka z kulka i sprezynka) bez wyjmowania skrzyni.
Tera zchodzi bez tego pieska juz jakis rok i dziala... co prawda o synchronizacji w skrzyni to juz dawno zapomnialem, ale dziala.

: wt kwie 19, 2005 9:20 pm
autor: Władek
stef pisze:jakis czas temu mialem to samo, i tez zadalem to samo pytanie co to sa pieski:)
otoz u mnie blokowal si etylko jeden, reszta jakos dzialala, wiec odkrecilem pokrywe (wodziki) ...

I co? Wyskoczył brytan ?? :o
A na poważnie - skrzynka zsynchronizowana fajna jest, nie warto, moim zdaniem, kombinować z usuwaniem sprężynek. Wymień na fabryczne to co źle działa. Przekombinujesz i stracisz. Możesz w pewnym momencie zobaczyć we stecznym lusterku latające po jezdni jakieś kółka zębate w kaskadzie oleju. :wink:

: śr kwie 20, 2005 7:23 am
autor: benes
Władek pisze:
stef pisze:jakis czas temu mialem to samo, i tez zadalem to samo pytanie co to sa pieski:)
otoz u mnie blokowal si etylko jeden, reszta jakos dzialala, wiec odkrecilem pokrywe (wodziki) ...

I co? Wyskoczył brytan ?? :o
A na poważnie - skrzynka zsynchronizowana fajna jest, nie warto, moim zdaniem, kombinować z usuwaniem sprężynek. Wymień na fabryczne to co źle działa. Przekombinujesz i stracisz. Możesz w pewnym momencie zobaczyć we stecznym lusterku latające po jezdni jakieś kółka zębate w kaskadzie oleju. :wink:
Spoko jutro zrzucam na glebę skrzynię/reduktor i wymienię te pieski i chyba nawet przesówkę bo zdobyłem takową.

Re: klinująca się 4

: sob cze 27, 2009 11:08 am
autor: konrad1983nr1
no i teraz u mnie to samo, jak wlałzła 4 tak ju zwyjsc nei chce :o :)15 ma ktoś może zdjecia tego "kundla" jak to wygląda i gdzie jest?? bo wydłube cała skrzynie :wink: co tam trzeba zdjać zeby sie do tego dostac?? cały mechanizm zmiany biegów?? Bym był bardzo wdzieczny za szybkie dopowiedzibo padaka stoi rozkraczona na podwórku :-?

Re: klinująca się 4

: sob cze 27, 2009 3:46 pm
autor: konrad1983nr1
kundel wyglądał tak:
Obrazek

swoja droga to synchronizacja by sie przydala, nie ma takich w żuku czy innym wynalazku ogolno dostepnym??
A druga sprawa to okzałao si eze mechanizm zmiany biegów , wodzik od 3 i 4 jest zablokowany :)11 nie mam juz nerw normalnie

Re: klinująca się 4

: ndz cze 28, 2009 6:02 pm
autor: benes
jak będziesz kupował pieski to musisz uważać bo są dw rodzaje, dwie długości
zobacz czy nie masz za dużego luzu osiowego więcej na:
http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50

Re: klinująca się 4

: ndz cze 28, 2009 7:35 pm
autor: Bart03
benes pisze:jak będziesz kupował pieski to musisz uważać bo są dw rodzaje, dwie długości
....
jestes pewien ?? moze ci sie podupcylo z zukensem bo sa prawie identyczne i takze pasuja tylko kolka przez nie przelata :wink:

Re: klinująca się 4

: ndz cze 28, 2009 10:17 pm
autor: benes
Bart03 pisze:
benes pisze:jak będziesz kupował pieski to musisz uważać bo są dw rodzaje, dwie długości
....
jestes pewien ?? moze ci sie podupcylo z zukensem bo sa prawie identyczne i takze pasuja tylko kolka przez nie przelata :wink:

raczej nie używałem piesków z żuka...

Re: klinująca się 4

: pn cze 29, 2009 12:25 pm
autor: Bart03
ja przez 20 lat z czyms takim sie nie spotkalem - to znaczy ze znowu jakies badziewie wypuscili z fabryki X w jakims dalekim kaukazie :)21

Re: klinująca się 4

: śr lip 15, 2009 8:17 pm
autor: konrad1983nr1
zrobilłem auto dawno, jazdy testowe sie odbywały, pieski wywaliłem i skrzynia chodzi lepiej jak wczesniej :)21